Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2014, 22:16 uur
aERodynamIC schreef:
Niet slecht maar mijn favoriet is het zeer zeker niet......
Niet slecht maar mijn favoriet is het zeer zeker niet......
Meningen verschillen

0
geplaatst: 8 maart 2014, 22:16 uur
Zeker: mij iets te glad. Zal wel weer flink in de nichtenscene scoren 
Ik vind het te veel van die Azerbeidzjan producties weghebben: net ietsje te gelikt of zo (wat natuurlijk niet verwonderlijk is in combi met Zweden).

Ik vind het te veel van die Azerbeidzjan producties weghebben: net ietsje te gelikt of zo (wat natuurlijk niet verwonderlijk is in combi met Zweden).
0
geplaatst: 8 maart 2014, 22:18 uur
Basim gaat Denemarken vertegenwoordigen met Cliché Love Song. Wat een draak is dat zeg. Denemarken wil duidelijk niet nog een keer winnen.
1. Israël
2. Verenigd Koninkrijk
3. Albanië
4. Italië
5. Frankrijk
6. Estland
7. Malta
8. Ierland
9. Zwitserland
10. Finland
11. Slovenië
12. Zweden
13. Polen
14. Roemenië
15. Litouwen
16. Hongarije
17. Spanje
18. IJsland
19. Oekraïne
20. Wit-Rusland
21. Macedonië
22. Denemarken
23. Letland
1. Israël
2. Verenigd Koninkrijk
3. Albanië
4. Italië
5. Frankrijk
6. Estland
7. Malta
8. Ierland
9. Zwitserland
10. Finland
11. Slovenië
12. Zweden
13. Polen
14. Roemenië
15. Litouwen
16. Hongarije
17. Spanje
18. IJsland
19. Oekraïne
20. Wit-Rusland
21. Macedonië
22. Denemarken
23. Letland
0
beatcluster
geplaatst: 8 maart 2014, 22:52 uur
Dat nummer van Basim is inderdaad niet super, vreselijke tekst eigenlijk. Maar het heeft toch wel een pakkende melodie en Basim weet een goede performance neer te zetten.
Jammer dat Anna David niet gewonnen heeft met het nummer 'It Hurts', dat was mijn persoonlijke favoriet van de avond en ik ben fan van Anna. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het zou winnen, maar persoonlijk vind ik het wel een leuk nummer.
Maar in ieder geval ben ik blij dat die Sunstroke Project-kopie niet heeft gewonnen
Jammer dat Anna David niet gewonnen heeft met het nummer 'It Hurts', dat was mijn persoonlijke favoriet van de avond en ik ben fan van Anna. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het zou winnen, maar persoonlijk vind ik het wel een leuk nummer.
Maar in ieder geval ben ik blij dat die Sunstroke Project-kopie niet heeft gewonnen

0
geplaatst: 10 maart 2014, 00:03 uur
Montenegro stuurt een typische Balkan-ballade maar het blijft best goed te doen alhoewel we ze onderhand wel kennen nu....
0
Telamon
geplaatst: 12 maart 2014, 09:06 uur
blijkbaar heeft Giel wat weten op te vangen: Lied Eurosongfestival gelekt?
0
geplaatst: 12 maart 2014, 09:35 uur
Ik ben zeer benieuwd naar vanavond. Als ik dit stukje zo hoor (al is het lastig door al het irritante gekwebbel van Giel) klinkt het echter niet echt geschikt voor het songfestival... Maar eerst maar eens vanavond afwachten!
0
geplaatst: 12 maart 2014, 19:48 uur
Ik vond het helemaal niks net in DWDD. Laat Beelen er straks in Kopenhagen ook maar doorheen praten, dat levert meer punten op.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 20:01 uur
Wat jammer dat we die gaap smiley niet meer hebben. Laten we blij zijn: ik was al zo gewend om te blijven hangen in de halve finale en toen moest Anouk dat opeens verstoren.
Laten we hopen dat de studioversie beter is.
Laten we hopen dat de studioversie beter is.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 20:15 uur
Ik vind het een mooi liedje, hoor! Country is iets dat je op het Songfestival niet zo snel hoort, dus dat is misschien best een slimme zet.
