Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2009, 16:03 uur
Het Nederlandse nummer voor Oslo 2010 zal worden gecomponeerd door Pierre Kartner. Die opmerkelijke keus van de TROS, die ongetwijfeld ook voor de nodige gefronste wenkbrauwen zal zorgen, is inmiddels bevestigd. Het nummer zal in ieder geval Nederlandstalig zijn.
Peter Kuipers, directeur TROS: "We zijn er trots op dat Pierre Kartner direct 'ja' zei toen wij hem benaderden. Hij is een zeer groot componist, misschien wel de grootste van ons land."
Pierre Kartner is zeer vereerd: "Het is de grootste opdracht die ik de afgelopen tijd heb gekregen. Ik vind het een eer om dit te mogen doen. En dat het een Nederlands nummer wordt, daarvan zeg ik: eindelijk weer zingen zoals we spreken!"
Zouden de smurfen dan gaan winnen voor ons land?

Peter Kuipers, directeur TROS: "We zijn er trots op dat Pierre Kartner direct 'ja' zei toen wij hem benaderden. Hij is een zeer groot componist, misschien wel de grootste van ons land."
Pierre Kartner is zeer vereerd: "Het is de grootste opdracht die ik de afgelopen tijd heb gekregen. Ik vind het een eer om dit te mogen doen. En dat het een Nederlands nummer wordt, daarvan zeg ik: eindelijk weer zingen zoals we spreken!"

0
Ruby1966
geplaatst: 28 november 2009, 17:42 uur
aERodynamIC schreef:
Dat kan niet meer stuk

0
geplaatst: 28 november 2009, 19:13 uur
Als er één artiest is waar ik weinig mee heb... doe mij dan nog liever die sympathieke jongens van De Toppers.
0
geplaatst: 28 november 2009, 19:51 uur
Nederland: Het pispaaltje van Europa (en eigenlijk de rest van de wereld).
Altijd maar laten zien dat het nóg belachelijker, nóg debieler en nóg hemelschreiender kan dan de vorige keer! Ze sturen van mijn part De Vogeltjesdans heen: Kunnen we misschien eens opvliegen uit dat festival!
Altijd maar laten zien dat het nóg belachelijker, nóg debieler en nóg hemelschreiender kan dan de vorige keer! Ze sturen van mijn part De Vogeltjesdans heen: Kunnen we misschien eens opvliegen uit dat festival!
0
geplaatst: 28 november 2009, 19:55 uur
herman schreef:
Als er één artiest is waar ik weinig mee heb... doe mij dan nog liever die sympathieke jongens van De Toppers.
Sympathiek?

Verschrikkelijk, die "Geer en Goor", ik kan ze allebei echt niet uitstaan. Al is Gordon er natuurlijk uit.
0
geplaatst: 28 november 2009, 19:58 uur
Arrie schreef:
Sympathiek?
Verschrikkelijk, die "Geer en Goor", ik kan ze allebei echt niet uitstaan. Al is Gordon er natuurlijk uit.
(quote)
Sympathiek?

Haha, 66% van dat olijke trio is al vervangen. Ik zie ze elkaar al met handtasjes slaan..

0
geplaatst: 28 november 2009, 20:06 uur
kaztor schreef:
Het is niet enkel Nederland die af en toe iets "aparts" instuurt naar het Eurovisie Songfestival.
Pierre Kartner zal tijdens het tijdens het songfestival van 2010 op de kop af 75 jaar oud zijn. Bijna de oudste deelnemer ooit!
0
geplaatst: 28 november 2009, 20:07 uur
kaztor schreef:
Haha, 66% van dat olijke trio is al vervangen. Ik zie ze elkaar al met handtasjes slaan..
(quote)
Ohja, Gerard Joling is er ook uit. Nou, dan heb je wel gelijk, Herman, best sympathiek. Wie is nu eigenlijk de derde dan? Froger, van der Boom, en ...?
0
geplaatst: 28 november 2009, 20:14 uur
En Gordon, dacht ik.
Ben het wel met jullie eens hoor, maar ik vind Pierre K. een stuk onsympathieker.
Ben het wel met jullie eens hoor, maar ik vind Pierre K. een stuk onsympathieker.
0
geplaatst: 28 november 2009, 20:19 uur
0
geplaatst: 28 november 2009, 23:35 uur
Nee, Lukas, die gast die bij The Black heart Procession voor ons stond en sprekend op Gargamel lijkt, die moet het nummer uitvoeren...
0
geplaatst: 29 november 2009, 01:36 uur
Het Eurovisie Songfestival, ik kan me er niet druk om maken. Wel vreemd dat Vader Abraham het liedje mag schrijven. Hoe gaat het heten? Het Kleine Café Voor de Smurfen.
0
geplaatst: 29 november 2009, 12:58 uur
herman schreef:
En Gordon, dacht ik.
En Gordon, dacht ik.
Haha, Pierre K.
Lijkt wel alsof het over een misdaadverslag gaat.
Wel passend, trouwens.
Hier wat leedvermaak uit het verleden (let eens op die schreeuw...
):
0
geplaatst: 18 december 2009, 16:44 uur
We gaan winnen dit jaar:

