MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
7. Zweden: Sanna Nielsen – Undo

Zweden komt altijd wel met sterke inzendingen. Niet voor niets is de zoektocht naar de vertegenwoordiger voor het land een happening van heb ik jou daar.
In de polls staat het land er bijna elk jaar weer sterk voor en dat is dit jaar al niet anders. Sterker: als we die polls mogen geloven staan we volgend jaar misschien weer in Stockholm.

Dat Sanna Nielsen's Undo één van de haast zekere nummers is die doorstoot naar de finale lijkt me een understatement.
Toch zijn de verrassingen soms de wereld niet uit: nota bene een persoonlijke favoriet Anna Bergendahl haalde in 2010 die finale niet eens. Een uitzondering want verder is Zweden er altijd bij wat resulteerde in 5 keer de overwinning.

Undo is een gelikt nummer dat velen wel weer zal bekoren: niet té gelikt voor aERodynamische oren, niet té afwijkend voor de gemiddelde Songfestival liefhebber. Dat dit nummer de top 5 moet kunnen halen in de finale lijkt me wel.

Persoonlijk heb ik er niet heel veel mee, maar zeker ook niet tegen. Leuke middenmoter dus maar hou Zweden ook dit jaar maar weer goed in de gaten.

1. Armenië
2. Albanië
3. Estland
4. Zweden
5. IJsland
6. Azerbeidzjan
7. Letland

Dit jaar heb ik voor het eerst de Melodifestivalen echt live gevolgd. De voorgaande jaren (2010 t/m 2013) heb ik wel elk nummer beluisterd. Sinds 1998 (het eerste jaar dat ik keek) heeft de Zweedse bijdrage aan het ESC elk jaar in mijn top 10 gestaan.
Dit jaar viel de keuze (met slechts 2 puntjes verschil) gelukkig op Sanna Nielsen, de dame die dit jaar al voor de 7e keer mee deed met de Melodifestivalen (Zweedse voorrondes). In 2008 behaalde ze de 2e plaats met Empty Room, net achter Charlotte Perrelli's Hero. Dit kwam door de vakjury: deze gaf Charlotte zó veel meer punten dan aan Sanna waardoor het Sanna onmogelijk werd gemaakt om (ondanks dat ze meer televotes had) Charlotte nog in te halen. Ik moet zeggen dat ik dit best erg vind want Empty Room had m.i. veel hoger kunnen eindigen op het ESC 2008 dan Hero, maar dat even terzijde.

Dit jaar won Undo van Sanna Nielsen gelukkig van Busy doin' nothin' van Ace Wilder (al was het maar met 2 puntjes). Ik kon mijn geluk niet op, want Undo vond ik verreweg het sterkste nummer van de Melodifestivalen.
Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik dit jaar voor Zweden ben: ik zou het fantastisch vinden als Undo het songfestival dit jaar wint! Maar het zal wel niet, want de laatste keer dat mijn favoriete nummer won, was in 2008. In elk geval gaat Undo zeker hoog eindigen en dat is meer dan terecht!

1. Zweden
2. Azerbeidzjan.
3. Albanië.
4. Armenië.
5. Estland.
6. Letland.
7. IJsland.

Emile93 schreef:

Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik dit jaar voor Zweden ben: ik zou het fantastisch vinden als Undo het songfestival dit jaar wint! Maar het zal wel niet, want de laatste keer dat mijn favoriete nummer won, was in 2008.

Is dit een verspreking of heb je het echt over Dima Bilan
En zo lang geleden vind ik dat helemaal niet . Volgens mij heeft mijn favoriet nog nooit gewonnen.

NewYorkCityLight schreef:
(quote)

Is dit een verspreking of heb je het echt over Dima Bilan
En zo lang geleden vind ik dat helemaal niet . Volgens mij heeft mijn favoriet nog nooit gewonnen.

