Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2014, 12:45 uur
Al die negatieve commentaren op de Belgische inzending. Ik vind het werkelijk prachtig. Een van onze beste inzendingen ooit. Bandits vond ik ook nog oké (maar ik beken dat dat meer te maken heeft met het feit dat ze er goed uitzien).
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2014, 13:11 uur
Emile93 schreef:
Bedoel je soms deze van Israel? Harel Skaat- Milim
Milim is prachtig maar live haalde hij de hoge, lange noten met moeite of net niet.
Milim is prachtig maar live haalde hij de hoge, lange noten met moeite of net niet.
Hmz, in de finale overtuigde hij mij juist destijds voldoende om toch voor Israël te sms'en, terwijl ik dat in 1e instantie niet van plan was.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2014, 13:14 uur
Ohja, ik was er ook nog! 
Ik heb inmiddels 28 inzendingen gehoord, binnenkort maar eens wat oordelen neerpennen.
Mijn favorieten so far zijn: Litouwen, Noorwegen, Zweden, Malta, Frankrijk, UK, Montenegro, Griekenland. Maar er gaan nog wel dingen veranderen naarmate ik ze meer heb beluisterd.

Ik heb inmiddels 28 inzendingen gehoord, binnenkort maar eens wat oordelen neerpennen.
Mijn favorieten so far zijn: Litouwen, Noorwegen, Zweden, Malta, Frankrijk, UK, Montenegro, Griekenland. Maar er gaan nog wel dingen veranderen naarmate ik ze meer heb beluisterd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2014, 13:22 uur
Overigens heb ik weer allerlei associaties..
Het liedje van Albanië doet me sterk denken aan Kiss from a Rose van Seal.
Litouwen heeft een beetje die dwingende soul/electro smeltkroes waar Santigold uit tapt.
Malta doet me denken aan Simon & Garfunkel
Slovenië heeft de fluitjes van Emelie gejat.
Frankrijk = Stromae, maar die is wel erg duidelijk.
Bij Denemarken had ik een licht Mika gevoel
Ierland heeft vorig jaar goed naar Teardrops geluisterd
Het liedje van Albanië doet me sterk denken aan Kiss from a Rose van Seal.
Litouwen heeft een beetje die dwingende soul/electro smeltkroes waar Santigold uit tapt.
Malta doet me denken aan Simon & Garfunkel
Slovenië heeft de fluitjes van Emelie gejat.
Frankrijk = Stromae, maar die is wel erg duidelijk.

Bij Denemarken had ik een licht Mika gevoel
Ierland heeft vorig jaar goed naar Teardrops geluisterd
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2014, 13:25 uur
Azerbeidzjan, Georgië, Armenië, België, Oostenrijk, Rusland, San Marino & Portugal moet ik nog beluisteren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 maart 2014, 13:29 uur
Voorlopige kanshebbers: Noorwegen is natuurlijk ijzersterk, maar of het Oostblok-verantwoord is is een beetje de vraag. Verder is Griekenland belachelijk catchy en die zouden wel eens echt hoog kunnen eindigen. Ik ben benieuwd of Athene 2015 überhaupt financieel mogelijk is. UK heeft eindelijk weer eens een echt verrassend sterk nummer en vlak ik zeker niet uit voor de winst. En verder zie ik ook Zweden toch weer als kanshebber want dat liedje is weer 100% ESC precies binnen de lijntjes gekleurd. En Denemarken moet ik tenslotte ook even noemen.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 17:43 uur
Emile93 schreef:
Ja, erg fraaie ballade is dat. Maar net niet qua live-zang.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 17:52 uur
0
geplaatst: 17 maart 2014, 18:09 uur
Harel Skaat viel live erg tegen maar wat een mooi nummer was dat (ook andere nummers van hem vind ik goed). Boaz Mauda vond ik ook geweldig trouwens.
Wel goed dat Nederland eindelijk eens een videoclip stuurt (Anouk vorig jaar kwam pas heel laat met haar clip). Past goed bij het nummer.
Wel goed dat Nederland eindelijk eens een videoclip stuurt (Anouk vorig jaar kwam pas heel laat met haar clip). Past goed bij het nummer.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 18:42 uur
Het is tenslotte een topic over het songfestival dus ik dacht plaats een videoclip van Sandra Kim & Axel Hirsoux (winnaar Eurosong 2014) Samen zongen ze tijdens de afterparty gisteren in het sportpaleis het winnend liedje van Sandra uit 1986 J'aime la Vie 
Het zijn amateur-beelden gemaakt door een vriend van mij.....

