MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Oeh dat is zeker een mooi nummer zeg maar dan wel in de studioversie.

Georgië:

San Marino (hallo daar is ze weer!)

Armenië..... wow dit vind ik dus behoorlijk sterk (kan nog wel eens mijn nummer 1 gaan worden)

1. Israël
2. Armenië
3. Verenigd Koninkrijk
4. Duitsland
5. Albanië
6. Italië
7. Nederland
8. Griekenland
9. Frankrijk
10. Estland

11. Malta
12. Ierland
13. Zwitserland
14. Finland
15. Slovenië
16. Zweden
17. Georgië
18. Montenegro
19. Polen
20. Roemenië

21. Litouwen
22. Hongarije
23. Spanje
24. San Marino
25. IJsland
26. Oekraïne
27. Wit-Rusland
28. Macedonië
29. Denemarken
30. Letland

Zondag wordt tijdens een groot media-spektakel in het sportpaleis van Antwerpen bekend gemaakt wie er voor Belgie afreist naar Kopenhagen. Finalisten zijn de Waalse (!) zanger Axel Hirsoux en tevens favoriet bij de bookmakers, Udo (zanger met de meeste ervaring), Bandits, Sil (mag van mij winnen omdat ze J'aime la Vie koos om de voorrondes te overleven), Eva Jacobs en Yass.
Als de winnaar bekend is volgt er nog een afterparty met een aantal Songfestivaldeelnemers uit het verleden: Sandra Kim uiteraard, Alexander Ryback, Kate Ryan, Katrina, Ruslana, Tom Dice, Roberto Bellarosa, Airis en Anne Marie David. De voorverkoop verloopt dramatisch, slechts 700 van de beschikbare 23.000 plaatsen zijn verkocht. Ik heb hier vrijkaarten liggen en was van plan de afterparty bij te wonen want de finale van Eurosong 2014 interesseert mij niet echt. Maar vanwege het verwachte gebrek aan ambiance in een zwaar echoënde zaal is de twijfel toegeslagen hier. Misschien toch maar via de TV volgen (Eén - 20.00 uur).

[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B31dg0-IUBQ[/embed]

Udo, één van de kanshebbers zondag, samen met Sandra Kim in duet: de enige Belgische en meteen ook de jongste winnares ooit van het Eurovisie-Songfestival in 1986.
In 2011 zongen ze samen op de single Crying Out For You. Bedoeld als een herverovering van de Europese markt maar helaas geflopt......

Een beetje door de inzendingen van dit jaar te skippen. Armenie heeft de interessantste en beste inzending die ik tot nu toe hoorde. Als dat live overeind blijft in elk geval. Maar of het goed gaat eindigen weer ik niet zo zeker.

Verder ligt het niveau op het eerste gehoor niet zo hoog, gaan de Britten zeker bij de eerste 10, of misschien wel 5 eindigen en rolt Zweden ook met gemak de finale binnen. Frankrijk krijgt hoge stemmen uit west maar niet uit oost europa en komt daardoor ergens in de middenmoot uit. Ik bleef ook even hangen bij Polen, maar na het leuke begin gebeurt er verder te weinig in een liedje dat dat wel nodig heeft.

Ik heb nog niet zo'n duidelijk winnaarsliedje als Denemarken vorig jaar gehoord, maar heb niet alles geluisterd en van veel nummers maar een seconde of 30.

Is al bekend wanneer Nederland moet? Laat in de halve finale tussen een paar echt kleurloze uptempo-nummers zou het beste zijn.

Hendrik68
Waylon en Ilse staan inmiddels wel op 1 in Estland.

