Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 22 maart 2014, 20:22 uur
0
geplaatst: 22 maart 2014, 20:47 uur
Ja sorry....misschien hadden jullie van mij anders verwacht maar ik kijk dus nooit naar het songfestival. Heb toen in 1986 (Bergen) gekeken want ik had de eindwinnares gezien in de voorselectie uitgezonden door de RTBF, een paar weken voor het songfestival
Toen zat ik wel aan de buis gekluisterd met het invulschema van de punten op schoot. Heb toen in 1987 nog gekeken omdat het festijn richting Brussel trok. Sandra overhandigde de prijs aan Johnny Logan. Daarna heb ik nooit meer gekeken. Het heeft een hele geschiedenis natuurlijk en leuk van opzet maar die nummers zijn tenenkrommend.
Toen zat ik wel aan de buis gekluisterd met het invulschema van de punten op schoot. Heb toen in 1987 nog gekeken omdat het festijn richting Brussel trok. Sandra overhandigde de prijs aan Johnny Logan. Daarna heb ik nooit meer gekeken. Het heeft een hele geschiedenis natuurlijk en leuk van opzet maar die nummers zijn tenenkrommend.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 21:27 uur
Emile93 schreef:
Wat zijn er trouwens nog weinig mensen actief als het gaat om de reacties op de dagbesprekingen van Eric
Wat zijn er trouwens nog weinig mensen actief als het gaat om de reacties op de dagbesprekingen van Eric
Ik wil verrast worden, dus ik luister de liedjes niet. Tijdens/ na de halve finales kom ik hier wel meepraten.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 21:59 uur
Ik ga dit jaar ook blanco (op Nederland na) het festival bekijken
.
Vandaar dat ik ook niet zo actief ben hier of zal zijn de komende tijd.
.Vandaar dat ik ook niet zo actief ben hier of zal zijn de komende tijd.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:06 uur
sheep67 schreef:
maar die nummers zijn tenenkrommend.
maar die nummers zijn tenenkrommend.
Niet om lullig te doen maar dat vind ik nu juist van Sandra Kim's winnende nummer (altijd een hekel aan gehad) en er zit wel degelijk genoeg moois tussen een hoop troep

Dat veel mensen er door alle poeha omheen niks mee hebben snap ik overigens best wel. Maar lyrisch zijn over J'Aime la Vie en de rest allemaal troep vinden is ietwat overtrokken toch? Die snap ik dan niet helemaal

Het blanco willen kijken snap ik trouwens wel. Ken meer mensen die dat willen. Vroeger zond de BRT 2 weken van tevoren (in 2 delen) de clips uit en dat was dan de eerste kennismaking. Meer niet.
De beleving was toen heel anders. Maar ik vind die tijd sowieso niet meer te vergelijken met nu. Ik mis het orkest ook behoorlijk moet ik zeggen maar begrijp ook dat het misschien niet meer van deze tijd is.
Ik hoop wel dat ooit de muziek ook live gespeeld gaat worden.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:10 uur
Het oog wilt ook wat maar daar was je toch ook wel achter? 
Maar ze is intussen uitgegroeid tot een ware diva in Belgie. Zingen kan ze absoluut....als een nachtegaal.

Maar ze is intussen uitgegroeid tot een ware diva in Belgie. Zingen kan ze absoluut....als een nachtegaal.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:13 uur
Ik vond het maar een arrogant tutje hola. Ik viel meer op types als Sheila E of Vanity (tja waar het later anders is gaan lopen met mij weet ik ook niet
).
).
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:17 uur
Het is ook meer het totaalplaatje.....ze is heel sympathiek zonder sterallures en natuurlijk, voor mij, een charmante vertoning. Volgens muziekkenners aldaar is ze qua stemvermogen te vergelijken met Céline Dion en Barbra Streisand. Ze is zwaar ondergewaardeerd en draagt de last van die overwinning min of meer.
Edit: nee joh ..ze is helemaal niet arrogant
Edit: nee joh ..ze is helemaal niet arrogant
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:21 uur
Ik heb het over haar op het Songfestival 1986 en hoe het op mij als toen 16-jarige overkwam. Ik vond het daarnaast ook nog eens een vreselijk nummer dus dat combineert niet lekker. Hoe ze echt is en wat ze daarna allemaal gedaan heeft is iets waar ik uiteraard totaal niet over kan meepraten. Ik geloof je onmiddellijk hoor 
Helaas maak je het er met Céline Dion en Barbra Streisand niet beter op
Mijn partner was vroeger dol op die zangeressen en vind J'aime la Vie geloof ik één van de beste Songfestivalliedjes ooit.

