MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
04. Georgië: The Shin & Mariko Ebralidze – 3 Minutes To Earth

Georgië stuurt een vrij opvallend nummer dit jaar. Een nummer waar de fans blijkbaar geen raad mee weten want het scoort niet best in de polls.
Het is ook een nummer dat een beetje stuurloos klinkt en ergens toch wel weet te boeien. Het klinkt in mijn oren best fris en dat afwijkende is wat mij betreft niet verkeerd maar ik kan me voorstellen dat veel kijkers dit gaan aangrijpen om een nieuw flesje bier te pakken, een plaspauze in te lassen of gewoon de werkweek gaan doornemen.
We horen hier in elk geval niet de nieuwe winnaar en als dat wel zo is dan... dan..... ehm daar denk ik nog even over na

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Moldavië
10. Rusland

11. IJsland
12. Hongarije
13. Georgië
14. Montenegro
15. Azerbeidzjan
16. Oekraïne
17. Portugal
18. San Marino
19. België
20. Letland

1. Azerbeidzjan (nr 1).
2. Zweden (nr 2)
3. Noorwegen (nr 4).
4. Armenië. (nr 5)
5. Albanië. (nr 6)
6. Montenegro (nr 7).
7. Israel (nr 8 ).
8. Hongarije (nr 9).
9. Estland. (nr 10).
10. Oekraïne (nr 11).
11. Moldavië (nr 13).
12. San Marino (nr 14).
13. Malta (nr 18).
14. Portugal (nr 20).
15. Letland. (nr 23)
16. Rusland. (nr 24)
17. België. (nr 28).
18. Nederland (nr 30).
19. IJsland. (nr 34)
20. Georgië (nr 35). Chaotisch nummer. En ik vind de sfeer van het nummer ook niet prettig...

05. Polen: Donatan & Cleo – My Słowianie

Het Songfestival heeft de laatste jaren een zeer slecht imago gekregen door de overdaad aan circus en allerhande gekkigheid. De Oost-Europese dames werden soms in niet al te milde bewoordingen ook regelmatig opgevoerd als zijnde 'niet serieus te nemen'.

Nou dames en heren maak uw borst maar nat want dit swingt als een tiet. Buig maar voorover en schudden maar met die voorgevel.

Toch schijnt dit nummer al een grote hit in Polen geweest te zijn. Moderne pop met folklore invloeden. Elk jaar zit er wel weer zo eentje bij en elk jaar kan ik het niet helpen het leuk te vinden: grote inkijk of niet

Geen idee hoe dit het gaat doen: ik heb zo het vermoeden beter dan we allemaal denken, big boobies of niet.....

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Moldavië
10. Polen

11. Rusland
12. IJsland
13. Hongarije
14. Georgië
15. Montenegro
16. Azerbeidzjan
17. Oekraïne
18. Portugal
19. San Marino
20. België
21. Letland

06. Oostenrijk: Conchita Wurst – Rise Like A Phoenix

Mevrouw/meneer Wurst heeft al eerder een poging gewaagd voor Oostenrijk mee te mogen doen en dit jaar is het raak met een James Bond-achtige ballade.
Conchita Wurst is gewoon een act waar Aram Mp3 van Armenië nogal moeite mee had maar dat schijnt onlangs helemaal bijgelegd te zijn. Fijn..... maar ongetwijfeld zal veel over deze 'act' gesproken worden en dat kan nooit kwaad (zie Dana International wat overigens serieuzer was daar zij transseksueel is en Conchita niet: die gaat gewoon als Thomas Neuwirth door het leven en heeft niet eens een echte baard naar ik begrepen heb).

Zingen kan Conchita en het is een vrij belegen ballade waar niet veel aan mankeert verder.
Het zou mij niet verbazen als dit verrassend goed gaat scoren in de finale, want ik denk dat ze die wel gaat halen.