Het zijn amateur-beelden gemaakt door een vriend van mij.....
0
geplaatst: 17 maart 2014, 21:15 uur
Nothing is Impossible van Eva Jacobs zou nooit de finale halen, daarvoor is te kleurloos, het is typisch een nummer dat niet stoort maar ook niet bijblijft.
Mother kun je vreselijk vinden - het is mij te melodramatisch maar die man heeft een stem om "u" tegen te zeggen en heeft beslist uitstraling - maar velen zullen dit top vinden. Liever een nummer brengen dat de ene helft vreselijk vindt en de andere helft fantastisch dan een nummer dat iedereen best aardig vindt maar niet goed genoeg om er punten voor te geven.
Mother kun je vreselijk vinden - het is mij te melodramatisch maar die man heeft een stem om "u" tegen te zeggen en heeft beslist uitstraling - maar velen zullen dit top vinden. Liever een nummer brengen dat de ene helft vreselijk vindt en de andere helft fantastisch dan een nummer dat iedereen best aardig vindt maar niet goed genoeg om er punten voor te geven.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 22:18 uur
LucM schreef:
Liever een nummer brengen dat de ene helft vreselijk vindt en de andere helft fantastisch dan een nummer dat iedereen best aardig vindt maar niet goed genoeg om er punten voor te geven.
Liever een nummer brengen dat de ene helft vreselijk vindt en de andere helft fantastisch dan een nummer dat iedereen best aardig vindt maar niet goed genoeg om er punten voor te geven.
Ik vrees dat dat dit jaar voor Nederland op zal gaan. België gaat hoog scoren met dit kleffe nummer. Daarbij zijn mensen de laatste tijd dol op 'underdogs' met talent dus ik zie België wel naar de finale doorgaan en daar hoog eindigen.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 22:57 uur
België en Nederland zitten gelukkig in dezelfde halve finale, dus kunnen ze elkaar punten geven.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 23:07 uur
Eigenlijk is dat een rare opmerking: 'we' klagen allemaal over die Oostbloklanden die elkaar punten geven net als de Scandinavische landen maar we vinden het niet meer dan normaal als Nederland en België dat doen (en ik was stomverbaasd dat Duitsland vorig jaar geen punten over had voor Anouk).... tja..... 

0
geplaatst: 18 maart 2014, 22:24 uur
Het zegt niet zoveel, maar de internationale Youtubereacties op ons nummer zijn veel positiever dan ik vooraf had gedacht. Ongeveer zoals vorig jaar. Dat was met de 3js, Sieneke en noem ze maar op echt heel anders. Wel veel in de trant van "Ik vind het fantastisch, maar is het wel iets voor Songfestival?"
Deze van een Brit vond ik wel geinig(al oordeelt hij verder niet over het nummer):
The only song this year (other than UKs and Ireland) you can mistake it for an English person singing
Deze van een Brit vond ik wel geinig(al oordeelt hij verder niet over het nummer):
The only song this year (other than UKs and Ireland) you can mistake it for an English person singing
0
geplaatst: 19 maart 2014, 22:42 uur
En de laatste inzending is die van Rusland.
1. Noorwegen
2. Israël
3. Armenië
4. Verenigd Koninkrijk
5. Duitsland
6. Albanië
7. Italië
8. Nederland
9. Griekenland
10. Frankrijk
11. Estland
12. Malta
13. Ierland
14. Zwitserland
15. Finland
16. Slovenië
17. Oostenrijk
18. Rusland
19. Moldavië
20. Zweden
21. IJsland
22. Montenegro
23. Polen
24. Hongarije
25. Roemenië
26. Georgië
27. Litouwen
28. Spanje
29. Portugal
30. België
31. Azerbeidzjan
32. Denemarken
33. Oekraïne
34. Wit-Rusland
35. Macedonië
36. San Marino
37. Letland
1. Noorwegen
2. Israël
3. Armenië
4. Verenigd Koninkrijk
5. Duitsland
6. Albanië
7. Italië
8. Nederland
9. Griekenland
10. Frankrijk
11. Estland
12. Malta
13. Ierland
14. Zwitserland
15. Finland
16. Slovenië
17. Oostenrijk
18. Rusland
19. Moldavië
20. Zweden
21. IJsland
22. Montenegro
23. Polen
24. Hongarije
25. Roemenië
26. Georgië
27. Litouwen
28. Spanje
29. Portugal
30. België
31. Azerbeidzjan
32. Denemarken
33. Oekraïne
34. Wit-Rusland
35. Macedonië
36. San Marino
37. Letland
0
geplaatst: 19 maart 2014, 23:13 uur
http://i60.tinypic.com/11vp477.png
Tijd voor een nieuwe ronde besprekingen nu alle inzendingen voor 2014 bekend zijn.