Whoops! Verkeerde knopje geraakt met typen! Nee ik bedoelde 2007 toen Marija Šerifović met Molitva won voor Servië. Haha! Dima vond ik 5x niks
In 1999 was er ook een terechte winnaar: Charlotte met Take Me To Your Heaven!

8. Rusland: The Tolmachevy Twins – Shine

Rusland..... lastig land dit jaar. Normaal een zekerheid maar gaat dat nu met al die politieke toestanden ook zo zijn?
Laten we maar eens naar het nummer luisteren: pakkend en ligt makkelijk in het gehoor of het je smaak is of niet. Bij de Eurovisie fans ligt het niet zo best en dat vind ik opvallend want ik vind het een typisch festival nummer en eerlijk gezegd zo beroerd nog niet.
Ja, het is wat ouderwets misschien maar ik hoor dit dan toch liever dan een hoop zogenaamd moderner spul.

Of het de finale gaat halen? Ik ben er meer dan ooit benieuwd naar.

01. Armenië
02. Albanië
03. Estland
04. Zweden
05. Rusland
06. IJsland
07. Azerbeidzjan
08. Letland

1. Zweden (nr 1 in mijn top 37)
2. Azerbeidzjan (nr 2 in mijn top 37)
3. Armenië. Armenië heb ik in mijn huidige top 37 omgewisseld met Albanië (Armenië staat nu op 5 en Albanië op 6) vandaar de plaatswisseling in de huidige top 8
4. Albanië. (nr 6 in mijn top 37)
5. Estland. (nr 12 in mijn top 37)
6. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
7. Rusland. Denk niet dat met de huidige omstandigheden het land zich zal kwalificeren voor de finale. Ik vind dit trouwens een matig liedje van 2 grietjes die echt wel wat meer in hun mars hebben... (nr 24 in mijn top 37)
8. IJsland. (nr 33 in mijn top 37)

9. Oekraïne: Maria Yaremchuk – Tick Tock

Oekraïne was het eerste land dat de inzending bekendmaakte. Het werd Tick Tock van Maria Yaremchuk.

Het nummer is onlangs opgepimpt maar het heeft niet zo mogen zijn: Ding Dong, Tick Tock alle kippen op een stok.... dit soort titels mogen van mij onderhand zwaar verleden tijd gaan worden.
Een flauw dreinend deuntje gaat het ook niet redden en daarmee stuurt het land dit jaar eens een keer niet een sterke inzending. Leuk voor het Junior festival wellicht maar niet voor hier.

Ik vrees dat de televoters daar anders over denken dus we gaan Oekraïne als vanouds wel weer in de finale meemaken maar ook daar zal het dit jaar geen heel hoge ogen gooien denk ik. Graag want dit is niks.

01. Armenië
02. Albanië
03. Estland
04. Zweden
05. Rusland
06. IJsland
07. Azerbeidzjan
08. Oekraïne
09. Letland

3. Armenië. (nr 5 in mijn top 37)
6. Oekraïne (nr 15 in mijn top 37). Ik vind het een prima liedje, Misschien iets te saai, maar kan dit prima handelen hoor
6. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
7. Rusland. (nr 24 in mijn top 37)
8. IJsland. (nr 33 in mijn top 37)

Magick1
Ik zie Oekraine wel hoog eindigen, gewoon omwille van de politieke situatie.

10. België: Axel Hirsoux – Mother

Zien we hier het Susan Boyle effect? De man kan zingen (alhoewel hij dan wel zijn zenuwen onder controle moet houden) en heeft niet de looks van een 'meneer Hongarije' dit jaar. Dat is maar goed ook als de keuze dan ook oprecht is en niet een soort van gunfactor.

Mother is mierzoete meuk, te veel gericht op het sentiment en ik kan er helemaal niks mee. Het verleden heeft uitgewezen dat dit soort nummers het vooraf erg goed doen maar het in de praktijk niet waarmaken.
Het is te hopen voor België dat ie er niet naast gaat zitten want die kans zit er wel een beetje in als ik hem zo hoor zingen.