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Moldavië
10. Oostenrijk

11. Polen
12. Rusland
13. IJsland
14. Hongarije
15. Georgië
16. Montenegro
17. Azerbeidzjan
18. Oekraïne
19. Portugal
20. San Marino
21. België
22. Letland

1. Azerbeidzjan (nr 1).
2. Zweden (nr 2)
3. Oostenrijk (nr 3). Verschikkelijk image, maar o wat een heerlijk nummer en een dijk van een stem! Prachtig!
4. Noorwegen (nr 4).
5. Armenië. (nr 5)
6. Albanië. (nr 6)
7. Montenegro (nr 7).
8. Israel (nr 8 ).
9. Hongarije (nr 9).
10. Estland. (nr 10).

11. Oekraïne (nr 11).
12. Moldavië (nr 13).
13. San Marino (nr 14).
14. Malta (nr 18).
15. Portugal (nr 20).
16. Letland. (nr 23)
17. Rusland. (nr 24)
18. België. (nr 28).
19. Polen (nr 29). Zwaar irritante stem maar o zo catchy.
20. Nederland (nr 30).

21. IJsland. (nr 34)
22. Georgië (nr 35).

En met Oostenrijk zijn alle nummers uit mijn top 10 hier al langs gekomen. Nu de zwakkere nummers nog.

07. Litouwen: Vilija Matačiūnaitė – Attention

In eerste instantie sloeg dit nummer wel aan bij mij: het heeft wel wat spannends maar gaandeweg ben ik haar harde stem minder gaan waarderen en is het nummer me gaan irriteren.
Het is zeker niet slecht en best een gewaagde bijdrage dit jaar maar ik vrees dat mevrouw het niet gaat redden en daar zal ik dan niet rouwig om zijn.
Heel veel meer woorden zal ik er dan ook niet aan wijden...

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Moldavië
10. Oostenrijk

11. Polen
12. Rusland
13. IJsland
14. Hongarije
15. Georgië
16. Montenegro
17. Azerbeidzjan
18. Oekraïne
19. Portugal
20. Litouwen

21. San Marino
22. België
23. Letland

1. Azerbeidzjan (nr 1).
2. Zweden (nr 2)
3. Oostenrijk (nr 3).
4. Noorwegen (nr 4).
5. Armenië. (nr 5)
6. Albanië. (nr 6)
7. Montenegro (nr 7).
8. Israel (nr 8 ).
9. Hongarije (nr 9).
10. Estland. (nr 10).

11. Oekraïne (nr 11).
12. Moldavië (nr 13).
13. San Marino (nr 14).
14. Malta (nr 18).
15. Portugal (nr 20).
16. Letland. (nr 23)
17. Rusland. (nr 24)
18. België. (nr 28).
19. Polen (nr 29).
20. Nederland (nr 30).

21. IJsland. (nr 34)
22. Georgië (nr 35).
23. Litouwen (nr 37). Het gedrocht van het festival dit jaar! Wat een irritant nummer en een irritante stem! Kan er werkelijk niks goeds over zeggen. Of toch: het duurt gelukkig maar 3 minuten!

08. Finland: Softengine – Something Better

Het lijkt de laatste jaren bijna standaard: er zit altijd wel een 'alternatief pop-rock nummer' tussen. Dit jaar is deze afkomstig uit Finland.
Uiteraard hou ik daar van daar dit veel dichter bij mijn 'dagelijkse smaak' ligt dan de meeste andere nummers op het festival. Maaaarrrrrr..... daarom vind ik het festival juist leuk: even wat anders, even eens niet mijn standaard portie muziek.
En dan zijn dit soort alternatieve liedjes toch net niet goed genoeg want meestal net iets te weinig avontuurlijk.

Ook dit is best een leuk nummer maar live vind ik het al een stuk minder uit de verf komen en ook dat is iets wat elk jaar weer blijkt met dit soort bandjes. Of het nu Sound of Our Hearts van Compact Disco (Hongarije 2012), Live It Up van Yüksek Sadakat (Turkije 2011), maNga's We Could Be the Same (Turkije 2010) of de Zwitserse Lovebugs met The Heighest Hights (2009) zijn.
Allemaal een alternatief randje, allemaal leuk op cd maar live toch net even wat minder pakkend. Misschien dat het komt omdat je dit gewoon helemaal live moet horen en niet een tape die meespeelt waar alleen de zanger z'n ding doet.

