MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Martial
Joy4ever schreef:
(quote)

Nu we het toch over tieten hebben: Polen

Ja die lijkt rechtstreeks te komen uit een goedkope Tirolerfilm

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom het Verenigd Koninkrijk zo belachelijk hoog staat bij de bookmakers? Ik kan echt niets bedenken dat die hoge notering kan verantwoorden.

Het is sentimenteel, slim en catchy en een typisch songfestivaldeuntje over dat we lief moeten zijn voor elkaar. Je kunt ook gezellig meeklappen. En het meisje kan zingen en is jong in plaats van oud en niet meer goed bij stem zoals Bonnie en Engelbert. De Britten denken zelfs dat ze kans maken om te winnen, dat denk ik niet. Maar het gaat het zeker wel goed doen.

Tsja, ik weet het niet hoor. Ik vind er zelf in ieder geval geen klap aan. Vind het maar klef gedoe.
"Power to the people!" Bah.

Ach, misschien laat ik me iets teveel leiden door mijn eigen mening

Het is ook niet mijn ding hoor.

Huh? Ik lees net dat de volgorde van de optredens van morgen is bepaald door de organisatie. Beetje een rare bedoening, zo kunnen ze het hele festival beïnvloeden. Gaat dat altijd zo?

Onweerwolf schreef:
Ik vond het optreden van Oostenrijk het beste sinds Pastora Soler voor Spanje twee jaar geleden.

Ja eens!

Mijn voorspelling:

1. Hongarije
2. Oostenrijk
3. Zweden
4. Nederland
5. Armenie

NewYorkCityLight schreef:
Die ophef over Oostenrijk vind ik een beetje jammer. Dit deed Israël al in 1998 en dat is gewoon alweer 16 jaar geleden. Ik weet niet of er toen veel commotie ontstaan is want toen was ik 5 jaar oud maar het zegt toch wel wat over de langzame progressie. Al deden landen als Rusland en Wit-Rusland toen niet mee zie ik nu, wat het misschien wel verklaard. Maar dat er tegenwoordig nog zo'n ophef ontstaat over een man in vrouwenkleren valt me een beetje tegen, en dan heb ik het niet eens zozeer alleen over die landen maar ook gewoon het feit dat er nog zoveel aandacht naartoe gaat.

Dat is gezien de huidige staat van bepaalde landen dus niet zo vreemd. Wel hypocriet, want Oekraïne stuurde al eens een drag (die scoorde en dat was toen niet erg) en Rusland 2 nep-lesbo's die ook goed scoorden waar ze toen geen probleem mee hadden. Het is de tijdsgeest en die is gewoon minder goed (ja zelfs in Nederland gaat dat achteruit).
Maar ja dat is dus een heel andere discussie die niet op deze site thuishoort

Fathead schreef:
Ik snap die commotie om de vrouw met de baard ook niet. België stuurt toch ook gewoon een man met tieten?

stoepkrijt schreef:
Huh? Ik lees net dat de volgorde van de optredens van morgen is bepaald door de organisatie. Beetje een rare bedoening, zo kunnen ze het hele festival beïnvloeden. Gaat dat altijd zo?

Dat is vorig jaar ingevoerd. Loting is alleen in welke helft je komt en de organisatie bepaalt dan verder om een 'goed evenwicht' te kunnen maken. Tja.... de Scandinavische vriendjes willen elkaar daar best wel helpen en Zweden niet als tweede laten optreden of zo

Onweerwolf
RockAround schreef:
Slovenië of Hongarije wint dit jaar. Een krachtige ballade die met show gebracht wordt, maar niet overdreven (en de playback-dwarsfluit is een mooie toevoeging) of een aanstekelijk nummer van een Amerikaanse R&B-boy van het type waar vrouwen voor in zwijm vallen. Allebei de melodieën blijven hangen (wat van de andere nummers niet gezegd kan worden) en allebei kunnen ze recht de Ultratop in.

Ik denk dat je de enige persoon in Europa bent die Slovenië voorspelt als winnaar. Je zou er schatrijk mee kunnen worden.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

(quote)

Dat is vorig jaar ingevoerd. Loting is alleen in welke helft je komt en de organisatie bepaalt dan verder om een 'goed evenwicht' te kunnen maken. Tja.... de Scandinavische vriendjes willen elkaar daar best wel helpen en Zweden niet als tweede laten optreden of zo

Ik denk dat deze regel geen lang leven beschoren gaat zijn.

