Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2014, 23:55 uur
Onweerwolf schreef:
Ik twijfel overigens inmiddels aan de kansen van Armenië voor de winst.
Ik twijfel overigens inmiddels aan de kansen van Armenië voor de winst.
Ik ook: het was het podium met belichting die hem wisten te redden want zelf zong hij het niet best. Hiermee stijgen de kansen voor Zweden.
Maar ja het kan zaterdag zo andersom zijn dus je weet maar nooit.....
0
geplaatst: 6 mei 2014, 23:58 uur
Ik vond Zweden goed zingen maar het is geen favoriet van mij - het raakte me totaal niet en ik heb niks met die celine dion-vibe.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 00:02 uur
Ik hoop het ook niet: heb niks met dat nummer en alweer Zweden is saai. Als we het dan toch over favorieten hebben lijkt Hongarije me wel eens leuk als winnaar. Die hebben in het verleden ook al een hoop sterke inzendingen gestuurd (met deze heb ik dan weer wat minder maar het is niet slecht verder).
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 00:08 uur
Ik denk dat Hongarije net niet goed genoeg zal zijn, al zou ik het enorm leuk vinden dat land eens wint.
Volgens mij gaat het Zweden worden en ik denk dat Azerbeidzjan en Italië 2 en 3 worden. Wellicht denk ik daar donderdag en zaterdag weer anders over. Het blijft lastig en zeker met de landen die al direct in de finale staan.
Dit jaar is zeker spannender dan de afgelopen 2 jaar. Al was Azerbeidzjan 3 jaar terug ook wel een kleine verrassing.
Volgens mij gaat het Zweden worden en ik denk dat Azerbeidzjan en Italië 2 en 3 worden. Wellicht denk ik daar donderdag en zaterdag weer anders over. Het blijft lastig en zeker met de landen die al direct in de finale staan.
Dit jaar is zeker spannender dan de afgelopen 2 jaar. Al was Azerbeidzjan 3 jaar terug ook wel een kleine verrassing.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 00:09 uur
Azerbeidzjan vond ik verschrikkelijk saai, dr jurk was wel erg mooi.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 00:13 uur
Ik vind het nummer van Azerbeidzjan wel steeds beter worden maar het heeft twee nadelen; 1 haar uitspraak is lastig, niet per se lelijk maar gewoon lastig te verstaan en 2 de kwaliteit van het nummer is niet direct na 1x horen duidelijk.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 00:14 uur
Misschien dat het nummer zaterdag beter bevalt, ik hoorde het vanavond voor het eerst.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 00:16 uur
Als Zweden wint wint er weer zo'n nummer dat iedereen na een poos vergeten zal zijn. Het is zeker niet de hedendaagse klassieker die Euphoria wel is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 00:16 uur
Ik ben benieuwd, ik vind dat het nummer vrij subtiel gearrangeerd is en dat viel me eigenlijk pas bij luisterbeurt 7 of 8 echt een beetje op.
Niet handig voor ESC begrippen, wel mooi gedaan.
Niet handig voor ESC begrippen, wel mooi gedaan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 00:19 uur
aERodynamIC schreef:
Als Zweden wint wint er weer zo'n nummer dat iedereen na een poos vergeten zal zijn. Het is zeker niet de hedendaagse klassieker die Euphoria wel is.
Nee klopt, het zou een van de minder speciale winnaars zijn van de afgelopen jaren, maar om eerlijk te zijn vind ik dat van alle nummers wel dit jaar. Er is geen enkel nummer bij dat ik tot de ESC eredivisie vind behoren.
Armenië of Hongarije zou wel wat meer memorabel zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 00:20 uur
We hebben trouwens ook nog Israël en Noorwegen natuurlijk. Ik ben wel benieuwd naar de performances van die twee landen donderdag. Misschien moeten we het daar gaan zoeken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 00:57 uur
Eerste draw voor de finale:
Eerste helft: Armenië, Azerbeidzjan, Duitsland, IJsland, Montenegro, Zweden, Oekraïne
Tweede helft: Denemarken, Frankrijk, Hongarije, Italië, Nederland, Rusland, San Marino, Spanje, UK.
Dat kon wel eens vrij positief gaan uitpakken voor Hongarije.
Eerste helft: Armenië, Azerbeidzjan, Duitsland, IJsland, Montenegro, Zweden, Oekraïne
Tweede helft: Denemarken, Frankrijk, Hongarije, Italië, Nederland, Rusland, San Marino, Spanje, UK.
Dat kon wel eens vrij positief gaan uitpakken voor Hongarije.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 01:03 uur
Onze ''odds to win'' staan nu op 12/1. Eerder vandaag stonden we op 100/1.