Maarrrr.... Het is inderdaad wel wat aan de saaie kant. De coupletten vind ik heel mooi, maar in de refreinen word het ineens wel erg bleu en tam. En dat kan niet de bedoeling zijn van een Songfestivalrefrein.
Maarrrr.... Het is inderdaad wel wat aan de saaie kant. De coupletten vind ik heel mooi, maar in de refreinen word het ineens wel erg bleu en tam. En dat kan niet de bedoeling zijn van een Songfestivalrefrein.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 20:22 uur
Ilse de lange vind ik meestal erg saai. Typeert echt het veilige Sky-Radio gevoel. Mooie stem, leuk mens ook, maar haar muziek is wel erg voorspelbaar.
Ik ga hier ook niet van uit m'n dak.
Het nummer van Anouk vorig jaar, vond ik naarmate ik het meer hoorde steeds beter worden.
Gaat met deze niet lukken ben ik bang.
Het liedje maakt niet echt het verschil.
Ik ga hier ook niet van uit m'n dak.
Het nummer van Anouk vorig jaar, vond ik naarmate ik het meer hoorde steeds beter worden.
Gaat met deze niet lukken ben ik bang.
Het liedje maakt niet echt het verschil.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 22:29 uur
Ik vreet mijn schoen op als dit hoge ogen zal gooien op het ESC....
0
geplaatst: 12 maart 2014, 23:01 uur
Ik vind het echt goed gezongen, ze hebben mooie stemmen die bij elkaar passen. Het nummer vind ik eigenlijk ook verrassend goed. Maar country vind ik meestal wel leuk (al ben ik verre van fan van Ilse).
Helaas gaat dit wel floppen op het ESC lijkt me.
Helaas gaat dit wel floppen op het ESC lijkt me.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 23:30 uur
Eerst vanaf morgen de volledige radio versie horen. Vanavond was een beetje een kale versie. Het klonk zeker niet onaardig.
0
Telamon
geplaatst: 13 maart 2014, 11:11 uur
Ik vind het toch knap dat men elk jaar een liedje naar voren weet te schuiven waarvan je bij voorbaat al kunt bedenken dat het nooit zal winnen, laat staan de finale zal halen.
Vader Abraham heeft, imo, nog het beste gescoord door een oorwurm te creëren, maarja...
En Birds was aardig.
05 Glennis Grace My impossible dream
06 Treble Amambanda
07 Edsilia Rombley On top of the world
08 Hind Your heart belongs to me
09 De Toppers Shine
10 Sieneke Ik ben verliefd (sha-la-lie)
11 3JS Never alone
12 Joan Franka You and me
13 Anouk Birds
Vader Abraham heeft, imo, nog het beste gescoord door een oorwurm te creëren, maarja...
En Birds was aardig.
05 Glennis Grace My impossible dream
06 Treble Amambanda
07 Edsilia Rombley On top of the world
08 Hind Your heart belongs to me
09 De Toppers Shine
10 Sieneke Ik ben verliefd (sha-la-lie)
11 3JS Never alone
12 Joan Franka You and me
13 Anouk Birds
0
Hendrik68
geplaatst: 13 maart 2014, 11:25 uur
Heb gisteren even snel het filmpje van DWDD bekeken. Kwam nogal moeizaam op gang had ik het idee. Maar gaandeweg werd het steeds beter. Lekker ritme. Ik heb zelden een beter nummer van ons op het songfestival gehoord. Ik ben natuurlijk wat bevooroordeeld omdat ik best wel van country houd. Maar buiten dat heeft dit zeker niveau. Maar wat velen al vrezen: vindt de rest van Europa dit ook? Ik ben er bang voor.
Ik hoop nog altijd dat Ilse op haar besluit om alleen mainstreampop te maken terug komt en een soort vrouwlijke Lohues wordt die in het Tukkers met gitaar en band het land doortrekt. De kwaliteiten heeft ze.