Ik heb een nieuwe nummer 1!!! Noorwegen:

Moldavië:

Portugal:

1. Noorwegen
2. Israël
3. Armenië
4. Verenigd Koninkrijk
5. Duitsland
6. Albanië
7. Italië
8. Nederland
9. Griekenland
10. Frankrijk

11. Estland
12. Malta
13. Ierland
14. Zwitserland
15. Finland
16. Slovenië
17. Moldavië
18. Zweden
19. Georgië
20. Montenegro

21. Polen
22. Roemenië
23. Litouwen
24. Hongarije
25. Spanje
26. Portugal
27. San Marino
28. IJsland
29. Oekraïne
30. Wit-Rusland

31. Macedonië
32. Denemarken
33. Letland

De inzending van Portugal

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zSfRFR7UQX4[/embed]

Edit: aERodynamiC ....dat je hem direct in je lijstje hebt verwerkt

Had die van jou niet eens gezien: ging tegelijkertijd (wel naderhand dezelfde clip vervangen door de studioversie... mooi voor het vergelijk)

Nou, morgen de Belgen! Na voorrondes, halve finales komt er eindelijk een winnaar uit de bus rollen. Deze opzet doen ze voor het eerst dit jaar, dacht ik. Ik vrees dat het op een fiasco uitloopt want er is weinig animo morgen in een groot leeg Sportpaleis.

We zitten nu op 33 van de 37 nummers (Oostenrijk, Azerbeidzjan, België en Rusland moeten nog komen met hun bijdrage). Zodra alles bekend is start ik weer met een dagelijkse bespreking van de nummers (elke dag 1).

Martial
We gaan het toch nog meemaken gelukkig dit jaar de 1e! fatsoenlijke bijdrage dit jaar en die komt uit Noorwegen, pure schoonheid dit nummer

Ik vind dit met afstand het mooiste liedje in jaren op het Songfestival. Dit moet gewoon gaan winnen en ik denk ook wel dat het dat gaat doen. Noorwegen 2015 lijkt me vrij logisch alhoewel we Armenië niet moeten uitvlakken.
Het zal tussen die 2 landen gaan denk ik en dat is mooi want allebei sterke nummers.

Albanië heeft flink lopen sleutelen (ik blijf er een zwak voor houden):

Noorwegen zou inderdaad weleens kunnen winnen als het Oosten meegaat in dit nummer (scoren dit soort nummers daar eigenlijk ook weleens in de hitlijsten?) en het live overeind blijft en goed gepresenteerd wordt. Enige nummer waarbij ik het idee zo duidelijk heb. Lijkt me topfavoriet (tot nu toe dan).

Zopas ook het nummer van Noorwegen beluisterd en wat mij betreft mag het ook winnen. Een sobere en gevoelige ballad waar het om de muziek draait en niet om de poespas.

starbright boy schreef:
en het live overeind blijft en goed gepresenteerd wordt.

Oordeel zelf:

Een beetje een Anouk benadering: geen gedoe, geen rare kleding... alleen het nummer.

Hij zat er in de voorrondes nog wel eens tegenaan dus daar valt of staat het misschien mee.

Als hij zuiver blijft zie ik dit wel winnen, en ik denk ook wel terecht (heb nog weinig beluisterd maar kwaliteit als dit hoor je niet zo vaak).

Na afloop kunnen Ilse en Waylon, na een roemloze uitschakeling in de halve finale, nog wel zeggen dat de keuze van hun eigen songtitel zo slecht nog niet was.

Azebeidzjan:

Hier ben ik erg van gecharmeerd! Ik kan het wel waarderen.... Maar het is misschien te oubollig voor het ESC
Maar die van Noorwegen is ook goed zeg! Jeetje!

Vreselijke ballade: niet aan mij besteed.

Nog 3 landen te gaan nu en dan kan ik me opmaken voor mijn rondje besprekingen

aERodynamIC schreef:

Hij zat er in de voorrondes nog wel eens tegenaan dus daar valt of staat het misschien mee.

Ook deze is imperfect. En een beetje ernaast valt enorm op bij dit nummer. Kan winnen, maar ook echt struikelen over zijn zang.

Azerbeijan ook top 10 trouwens. Er is altijd publiek voor dit soort dingen en ze halen altijd de top 10 als ik me niet vergis. Vind haar stem trouwens erg vervelend. Had dit goed kunnen hebben met een andere stem.

Deze ballad doet mij daarentegen niets, saai nummer en dito zang. Benieuwd wat België zal inzenden.

starbright boy schreef:
Kan winnen, maar ook echt struikelen over zijn zang.

