MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Zo, Zwitserland was wel lekker gay.

aERodynamIC schreef:
Rise like a... wat zingt ze daar nu?

Aquila
Niveau is wel lekker aan het dalen. Is dit serieus weer Top 10 kandidaat??

Het nummer van Griekenland klinkt wel lekker, alleen jammer dat ze niet wat beter kunnen zingen.

Oef, wat een plat en makkelijk nummer hebben de Grieken dit jaar. Maar het werkt wel. Zelfs de zeer matige rapper houdt ze niet buiten de finale (wel buiten de top 5 aldaar denk ik).

Onweerwolf
Tsja, Griekenland, dit soort nummers vallen live altijd tegen ivm de studioversie.

Slovenie gaat hakken over de sloot door en eindigt ergens laatste vijf zaterdag.

Aquila
Is beter dan Ierland bijvoorbeeld, hoewel het verder ook niet heel erg opvalt.

Ik zie de dwarsfluitmevrouw ook wel doorgaan naar de finale.

Gaat zeker door:
Noorwegen
Oostenrijk
Zwitserland
Roemenie

Ik denk ook:
Malta
Israel
Polen
Wit-Rusland
Griekenland

Hakken over de sloot:
Slovenie

Waarschijnlijk niet: Finland, Macedonie
Koffers pakken: Litouwen, Ierland, Georgie

Aquila
Zoiets, al gun ik het Roemenië ook niet. Litouwen of Finland heb ik liever.

Ik denk ook wel dat Zwitserland het haalt, maar die zanger was toch helemaal niet goed?

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Mijn flesje wijn is weer open, dus tijd voor de voorspelling voor vanavond:

Door:

Griekenland
Israël
Noorwegen
Oostenrijk
Roemenië
Finland
Ierland
Zwitserland
Polen
Macedonië

Ik pas het toch aan:

Macedonië en Ierland er uit. Wit-Rusland en Malta er in.

-Macedonië: ah deze mevrouw gaat to the sky. Dat we dat even weten want zingen kan ze niet en wat zo'n dansende capuchon daar nu staat te doen? loeren op haar tasje wellicht? Handjes in de lucht allemaal en woehoehoehoehoehoe maar.
-Zwitserland: leuke meneer met pretoogjes fluit een vrolijk deuntje, mag ie van mij best doen. En die banjo is geinig zeg ik als Sufjan Stevens liefhebber. Ei-ei-ei en we zijn zo blij! Ik ook want dit ietsiepietsie country die ze op één hoop gooien met Malta en Nederland (ja hallo kuntrie is kuntrie hoor) gaat het zwaar afleggen tegen Nederland. Fijn dat Alexandr Rybak zijn viool even wilde afstaan.
-Griekenland: waarom lukt het die Grieken elk jaar toch weer? Ze weten gewoon hoe je sterke liedjes instuurt of het nu je smaak is of niet. Maar kom op zeg: SONGfestival.... deze meneer kan niet zingen maar who cares: dit is een feestje en die had ik even nodig na al die flutnummers van daarnet.
-Slovenië: leuk hoor zo'n playback dwarsfluit begin. Waarom toch altijd tweetalig gezongen? Meid doe dat lekker geheel in je eigen taal, veel leuker. Met die effecten was ze net de blauwe fee uit Disney's Doornroosje, ik ben er nog misselijk van. Verder een aardig deuntje. Leuk voor de laatste 5 komende zaterdag. Zagen jullie ook dat ze aan het einde bijna haar eigen dwarsfluit inslikte? Oepsie.
-Roemenië: kom dacht dit duo, laten we nog eens meedoen want dat ging vorige keer best goed. Toen was het spelen met vuur en nu met een wonder (knap trucje deden ze he... wow!! pfff) Schreeuwen kan ze ook nog steeds. En knap hoe die piano gewoon doorgaat als hij stopt met spelen. Ja, dat kan allemaal op het Songfestival.

Mijn punten:

12 Noorwegen
10 Israël
08 Griekenland
07 Malta
06 Oostenrijk
05 Slovenië
04 Zwitserland
03 Finland
02 Ierland
01 Wit-Rusland

En wat denk ik dat doorgaat?

Malta
Israël
Noorwegen
Polen
Oostenrijk
Wit-Rusland
Zwitserland
Griekenland
Slovenië
Roemenië

Aquila
Macedonië was nog erger dan Georgië. Ik krijg de indruk dat die Zwitser beter het lied over het cake bakken had kunnen doen. Leek me de perfecte match.