Mijn partner was vroeger dol op die zangeressen en vind J'aime la Vie geloof ik één van de beste Songfestivalliedjes ooit.
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:24 uur
aERodynamIC schreef:

en
Wees maar trots op haarMaar goed...ik laat het wel hierbij want schrijf zo heel deze topic vol met verhalen omtrent haar persoontje. Kan nooit de bedoeling zijn
Men kan dus hier meningen plaatsen over de songfestival-inzendingen die geplaatst zijn door aERodynamIC
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:30 uur
Kijk daarom is het dus nooit wat met Sandra Kim geworden 
Je bent waarschijnlijk één van de laatste users op deze site die niet weet dat ik op dat punt niet trots op hem ben en ik gelukkig niet meer naar die ellende hoef te luisteren

Je bent waarschijnlijk één van de laatste users op deze site die niet weet dat ik op dat punt niet trots op hem ben en ik gelukkig niet meer naar die ellende hoef te luisteren

0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:38 uur
Daar had ik even geen rekening mee gehouden maar dan sluit ik mij aan bij de rest. 
Maar je brengt het leuk hahaha..
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:40 uur
sheep67 schreef:
Maar goed...ik laat het wel hierbij want schrijf zo heel deze topic vol met verhalen omtrent haar persoontje. Kan nooit de bedoeling zijn
Men kan dus hier meningen plaatsen over de songfestival-inzendingen die geplaatst zijn door aERodynamIC
Maar goed...ik laat het wel hierbij want schrijf zo heel deze topic vol met verhalen omtrent haar persoontje. Kan nooit de bedoeling zijn
Men kan dus hier meningen plaatsen over de songfestival-inzendingen die geplaatst zijn door aERodynamIC Dat ben ik niet met je eens: dit topic gaat over het Songfestival en niet over mijn besprekingen van nummers.
Zolang het over Sandra Kim in combinatie met het Festival gaat is dit toch bij uitstek de plek om je gezicht te laten zien

sheep67 schreef:
Daar had ik even geen rekening mee gehouden maar dan sluit ik mij aan bij de rest. 
Misschien ook wel een verklaring... ik snap niet goed wat dat nou is want mijn muzieksmaak heeft niet veel te maken met het Songfestival maar blijkbaar zegt het roze bloed dat het niet anders kan (en dat zie je vaker als het over het Songfestival gaat.... dat zat er ook bij mij al jong in)

0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:50 uur
Ja klopt Erik.....een heleboel Sandra Kim fans (ken er aardig wat) zijn zoals je zelf zegt van het roze bloed. Tegelijk zijn ze allen ook songfestival-fans. Op de één of andere manier trekt dat festijn jullie aan om het zo maar te zeggen. Heb er geen verklaring voor maar is weleens komisch als ik communiceer met mijn vrienden. Ik benader Sandra op een heel andere manier dan hen natuurlijk. Het is meer de show eromheen waar ze lyrisch over zijn.....
0
geplaatst: 22 maart 2014, 23:54 uur
Ik heb echt geen idee wat dat is. Het is cliché maar klopt (alhoewel ik er genoeg ken die er niets van moeten weten.... mijn eigen partner heeft er ook veel minder mee en wordt er wel eens gek van).
Ik heb niet veel met de hele toestand eromheen (laat staan met jurken e.d. iets wat de meeste homo's wel hebben geloof ik). Ik vond en vind het wedstrijdelement vooral leuk. Misschien ook een reden waarom ik deze site leuk vind: lijstjes maken, appels met peren vergelijken en vooral punten uitdelen
Ik heb niet veel met de hele toestand eromheen (laat staan met jurken e.d. iets wat de meeste homo's wel hebben geloof ik). Ik vond en vind het wedstrijdelement vooral leuk. Misschien ook een reden waarom ik deze site leuk vind: lijstjes maken, appels met peren vergelijken en vooral punten uitdelen

