Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Sheplays
geplaatst: 4 januari 2010, 06:26 uur
aERodynamIC schreef:
Marianne Weber lijkt met de 17-jarige Sieneke Peeters uit Nijmegen te komen die het lied van Kartner zal brengen. "Sieneke is een ongelofelijk groot talent voor het levenslied" aldus Marianne Weber. De TROS heeft deze informatie niet bevestigd.[/i]
Marianne Weber lijkt met de 17-jarige Sieneke Peeters uit Nijmegen te komen die het lied van Kartner zal brengen. "Sieneke is een ongelofelijk groot talent voor het levenslied" aldus Marianne Weber. De TROS heeft deze informatie niet bevestigd.[/i]
Bah, wat zaaaai, maar Kartner gaat zelf dus niet gelukkig
Ik was even van de wijs gebracht door het bericht van L_T_B.
L_T_B schreef:
Pierre Kartner zal tijdens het tijdens het songfestival van 2010 op de kop af 75 jaar oud zijn. Bijna de oudste deelnemer ooit!
Pierre Kartner zal tijdens het tijdens het songfestival van 2010 op de kop af 75 jaar oud zijn. Bijna de oudste deelnemer ooit!
0
geplaatst: 4 januari 2010, 11:42 uur
Had me wel een stunt geleken tussen al dat jeugdige geglitter: Pierre met z'n bolhoed en aanplakbaard.
0
Sheplays
geplaatst: 4 januari 2010, 12:06 uur
En dan de smurfen met een traditionele nederlandse dans: Hakkuh 

0
geplaatst: 4 januari 2010, 12:59 uur
Duidelijk is dat al die Toppertjes en de voorgaande meuk niet staat zijn geweest om door te dringen tot in de finale.
Er moet dus wat anders geprobeerd worden. Bij dezen dus.
Aangezien je met onbegrijpelijke acts en dito songs het songfestival ook echt kan winnen, zie ik niet in waarom Vader A zijn liedje geen kans zou maken.
Er moet dus wat anders geprobeerd worden. Bij dezen dus.
Aangezien je met onbegrijpelijke acts en dito songs het songfestival ook echt kan winnen, zie ik niet in waarom Vader A zijn liedje geen kans zou maken.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 14:02 uur
Net uit nieuwsgierigheid toch maar eens Shalali Shalala aangeklikt...
Die beker kunnen we dus weer vergeten!

Dan was ik zeker gaan kijken!
Niet uit aanmoediging, overigens...
Die beker kunnen we dus weer vergeten!

GrafGantz schreef:
Had me wel een stunt geleken tussen al dat jeugdige geglitter: Pierre met z'n bolhoed en aanplakbaard.

Dan was ik zeker gaan kijken!
Niet uit aanmoediging, overigens...
0
Elvis Presley
geplaatst: 5 januari 2010, 21:18 uur
Het is ook een van de slechtste en meest gedateerd klinkende liedjes van Pierre Kartner eigenlijk...
0
geplaatst: 6 januari 2010, 03:03 uur
Elvis Presley schreef:
Het is ook een van de slechtste en meest gedateerd klinkende liedjes van Pierre Kartner eigenlijk...
Kortom: Wil je het beluisteren; Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
0
Elvis Presley
geplaatst: 6 januari 2010, 15:17 uur
Mja, de man heeft mijn inziens toch wel aardige nummertjes gemaakt (bijv "Een man mag niet huilen"), maar dit is echt 3 keer niks.
0
geplaatst: 21 januari 2010, 18:12 uur
Frans Bauer en Marianne Weber doen mee aan het Songfestival. De artiesten gaan allebei een zanger of zangeres begeleiden in de nationale voorrondes. Ook Albert West neemt die taak op zich.
De TROS zal morgen alle namen bekendmaken. In de Hilversumse wandelgangen wordt gefluisterd dat Edsilia Rombley ook een mogelijke inzending zal bijstaan.
Alle, relatief onbekende, deelnemers zingen het nummer Ik Ben Verliefd Shalali van Pierre Kartner. De liveshow, waarin de winnaar bekend wordt gemaakt, wordt gepresenteerd door Yolanthe Cabau van Kasbergen.
De TROS zal morgen alle namen bekendmaken. In de Hilversumse wandelgangen wordt gefluisterd dat Edsilia Rombley ook een mogelijke inzending zal bijstaan.
Alle, relatief onbekende, deelnemers zingen het nummer Ik Ben Verliefd Shalali van Pierre Kartner. De liveshow, waarin de winnaar bekend wordt gemaakt, wordt gepresenteerd door Yolanthe Cabau van Kasbergen.
0
geplaatst: 21 januari 2010, 18:33 uur
Jammer dat Jan Smit niet meedoet, maar dat zal wel te maken hebben met Yolanthe 