Overigens staat Conchita Wurst op 44 in de Russische Ituneslijst. Alleen de eigen inzending staat met een 36e plek hoger.

Nog een cijfertje: De Poolse inzending heeft met enorme afstand de meeste views op Youtube (officiele clipjes). 42,4 miljoen, daarna komt Oostenrijk met 3,7 miljoen. Wat een tietenclip al niet kan doen.

Ik las ergens al dat ze in Rusland en andere buurlanden helemaal niet zo moeilijk doen over Conchita (schreef een Russische Eurovision fan). Zou me niet verbazen als ze ook uit die landen veel support gaat krijgen met winst als gevolg.

Dat er wat idiote politici zijn die die discussie naar zich toe hebben getrokken is leuk voor hen maar ik denk dat we nog raar gaan staan te kijken straks. Ik zie Oostenrijk nu eerder winnen dan Zweden eerlijk gezegd. De hype rondom dat nummer is nu wel heel erg groot.

Wel balen dat Oostenrijk na Polen komt. Over wegtrekkers gesproken . Zodra die engerd op het podium komt gooi ik de bitterballen wel in het vet .

Onweerwolf
Joy4ever schreef:
Wel balen dat Oostenrijk na Polen komt. Over wegtrekkers gesproken . Zodra die engerd op het podium komt gooi ik de bitterballen wel in het vet .

Dat was gisteren, morgen zit Griekenland er nog tussen.

Joy4ever schreef:
Zodra die engerd op het podium komt gooi ik de bitterballen wel in het vet .

Na al je opwinding bij Polen pas je dan op dat je je eigen ballen niet per ongeluk frituurt

Toen ik mijn berichtje plaatste dacht ik ook al zoiets ja, au!

Maar het is wel altijd een mooie gevleugelde uitspraak tijdens het ESF.

Heb er zin in!! Noorwegen ook wel een favorietje van mij, Zweden smaakt mij ook prima. En wat ik even snel voorbij hoorde komen vond ik Malta ook wel goed. Maar ik laat me grotendeels verrassen zaterdag.

Onweerwolf
Zo, zullen we net als vorig jaar weer een MM ESC lijst maken van de finale?

Uitslag vorig jaar: MM ESC 2013 * powered by ScoreWIZ - tummiweb.com

Hier de invullijst voor 2014: - tummiweb.com

Vul je MusicMeter naam in en dan kun je 12,10, en 8-1 punten uitdelen. (Dus alleen je 10 favoriete landen krijgen punten).

Ik zal morgenavond rond 20:00 uur ofzo dan de lijnen sluiten zodat de score bekend wordt.

Iedereen maximaal 1 keer stemmen graag en dus alleen je MM naam invullen zodat we geen fraude krijgen.

(Volgens mij heb ik het goed gedaan, maar laat me even weten als er iets niet klopt of lukt)

Vorig jaar hadden we 17 deelnemers, misschien kunnen we dat overtreffen. Bij deze even een notificatie voor de deelnemers van vorig jaar:

laxus11
Joy4ever
starbright boy
NewYorkCityLight
catdog
koen
aERodynamIC
emile
beatcluster
dfefee
Svendra
Urbanoetang
Ayreonfreak
ranboy
Onweerwolf
Gretz
L_T_B

Onweerwolf
Ik gok dat Koen stoepkrijt is en Emile zal wel Emile93 zijn.

Wie is dfefee?

Was dat toen na de finale of ervoor? Ik ben morgenavond niet thuis maar er verandert bij mij nogal eens wat als ze echt moeten optreden.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Was dat toen na de finale of ervoor?

Ervoor, lijnen sluiten vlak voor de finale begint.

Leuk, ik doe mee..

Okay. Doe ik dat vanavond.

Leuk OWW

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Ik ben morgenavond niet thuis maar er verandert bij mij nogal eens wat als ze echt moeten optreden.

Bij mij ook natuurlijk, maar als we het naderhand doen voelt het een beetje als mosterd na de maaltijd denk ik. Het is leuker om vlak van te voren de lijst bekend te hebben en het blijft sowieso een momentopname.

Mijn lijstje ingezonden

Idem

Aquila
Ik ook La Russie: 12 points

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.