0
geplaatst: 23 maart 2014, 00:10 uur
Heerlijk toch
dat je zo kan uitleven op deze site. Het is niet mijn ding maar kan niet ontkennen dat het songfestival een volledig geaccepteerd begrip is in de muziekwereld. Een zeer succesvolle formule natuurlijk en stiekum lees ik ook wel de berichten hier hoor 
Maar wat Sandra betreft ben ik al zo vaak tegen onbegrip aangelopen en ben happy met de groep fans/vrienden waar ik vaak lekker mee kan ouwehoeren over nieuwtjes en feitjes over haar. Ik kan het wel verklaren als men erom vraagt en snap best wel de tamme reacties zo hier en daar
Maar ik zou zeggen....vooral mee doorgaan Erik!
dat je zo kan uitleven op deze site. Het is niet mijn ding maar kan niet ontkennen dat het songfestival een volledig geaccepteerd begrip is in de muziekwereld. Een zeer succesvolle formule natuurlijk en stiekum lees ik ook wel de berichten hier hoor 
Maar wat Sandra betreft ben ik al zo vaak tegen onbegrip aangelopen en ben happy met de groep fans/vrienden waar ik vaak lekker mee kan ouwehoeren over nieuwtjes en feitjes over haar. Ik kan het wel verklaren als men erom vraagt en snap best wel de tamme reacties zo hier en daar

Maar ik zou zeggen....vooral mee doorgaan Erik!
0
geplaatst: 23 maart 2014, 00:17 uur
Kijkend naar jouw muzikale voorkeur snap ik wel dat mensen Sandra Kim niet kunnen plaatsen. Ach, ik vind het juist alleen maar mooi dat mensen zo ook hun muzikale zijpaden hebben die misschien wel meer een hoofdweg vormen dan wat dan ook. Passie voor muziek is sowieso mooi omdat het herkenbaar is voor ons. Mij maakt het dan niet uit of dat voor BZN of Radiohead is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 maart 2014, 00:20 uur
Emile93 schreef:
Ik ben nog ietwat te druk met van alles. Net verhuisd en dit weekend is een klusweekend. Hopelijk kan ik een en ander van de week inhalen.
0
geplaatst: 23 maart 2014, 11:05 uur
Waarom die hetze tegen Sandra Kim? Het was een leuk en charmant nummer zonder pretenties (ik had niet anders dan de overwinning verwacht), natuurlijk in de (jaren '80) tijdgeest maar het is nu beter te pruimen dan de meeste ESF-nummers. Die mierzoete duetten met o.a. Luc Steeno en Frank Galan die Sandra Kim later bracht zijn wel zum kotsen en nadien interesseerde Sandra Kim mij niet meer (al kan ze nog zingen maar haar postuur ...). Maar J'Aime La Vie mag er nog steeds zijn.
0
geplaatst: 23 maart 2014, 12:11 uur
Sandra Kim - Make Up (2011)
Luister maar eens naar dit album. Heb al een aantal mensen weten te overtuigen met dit verrassend volwassen klinkend album. Sandra nam eindelijk zelf het heft in handen zonder wederom geleefd te worden. Helaas moeilijk verkrijgbaar vanwege voortdurende platen-contract dilemma's.
Postuur? Valt toch wel mee LucM
Ik had tenminste wel houvast (foto is van 03-08-2013)
http://www.sandrakim.be/sites/default/files/imagecache/walk-of-fans_picture/me%20%2526%20Sandra%202.jpg
Luister maar eens naar dit album. Heb al een aantal mensen weten te overtuigen met dit verrassend volwassen klinkend album. Sandra nam eindelijk zelf het heft in handen zonder wederom geleefd te worden. Helaas moeilijk verkrijgbaar vanwege voortdurende platen-contract dilemma's.
Postuur? Valt toch wel mee LucM
Ik had tenminste wel houvast (foto is van 03-08-2013)