Ik hoop nog altijd dat Ilse op haar besluit om alleen mainstreampop te maken terug komt en een soort vrouwlijke Lohues wordt die in het Tukkers met gitaar en band het land doortrekt. De kwaliteiten heeft ze.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 18:49 uur
Ik vind het een verrassend aardig nummer, veel beter dan het meeste wat Waylon en Delange maken eigenlijk. Ik heb met beide maar heel weinig. Niet met de Sky Radiopop die Ilse Delange de laatste jaren over ons heen stort en nog minder met de gemaakte soulpop van Waylon. Dan liever dit sobere samenzangliedje. Zelf opzetten zou ik niet doen, dat nu ook weer niet, maar toch.
Voor het songfestival weet ik het niet helemaal. In het slechtste geval slaat het dood tussen het geweld, in het beste is het een opvallend klein rustpunt dan voldoende mensen weet aan te spreken. We zijn zeker niet kansloos voor de finale. Wel voor de winst. Maar de kans dat we het niet halen is groter dan vorig jaar. Podiumpresentatie zal cruciaal zijn. En trek aub geen blik violen open om het op te leuken ofzo. Studioversie is wel beter dan de liveversie van gisteren.
Voor het songfestival weet ik het niet helemaal. In het slechtste geval slaat het dood tussen het geweld, in het beste is het een opvallend klein rustpunt dan voldoende mensen weet aan te spreken. We zijn zeker niet kansloos voor de finale. Wel voor de winst. Maar de kans dat we het niet halen is groter dan vorig jaar. Podiumpresentatie zal cruciaal zijn. En trek aub geen blik violen open om het op te leuken ofzo. Studioversie is wel beter dan de liveversie van gisteren.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 20:10 uur
Mwoah, die studioversie weet me ook niet erg te raken helaas. Mooi liedje maar nergens iets waarvan ik opveer en dat is nodig op het festival.
Hoe dan ook wel één van de betere nummers die we inzenden maar ik geef het gewoon weinig kans.
Hoe dan ook wel één van de betere nummers die we inzenden maar ik geef het gewoon weinig kans.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 23:04 uur
Na het beluisteren van de studio versie is mijn mening onveranderd. Ik ken niet alles van beide artiesten maar ik denk dat dit nummer voor beiden een hoogtepunt moet zijn in hun werk. Ik vind het een mooi (prachtig zelfs) nummer en sluit me verder ook grotendeels aan bij Hendrik68 en starbright boy.
Beter eigenlijk dan Anouk vorig jaar. Dat was ook mooi, maar dit is dan toch echt meer mijn ding.
Beter eigenlijk dan Anouk vorig jaar. Dat was ook mooi, maar dit is dan toch echt meer mijn ding.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 23:11 uur
Het is absoluut een mooi nummer in een stijl waar ik niet vies van ben (ik ben gek op NL artiesten als Johan Borger of zijn zus Mariecke Borger) maar voor het festival is dit nummer niet geschikt omdat een climax ontbreekt of een spannende ondertoon.
Ik geef het dan ook weinig kans maar ben wel blij met het feit dat we 'kwaliteit' sturen.
1. Israël
2. Verenigd Koninkrijk
3. Duitsland
4. Albanië
5. Italië
6. Nederland
7. Griekenland
8. Frankrijk
9. Estland
10. Malta
11. Ierland
12. Zwitserland
13. Finland
14. Slovenië
15. Zweden
16. Montenegro
17. Polen
18. Roemenië
19. Litouwen
20. Hongarije
21. Spanje
22. IJsland
23. Oekraïne
24. Wit-Rusland
25. Macedonië
26. Denemarken
27. Letland
Ik geef het dan ook weinig kans maar ben wel blij met het feit dat we 'kwaliteit' sturen.
1. Israël
2. Verenigd Koninkrijk
3. Duitsland
4. Albanië
5. Italië
6. Nederland
7. Griekenland
8. Frankrijk
9. Estland
10. Malta
11. Ierland
12. Zwitserland
13. Finland
14. Slovenië
15. Zweden
16. Montenegro
17. Polen
18. Roemenië
19. Litouwen
20. Hongarije
21. Spanje
22. IJsland
23. Oekraïne
24. Wit-Rusland
25. Macedonië
26. Denemarken
27. Letland
0
Bernie Lomax
geplaatst: 13 maart 2014, 23:16 uur
Ik mis toch wel een beetje het showelement als ik heel eerlijk ben.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 23:30 uur
De stem van Waylon komt in samenzang met Ilse de Lange helemaal niet uit de verf.