Finland stuurt een leuk nummer, ik heb altijd een zwak voor de inzendingen uit dat land maar ik vrees dat ze het dit jaar niet gaan redden met deze Coldplay-rock.

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Finland
10. Moldavië

11. Oostenrijk
12. Polen
13. Rusland
14. IJsland
15. Hongarije
16. Georgië
17. Montenegro
18. Azerbeidzjan
19. Oekraïne
20. Portugal

21. Litouwen
22. San Marino
23. België
24. Letland

1. Azerbeidzjan (nr 1).
2. Zweden (nr 2)
3. Oostenrijk (nr 3).
4. Noorwegen (nr 4).
5. Armenië. (nr 5)
6. Albanië. (nr 6)
7. Montenegro (nr 7).
8. Israel (nr 8 ).
9. Hongarije (nr 9).
10. Estland. (nr 10).

11. Oekraïne (nr 11).
12. Moldavië (nr 13).
13. San Marino (nr 14).
14. Malta (nr 18).
15. Portugal (nr 20).
16. Letland. (nr 23)
17. Rusland. (nr 24)
18. België. (nr 28).
19. Polen (nr 29).
20. Nederland (nr 30).

21. IJsland. (nr 34)
22. Georgië (nr 35).
23. Finland (nr 36). Zwaar irritant lied wat op een vervelende manier in je hoofd blijft zitten door dat AHOEEE something better. Bah! Niks voor mij dit.
24. Litouwen (nr 37)

09. Ierland: Can-linn featuring Kasey Smith – Heartbeat

Ierland is een grote naam op het festival (herinnert u de jaren '90 nog?!). De laatste jaren is de klad er in gekomen.
Dit jaar stuurt het land een lekker upbeat nummer met licht Keltische invloeden. Erg leuk maar doet ook veel denken aan de winnaar van vorig jaar en als iets niet werkt op het festival..............

En lekker deuntje dus en meer niet. Zeker geen kanshebber op de overwinning. Typisch zo'n nummer waar niemand iets tegen zal hebben maar waar ook niemand gillend gek van wordt. Het is bij mij al niet anders.

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Finland
10. Moldavië

11. Oostenrijk
12. Ierland
13. Polen
14. Rusland
15. IJsland
16. Hongarije
17. Georgië
18. Montenegro
19. Azerbeidzjan
20. Oekraïne

21. Portugal
22. Litouwen
23. San Marino
24. België
25. Letland

1. Azerbeidzjan
2. Zweden
3. Oostenrijk
4. Noorwegen
5. Armenië
6. Albanië
7. Israel
8. Montenegro
9. Estland
10. Oekraïne

11. Hongarije
12. Moldavië
13. Ierland (Eens met catdog: het lijkt te veel op de winnaar van vorig jaar, al kan ik dit nummer beter handelen. Het klinkt lekker in het gehoor en heeft wel typische Ierse geluiden)
14. Malta
15. Portugal
16. San Marino (gedegradeerd)
17. Letland
18. Rusland
19. België
20. Polen

21. Nederland
22. IJsland
23. Georgië
24. Finland
25. Litouwen

Ik maak mijn top 37 trouwens op basis van de studioversies van de nummers die meedoen. Het kan dus ook zomaar zijn dat als Azerbeidzjan op het songfestival slecht zingt, ik ineens niet meer voor dat land ben en het in mijn top 37 zakt door een slechte liveuitvoering. Ik maak daarom een top 37 vóór de 1e halve finale en na het songfestival zelf nog een waarin ik de liveversie er ook in meeneem.