Onweerwolf
Mijn punten:

12 Oostenrijk
10 Noorwegen
08 Israel
07 Polen
06 Litouwen
05 Roemenië
04 Zwitserland
03 Griekenland
02 Wit-Rusland
01 Malta

Zo, Griekenland klonk ook slecht zeg! Niet normaal. Maar die gaan toch wel door.
Slovenië kwam live ook niet lekker uit de verf. Jammer, want de studioversie vind ik erg goed.

Het valt me op dat er vanavond maar weinig nummers goed en zuiver gezongen worden. Oostenrijk, Noorwegen en Malta zijn ongeveer de enigen.

Dan mijn eigen punten op smaak, dat is ongeveer zo denk ik...
12 Noorwegen
10 Oostenrijk
8 Malta
7 Finland
6 Griekenland
5 Polen
4 Israel
3 Slovenie
2 Zwitserland
1 Litouwen

Het ergste vond ik Ierland denk ik.

Dit pauzenummer had trouwens met gemak de finale gehaald.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
Zo, Griekenland klonk ook slecht zeg! Niet normaal. Maar die gaan toch wel door.
Slovenië kwam live ook niet lekker uit de verf. Jammer, want de studioversie vind ik erg goed.

Het valt me op dat er vanavond maar weinig nummers goed en zuiver gezongen worden. Oostenrijk, Noorwegen en Malta zijn ongeveer de enigen.

Ik vond Malta juist helemaal niet goed gezongen.

Aquila
Au, gelukkig doet Australië niet mee.

Ik vind het lied van Oostenrijk ook gewoon lekker, die zet ik boven Noorwegen.

Ik heb de zes 'automatische finalisten' even niet scherp (Duitsland was heel erg weet ik nog), maar ik geloof dat ik zaterdag toch écht voor Rusland ga.

Poek schreef:
Ik denk ook wel dat Zwitserland het haalt, maar die zanger was toch helemaal niet goed?
Zwitserland klonk inderdaad niet helemaal jofel. De zanger leek zijn stem kwijt te zijn ofzo, klonk een beetje hees. Ik heb repetities gehoord die beter klonken. Hopelijk zaterdag meer succes.

Oostenrijk gaat strijden met Zweden en Armenië om de titel, dat dacht ik al toen alle studioversies bekend waren en dat blijft zo. Noorwegen, Hongarije en Nederland zullen dat doen om een plekje in de top 5 of net daarbuiten. Van Nederland had ik dat vooraf dus niet gedacht.

Onweerwolf
Ierland was trouwens wel een van de slechtste performances van de afgelopen jaren. Het nummer is op zich best degelijk en sprankelend maar het zakte totaal in door haar zangerige stem.

Ik vond de liedjes minder goed dan afgelopen dinsdag, heb met moeite een paar landen die ik nog wel ok vond: Noorwegen (met stip mijn favoriet) , Oostenrijk, Zwitserland (leuke jongen en een vrolijk liedje) en Ierland omdat ik nu eenmaal een zwak heb voor fiddles en bodhrans (niet dat je die zoveel hoorde, maar toch)

Dieptepunten: Georgië en Polen. Wat een drama, mijn oren doen nog steeds zeer.

Oostenrijk en Noorwegen waren duidelijk het best vanavond.

Polen vond ik overigens best goed

Dit was in dit topic mijn voorspelling toen ik alle studioversies kende:

1. Armenië
2. Zweden
3. Oostenrijk
4. Hongarije
5. Griekenland
6. Italië
7. Israël
8. Noorwegen
9. Verenigd Koninkrijk
10. Denemarken

Ik zou het nu zo doen (met natuurlijk de finalisten nog erg op de gok):

1. Zweden
2. Oostenrijk
3. Hongarije
4. Armenië
5. Nederland
6. Griekenland
7. Denemarken
8. Noorwegen
9. Verenigd Koninkrijk
10. IJsland

Onweerwolf
Leuke dansdinges wel. Ik hou wel van dat soort pauze acts. Lekker onverschillig.

dat kan je van de huidige interviewronde niet zeggen, wat een verschrikking zeg...

Gerucht gaat op Twitter dat Wit-Rusland de act van Oostenrijk niet heeft uitgezonden. Als dat waar is volgt directe diskwalificatie.... dat zou ik toch wel een stunt vinden dan. Weg ermee!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:14 uur

geplaatst: vandaag om 22:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.