0
geplaatst: 21 januari 2010, 18:48 uur
Nouja, met Yolanthe als presentatrice is er tenminste nog iets leuks om te zien.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 13:56 uur
Ik dacht dat we met de Toppers het dieptepunt al bereikt hadden maar nu komen Pierre Kartner, Albert West, Frans Mauwer en Marianne Wener er aan te pas. En alsof dat nog niet erg genoeg is komt die troela van een Yolanthe mijn beeldscherm weer vervuilen. Songfestival
.
.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 14:03 uur
Dus als ik het goed begrijp komt er een liveshow met diverse relatief onbekende artiesten die allemaal hetzelfde liedje gaan zingen? Wat een spektakel! Wat een afwisseling!!
0
geplaatst: 22 januari 2010, 14:10 uur
Wij boffen maar weer met al dat talent in ons kleine kikkerlandje! 

0
geplaatst: 22 januari 2010, 18:01 uur
Het gaat nog leuker worden want ook Corry Konings meldt zich:
Corry Konings, Grad Damen, en Frans Bauer en Marianne Weber zoals wij donderdag al meldden, zullen hun protegees coachen op weg naar het Nationaal Songfestival op 7 februari.
Zij strijden op zondag 7 februari tijdens een live uitzending van het Nationaal Songfestival in Studio Baarn om die felbegeerde plek op het Eurovisie Songfestival dat in mei in Oslo wordt gehouden. De artiesten zingen elk op geheel eigen wijze het nummer 'Ik ben Verliefd (Sha-la-lie)' dat Pierre Kartner speciaal voor het Songfestival schreef. Een overzicht:
Frans Bauer - Loekz
Marianne Weber - Sieneke
Grad Damen - Vinzzent
Corry Konings - Marlous
Albert West - Peggy May
Tijdens de uitzending beslissen een 4-koppige jury én het studiopubliek wie ons land vertegenwoordigt. De namen van de juryleden worden binnenkort bekendgemaakt.
Zou het dan toch een Bananasplit-grap zijn van Franske???
Corry Konings, Grad Damen, en Frans Bauer en Marianne Weber zoals wij donderdag al meldden, zullen hun protegees coachen op weg naar het Nationaal Songfestival op 7 februari.
Zij strijden op zondag 7 februari tijdens een live uitzending van het Nationaal Songfestival in Studio Baarn om die felbegeerde plek op het Eurovisie Songfestival dat in mei in Oslo wordt gehouden. De artiesten zingen elk op geheel eigen wijze het nummer 'Ik ben Verliefd (Sha-la-lie)' dat Pierre Kartner speciaal voor het Songfestival schreef. Een overzicht:
Frans Bauer - Loekz
Marianne Weber - Sieneke
Grad Damen - Vinzzent
Corry Konings - Marlous
Albert West - Peggy May
Tijdens de uitzending beslissen een 4-koppige jury én het studiopubliek wie ons land vertegenwoordigt. De namen van de juryleden worden binnenkort bekendgemaakt.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 22:19 uur
Ik vrees dat er in dit soort extreme gevallen geen andere oplossing is. 

0
geplaatst: 22 januari 2010, 22:42 uur
Wij hebben nooit een goede inzending. Afgelopen jaar was wel het dieptepunt 

0
geplaatst: 22 januari 2010, 23:28 uur
Is dit de Marlous waar zanger Rinus het over had?
Wat een opgemaakte, lelijke trut zeg, zo te zien.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 23:31 uur
Joren999 schreef:
Zag haar op tv vanavond (kreeg speciaal een sms dat ik dit moest zien): ze kwam niet zo slim over, en Corry er naast maar grijnzen en volgens mij erg door de grond zakkend. Ze wist de tekst van het lied al niet eens meer

Volgens mij gaat dit een heeeeeeeel vermakelijk jaar worden zo

Als we dan toch bagger gaan sturen doe het dan echt goed! De Tros heeft dat in elk geval eens begrepen