Oh maar zo doe ik dat ook altijd. Enorme favorieten scoren na het optreden een stuk lager (Engelbert Humperdinck was een bekend voorbeeld)

Ja precies

10. Wit-Rusland: Teo – Cheesecake

Er wordt wat afgebakken dit jaar, na de halfgare cake uit Letland doet nu Wit-Rusland een duit in het zakje met een cheesecake.
Ook deze cake valt niet zo best bij mij. Opgeklopte luchtigheid waar ik niet veel mee heb ondanks dat het nummer snel in je hoofd gaat zitten. Het zou ook kunnen omdat dit één van de eerste nummers was die bekend werd waardoor ik het al een aantal keer gehoord heb maar tot nu toe ben ik het niet gaan waarderen en dat zal ook niet gebeuren ook.
Tijd voor de inmiddels bekende plaspauze dus.

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Finland
10. Moldavië

11. Oostenrijk
12. Ierland
13. Polen
14. Rusland
15. IJsland
16. Hongarije
17. Georgië
18. Montenegro
19. Azerbeidzjan
20. Oekraïne

21. Portugal
22. Litouwen
23. San Marino
24. België
25. Wit-Rusland
26. Letland

De eerste halve finale heb ik beluisterd en dit zijn mijn beoordelingen.

1. Armenië: Aram Mp3 – Not Alone
Vrij tradionele ballad, er zit een beetje spanning in maar verveelt toch wel op den duur. Dat dubstep-gedeelte had met beter achterwege gelaten.
Cijfer: 4,5

2. Letland: Aarzemnieki – Cake to bake
Een vrolijk en akoestisch nummer waar je niet veel in moet zoeken maar wat te niemendallerig en de zang is ook te kleurloos.
Cijfer: 5

3. Estland: Tanja – Amazing
Een dancepopnummer die te doorsnee is en niet genoeg blijft hangen. Zal wellicht ook in de halve finale blijven hangen.
Cijfer: 4

4. Zweden: Sanna Nielsen – Undo
Een ballad die wederom vrij clichématig is maar het zal wel scoren, de melodie blijft alleszins hangen en dat is al iets.
Cijfer: 5,5

5. IJsland: Pollapönk - No Prejudice
Opgewekte punkpop maar origineel is wat anders. In de Afrekeninglijst zou dit nummer tussen de plooien vallen maar op het ESF valt dit wel op.
Cijfer: 5,5

6. Albanië: Hersi - Another Night's Anger
Vind ik nog niet slecht voor een ESF-nummer, goed opgebouwd, al steekt die scherpe toon in haar stem mij een beetje tegen.
Cijfer: 6

7. Rusland: The Tolmachevy Twins – Shine
Wederom een 13-in-een-dozijn-nummer dat typisch voor het ESF lijkt geschreven. Echt slecht is het niet maar wel erg vergankelijk.

8. Azerbeidzjan: Dilara Kazimova - Start a Fire
Traditionele ESF-ballad, vrij saai en netjes binnen de lijnen kleurend. Zij heeft ook geen aangename, wat vlakke stem.

9. Oekraïne: Maria Yaremchuk – Tick Tock
Flets nummer met flauwe rijmelarij dat je tijdens het beluisteren al vergeten bent, te niemendallerig gewoon.
Cijfer: 3

10. België: Axel Hirsoux – Mother
Dit soort melodramatische ballads zijn niet mijn ding maar hij brengt het wel met passie. Alles zal afhangen van de live-performance.

11. Moldavië: Cristina Scarlat – Wild Soul
Veel soul is niet te horen in deze wat saaie en voorspelbare ballad waarbij de dubstep het wat hipper probeert te maken.

12. San Marino: Valentina Monetta – Maybe
Een matige en overgeproduceerde ballad waarbij haar stem niet goed tot haar recht komt. Maybe ... not!