Nederland gaat met het lied 'Ik Ben Verliefd Shalali' naar het Eurovisie Songfestival in Oslo, in mei van volgend jaar. Het lied werd vandaag gepresenteerd door Pierre Kartner. Hij schreef de Nederlandse inzending in twee uurtjes.
"Vorige week zondag, ik had niks te doen, ging ik achter mijn piano zitten", vertelt de succesvolle muzikant. ,,En twee uur later was ik klaar. Bij de muziek die ik speelde, kwam bijna als vanzelf een tekst." 'Ik Ben Verliefd Shalali' heeft twee bruggetjes en moduleert naar een finale. ,,Als het goed lukt, zit de hele zaal aan het eind mee te klappen", voorspelt Kartner. Zelf is de Brabander tevreden over het nummer.

Nederland gaat met het lied 'Ik Ben Verliefd Shalali' naar het Eurovisie Songfestival in Oslo, in mei van volgend jaar. Het lied werd vandaag gepresenteerd door Pierre Kartner. Hij schreef de Nederlandse inzending in twee uurtjes.
"Vorige week zondag, ik had niks te doen, ging ik achter mijn piano zitten", vertelt de succesvolle muzikant. ,,En twee uur later was ik klaar. Bij de muziek die ik speelde, kwam bijna als vanzelf een tekst." 'Ik Ben Verliefd Shalali' heeft twee bruggetjes en moduleert naar een finale. ,,Als het goed lukt, zit de hele zaal aan het eind mee te klappen", voorspelt Kartner. Zelf is de Brabander tevreden over het nummer.
0
geplaatst: 18 december 2009, 16:46 uur
Is dat écht de Nederlandse inzending? Een oubollige schlager voorzien van een reggae-ritme.
0
Benno
geplaatst: 18 december 2009, 16:48 uur
Het zou zo maar kunnen dit jaar! Wie houdt er nou niet van mokka-ijs?
0
geplaatst: 18 december 2009, 16:48 uur
LucM schreef:
Is dat écht de Nederlandse inzending?
Is dat écht de Nederlandse inzending?
Ja, alleen niet deze versie en niet gezongen door Pierre Kartner.
Ik zeg: niks meer aan veranderen: alle bejaarden gaan onwijs uit hun panty toch, die punten hebben we al binnen; eindelijk gaan we weer scoren

Hoe dan ook: ik heb alvast smakelijk gelachen en dat is al heel wat waard.
0
geplaatst: 18 december 2009, 18:11 uur
aERodynamIC schreef:
'Ik Ben Verliefd Shalali' heeft twee bruggetjes en moduleert naar een finale.
'Ik Ben Verliefd Shalali' heeft twee bruggetjes en moduleert naar een finale.
Ik hoor het al, een garantie op succes

ik durf het haast niet te zeggen, maar ik dacht stiekem dat de Toppers destijds nog een kans hadden... laten we het hier maar verder niet over hebben.
0
geplaatst: 18 december 2009, 19:43 uur
Van Portugal, Frankrijk, Noorwegen, Duitsland en Rusland zullen we wel wat sympathy votes krijgen. Maar wat een lied toch weer. 