Dit jaar doen 37 landen mee, verdeeld over wederom 2 halve finales op 6 en 8 mei.
Bulgarije, Cyprus, Kroatië en Servië doen dit jaar niet mee.
Zaterdag 10 mei zal dan de finale plaatsvinden waar de volgende landen al in staan: Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Verenigd Koninkrijk.
Hier zullen zich nog 20 landen aan toevoegen.
De exacte volgorde van de halve finales is nog niet bekend maar er is in januari wel al geloot in welke halve finale de landen zitten en ook in welke helft daar weer van. Nederland en België zitten in de eerste halve finale en dan in de tweede helft (nummer 9-16).
Vanaf vandaag zal ik elke dag een nummer bespreken en het zou mooi zijn als iedereen zijn of haar mening dan ook verkondigt.
1. Albanië: Hersi - Another Night's Anger
Albanië was één van de eerste landen die hun inzending bekend maakte. Het werd Hersi Matmuja met Zemërimi i një natë. Dat nummer had een opmerkelijk intro en klonk in de studioversie toch best anders. Inmiddels is de definitieve versie bekend en Hersi gaat het in het Engels zingen waarmee de titel Another Night's Anger is geworden.
In de polls is het een middenmoter en het nummer wordt door fans regelmatig als één van de slechtere inzendingen dit jaar genoemd. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik heb een zwak voor dit soort nummers. Dit doet me een beetje aan Katarina Hasprová met Modlitba uit 1998 denken, nog altijd een persoonlijke favoriet!
Maar net als de polls al doen vermoeden verwacht ik niet dat dit nummer de finale zal gaan halen en dat zou ik erg jammer vinden. De eerste finale is sowieso een zeer sterke met een paar absolute zekerheden (Armenië, Azerbeidzjan, Rusland, Zweden en Oekraïne) dus er blijven ook maar weinig plaatsen over.
Tijd voor een nieuwe ronde besprekingen nu alle inzendingen voor 2014 bekend zijn.
Dit jaar doen 37 landen mee, verdeeld over wederom 2 halve finales op 6 en 8 mei.
Bulgarije, Cyprus, Kroatië en Servië doen dit jaar niet mee.
Zaterdag 10 mei zal dan de finale plaatsvinden waar de volgende landen al in staan: Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Verenigd Koninkrijk.
Hier zullen zich nog 20 landen aan toevoegen.
De exacte volgorde van de halve finales is nog niet bekend maar er is in januari wel al geloot in welke halve finale de landen zitten en ook in welke helft daar weer van. Nederland en België zitten in de eerste halve finale en dan in de tweede helft (nummer 9-16).
Vanaf vandaag zal ik elke dag een nummer bespreken en het zou mooi zijn als iedereen zijn of haar mening dan ook verkondigt.
1. Albanië: Hersi - Another Night's Anger
Albanië was één van de eerste landen die hun inzending bekend maakte. Het werd Hersi Matmuja met Zemërimi i një natë. Dat nummer had een opmerkelijk intro en klonk in de studioversie toch best anders. Inmiddels is de definitieve versie bekend en Hersi gaat het in het Engels zingen waarmee de titel Another Night's Anger is geworden.
In de polls is het een middenmoter en het nummer wordt door fans regelmatig als één van de slechtere inzendingen dit jaar genoemd. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik heb een zwak voor dit soort nummers. Dit doet me een beetje aan Katarina Hasprová met Modlitba uit 1998 denken, nog altijd een persoonlijke favoriet!
Maar net als de polls al doen vermoeden verwacht ik niet dat dit nummer de finale zal gaan halen en dat zou ik erg jammer vinden. De eerste finale is sowieso een zeer sterke met een paar absolute zekerheden (Armenië, Azerbeidzjan, Rusland, Zweden en Oekraïne) dus er blijven ook maar weinig plaatsen over.
0
geplaatst: 20 maart 2014, 17:43 uur
2. Armenië: Aram Mp3 - Not Alone
Armenië stuurt dit jaar een ballad met een dubstep twist aan het einde. Een gevaarlijke kandidaat voor de overwinning. Het land heeft wel wat vrienden onder de televoters en daarbij is dit gewoon een goed nummer voor festival-begrippen.