We staan momenteel tevens #3 in de Zweedse iTunes, hun eigen entry is daarna het hoogste en staat op #13! (hier kan je andere posities zien: http://esctracker.com/)
Ik vind ons nummer ook echt de beste van dit jaar zonder twijfel. De uitvoering was ook bijna foutloos, en alles was super in beeld gebracht. Gunstig dat we in de tweede helft van de finale staan.
We staan momenteel tevens #3 in de Zweedse iTunes, hun eigen entry is daarna het hoogste en staat op #13! (hier kan je andere posities zien: http://esctracker.com/)
Ik vind ons nummer ook echt de beste van dit jaar zonder twijfel. De uitvoering was ook bijna foutloos, en alles was super in beeld gebracht. Gunstig dat we in de tweede helft van de finale staan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 01:06 uur
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Ik vind het echt een vreselijk saai nummer en ik vond de podiumpresentatie tevens waardeloos. Ik snap niet waarom mensen hier op zouden stemmen.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 01:12 uur
Zoals ik echt niet snap wat jij toen met Joan had.... dat was pas een aanfluiting.
Ik vond dit juist heel sterk in beeld gebracht (beter dan Anouk vorig jaar, wiens nummer ik wel mooier vind).
Bij de bookmakers heeft Nederland inmiddels de zevende plek ingenomen. Zweden is Armenië voorbijgegaan als favoriet.
Ik vond dit juist heel sterk in beeld gebracht (beter dan Anouk vorig jaar, wiens nummer ik wel mooier vind).
Bij de bookmakers heeft Nederland inmiddels de zevende plek ingenomen. Zweden is Armenië voorbijgegaan als favoriet.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 01:14 uur
Ik snap Zweden als favoriet dan weer totaal niet.
Maar goed, ik ben vooral blij met ''ons'' resultaat en tevens blij dat een gewaagde songkeuze nu voor de tweede keer op rij goed uitpakt
.
Maar goed, ik ben vooral blij met ''ons'' resultaat en tevens blij dat een gewaagde songkeuze nu voor de tweede keer op rij goed uitpakt
.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 01:19 uur
Wat wel heel interessant gaat worden nu is of Zweden de winst kan pakken vanuit de eerste helft van de finale. De laatste keer dat een land vanuit de eerste helft won was Oekraïne in 2004 (draw 10/24). Maar Wild Dances was toen met afstand de gedoodverfde favoriet. Het jaar ervoor was het Turkije die vanaf draw 4/26 won in een close race (2 punten op #2 en 3 op #3). en daarvoor moeten we al terug naar 1998 (Israël 8/25) maar ook Dana International was flink favoriet dat jaar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 01:26 uur
aERodynamIC schreef:
Zoals ik echt niet snap wat jij toen met Joan had.... dat was pas een aanfluiting.
Tsja, ik vind het juist nog altijd een ontzettend fijn liedje met vooral een heerlijk refrein en ik heb een zwak voor de authentieke, eerlijke en ontwapenende manier waarop Joan het bracht. Een van mijn favoriete Nederlandse inzendingen ooit naast Maywood, Lenny Kuhr, Teach-In, Gerard, Maggie, Marcha en Xandra.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 01:31 uur
Maar dat was toch vreselijk in beeld gebracht? Joan loensde in de camera, die tooi werd door niemand begrepen en ze zong het gewoon niet goed.
Ik snap best dat jij dat nummer leuker vind dan dit maar dat jij de podiumpresentatie ook waardeloos vindt snap ik totaal niet. Eindelijk heeft Nederland het eens door dat ook daar aan gewerkt moet worden. Het plaatje klopt gewoon.
Ik vond Birds vorig jaar bijvoorbeeld ook niet goed in beeld gebracht (al die wapperende vlaggen in beeld).
Het lied an sich vind ik nog steeds iets missen (hoe prima het overigens ook in mijn straatje past) maar het is juist sterker door het totaalplaatje geworden vind ik.
Ik snap best dat jij dat nummer leuker vind dan dit maar dat jij de podiumpresentatie ook waardeloos vindt snap ik totaal niet. Eindelijk heeft Nederland het eens door dat ook daar aan gewerkt moet worden. Het plaatje klopt gewoon.
Ik vond Birds vorig jaar bijvoorbeeld ook niet goed in beeld gebracht (al die wapperende vlaggen in beeld).
Het lied an sich vind ik nog steeds iets missen (hoe prima het overigens ook in mijn straatje past) maar het is juist sterker door het totaalplaatje geworden vind ik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 mei 2014, 01:51 uur
aERodynamIC schreef:
Maar dat was toch vreselijk in beeld gebracht? Joan loensde in de camera, die tooi werd door niemand begrepen en ze zong het gewoon niet goed.
De aankleding was niet geslaagd nee, maar ik vond dat ze prima zong. Niet fantastisch maar ook niet te slecht.
Tsja, ik zie niet in wat er boeiend was aan de presentatie eigenlijk. Het was vlak en suf en nietszeggend in mijn ogen.
