Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:35 uur
Onweerwolf schreef:
En het zou terecht zijn.
En het zou terecht zijn.
Niet mee eens (voor de verandering hahaha): oubollig nummer dat leuk was in de jaren '70. Niks mis mee hoor maar om nu om de sentimenten zoiets te laten winnen gaat me te ver. Het gaat om het liedje weet u nog.
Leuk als fuck you naar die homofoben, leuk ook als Oostenrijk na zoveel jaar weer eens wint maar verder. Nee. W wilden toch geen kermisacts meer en dat is dit in andere vorm toch wel een beetje hoe 'mooi' het idee erachter ook is.
Zweden ook niet: te voorspelbaar en Zweden weten we nu wel. Ik zou Hongarije dan wel eens leuk vinden ook al is dat geen enorme persoonlijke favoriet.
Armenië, hoe goed ik het nummer vind hoop ik ook niet als winnaar. Schijnheilige zanger die ik het niet gun.
Nederland zie ik de top 10 wel halen maar top 5 lijkt me nog een hele opgave. Uiteraard hoop ik er wel op.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:35 uur
Het Oostenrijkse nummer is mooi omdat je de freaky vrouw-met-baard vergeet door de performance en de sterke opbouw.
Het zou een van de betere winnaars van de laatste jaren zijn...
Zweden vind ik cliché, Hongarije te pathetisch en Armenië is een sterk nummer maar niet al te best gezongen.
Zweden vind ik cliché, Hongarije te pathetisch en Armenië is een sterk nummer maar niet al te best gezongen.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:36 uur
Dat is ook zo, maar in West-Europa stemmen ook heel veel anderen op Oostenrijk. In die landen is misschien 5% van de stemmen gay-minded en dat is misschien genoeg voor 3 punten ofzo.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:37 uur
Van mij mag het ook zeker wel winnen, Noowegen ook trouwens.
Leukst zou zijn dat Nl gaat winnen maar dat zie ik niet gebeuren.
Leukst zou zijn dat Nl gaat winnen maar dat zie ik niet gebeuren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2014, 23:38 uur
nico1616 schreef:
Het Oostenrijkse nummer is mooi omdat je de freaky vrouw-met-baard vergeet door de performance en de sterke opbouw.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:39 uur
En dat vind ik dus het probleem aan dat nummer: je moet de kermis-act vergeten en dat vind ik niet nodig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2014, 23:41 uur
Ja, ik vind het dus geen kermis-act. Het is opmerkelijk dat het een man is die een jurk draagt en een baard heeft maar verder. Ik vond het mooi en stijlvol gebracht.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:42 uur
Ik heb van beiden iets. Ik mag het statement wel, maar ik geloof dat ik meer mee gehad had als hij daar gewoon als gladgeschoren jongen had gestaan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2014, 23:43 uur
Dit is ook niet bedacht voor het ESC natuurlijk. Ze doet dit al een jaar of drie inmiddels. Het zou raar zijn om het dan juist voor het ESC niet meer te doen omdat .. (vul maar in).
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:45 uur
Onweerwolf schreef:
Het is opmerkelijk dat het een man is die een jurk draagt en een baard heeft maar verder.
Het is opmerkelijk dat het een man is die een jurk draagt en een baard heeft maar verder.
Die stonden vroeger op de kermis

Ik vond het mooi en stijlvol gebracht.
Absoluut maar had anders gekund. Ze heeft ongetwijfeld heel veel sentiment punten gekregen. Denemarken hielp daar ook flink aan mee met alle aandacht die ze kreeg.
Ik heb niks tegen de act maar het is er wel eentje terwijl ik hoop dat we nu eens echt terug gaan naar het liedje zoals Noorwegen dat deed.
Het nummer an sich vind ik echt veel te ouderwets. Niet verkeerd en ik kan er mee leven als het wint maar dat is het dan ook wel.
Overigens nu doorgestoten naar nummer 1 bij de bookmakers, ik bedoel maar. Kans is heel groot dat het een strijd gaat worden met Zweden. Kan nog spannend gaan worden. In dat geval heb ik geen echte voorkeur.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 mei 2014, 23:47 uur
aERodynamIC schreef:
Denemarken hielp daar ook flink aan mee met alle aandacht die ze kreeg.
Denemarken hielp daar ook flink aan mee met alle aandacht die ze kreeg.
Dat klopt iig niet want toen waren de lijnen al gesloten.