Zoals gezegd totaal niet aan mij besteed en ongetwijfeld voor talloze zwijmelende moedertjes wel. De zuiderburen hebben betere inzendingen gestuurd in het verleden.

01. Armenië
02. Albanië
03. Estland
04. Zweden
05. Rusland
06. IJsland
07. Azerbeidzjan
08. Oekraïne
09. België
10. Letland

6. Oekraïne (nr 15 in mijn top 37)
7. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
8. Rusland. (nr 24 in mijn top 37)
9. België. (nr 28 in mijn top 37). Verschrikkelijke zeikballade (ja dat komt uit mijn mond). Studioversie is nog enigszins te overleven, maar als meneer het zo verschrikkelijk live zingt zoals bij de voorronde, las ik een plaspauze in om mijn kans op overleven te vergroten....
10. IJsland. (nr 33 in mijn top 37)

11. Moldavië: Cristina Scarlat – Wild Soul

Moldavië stuurt Cristina Scarlat met Wild Soul. Helaas niet de grappige band Zdob și Zdub die mij tot twee keer toe kostelijk wisten te vermaken.
Toch vind ik dit geen slecht nummer: een wat donker getint nummer met wat dubstep. Wellicht wat achterhaald maar dat is het festival op dat gebied toch wel.
Ik schat de kansen niet heel erg hoog in. Ik denk dat de act van grote invloed gaat zijn. Van mij mag het wel doorgaan naar de finale ook al behoort het zeker niet tot mijn persoonlijke grote favorieten.

01. Armenië
02. Albanië
03. Estland
04. Zweden
05. Moldavië
06. Rusland
07. IJsland
08. Azerbeidzjan
09. Oekraïne
10. België
11. Letland

12. San Marino: Valentina Monetta – Maybe

En daar is ze weer: 3 keer op rij. Valentina Monetta gaat het gewoon weer proberen, maar beste Valentina.... al kom je 100 jaar achter elkaar met dit soort ouderwetse kitsch, het gaat zo niet lukken hoor. Of je nu een maf Facebook liedje, Uh Oh dat mocht niet, gaat zingen, een Italiaanse stroperige ballade of Maybe.... het gaat drie keer op rij niks worden. Sorry. Je schijnt best een goede reputatie te hebben. Ik had nooit van je gehoord maar nu dus wel en voor mij blijf je nu alleen maar in mijn herinnering als de sufferd die maar niet op wil geven met drakerige liedjes.

Meid, doe het niet: blijf weg volgend jaar en doe waar je blijkbaar wel goed in schijnt te zijn. Lijkt me beter.

01. Armenië
02. Albanië
03. Estland
04. Zweden
05. Moldavië
06. Rusland
07. IJsland
08. Azerbeidzjan
09. Oekraïne
10. San Marino
11. België
12. Letland

'Facebook Song' was inderdaad verschrikkelijk maar ik vond haar bijdrage van vorig jaar de beste van dat jaar (destijds volgens mij niet maar nu in ieder geval wel).

6. San Marino (nr 13 in mijn top 37). Valentina. Ja de Facebooksong was verschrikkelijk en ja de bijdrage van vorig jaar was een van de sterkere nummers van het festival vorig jaar. Nu vrees ik dat de kans dat ze door gaat naar de finale met Maybe een stuk kleiner is dan met Crisalide. Maar Maybe klinkt prima en ik waardeer Valentina's kracht om alweer mee te doen.
7. Oekraïne (nr 15 in mijn top 37)
8. Moldavië (nr 18 in mijn top 37). Zeker geen slecht nummer, maar als ze het zo verschrikkelijk live zingt zoals bij het filmpje wat al online te vinden is, dan wordt dit niet grappig. Verder klinkt de studioversie fantastisch!
9. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
10. Rusland. (nr 24 in mijn top 37)
11. België. (nr 28 in mijn top 37). Verschrikkelijke zeikballade (ja dat komt uit mijn mond). Studioversie is nog enigszins te overleven, maar als meneer het zo verschrikkelijk live zingt zoals bij de voorronde, las ik een plaspauze in om mijn kans op overleven te vergroten....
12. IJsland. (nr 33 in mijn top 37)