0
geplaatst: 23 januari 2010, 10:41 uur
Joren999 schreef:
He ja, je hebt nog gelijk ook.
@aERo: o nee, gemist... wanneer komt ze weer op tv?
0
geplaatst: 23 januari 2010, 12:51 uur
Geen idee, het was bij RTL Boulevard (kijk ik nooit naar dus weet niet of dat herhaald wordt).
Maar ze komt ook even voorbij in dat presentatieclipje.
Ik geef eerlijk toe dat hoe beschamend ik het ook vind ik het eigenlijk ook allemaal wel een enorme soap vind zo. Zeker als je de anti-beweging hoort. Het leeft op een heel andere manier nu en dat is erg vermakelijk. De laatste jaren was toch al huilen met de pet op dus waarom nu niet heel de Tros-bejaardenclub eens de kans geven? Nog harder lachen als Nederland dit jaar dan opeens wel de finale gaat halen.
En misschien valt het uiteindelijke resultaat nog mee ook: shalali!
Muziek mag soms ook wel een beetje vermaak zijn toch?! Zet ik daarna snel wel weer wat anders op
Maar ze komt ook even voorbij in dat presentatieclipje.
Ik geef eerlijk toe dat hoe beschamend ik het ook vind ik het eigenlijk ook allemaal wel een enorme soap vind zo. Zeker als je de anti-beweging hoort. Het leeft op een heel andere manier nu en dat is erg vermakelijk. De laatste jaren was toch al huilen met de pet op dus waarom nu niet heel de Tros-bejaardenclub eens de kans geven? Nog harder lachen als Nederland dit jaar dan opeens wel de finale gaat halen.
En misschien valt het uiteindelijke resultaat nog mee ook: shalali!
Muziek mag soms ook wel een beetje vermaak zijn toch?! Zet ik daarna snel wel weer wat anders op

0
geplaatst: 23 januari 2010, 15:50 uur
Zelfs als ze live op tv d'r benen spreidt in plaats van haar vleugels zal ik de treurbuis nog niet aanzetten.
0
geplaatst: 23 januari 2010, 22:36 uur
aERodynamIC schreef:
Je zou het gaan hopen.
Maar toch vind ik het best knap. Als je denkt dat het haast niet meer erger kan weten ze het altijd zonder twijfel voor elkaar te krijgen. Daar is toch een soort van talent voor nodig.
aERodynamIC schreef:
Muziek mag soms ook wel een beetje vermaak zijn toch?!
Muziek mag soms ook wel een beetje vermaak zijn toch?!
Zolang het geen pijn doet wel, ja...
0
geplaatst: 24 januari 2010, 20:58 uur
Tja, het is erg triestig allemaal. De Tros is zo eigenwijs en stug, dat de omroep eerst knetterhard op haar muil moet vallen om te zien dat dit dus dertig keer niks is. Daar waren de Toppers nog geweldig bij.
Het ergste is nog dat de Tros zegt geen invloeden wil van het buitenland en een puur Nederlands nummer wil neerzetten. Maar welke Nederlander heeft ooit 'Sha-la-li, Sha-la-li' in zijn mond gehad..?
Aan talent hoeft het nog niet eens te liggen. Gisteren nog zag ik een prachtig / erg goed nummer van Mike Boddé bij Zon op Zaterdag. Een vreselijk programma, maar het nummer was erg fijn. Enigszins met humor, maar toch met een fijne melodie. Waarom niet zulke klasse?
Uitzending gemist: VARA - bit.ly (min 36:30)
Het ergste is nog dat de Tros zegt geen invloeden wil van het buitenland en een puur Nederlands nummer wil neerzetten. Maar welke Nederlander heeft ooit 'Sha-la-li, Sha-la-li' in zijn mond gehad..?
Aan talent hoeft het nog niet eens te liggen. Gisteren nog zag ik een prachtig / erg goed nummer van Mike Boddé bij Zon op Zaterdag. Een vreselijk programma, maar het nummer was erg fijn. Enigszins met humor, maar toch met een fijne melodie. Waarom niet zulke klasse?
Uitzending gemist: VARA - bit.ly (min 36:30)

0
geplaatst: 27 januari 2010, 15:43 uur
Vader Abraham heeft zijn Songfestivalnummer 'Ik ben verliefd (Sha-la-lie)' moeten herschrijven.
Dit heeft de TROS vanmiddag laten weten. Het gaat om één couplet van het liedje. In het couplet komt de zin voor: "Was het in de sneeuw in de arreslee in Leningrad." Dit ligt politiek gevoelig omdat de stad sinds 1991 weer St. Petersburg heet.
"We willen natuurlijk niemand tegen het hoofd stoten en daarom hebben we inderdaad Pierre Kartner een nieuw couplet laten schrijven", bevestigt een woordvoerster van de TROS.
De nieuwe zin luidt: 'Of was het Moskou waar ik mijn eerste kus heb gehad van jou'.
Houdt het dan nooit op
Dit heeft de TROS vanmiddag laten weten. Het gaat om één couplet van het liedje. In het couplet komt de zin voor: "Was het in de sneeuw in de arreslee in Leningrad." Dit ligt politiek gevoelig omdat de stad sinds 1991 weer St. Petersburg heet.
"We willen natuurlijk niemand tegen het hoofd stoten en daarom hebben we inderdaad Pierre Kartner een nieuw couplet laten schrijven", bevestigt een woordvoerster van de TROS.
De nieuwe zin luidt: 'Of was het Moskou waar ik mijn eerste kus heb gehad van jou'.
Houdt het dan nooit op

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.