Dat was ook niet al te best maar wel beter dan dit, Anouk stond echter wel sprankelender op het podium en Birds was een stuk beter als lied.
Ja, ik zie het echt niet.
Het lijkt wel alsof Nederland de laatste jaren vooral of hele saaie dingen (Common Linnets, 3Js, Re-Union, Edsilia, Glennis) stuurt of kermisdingen zoals Joan, Toppers, Treble en Sieneke.
Hind vond ik dat betreft qua totaalplaatje nog het meest geslaagd naast Anouk voor wat betreft de afgelopen jaren.
Maar doe eens iets echt degelijks ofzo, zoiets als Oekraïne of Hongarije.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 02:45 uur
Hongarije had een erg goed nummer, maar dat zag er qua presentatie als een rommeltje uit, dat kan ze nog weleens net aan de winst gaan kosten, want volgens mij gaat het zaterdag spannend worden. Maar ze komen verder wel mee weg. En Hind stond er in 2008 met een totaal verkeerd nummer. De grootste gemiste kans ooit van Nederland en qua presentatie was het ook weinig bijzonder. Ben het verder met Aero eens. Vind dit qua optreden/podiumpresentatie het beste van Nederland in jaren, ik denk sinds de jaren 90 zelfs. De cameravoering, het licht, de aandacht voor de camera en elkaar van Ilse en Waylon, het gebruik van heel veel zwart, de visuals. Hier was eindelijk eens wat aandacht aan besteed. En de zang was feilloos en dat was Anouk vorig jaar zelfs niet.
Ik zou nog weleens een keer helemaal alle registers open willen. Zoiets als Jedward lijkt me leuk.
Maar ik denk dat we deze formule moeten houden. Gewoon iemand aanwijzen die zin heeft, het liefst met wat ervaring en die zelf met een nummer laten komen.
Ik zou nog weleens een keer helemaal alle registers open willen. Zoiets als Jedward lijkt me leuk.
Maar ik denk dat we deze formule moeten houden. Gewoon iemand aanwijzen die zin heeft, het liefst met wat ervaring en die zelf met een nummer laten komen.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 10:06 uur
Ik denk dat het juist een voordeel is de ingetogen maar wel sfeervolle presentatie. Voor de mensen thuis een verademing na een wip, hamsterrat en als klap op de vuurpijl vanavond nog een vrouw met een baard.
0
Martial
geplaatst: 7 mei 2014, 10:20 uur
NewYorkCityLight schreef:
.
. Ik ook niet wat betreft Zweden, het is weer zo'n standaard en cliché-achtig songfestivalnummer, nu waren hier meer landen schuldig aan waar ik bij sommige dacht dat we in het Billy Smart kerstcircus waren beland, Armenie vond ik live behoorlijk tegenvallen zelfs en ja toen kwam Nederland aan bod het professionalisme spatte er van af en was het natuurlijk achteraf helemaal niet verrassend dat ze door gingen naar de finale, kwaliteit wordt vaak toch wel beloond (vakjury) + dat alles geweldig in beeld was gebracht.
Hongarije blijft één van de betere nummers dit jaar samen met Noorwegen en is Nederland volgens mij nu wel een outsider te noemen en is ook Finland wel de moeite waard en zorgt IJsland ook wel voor de afwisseling tussen al die typische en standaard songfestivalnummers.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 10:26 uur
Hongarij is echt een zeer middelmatig liedje, dat gister misschien opviel, omdat de meeste andere liedjes nog waardelozer waren.
@onweerwolf: Ilse sprankelde gisteren minstens zoveel als Anouk.
Probleem van Nederland is dat het te saai is voor de doorsnee Eurosongfestivalaanhanger.
@onweerwolf: Ilse sprankelde gisteren minstens zoveel als Anouk.
Probleem van Nederland is dat het te saai is voor de doorsnee Eurosongfestivalaanhanger.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 10:36 uur
Calm After the Storm heeft zich als enige song van het festival, naast hun eigen entry natuurlijk, gevestigd in de UK iTunes Top 100. Toch best netjes. Zaterdag gaat best spannend worden. 

0
geplaatst: 7 mei 2014, 10:41 uur
0
Martial
geplaatst: 7 mei 2014, 10:42 uur
Nicolage Rico schreef:
Hongarij is echt een zeer middelmatig liedje, dat gister misschien opviel, omdat de meeste andere liedjes nog waardelozer waren.
En toch gaat Hongarije met gemak de Top 10 of zelfs Top 5 halen in de finale en het refrein is lekker mee te bleren.....
0
geplaatst: 7 mei 2014, 10:44 uur
Ja, dat verwacht ik ook wel.
Neemt niet weg dat ik het waardeloos vind.
Neemt niet weg dat ik het waardeloos vind.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.