13. Portugal: Susy – Quero Ser Tua

Portugal is weer van de partij na een jaar afwezigheid. Het land heeft nog nooit eerder gewonnen en dat zou wel eens tijd worden maar dan moeten ze niet zo'n niemendalletje als dit sturen. Ja de lambada deed het ooit leuk maar dat ligt ver achter ons. Suzy zingt live ook niet zo heel sterk. Kan je wel een lekker uptempo nummer willen brengen, moet je niet zo naar adem happen elke keer.

Ik vrees dat Portugal ook in 2014 niet met de winstbokaal naar huis zal gaan. Vinden we dat heel erg? Mwoah!

01. Armenië
02. Albanië
03. Estland
04. Zweden
05. Moldavië
06. Rusland
07. IJsland
08. Azerbeidzjan
09. Oekraïne
10. Portugal
11. San Marino
12. België
13. Letland

6. San Marino (nr 13 in mijn top 37).
8. Moldavië (nr 18 in mijn top 37).
9. Portugal (nr 20 in mijn top 37). Inderdaad een niemandsdalletje. Live zwak gezongen en dan ook nog zo moeilijk er bij kijken. Jammer. Studioversie is beter te pruimen.
10. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
11. Rusland. (nr 24 in mijn top 37)
12. België. (nr 28 in mijn top 37).
13. IJsland. (nr 33 in mijn top 37)

14. Nederland: The Common Linnets – Calm After The Storm

En dan mag Nederland als 14e aantreden. Het lijkt een gunstige positie zo tegen het einde en na een matig Portugees nummer.
Laten we voorop stellen dat het fijn is dat Anouk ervoor gezorgd heeft dat artiesten met iets meer diepgang zich nu ook aan het festival durven te wagen en eigenzinnig durven te zijn. Weg met de Sienekes en Toppers.

Opvallend genoeg is Nederland zelf over het algemeen niet heel erg enthousiast over de bijdrage van dit jaar: het kabbelt te veel voort en er gebeurt weinig. Dat is zo. Ik vind dat ook. Maar het nummer an sich is gewoon erg prettig en klinkt lekker. We sturen in elk geval kwaliteit en we hoeven ons niet te schamen voor een scheel in de camera kijkende indiaan of een tutje voor een draaiorgel.

Het buitenland denkt er wat beter over lijkt het: daar zijn de reacties positiever. In de polls blijken we een middenmoter (Anouk deed het vorig jaar stukken beter) maar zelfs daar zouden we met de hakken over de sloot de finale moeten kunnen halen.

Ik durf het dit jaar niet te voorspellen. Mijn eerste gedachte was dat dit geen schijn van kans maakt en iets zegt me dat we het ook net niet gaan halen maar het zou zomaar ook eens goed kunnen uitpakken.
Geen wapperende vlaggen in beeld, een rustige setting, spotlight en de boel goed uitlichten en hopen dat Ilse en Waylon een goede interactie met elkaar hebben. Het zou zomaar eens kunnen overkomen. Maar dan moeten ze dat ook wel doen en zich beter presenteren als bij DWDD..

Laten we maar hopen op een goede afloop. Dat we in 2015 in Amsterdam het Songfestival mogen verwelkomen lijkt me met deze bijdrage helaas uitgesloten.