Het zou wel mee kunnen helpen voor de finale natuurlijk, dat dan weer wel. En die grote Wit-Rusland roddel gaat ook helpen.
Ik wil ook niet dat een nummer wint vanwege sentiment maar je kunt het ook moeilijk negeren als je probeert te voorspellen.
Maar afgezien van de act en al het sentiment vond ik dat ze gewoon het beste zong van alle 31 performances die we tot dusverre hebben gezien.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:50 uur
Na drie jaar achter elkaar waarin de winnaar voor mij wel duidelijk was (Azarbeidjan, Zweden en Denemarken), is dat nu bepaald niet zo. Dat vind wel leuk aan dit jaar. Zou nog weleens heel spannend kunnen worden.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:55 uur
En het liefst zo'n thriller waar de laatste jury het gaat bepalen, we hebben ze wel eens meegemaakt 

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2014, 00:02 uur
starbright boy schreef:
Na drie jaar achter elkaar waarin de winnaar voor mij wel duidelijk was (Azarbeidjan, Zweden en Denemarken), is dat nu bepaald niet zo. Dat vind wel leuk aan dit jaar. Zou nog weleens heel spannend kunnen worden.
Azerbeidzjan had ik niet goed.
Ik voorspel serieus mee sinds 2004.
2004: Oekraïne -> correct
2005: Griekenland -> correct
2006: Finland -> Correct
2007: Servië -> Correct
2008: Rusland -> Niet Correct, ik dacht Israël (9e
)2009: Noorwegen -> Correct
2010: Duitsland -> Correct, al was ik daar erg laat mee
2011: Azerbeidzjan -> Niet Correct, ik dacht Frankrijk (15e
)2012: Zweden -> Correct
2013: Denemarken -> Correct
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2014, 00:21 uur
Eerste helft:
Oostenrijk
Wit-Rusland
Griekenland
Noorwegen
Polen
Roemenië
Tweede helft:
Finland
Malta
Slovenië
Zwitserland
En daarmee is de eerste helft veel sterker dan de 2e helft.
Oostenrijk
Wit-Rusland
Griekenland
Noorwegen
Polen
Roemenië
Tweede helft:
Finland
Malta
Slovenië
Zwitserland
En daarmee is de eerste helft veel sterker dan de 2e helft.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2014, 00:27 uur
Dat is zeker waar, maar de kans is zeer groot dat de winnaar eindelijk weer eens uit de eerste helft gaat komen.
Ik ben nu zeer benieuwd welk land de gevreesde #2 gaat loten.
Ik ben nu zeer benieuwd welk land de gevreesde #2 gaat loten.