Qua opbouw zit het goed in elkaar: het heeft spanning en blijft daardoor hangen en de zang ligt lekker in het gehoor.
Voor mij persoonlijk is dit ook een grote favoriet: heerlijk nummer waar ik totaal geen negatieve opmerkingen over kan plaatsen. Jerevan 2015 wellicht?!
Armenië stuurt dit jaar een ballad met een dubstep twist aan het einde. Een gevaarlijke kandidaat voor de overwinning. Het land heeft wel wat vrienden onder de televoters en daarbij is dit gewoon een goed nummer voor festival-begrippen.
Qua opbouw zit het goed in elkaar: het heeft spanning en blijft daardoor hangen en de zang ligt lekker in het gehoor.
Voor mij persoonlijk is dit ook een grote favoriet: heerlijk nummer waar ik totaal geen negatieve opmerkingen over kan plaatsen. Jerevan 2015 wellicht?!
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 maart 2014, 19:20 uur
Cerclezot schreef:
Al die negatieve commentaren op de Belgische inzending. Ik vind het werkelijk prachtig. Een van onze beste inzendingen ooit. Bandits vond ik ook nog oké (maar ik beken dat dat meer te maken heeft met het feit dat ze er goed uitzien).
Helemaal mee eens. België heeft in jaren niet meer zo'n sterke inzending gestuurd. Prachtig klassiek ESC lied. Daarmee is die hijgende poedel van vorig jaar wel weer uit mijn boeken.
Gezien het feit dat Nederland dit jaar weer met ultrasaaie huppelkuttencuntry komt ben ik absoluut supporter voor de benedenburen.
0
geplaatst: 21 maart 2014, 18:14 uur
3. Azerbeidzjan: Dilara Kazimova - Start a Fire
Het land met de dubieuze achtergrond (stemmen rondselen) stuurt zoals altijd een gelikt nummer. Nu in de vorm van Start a Fire.
Ze weten wat dat aan gaat wel hoe ze moeten scoren. Het zal dit jaar wel niet anders zijn.
Voor mij persoonlijk is dit het net niet maar dat zijn de bijdrages uit dat land sowieso maar zelden.
Het is zeker niet slecht, zit goed in elkaar en gaat het ongetwijfeld goed doen. Finale lijkt op voorhand wel zeker. Wederom winst voor het land? Nee, daarvoor ontbreekt net iets. Het is wat saai en er zitten gewoon spannender ballads in deze halve finale.
Mevrouw zingt keurig binnen de lijntjes. Niks mis mee maar niet helemaal mijn kopje thee zullen we maar zeggen.
Het land met de dubieuze achtergrond (stemmen rondselen) stuurt zoals altijd een gelikt nummer. Nu in de vorm van Start a Fire.
Ze weten wat dat aan gaat wel hoe ze moeten scoren. Het zal dit jaar wel niet anders zijn.
Voor mij persoonlijk is dit het net niet maar dat zijn de bijdrages uit dat land sowieso maar zelden.
Het is zeker niet slecht, zit goed in elkaar en gaat het ongetwijfeld goed doen. Finale lijkt op voorhand wel zeker. Wederom winst voor het land? Nee, daarvoor ontbreekt net iets. Het is wat saai en er zitten gewoon spannender ballads in deze halve finale.
Mevrouw zingt keurig binnen de lijntjes. Niks mis mee maar niet helemaal mijn kopje thee zullen we maar zeggen.
0
geplaatst: 21 maart 2014, 21:41 uur
Oei! Even op kamp en we zijn al begonnen! Ik heb zojuist besloten dat ik de nummers van de dagbespreking ga luisteren en vervolgens dagelijks mijn toplijst uitbouw. Nu dus de eerste toplijst, van de eerste 3 besproken nummers:
1. Azerbeidzjan. Ik houd hier heel erg van! Ben benieuwd hoe dit live uit de verf komt. Het is een op en top songfestivalnummer en een prachtige stem!
2. Albanië. Mooi, lekker nummer met een zangeres die haar zangkunsten van Shakira heeft afgekeken en in het laatste refrein wat weg heeft van de zangeres van Evanescence.
3. Armenië. Zeer sterk nummer. Denk niet dat het zal winnen overigens, al zal het wel hoog eindigen. Ik vind het een fijn nummer, maar moet het niet te vaak horen.
1. Azerbeidzjan. Ik houd hier heel erg van! Ben benieuwd hoe dit live uit de verf komt. Het is een op en top songfestivalnummer en een prachtige stem!