0
geplaatst: 21 december 2009, 14:03 uur
Ik neem niet eens meer de moeite om het te beluisteren. Ik wéét het gewoon al...
Pierre Kartner als songschrijver maakt je als land al behoorlijk kansloos.
En als de titel dan Sha La La is, dan is wat mij betreft de kous af.
Als het als grap bedoelt is, is het wel een hele misplaatste.
Pierre Kartner als songschrijver maakt je als land al behoorlijk kansloos.
En als de titel dan Sha La La is, dan is wat mij betreft de kous af.
Als het als grap bedoelt is, is het wel een hele misplaatste.
0
Sheplays
geplaatst: 3 januari 2010, 22:58 uur
Ik kom er net pas achter dat Noorwegen vorig jaar het Songfestival heeft gewonnen. Ik kijk er al jaren niet meer naar eigenlijk.
Ik heb het liedje van die Noor (*edit: van Russische afkomst) eens bekeken. Nou 't was niet veel maar voor een songfestivaldeun zeer geslaagd én, slimme jongens, ze hebben de Halling dans uit de kast gehaald, de Noorse breakdance die al een paar duizend jaar gedanst wordt en die 't natuurlijk goed doet bij de Russen en omringende landen.
Nu zie ik hier dat Nederland Pierre Kartner naar Oslo gaat sturen.
Zeg me alstjeblieft dat het niet zo is.
Haha, maar heb je Xandra's Coloradoooooo wel eens gehoord?
Ik heb het liedje van die Noor (*edit: van Russische afkomst) eens bekeken. Nou 't was niet veel maar voor een songfestivaldeun zeer geslaagd én, slimme jongens, ze hebben de Halling dans uit de kast gehaald, de Noorse breakdance die al een paar duizend jaar gedanst wordt en die 't natuurlijk goed doet bij de Russen en omringende landen.
Nu zie ik hier dat Nederland Pierre Kartner naar Oslo gaat sturen.
Zeg me alstjeblieft dat het niet zo is.
Haha, maar heb je Xandra's Coloradoooooo wel eens gehoord?
0
geplaatst: 3 januari 2010, 23:36 uur
Er is al een eerste van 6 kandidaten bekend: Sieneke (een protegé van Marianne Weber).
Ik geloof nog niet officieel maar Weber kwam er zelf mee.
Ja het goed bij de Tros!
Voor het komende Nationaal Songfestival werd eerder al aangekondigd dat zes nieuwe talenten, door BN-ers aangebracht, zullen optreden en het lied van Pierre Kartner vertolken. De zes artiesten mogen dit nummer muzikaal volledig naar hun hand zetten en een eigen versie brengen. Onder de coachende BN-ers zouden zich ook Jan Keizer, Frans Bauer, René Froger, Edsilia Rombley en Guus Meeuwis bevinden.
Marianne Weber lijkt met de 17-jarige Sieneke Peeters uit Nijmegen te komen die het lied van Kartner zal brengen. "Sieneke is een ongelofelijk groot talent voor het levenslied" aldus Marianne Weber. De TROS heeft deze informatie niet bevestigd.
Ik geloof nog niet officieel maar Weber kwam er zelf mee.
Ja het goed bij de Tros!
Voor het komende Nationaal Songfestival werd eerder al aangekondigd dat zes nieuwe talenten, door BN-ers aangebracht, zullen optreden en het lied van Pierre Kartner vertolken. De zes artiesten mogen dit nummer muzikaal volledig naar hun hand zetten en een eigen versie brengen. Onder de coachende BN-ers zouden zich ook Jan Keizer, Frans Bauer, René Froger, Edsilia Rombley en Guus Meeuwis bevinden.
Marianne Weber lijkt met de 17-jarige Sieneke Peeters uit Nijmegen te komen die het lied van Kartner zal brengen. "Sieneke is een ongelofelijk groot talent voor het levenslied" aldus Marianne Weber. De TROS heeft deze informatie niet bevestigd.
0
geplaatst: 4 januari 2010, 00:08 uur
Zou Pierre Kartner eigenlijk wel weten dat dit soort oubollige meezingers al 40 jaar niet meer mee doen om de prijzen?
0
geplaatst: 4 januari 2010, 00:16 uur
Voor mijn gevoel is Nederland al jaren de weg kwijt als het om het Eurovisie Songfestival gaat, daar kan zelfs Pierre Kartner weinig aan doen. Zo is het leven eenmaal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.