0
geplaatst: 9 mei 2014, 01:36 uur
De winnaar:
Zweden (met pijn in mijn hart)
De nummers 2-5
Noorwegen
Hongarije
Armenie (Had kunnen winnen zonder de uitspraken en met betere zang)
Oostenrijk (nummer 1 van het Westen, maar komt tekort in het Oosten)
6-10
Nederland (noordwest-europa en de baltische landen zijn in de pocket (en er gaan een paar keer 12 punten vallen), maar er gaan ook landen niets geven)
Groot-Britannie (niet goed genoeg om te winnen of daarbij in de buurt te komen, maar komt ver met stemmen van bijna iedereen, 6 punten enzo)
Denemarken (mits de uitvoering deugt)
Azerbeidjan
Oekraine
11-15
Roemenie
Zwitserland
Polen (veel televoting, maar wordt door nauwelijks juryvotes gedempt)
Rusland (Relatief laag, anti-putin stemming en niet zo'n sterk, ondersneeuwend nummer, maar ik kan me niet voorstellen dat het buiten de eerste 15 gaat vallen)
Griekenland (Het gerap is er net teveel aan en de jury gaat dit ook niet steunen)
16-20
Italie
Spanje
Frankrijk (alles uit west, bijna niks uit oost)
Montenegro (Gaat wat ondersneeuwen)
IJsland
21-26
Finland
Slovenie (gaat met San Marino en Duitsland vechten voor de laatste plaats, is echt zo'n 10e halve finale-nummer)
Duitsland
San Marino (In het grote werk gaan de sympathiestemmen wegvallen)
Malta
Wit-Rusland (vooral uit Oost)
Zweden (met pijn in mijn hart)
De nummers 2-5
Noorwegen
Hongarije
Armenie (Had kunnen winnen zonder de uitspraken en met betere zang)
Oostenrijk (nummer 1 van het Westen, maar komt tekort in het Oosten)
6-10
Nederland (noordwest-europa en de baltische landen zijn in de pocket (en er gaan een paar keer 12 punten vallen), maar er gaan ook landen niets geven)
Groot-Britannie (niet goed genoeg om te winnen of daarbij in de buurt te komen, maar komt ver met stemmen van bijna iedereen, 6 punten enzo)
Denemarken (mits de uitvoering deugt)
Azerbeidjan
Oekraine
11-15
Roemenie
Zwitserland
Polen (veel televoting, maar wordt door nauwelijks juryvotes gedempt)
Rusland (Relatief laag, anti-putin stemming en niet zo'n sterk, ondersneeuwend nummer, maar ik kan me niet voorstellen dat het buiten de eerste 15 gaat vallen)
Griekenland (Het gerap is er net teveel aan en de jury gaat dit ook niet steunen)
16-20
Italie
Spanje
Frankrijk (alles uit west, bijna niks uit oost)
Montenegro (Gaat wat ondersneeuwen)
IJsland
21-26
Finland
Slovenie (gaat met San Marino en Duitsland vechten voor de laatste plaats, is echt zo'n 10e halve finale-nummer)
Duitsland
San Marino (In het grote werk gaan de sympathiestemmen wegvallen)
Malta
Wit-Rusland (vooral uit Oost)
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2014, 01:41 uur
Running Order:
Ukraine
Belarus
Azerbaijan
Iceland
Norway
Romania
Armenia
Montenegro
Poland
Greece
Austria
Germany
Sweden
France
Russia
Italy
Slovenia
Finland
Spain
Switzerland
Hungary
Malta
Denmark
The Netherlands
San Marino
United Kingdom
Wow, werkelijk waar een briljante draw voor Nederland.
Ukraine
Belarus
Azerbaijan
Iceland
Norway
Romania
Armenia
Montenegro
Poland
Greece
Austria
Germany
Sweden
France
Russia
Italy
Slovenia
Finland
Spain
Switzerland
Hungary
Malta
Denmark
The Netherlands
San Marino
United Kingdom
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2014, 01:42 uur
Oostenrijk en Zweden hebben redelijk geluk gehad ondanks dat ze in de eerste helft zitten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2014, 01:55 uur
Ex soviet unie is wel de gebeten hond trouwens dit jaar. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2014, 01:59 uur
Onweerwolf schreef:
Van de andere kant; alle nummers om Nederland heen zijn niet echt nummers waardoor Nederland extra opvalt.
0
geplaatst: 9 mei 2014, 02:04 uur
Vind ik wel. Denemarken is vrolijk en uitbundig en bij San Marino gaan veel mensen naar het toilet. De ingetogen nummers zijn ver weg (Oostenrijk en vooral Noorwegen zijn volgens mij ongunstig in de buurt).
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 mei 2014, 02:05 uur
starbright boy schreef:
Vind ik wel. Denemarken is vrolijk en uitbundig en bij San Marino gaan veel mensen naar het toilet,
Vind ik wel. Denemarken is vrolijk en uitbundig en bij San Marino gaan veel mensen naar het toilet,
Ja maar, het zijn vooral de niet elektronische liedjes die er in de buurt staan. De liefhebber van authentieke composities vindt alles wat het ESC dit jaar voor hem of haar te bieden heeft daar aan het einde.
0
geplaatst: 9 mei 2014, 07:40 uur
Die ophef over Oostenrijk vind ik een beetje jammer. Dit deed Israël al in 1998 en dat is gewoon alweer 16 jaar geleden. Ik weet niet of er toen veel commotie ontstaan is want toen was ik 5 jaar oud maar het zegt toch wel wat over de langzame progressie. Al deden landen als Rusland en Wit-Rusland toen niet mee zie ik nu, wat het misschien wel verklaard. Maar dat er tegenwoordig nog zo'n ophef ontstaat over een man in vrouwenkleren valt me een beetje tegen, en dan heb ik het niet eens zozeer alleen over die landen maar ook gewoon het feit dat er nog zoveel aandacht naartoe gaat.
0
geplaatst: 9 mei 2014, 08:31 uur
Slovenië of Hongarije wint dit jaar. Een krachtige ballade die met show gebracht wordt, maar niet overdreven (en de playback-dwarsfluit is een mooie toevoeging) of een aanstekelijk nummer van een Amerikaanse R&B-boy van het type waar vrouwen voor in zwijm vallen. Allebei de melodieën blijven hangen (wat van de andere nummers niet gezegd kan worden) en allebei kunnen ze recht de Ultratop in.
0
Martial
geplaatst: 9 mei 2014, 09:49 uur
aERodynamIC schreef:
IJsland gaat de verrassing dit jaar worden heb ik zo het gevoel.
IJsland gaat de verrassing dit jaar worden heb ik zo het gevoel.
Ja dat denk ik ook zo maar........
Verder hoop ik dat de winnaar uit dit rijtje gaat komen Noorwegen, Nederland, IJsland, Hongarije of Finland al lijkt me die hoop ijdel

Alsjeblieft geen Zweden (zo'n standaard nummertje) of Oostenrijk (die in 1812 is blijven hangen met dit nummer, vreselijk)
0
geplaatst: 9 mei 2014, 09:52 uur
Ik snap die commotie om de vrouw met de baard ook niet. België stuurt toch ook gewoon een man met tieten?
0
geplaatst: 9 mei 2014, 10:11 uur
Fathead schreef:
Ik snap die commotie om de vrouw met de baard ook niet. België stuurt toch ook gewoon een man met tieten?

0
geplaatst: 9 mei 2014, 10:12 uur
Fathead schreef:
België stuurt toch ook gewoon een man met tieten?
België stuurt toch ook gewoon een man met tieten?
Nu we het toch over tieten hebben: Polen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.