01. Armenië
02. Albanië
03. Nederland
04. Estland
05. Zweden
06. Moldavië
07. Rusland
08. IJsland
09. Azerbeidzjan
10. Oekraïne
11. Portugal
12. San Marino
13. België
14. Letland

Overigens is er al een eerste Songfestival rel: de Armeense deelnemer, Aram Mp3 heeft uitgehaald naar de Oostenrijkse deelnemer en travestiet Conchita Wurst. Hij noemt haar levensstijl 'niet normaal' en zegt dat hij het moeilijk vindt het podium te delen met Wurst. Ook zegt hij extra gas te geven als hij met zijn auto door de homostraat in hoofdstad Yerevan rijdt

De Oostenrijkse deelnemer heeft gereageerd: 'Ik heb begrepen dat hij er moeite mee heeft dat ik zowel man als vrouw ben. Ik wil het hem best proberen uit te leggen. Dit soort homofobe uitspraken maken een gesprek eigenlijk wel noodzakelijk.'

Emile93
geplaatst op 31 maart 2014, 19:15 uur, permalink
6. San Marino (nr 13 in mijn top 37).
8. Moldavië (nr 18 in mijn top 37).
9. Portugal (nr 20 in mijn top 37).
10. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
11. Rusland. (nr 24 in mijn top 37)
12. België. (nr 28 in mijn top 37).
13. Nederland (nr 29 in mijn top 37). Saaaaaaaaaaaai. Vind d'r niks an. Weer geen finale dit jaar!
14. IJsland. (nr 33 in mijn top 37)

En over Aram, beetje jammer die opmerkingen: je weet tenslotte dat je met het Songfestival mee gaat doen en dat de gay-gemeenschap die ernaar kijkt best groot is. Zou ik iets beter op mijn woorden letten als ik hem was....
En nee ik neem het niet op voor Conchita (ik vind d'r/hem een heel nare uitstraling hebben en het plaatje vind ik 3x niks) en vind het ook niet slim als ze daadwerkelijk het gesprek aan zou gaan, want homofobe mensen verander je toch (bijna) nooit.

Dat laatste ben ik totaal niet met je eens.... de dialoog aangaan kan helemaal zo slecht niet uitpakken

aERodynamIC schreef:
Dat laatste ben ik totaal niet met je eens.... de dialoog aangaan kan helemaal zo slecht niet uitpakken

Nou.....

15. Montenegro: Sergej Ćetković – Moj Svijet

Servië is dit jaar niet van de partij dus daar gaat de standaard balkan ballade zult u denken. Nou nee, Montenegro zorgt daar dit jaar wel voor. Beetje zoet maar altijd doeltreffend en daarmee wel een zekerheidje om door te stoten naar de finale denk ik.
In de polls balanceert het zo tussen de 10e en 15e plaats. Dat kan beter natuurlijk maar ik vrees dat het komt door het feit dat het zich niet heel erg sterk weet te onderscheiden van de soortgelijke ballads uit voorgaande jaren.

Spannend is het niet en BZN zou er ook goede zaken mee kunnen doen. Meneer is wat saai en dan heb je voldoende ingrediënten om niet te gaan winnen maar dat het voldoende steun zal krijgen durf ik wel op in te zetten want er is genoeg publiek voor. Zelf vind ik het niet erg geweldig maar zeker ook niet slecht.

01. Armenië
02. Albanië
03. Nederland
04. Estland
05. Zweden
06. Moldavië
07. Rusland
08. IJsland
09. Montenegro
10. Azerbeidzjan

11. Oekraïne
12. Portugal
13. San Marino
14. België
15. Letland

Eric, waar ben je?

Heb mijn top 37 weer aangepast en meteen ff verwerkt hier.