http://www.sandrakim.be/sites/default/files/imagecache/walk-of-fans_picture/me%20%2526%20Sandra%202.jpg
0
geplaatst: 23 maart 2014, 12:21 uur
LucM schreef:
Waarom die hetze tegen Sandra Kim?
Waarom die hetze tegen Sandra Kim?
Is daar sprake van dan? In Nederland hoor je gewoon niets van haar maar dat kan je toch geen hetze noemen? (ik vind die term sowieso niet erg passend in deze).
Ik weet uiteraard niet hoe het in België is.
0
geplaatst: 23 maart 2014, 12:32 uur
5. IJsland: Pollapönk - No Prejudice
IJsland stuurt vaak behoorlijk krachtige inzendingen die het vaak ook best goed doen in de halve finales maar dan uiteindelijk toch niet heel ver komen in de finale (Yohanna in 2009 was een uitzondering op die regel met haar tweede plaats). Ook in de tijd dat er nog geen halve finales waren scoorde het land altijd maar matig.
Dit jaar gooien ze het over een andere boeg. Pollapönk werd gekozen met het nummer Enga Fordóma, een punky popsong.
Maar zoals zo vaak is er ook een Engelse versie van gemaakt en vreemd genoeg haalt die toch veel van de originaliteit weg voor zover daar al sprake van was want het mag dan wel opgewekte poppunk zijn, erg nieuw is het niet en juist de taal maakte het net even anders.
Het nummer zorgt ervoor dat je het snel in je hoofd hebt zitten maar komt wat chaotisch over. We hebben dit soort gezelschappen al vaker op het Eurovisie-podium gezien. De ene keer sloeg het aan, de andere keer sloeg het dood.
Hoe IJsland het dit jaar gaat doen valt te bezien. In de polls doen ze het slecht maar dat doen dit soort nummers bij de Eurovisie-fans al snel. Het zo zomaar kunnen dat IJsland dit jaar blijft steken in de halve finale
IJsland stuurt vaak behoorlijk krachtige inzendingen die het vaak ook best goed doen in de halve finales maar dan uiteindelijk toch niet heel ver komen in de finale (Yohanna in 2009 was een uitzondering op die regel met haar tweede plaats). Ook in de tijd dat er nog geen halve finales waren scoorde het land altijd maar matig.
Dit jaar gooien ze het over een andere boeg. Pollapönk werd gekozen met het nummer Enga Fordóma, een punky popsong.
Maar zoals zo vaak is er ook een Engelse versie van gemaakt en vreemd genoeg haalt die toch veel van de originaliteit weg voor zover daar al sprake van was want het mag dan wel opgewekte poppunk zijn, erg nieuw is het niet en juist de taal maakte het net even anders.
Het nummer zorgt ervoor dat je het snel in je hoofd hebt zitten maar komt wat chaotisch over. We hebben dit soort gezelschappen al vaker op het Eurovisie-podium gezien. De ene keer sloeg het aan, de andere keer sloeg het dood.
Hoe IJsland het dit jaar gaat doen valt te bezien. In de polls doen ze het slecht maar dat doen dit soort nummers bij de Eurovisie-fans al snel. Het zo zomaar kunnen dat IJsland dit jaar blijft steken in de halve finale
0
geplaatst: 23 maart 2014, 18:34 uur
1. Azerbeidzjan.
2. Albanië.
3. Armenië.
4. Estland.
5. IJsland. Not my cup of tea. Ik zie liever Hera Björk of Yohanna nog eens terug komen.
2. Albanië.
3. Armenië.
4. Estland.
5. IJsland. Not my cup of tea. Ik zie liever Hera Björk of Yohanna nog eens terug komen.
0
geplaatst: 23 maart 2014, 18:37 uur
Ik doe met je mee (de lijst opnieuw opbouwen):
1. Armenië
2. Albanië
3. Estland
4. IJsland
5. Azerbeidzjan
1. Armenië
2. Albanië
3. Estland
4. IJsland
5. Azerbeidzjan
0
geplaatst: 24 maart 2014, 17:53 uur
Vanaf nu zal ik de definitieve volgorde gaan aanhouden in mijn besprekingen:
Semi-Finale 1 (6 mei):
01. Armenië: Aram Mp3 – Not Alone
02. Letland: Aarzemnieki – Cake to bake
03. Estland: Tanja – Amazing
04. Zweden: Sanna Nielsen – Undo
05. IJsland: Pollapönk – No Prejudice
06. Albanië: Hersi Matmuja – One Night’s Anger
07. Rusland: The Tolmachevy Twins – Shine
08. Azerbeidzjan: Dilara Kazimova – Start A Fire
09. Oekraïne: Maria Yaremchuk – Tick Tock
10. België: Axel Hirsoux – Mother
11. Moldavië: Cristina Scarlat – Wild Soul
12. San Marino: Valentina Monetta – Maybe
13. Portugal: Susy – Quero Ser Tua
14. Nederland: The Common Linnets – Calm After The Storm
15. Montenegro: Sergej Ćetković – Moj Svijet