13. Portugal: Susy – Quero Ser Tua
Doet mij denken aan de Lambada destijds maar vocaal kan ze geen moment overtuigen. Enkel die accordeon vind ik leuk.
Cijfer: 3,5

14. Nederland: The Common Linnets – Calm After The Storm
Wijkt af van de ESF-nummers, dit is wat eigenzinniger, country-getint waarbij de stemmen goed bij elkaar passen. In een rechtvaardige wereld stoot dit door naar de finale.
Cijfer: 7,5

15. Montenegro: Sergej Ćetković – Moj Svijet
Folky ballad, weliswaar vij veilig en in de ESF-traditie maar dit is wat pakkender dan de meeste andere ballads dit jaar.

16. Hongarije: András Kállay-Saunders – Running
Een nummer met rustige en snellere stukken, echter te gelikt en melodisch te eentonig.

1. Azerbeidzjan
2. Zweden
3. Oostenrijk
4. Noorwegen
5. Armenië
6. Albanië
7. Israel
8. Montenegro
9. Estland
10. Oekraïne

11. Hongarije
12. Moldavië
13. Ierland
14. Malta
15. Portugal
16. San Marino
17. Letland
18. Rusland
19. België
20. Polen

21. Nederland
22. Wit- Rusland (stom en flauw nummer)
23. IJsland
24. Georgië
25. Finland
26. Litouwen

11. Macedonië: Tijana Dapčević – To The Sky

Tijana Dapčević vist een beetje uit het Lady Gaga water... aanstekelijk nummertje, beetje schel allemaal en daardoor komt het op mij niet zo sympathiek over.
Er is ook een versie in haar eigen taal en ergens blijf ik dat toch leuker vinden, hierdoor is het gelijk al een stuk minder eenheidsworst.

Dit is typisch zo'n nummer dat ik het ene moment wel aardig vind en het andere moment laat het me koud.
Niet de geschikte ingrediënten om een persoonlijke favoriet te worden dus en ik denk ook niet dat dit nummer hoge ogen gaat gooien op het festival.

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Finland
10. Moldavië

11. Oostenrijk
12. Ierland
13. Polen
14. Rusland
15. IJsland
16. Hongarije
17. Georgië
18. Montenegro
19. Macedonië
20. Azerbeidzjan

21. Oekraïne
22. Portugal
23. Litouwen
24. San Marino
25. België
26. Wit-Rusland
27. Letland

1. Azerbeidzjan
2. Zweden
3. Oostenrijk
4. Noorwegen
5. Armenië
6. Albanië
7. Israel
8. Montenegro
9. Estland
10. Oekraïne

11. Hongarije
12. Moldavië
13. Ierland
14. Malta
15. Portugal
16. San Marino
17. Letland
18. Rusland
19. België
20. Polen

21. Nederland
22. Macedonië. Ook mij laat het nummer koud.
23. Wit- Rusland
24. IJsland
25. Georgië
26. Finland
27. Litouwen

12. Zwitserland: Sebalter – Hunter of Stars

Als Andrew Bird liefhebber heb ik wel wat met fluitende mannen. Als Sufjan Stevens liefhebber heb ik wel wat met banjo's.
Sebalter heeft het allebei. De man is duidelijk blij maar werkt wel wat op mijn zenuwen.

Dit is mij iets te lichtvoetig, te zoetjes, te liefjes maar ook te zoutloos. Typisch zo'n nummer waar eigenlijk niet veel mis aan is maar zo kleurloos dat het snel vergeten gaat worden en dat is dodelijk op het Songfestival, alhoewel.......... violen zijn daar geloof ik best wel in. Of zijn ze dit jaar juist uit?!