Edit: Ik luisterde naar deze. Verkeerde dus.
Edit: Ik luisterde naar deze. Verkeerde dus.
0
Bernie Lomax
geplaatst: 13 maart 2014, 23:54 uur
Roemenië wederom een serieuze titelgegadigde afgaande op de beelden. Vorig jaar was ook epic met die dracula.
0
geplaatst: 14 maart 2014, 09:17 uur
aERodynamIC schreef:
Basim gaat Denemarken vertegenwoordigen met Cliché Love Song. Wat een draak is dat zeg. Denemarken wil duidelijk niet nog een keer winnen.
Leuk om te lezen hoe meningen kunnen verschillen.
Voordat ik jouw reactie las, wilde ik juist iets schrijven in de trant van “Denemarken doet een poging om nog een keer te winnen”.Deze inzending steekt wat mij betreft met kop en schouders boven het overige uit. Dit nummer had zo gezongen kunnen worden door Bruno Mars (vooral met (cliché)teksten als die van Just the Way You Are en Grenade in je achterhoofd). De vocalen vond ik live dik in orde evenals de productie, en de podiumpresentatie is nagenoeg perfect: het spat echt van het scherm af. Nederland zie ik hier ook wel voor stemmen. Top 5 notering moet haalbaar zijn, toch? Wat mij betreft nog veel (!) beter dan Only Teardrops.
0
geplaatst: 14 maart 2014, 09:20 uur
De overige nummers zijn in het algemeen trouwens wel erg dramatisch. Voor entertainment hoef je dit jaar - denk ik - niet te kijken. Zweden is op zich ook wel oké. Misschien iets te Wrecking Ball 2.0-achtig (de tekst is wel een blamage trouwens “Undo my sad”?). Ik had zelf de voorkeur gegeven aan Ace Wilder of anders Helena Paparizou of Alcazar, maar ja.
Verder zijn de nummers van Frankrijk, Hongarije en Israël nog acceptabel, maar de rest… afschuwelijk. Met name Spanje, Albanië, Roemenië en bovenal die kikker van Malta zijn niet te harden.
De Nederlandse inzending behoort tot één van m’n favorieten (Anouk was vorig jaar mijn favoriet). Het nummer mist alleen een schitterende melodie zoals het refrein van Birds wel had. Verder absoluut niet slecht en in vergelijking met de rest een stukje vakmanschap. Zelfs als je hiermee laatste zou worden in de halve finale, wat ik me overigens moeilijk kan voorstellen, dan behoudt het nummer z’n waardigheid.
De grootste concurrent voor The Common Linnets gaat hopelijk (of juist niet =P) nog gekozen worden door Noorwegen. Geweldig “klein” nummer van Carl Espen, al is het live ietsje minder overtuigend:
Als de Noren dit nummer kiezen dan heb ik wellicht een nieuwe nummer één.
Verder zijn de nummers van Frankrijk, Hongarije en Israël nog acceptabel, maar de rest… afschuwelijk. Met name Spanje, Albanië, Roemenië en bovenal die kikker van Malta zijn niet te harden.
De Nederlandse inzending behoort tot één van m’n favorieten (Anouk was vorig jaar mijn favoriet). Het nummer mist alleen een schitterende melodie zoals het refrein van Birds wel had. Verder absoluut niet slecht en in vergelijking met de rest een stukje vakmanschap. Zelfs als je hiermee laatste zou worden in de halve finale, wat ik me overigens moeilijk kan voorstellen, dan behoudt het nummer z’n waardigheid.
De grootste concurrent voor The Common Linnets gaat hopelijk (of juist niet =P) nog gekozen worden door Noorwegen. Geweldig “klein” nummer van Carl Espen, al is het live ietsje minder overtuigend:
Als de Noren dit nummer kiezen dan heb ik wellicht een nieuwe nummer één.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.