Zat me net te bedenken dat dat niet hoeft uit te maken. Genoeg winnaars die vals zongen, remember Dana International of Dima Bilan maar goed... deze meneer heeft geen schaatsact of was vroeger een vrouw dus dan kan het nummer opeens toch minder punten vergaren ja

Maar het gaat zeker hoog eindigen lijkt me zo en gelukkig voor Nederland zit het in de andere halve finale i.t.t. Armenië die ik ook hoog zie eindigen.

De inzending van Belgie is ook eindelijk bekend. Vlaanderen kiest voor een van origine Waalse (!) zanger

Neuh, is het niet voor mij. Ligt er te dik op en ik vind het niet helemaal lekker klinken (studioversie gaat dan beter maar het is me even te zoet).

1. Noorwegen
2. Israël
3. Armenië
4. Verenigd Koninkrijk
5. Duitsland
6. Albanië
7. Italië
8. Nederland
9. Griekenland
10. Frankrijk

11. Estland
12. Malta
13. Ierland
14. Zwitserland
15. Finland
16. Slovenië
17. Moldavië
18. Zweden
19. Georgië
20. Montenegro

21. Polen
22. Roemenië
23. Litouwen
24. België
25. Hongarije
26. Spanje
27. Portugal
28. IJsland
29. Azerbeidzjan
30. Oekraïne

31. Wit-Rusland
32. Macedonië
33. San Marino
34. Denemarken
35. Letland

2MY
sheep67 schreef:
De inzending van Belgie is ook eindelijk bekend.

En? Uiteindelijk nog naar de live-show geweest?

Nee inderdaad...het was ook vrij zwak allemaal vanavond. Ingewikkelde puntentelling maar toch nog redelijk wat volk in het sportpaleis. Had kaarten maar ben niet gegaan. Was voor de afterparty die nu bezig is en niet uitgezonden wordt op TV
Had het SIL wel gegund. Redelijk liedje en een sympathieke uitstraling.

2MY Niet dus. Volgens de berichten zou Sandra één liedje gaan zingen. Ben "fan" maar voor de zondagavond geen zin om nog tot 23:00 uur in Antwerpen te zwerven

Weer een ballad, beter dan die van Azerbeidjan maar minder dan die van Noorwegen. Alles hangt af van de live-performance.

aERodynamIC schreef:

Zat me net te bedenken dat dat niet hoeft uit te maken. Genoeg winnaars die vals zongen, remember Dana International of Dima Bilan maar goed... deze meneer heeft geen schaatsact of was vroeger een vrouw dus dan kan het nummer opeens toch minder punten vergaren ja .

Over Dima Bilan gaan nog altijd sterke geruchten dat er een luchtje aan zat, aan zijn winst. Een van de slechtste, misschien wel de allerslechtste winnaar ooit vind ik. Al heb ik 'm nu wel een stuk hoger zitten omdat Bilan zich heeft uitgesproken tegen Russische antihomowetten.

En Dana is een geval apart. Heb de indruk dat juist bij dit soort nummers er erg op de zang wordt afgerekend. Je had een paar jaar terug een hele fraaie inzending uit Israel met een zanger die net niet goed genoeg was. Dat was veel hoger gekomen als het wel perfect was geweest (hoe heette dat nou ook weer? Een van de betere liedjes van de laatste 10 jaar...).

Belgie is vreselijk (ik krijg echt jeuk van dit soort dingen), maar zie ik de finale wel halen.

Vind het ook een vreselijk nummer van België. Van de zes finalisten had ik veel liever deze zien gaan:

starbright boy schreef:
(quote)

En Dana is een geval apart. Heb de indruk dat juist bij dit soort nummers er erg op de zang wordt afgerekend. Je had een paar jaar terug een hele fraaie inzending uit Israel met een zanger die net niet goed genoeg was. Dat was veel hoger gekomen als het wel perfect was geweest (hoe heette dat nou ook weer? Een van de betere liedjes van de laatste 10 jaar...).

Belgie is vreselijk (ik krijg echt jeuk van dit soort dingen), maar zie ik de finale wel halen.

Bedoel je soms deze van Israel? Harel Skaat- Milim
Milim is prachtig maar live haalde hij de hoge, lange noten met moeite of net niet.

En inderdaad: België is verschrikkelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.