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Malta
07. Estland
08. Zweden
09. Finland
10. Moldavië

11. Oostenrijk
12. Ierland
13. Polen
14. Rusland
15. IJsland
16. Zwitserland
17. Hongarije
18. Georgië
19. Montenegro
20. Macedonië

21. Azerbeidzjan
22. Oekraïne
23. Portugal
24. Litouwen
25. San Marino
26. België
27. Wit-Rusland
28. Letland

POLL STANDINGS

1. Armenia: Aram Mp3 with “Not Alone”: 12,326 votes, 35.68%
2. Azerbaijan: Dilara with “Start a Fire”: 7,229 votes, 20.92%
3. Belarus: Teo with “Cheesecake”: 2,119 votes, 6.13%
4. Romania: Paula Seling & Ovi with “Miracle”: 1,553 votes, 4.49%
5. United Kingdom: Molly Smitten-Downes with “Children of the Universe”: 1,327 votes, 3.84%

18. Netherlands: The Common Linnets with “Calm After the Storm”: 307 votes, 0.89%

Hoe kom je bij die Poll Standings? En hoe kan het dat Wit-Rusland zo hoog staat en Zweden niet in de top 5?
Wel ben ik erg blij met de positie van Azerbeidzjan!

1. Azerbeidzjan
2. Zweden
3. Oostenrijk
4. Noorwegen
5. Armenië
6. Albanië
7. Israel
8. Montenegro
9. Estland
10. Oekraïne

11. Hongarije
12. Moldavië
13. Ierland
14. Malta
15. Portugal
16. San Marino
17. Letland
18. Rusland
19. België
20. Polen

21. Nederland
22. Macedonië.
23. Wit- Rusland
24. Zwitserland. Saai, irritant nummer. Dat gefluit is ook zwaar irritant op den duur
25. IJsland
26. Georgië
27. Finland
28. Litouwen

Emile93 schreef:
Hoe kom je bij die Poll Standings? En hoe kan het dat Wit-Rusland zo hoog staat en Zweden niet in de top 5?
Wel ben ik erg blij met de positie van Azerbeidzjan!

link

13. Griekenland: Freaky Fortune featuring Riskykidd – Rise Up

Een aparte inzending voor Griekenland. De Grieken scoren altijd wel goed en misschien begint dat wat te vervelen maar ik denk dat ze er ook dit jaar weer bij zullen zitten in de finale en daar nog goed scoren ook. Top 10 moet mogelijk zijn.

Ook ik ben liefhebber van dit nummer: catchy en modern. Ik hou er wel van.

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Griekenland
07. Malta
08. Estland
09. Zweden
10. Finland

11. Moldavië
12. Oostenrijk
13. Ierland
14. Polen
15. Rusland
16. IJsland
17. Zwitserland
18. Hongarije
19. Georgië
20. Montenegro

21. Macedonië
22. Azerbeidzjan
23. Oekraïne
24. Portugal
25. Litouwen
26. San Marino
27. België
28. Wit-Rusland
29. Letland

1. Azerbeidzjan
2. Zweden
3. Oostenrijk
4. Noorwegen
5. Armenië
6. Albanië
7. Israel
8. Montenegro
9. Estland
10. Oekraïne

11. Hongarije
12. Moldavië
13. Ierland
14. Griekenland. Lekker nummer (de studioversie)!
15. Malta
16. Portugal
17. San Marino
18. Letland
19. Rusland
20. België

21. Polen
22. Nederland
23. Macedonië.
24. Wit- Rusland
25. Zwitserland.
26. IJsland
27. Georgië
28. Finland
29. Litouwen

14. Slovenië: Tinkara Kovac – Spet (Round and Round)

Slovenië stuurt in de vorm van Tinkara Kovač een typisch nummer dat we vaker in andere vorm tegenkomen. Erg veilig dus en misschien daarom ook ietwat onopvallend en een reden dat ze in de polls niet erg ver komt.
Typisch zo'n nummer waar niemand een hekel aan zal hebben maar wat ook maar weinig mensen zal aansporen om het favoriet te noemen.
Geen plaspauze moment maar wel eentje om snel afgeleid bij te raken.