1. Azerbeidzjan (nr 1 in mijn top 37). Wat is het toch een PRACHTIG nummer!
2. Zweden (nr 2 in mijn top 37). Maar ook deze blijft geweldig! Gun Sanna wel het meest de overwinning!
5. Montenegro (nr 7 in mijn top 37). Prachtig nummer. Ik hou sowieso best van dit soort nummers. Heerlijk ff wegdromen.
6. Estland. (nr 10 in mijn top 37). Estland is 2 plaatsjes gestegen in mijn persoonlijke top 37.
7. Oekraïne (nr 11 in mijn top 37). Ze stijgt van 15 naar 11.
8. Moldavië (stijgt van 18 naar nr 13 in mijn top 37).
9. San Marino (nr 14 in mijn top 37). Zakt van 13 naar 14.
10. Portugal (nr 20 in mijn top 37).
11. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
12. Rusland. (nr 24 in mijn top 37)
13. België. (nr 28 in mijn top 37).
14. Nederland (zakt van 29 naar nr 30 in mijn top 37).
15. IJsland. (zakt van 33 naar nr 34 in mijn top 37)

Emile93 schreef:
Eric, waar ben je?

Bij 2 dagen REVERE

Maar we gaan verder:

16. Hongarije: András Kállay-Saunders – Running

En de prijs voor de man met het mooiste figuurtje gaat naar Hongarije. Oh, verkeerde site.....

Dit jaar een gelikt nummer uit Hongarije, het land dat voorgaande jaren een hoop moois heeft gestuurd.
In de polls doet Kállay-Saunders het erg goed en ik denk dat dit nummer ook tot de grote kanshebbers behoort. Op zich lijkt me het wel leuk als Hongarije gaat winnen. Weer eens een ander land.

Ik vind dit iets té gelikt allemaal. Niet mijn ding. Maar dat zullen velen niet met me eens zijn en Budapest 2015 zou zomaar eens mogelijk kunnen zijn.

Dit is het laatste nummer van de eerste halve finale dus hierna door met de tweede halve finale. U kent nu de directe tegenstanders van Nederland. Ik kan nu al zeggen dat dit de sterkste halve finale is.

01. Armenië
02. Albanië
03. Nederland
04. Estland
05. Zweden
06. Moldavië
07. Rusland
08. IJsland
09. Hongarije
10. Montenegro

11. Azerbeidzjan
12. Oekraïne
13. Portugal
14. San Marino
15. België
16. Letland

Fijn dat je weer terug bent!

1. Azerbeidzjan (nr 1 in mijn top 37).
2. Zweden (nr 2 in mijn top 37).
5. Montenegro (nr 7 in mijn top 37).
6. Hongarije (nr 9 in mijn top 37). Ziet er inderdaad niet slecht uit, maar daar gaat het mij niet om: het is gewoon een slim en prima nummer, dat best nog eens hoge ogen kan gaan gooien op het ESC (aangezien hij het live ook prima zingt)
7. Estland. (nr 10 in mijn top 37).
8. Oekraïne (nr 11 in mijn top 37).
9. Moldavië (nr 13 in mijn top 37).
10. San Marino (nr 14 in mijn top 37).
11. Portugal (nr 20 in mijn top 37).
12. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
13. Rusland. (nr 24 in mijn top 37)
14. België. (nr 28 in mijn top 37).
15. Nederland (nr 30 in mijn top 37).
16. IJsland. (nr 34 in mijn top 37)

Semi-Finale 2 (8 mei):

01. Malta: Firelight – Coming Home

Malta heeft nog nooit gewonnen ondanks het voordeel dat ze altijd gehad hebben qua taal.
Ook dit jaar zit het er niet in: in de polls doet dit nummer het niet goed en veel mensen hebben er kritiek op.
Ik ben geloof ik een uitzondering daarop want ik vind het dus wel een leuk nummer. Ook dit nummer heeft net als Nederland een beetje een Americana invloed, een lastige denk ik.... hoe dan ook lijkt het me vrij zeker ze niet in de finale terug te zien maar elk jaar zitten er weer verrassingen bij: want weten we nog wat Malta 2 jaar terug stuurde? Kurt Calleja... die met dat leuke dansje. Niemand gaf ze kans vooraf en opeens stond het nummer als een huis. Ik hoop dus op wederom een verrassing voor Malta.