16. Hongarije: András Kállay-Saunders – Running
Semi-Finale 2 (8 mei):
01. Malta: Firelight – Coming Home
02. Israël: Mei Feingold – Same heart
03. Noorwegen: Carl Espen – Silent Storm
04. Georgië The Shin & Mariko Ebralidze – 3 Minutes To Earth
05. Polen: Donatan & Cleo – My Słowianie
06. Oostenrijk: Conchita Wurst – Rise Like A Phoenix
07. Litouwen: Vilija Matačiūnaitė – Attention
08. Finland: Softengine – Something Better
09. Ierland: Can-linn featuring Kasey Smith – Heartbeat
10. Wit-Rusland: Teo – Cheesecake
11. Macedonië: Tijana Dapčević – To The Sky
12. Zwitserland: Sebalter – Hunter of Stars
13. Griekenland: Freaky Fortune featuring Riskykidd – Rise Up
14. Slovenië: Tinkara Kovac – Spet (Round and Round)
15. Roemenië: Paula Seling & Ovi – Miracle
Semi-Finale 1 (6 mei):
01. Armenië: Aram Mp3 – Not Alone
02. Letland: Aarzemnieki – Cake to bake
03. Estland: Tanja – Amazing
04. Zweden: Sanna Nielsen – Undo
05. IJsland: Pollapönk – No Prejudice
06. Albanië: Hersi Matmuja – One Night’s Anger
07. Rusland: The Tolmachevy Twins – Shine
08. Azerbeidzjan: Dilara Kazimova – Start A Fire
09. Oekraïne: Maria Yaremchuk – Tick Tock
10. België: Axel Hirsoux – Mother
11. Moldavië: Cristina Scarlat – Wild Soul
12. San Marino: Valentina Monetta – Maybe
13. Portugal: Susy – Quero Ser Tua
14. Nederland: The Common Linnets – Calm After The Storm
15. Montenegro: Sergej Ćetković – Moj Svijet
16. Hongarije: András Kállay-Saunders – Running
Semi-Finale 2 (8 mei):
01. Malta: Firelight – Coming Home
02. Israël: Mei Feingold – Same heart
03. Noorwegen: Carl Espen – Silent Storm
04. Georgië The Shin & Mariko Ebralidze – 3 Minutes To Earth
05. Polen: Donatan & Cleo – My Słowianie
06. Oostenrijk: Conchita Wurst – Rise Like A Phoenix
07. Litouwen: Vilija Matačiūnaitė – Attention
08. Finland: Softengine – Something Better
09. Ierland: Can-linn featuring Kasey Smith – Heartbeat
10. Wit-Rusland: Teo – Cheesecake
11. Macedonië: Tijana Dapčević – To The Sky
12. Zwitserland: Sebalter – Hunter of Stars
13. Griekenland: Freaky Fortune featuring Riskykidd – Rise Up
14. Slovenië: Tinkara Kovac – Spet (Round and Round)
15. Roemenië: Paula Seling & Ovi – Miracle
0
geplaatst: 24 maart 2014, 17:58 uur
6. Letland: Aarzemnieki – Cake to Bake
Gezelligheid kent geen tijd dit jaar in Letland: Aarzemnieki gaat een cake voor ons bakken en dat zullen we weten ook, papapapakoekoe, die cake gaat er komen, tatatatakoehoehoe.
Opgeklopte vrolijkheid in mijn oren. Hier kan ik dus echt niet tegen.
Trutsong nummer 1 dit jaar, en jammer dat ze al ze vroeg moeten aantreden deze eerste halve finale, tatatatatakoehoehoe. Ik weet niet of ik nu al moet plassen..... ik wil er verder ook niet teveel woorden aan vuil maken.
Als u het er niet mee eens bent laat het dan zeker weten hier
1. Armenië
2. Albanië
3. Estland
4. IJsland
5. Azerbeidzjan
6. Letland
Gezelligheid kent geen tijd dit jaar in Letland: Aarzemnieki gaat een cake voor ons bakken en dat zullen we weten ook, papapapakoekoe, die cake gaat er komen, tatatatakoehoehoe.
Opgeklopte vrolijkheid in mijn oren. Hier kan ik dus echt niet tegen.
Trutsong nummer 1 dit jaar, en jammer dat ze al ze vroeg moeten aantreden deze eerste halve finale, tatatatatakoehoehoe. Ik weet niet of ik nu al moet plassen..... ik wil er verder ook niet teveel woorden aan vuil maken.
Als u het er niet mee eens bent laat het dan zeker weten hier

1. Armenië
2. Albanië
3. Estland
4. IJsland
5. Azerbeidzjan
6. Letland
0
geplaatst: 24 maart 2014, 18:25 uur
Haha! Je bent wel heel erg tegen Letland dit jaar hè? Ik vind het gewoon een gezellig liedje. Geen hoogvlieger maar ook geen liedje waarvoor je het geluid zachter moet zetten!
1. Azerbeidzjan.
2. Albanië.
3. Armenië.
4. Estland.
5. Letland.
6. IJsland.
De 2e halve finale is wel een stuk zwakker dan de 1e zeg :O
1. Azerbeidzjan.
2. Albanië.
3. Armenië.
4. Estland.
5. Letland.
6. IJsland.
De 2e halve finale is wel een stuk zwakker dan de 1e zeg :O
0
geplaatst: 24 maart 2014, 20:34 uur
Wel gunstig dat we laat aan de beurt zijn in de eerste halve finale!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.