Niks op tegen, niks mis mee maar verder zal het ook niks worden ondanks het feit dat ik het eigenlijk best een leuk nummer vind

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Griekenland
07. Malta
08. Estland
09. Zweden
10. Finland

11. Moldavië
12. Oostenrijk
13. Ierland
14. Polen
15. Rusland
16. IJsland
17. Slovenië
18. Zwitserland
19. Hongarije
20. Georgië

21. Montenegro
22. Macedonië
23. Azerbeidzjan
24. Oekraïne
25. Portugal
26. Litouwen
27. San Marino
28. België
29. Wit-Rusland
30. Letland

15. Roemenië: Paula Seling & Ovi – Miracle

In 2010 deed dit Roemeense duo al eens mee met een nummer dat eigenlijk behoorlijk veel op Miracle lijkt (kent u Playing with Fire nog?).

Het is vrij platte dancepop als je het mij vraagt en doet mij niet zo heel veel. Het feit dat ze als laatste mogen aantreden in deze tweede halve finale kan een voordeel zijn voor meneer en mevrouw maar ik word er niet echt heel warm van.

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Griekenland
07. Malta
08. Estland
09. Zweden
10. Finland

11. Moldavië
12. Oostenrijk
13. Ierland
14. Polen
15. Rusland
16. IJsland
17. Slovenië
18. Zwitserland
19. Hongarije
20. Georgië

21. Montenegro
22. Macedonië
23. Azerbeidzjan
24. Oekraïne
25. Portugal
26. Roemenië
27. Litouwen
28. San Marino
29. België
30. Wit-Rusland
31. Letland

1. Azerbeidzjan
2. Zweden
3. Oostenrijk
4. Noorwegen
5. Armenië
6. Albanië
7. Israel
8. Montenegro
9. Estland
10. Oekraïne

11. Hongarije
12. Moldavië
13. Slovenië (ik vind dit een prima nummer. Lekker en blijft bij mij op een positieve manier hangen)
14. Ierland
15. Griekenland.
16. Malta
17. Portugal
18. San Marino
19. Letland
20. Rusland

21. Roemenië (kwaaknummer en alleen enigszins interessant als Paula die megalange noot weet te halen. Maar de kans is groot dat ze zich die hele avond opeet van spanning tijdens het wachten waardoor ze zwaar kan gaan falen vanwege een overdosis druk en adrenaline)
22. België
23. Polen
24. Nederland
25. Macedonië.
26. Wit- Rusland
27. Zwitserland.
28. IJsland
29. Georgië
30. Finland

31. Litouwen

De finale landen:

1. Denemarken: Basim - Cliché Love Song
2. Duitsland: Elaiza - Is It Right
3. Frankrijk: Twin Twin - Moustache
4. Italië: Emma Marrone - La Mia Città
5. Spanje: Ruth Lorenzo - Dancing in the Rain
6. Verenigd Koninkrijk: Molly - Children of the Universe

1. Denemarken: Basim - Cliché Love Song

Denemarken is dit jaar host van het festival en daarom staan ze automatisch in de finale met een ietwat goedkoop Bruna Mars kopietje dat wonder boven wonder goed aanslaat in de polls. Het zal toch zeker niet dat......

Van dit soort nummers word ik altijd wat nerveus. Ik kan er niks mee en ik wil er niks mee. Papada skoebieda en meer van die vervelende ongein. Nee, ik pas. Van mij hoeft Denemarken het volgend jaar niet nog eens te organiseren.

Dit is wat je met recht een cliché love song noemt.

En wanneer gaan we eens stoppen met die achterlijke regel van 'ik betaal meer dus sta automatisch in de finale'?!

01. Noorwegen
02. Israël
03. Armenië
04. Albanië
05. Nederland
06. Griekenland
07. Malta
08. Estland
09. Zweden
10. Finland

11. Moldavië
12. Oostenrijk
13. Ierland
14. Polen
15. Rusland
16. IJsland
17. Slovenië
18. Zwitserland
19. Hongarije
20. Georgië

21. Montenegro
22. Macedonië
23. Azerbeidzjan
24. Oekraïne
25. Portugal
26. Roemenië
27. Denemarken
28. Litouwen
29. San Marino
30. België
31. Wit-Rusland
32. Letland

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:23 uur

geplaatst: vandaag om 09:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.