01. Armenië
02. Albanië
03. Nederland
04. Malta
05. Estland
06. Zweden
07. Moldavië
08. Rusland
09. IJsland
10. Hongarije

11. Montenegro
12. Azerbeidzjan
13. Oekraïne
14. Portugal
15. San Marino
16. België
17. Letland

02. Israël: Mei Feingold – Same heart

Israël stuurt dit jaar wat mijn favoriete uptempo nummer blijkt te zijn: lekker rauwe stem en catchy.
Het land heeft de pech niet heel erg populair te zijn (om de bekende, politieke, redenen). Ik hoop niet dat Mei daar last van gaat krijgen want in het verleden heeft Israël bewezen toch te kunnen winnen maar ja dat was dan wel weer toen televoting geen rol speelde.

We zullen het zien. Dit zijn typisch van die nummers waar het twee kanten mee op kan gaan en ik heb geen flauw idee welke dat zal gaan zijn.... ze mag alleen wel wat minder bozig kijken van mij.

01. Israël
02. Armenië
03. Albanië
04. Nederland
05. Malta
06. Estland
07. Zweden
08. Moldavië
09. Rusland
10. IJsland

11. Hongarije
12. Montenegro
13. Azerbeidzjan
14. Oekraïne
15. Portugal
16. San Marino
17. België
18. Letland

1. Azerbeidzjan (nr 1 in mijn top 37).
2. Zweden (nr 2 in mijn top 37).
5. Montenegro (nr 7 in mijn top 37).
6. Israel (nr 8 in mijn top 37). IJzersterke bijdrage van Israel. Vind het een lekker nummer en een heerlijke hese stem! Mag van mij best hoog komen!
7. Hongarije (nr 9 in mijn top 37).
8. Estland. (nr 10 in mijn top 37).
9. Oekraïne (nr 11 in mijn top 37).
10. Moldavië (nr 13 in mijn top 37).
11. San Marino (nr 14 in mijn top 37).
12. Malta (nr 18 in mijn top 37). Best een leuk nummer maar absoluut geen winnaar.
13. Portugal (nr 20 in mijn top 37).
14. Letland. (nr 23 in mijn top 37)
15. Rusland. (nr 24 in mijn top 37)
16. België. (nr 28 in mijn top 37).
17. Nederland (nr 30 in mijn top 37).
18. IJsland. (nr 34 in mijn top 37)

03. Noorwegen: Carl Espen – Silent Storm

Hier kan ik heel kort over zijn: dit moet gewoon winnen wat mij betreft. Eén van de mooiste inzendingen ooit zelfs als je het mij vraagt.
Dit is puur in al z'n schoonheid. Zo wil ik ze horen, dit is prachtig!

Laten we hopen dat ie z'n zenuwen onder controle weet te behouden want live was het niet altijd even zuiver.
Dat we dan weer richting Noorwegen mogen volgend jaar..... so be it!

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Moldavië
10. Rusland

11. IJsland
12. Hongarije
13. Montenegro
14. Azerbeidzjan
15. Oekraïne
16. Portugal
17. San Marino
18. België
19. Letland

1. Azerbeidzjan (nr 1).
2. Zweden (nr 2)
3. Noorwegen (nr 4). Werkelijk prachtig nummer! Pareltje! Elke keer als ik het luister krijg ik er weer kippenvel van! Ik word alleen minder overtuigd door de live versie... Maar dit zal zeker ver gaan komen!
3. Armenië. (nr 5)
4. Albanië. (nr 6)
5. Montenegro (nr 7).
6. Israel (nr 8 ).
7. Hongarije (nr 9).
8. Estland. (nr 10).
9. Oekraïne (nr 11).
10. Moldavië (nr 13).
11. San Marino (nr 14).
12. Malta (nr 18).
13. Portugal (nr 20).
14. Letland. (nr 23)
15. Rusland. (nr 24)
16. België. (nr 28).
17. Nederland (nr 30).
18. IJsland. (nr 34)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:46 uur

geplaatst: vandaag om 20:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.