2. Albanië. Mooi, lekker nummer met een zangeres die haar zangkunsten van Shakira heeft afgekeken en in het laatste refrein wat weg heeft van de zangeres van Evanescence.
3. Armenië. Zeer sterk nummer. Denk niet dat het zal winnen overigens, al zal het wel hoog eindigen. Ik vind het een fijn nummer, maar moet het niet te vaak horen.
0
geplaatst: 21 maart 2014, 22:45 uur
Emile93 schreef:
Oei! Even op kamp en we zijn al begonnen! Ik heb zojuist besloten dat ik de nummers van de dagbespreking ga luisteren en vervolgens dagelijks mijn toplijst uitbouw
Oei! Even op kamp en we zijn al begonnen! Ik heb zojuist besloten dat ik de nummers van de dagbespreking ga luisteren en vervolgens dagelijks mijn toplijst uitbouw
Leuke insteek

Hopelijk doen meer mensen mee.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 14:51 uur
4. Estland: Tanja - Amazing
Estland doet sinds 1994 mee aan het festival met 1 overwinning in 2001. Het land deed het goed in de eerste jaren maar daar is verandering in gekomen. Ott Lepland scoorde in 2012 erg goed met Kuula (6e plaats) en in 2009 behaalde het land dezelfde positie maar verder zijn de resultaten wisselvallig.
Tanja mag daar verandering in proberen te brengen met Stay, een nummer dat zo door Kylie en consorten had kunnen worden gezongen.
Een fijn, pakkend popnummer dat al snel in je hoofd blijft zitten en dat is ook de bedoeling wil je de finale halen.
Van mij mag ze. Of het gaat lukken zal van de live uitvoering afhangen denk ik. Veel van dit soort catchy pop/dance nummers vallen vaak door de mand en doen het goed in de polls door de studio-versie maar komen niet ver op het festival zelf.
We zullen zien.....
Estland doet sinds 1994 mee aan het festival met 1 overwinning in 2001. Het land deed het goed in de eerste jaren maar daar is verandering in gekomen. Ott Lepland scoorde in 2012 erg goed met Kuula (6e plaats) en in 2009 behaalde het land dezelfde positie maar verder zijn de resultaten wisselvallig.
Tanja mag daar verandering in proberen te brengen met Stay, een nummer dat zo door Kylie en consorten had kunnen worden gezongen.
Een fijn, pakkend popnummer dat al snel in je hoofd blijft zitten en dat is ook de bedoeling wil je de finale halen.
Van mij mag ze. Of het gaat lukken zal van de live uitvoering afhangen denk ik. Veel van dit soort catchy pop/dance nummers vallen vaak door de mand en doen het goed in de polls door de studio-versie maar komen niet ver op het festival zelf.
We zullen zien.....
0
geplaatst: 22 maart 2014, 15:04 uur
1. Azerbeidzjan.
2. Albanië.
3. Armenië.
4. Estland. Best een oké nummer in de studioversie. Ben inderdaad ook benieuwd hoe het live zal gaan klinken. Het nummer zal in elk geval niet winnen: daarvoor mist het een hoogtepunt. Een modulatie is bij een stampnummer als deze toch wel een must. Vandaag staat ze in de bookmakers op plaats 24.
Azerbeidzjan staat momenteel op 6, Albanië op 28 en Armenië op 1.
De top 5 is momenteel in de bookmakers als volgt:
5. België
4. Hongarije
3. Noorwegen
2. Zweden
1. Armenië
2. Albanië.
3. Armenië.
4. Estland. Best een oké nummer in de studioversie. Ben inderdaad ook benieuwd hoe het live zal gaan klinken. Het nummer zal in elk geval niet winnen: daarvoor mist het een hoogtepunt. Een modulatie is bij een stampnummer als deze toch wel een must. Vandaag staat ze in de bookmakers op plaats 24.
Azerbeidzjan staat momenteel op 6, Albanië op 28 en Armenië op 1.
De top 5 is momenteel in de bookmakers als volgt:
5. België
4. Hongarije
3. Noorwegen
2. Zweden
1. Armenië
0
geplaatst: 22 maart 2014, 19:58 uur
Wat zijn er trouwens nog weinig mensen actief als het gaat om de reacties op de dagbesprekingen van Eric 

0
geplaatst: 22 maart 2014, 20:17 uur
Songfestival en MusicMeter gaan nu eenmaal niet goed samen Emile 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.