MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Wat hard van de Tros: die man is ook al bejaard.... hoe had hij dat nu kunnen weten?!

Hij had het kunnen vragen aan de Brilsmurf toch?

aERodynamIC schreef:
Wat hard van de Tros: die man is ook al bejaard.... hoe had hij dat nu kunnen weten?!

Afgaande op zijn leefftijd valt het me nog mee dat hij over Leningrad i.p.v. Petrograd zingt.

Ik voel het aan m'n water. Dit wordt een memorabel Songfestivaljaar voor Nederland

Verbouw het nummer......

Zoiets.............. dit doet (gelukkig) niet mee maar kan het überhaupt wel beter???

Alhoewel dat smurfenstukje het natuurlijk helemaal doet: Europa zou los gaan hierop

Of, ga terug naar de basis en hoor het volgende http://www.youtube.com/watc...

Vandaag in de Volkskrant een interview met Pierre Kartner.

Als je eenmaal iets voor Hannie en de Rekels hebt geschreven, heb je het IQ van een deusje. Dan kun je alleen maar praten over voetbal en het weer. Terwijl ik dit gesprek zo in het Frans voort zou kunnen zetten, als je dat wilt.

Maar ik ben 74 en heb een volle agenda, zij zullen wel werkloos thuis zitten. Zielig.

Ik had ook een slimme tekst kunnen maken, die door Neerlandici wordt gewaardeerd - dat kan ik, hoor! Ik heb er platen vol van, maar die heb jij niet, hè?

Ik heb twintig albums gemaakt die in de trant liggen van Boudewijn de Groot.

Wat een held

Sheplays
Ik had ook een slimme tekst kunnen maken, die door Neerlandici wordt gewaardeerd - dat kan ik, hoor! Ik heb er platen vol van, maar die heb jij niet, hè?

Wat een held

Nee, die platen heb ik ook niet.

Een paar singles met slimme teksten waren bijvoorbeeld: "Uche, uche, uche", "Wat moeten we met die Arabieren hier", "Den Uil is in den olie", "Wij zijn het leger der werkelozen", etc.

De kassa rinkelt weer lekker met al die media-aandacht.

Bepaalde kenners van de muziek, en dan bedoelen ze dat lalala, noemen me Haydn. Die tertsen in ’t Smurfenlied: lala lalalalalala lala, zo zou Haydn óók schrijven, zeggen ze dan. Dat noem ik een compliment. Dan kom je bij Anton Heyboer, die toen nog niet dood was, en die zegt: ik denk dat Pierre een reïncarnatie van Haydn is.

Het wordt de hoogste tijd dat Gargamel wat orde in het verhaal gaat brengen. Naast popmuziek ben ik ook bekend met klassiek, maar Haydn in één lijn noemen met Pierre Kartner gaat mij te ver.

sq
Op mijn TV is nu de voorronde bezig. Het is maar nauwelijks te doen. Ik loop af en toe naar de computer om maar eens wat te zappen hier als het te erg wordt.

Vinzzent lijkt me het meest acceptabel tot nu toe, Oei, nu komt Marloes.

(edit) Evaluatie: Marloes is de ergste, Peggy is na Vinzzent mijn nummer 2 en Bad Boys van aERo is toch wel leuker dan alle 5.

Yolanthe kan wel goed van de autocue lezen....

Pierre Kartner gaat de knoop doorhakken!

dix
Gerards Dream schreef:
Het wordt de hoogste tijd dat Gargamel wat orde in het verhaal gaat brengen. Naast popmuziek ben ik ook bekend met klassiek, maar Haydn in één lijn noemen met Pierre Kartner gaat mij te ver.

Laten we eens kijken wie er eind mei het hardst lacht.

sq
Hij doet t niet! Jury mag beslissen.

Wel.. Sieneke dus

Amateuristischer dan mening lokaal TV-station. Geweldig.

Klassiek knullige TV. Morgen in DWDD, gaat de hele wereld over zelfs. Kartner die niet beslissen kan. Sowieso een rampzalige show. We kunnen maar beter nooit meer winnen (en gelukkig doen we dat dit jaar ook helemaal niet) want als de TROS op deze manier ook het Eurovisie songfestival organiseert denken ze in heel Europa dat wij TV maken op het niveau van de lokale omroep Ommen. Wie heeft ooit verzonnen dfat Yolanthe kan presenteren? Wie is er op het idee gekomen om Tatjana in de jury te zetten als Oost-Europa deskundige (!). Wie heeft Johnny Logan uitgenodigd die daar zijn geld zat te vangen met een kop "waar ben ik nu weer terecht gekomen" en dan maar vijf keer hetzelfde commentaar uitkraamde en nog eens een van zijn versleten liedjes mocht zingen. Waarom durft er niemand te zeggen dat het laatste kleine succesje van Pierre Kartner in Nederland ook al weer zo'n vijftien jaar oud is (en "Als Je Inlegkruisje Maar Goed Zit " heette) en dat zijn internationale succes bijna net zo lang geleden is als de tijden dat Nederland nog eens het songfestival won. En dat hij al eens eerder en liedje schreef (in zijn glorietijden) en dat dat niks werd op het songfestival.

Met andere woorden: ik heb me kapot gelachen!

En even een klein voorspellinkje. We doen het ietsje beter dan vorig jaar maar de finale halen we bijlange na niet.

Nee, dat lijkt me ook. Wel een onvergetelijke avond inderdaad.

De gewone man vond het helaas wat minder...
Marcel van Ketel op zappen.blog.nl schreef:
VRESELIJKE AVOND! OPA KARTNER KON DE KNOOP NIET DOORHAKKEN, DE WINNARES IS GEKOZEN OP DE VALREEP UIT EEN ALZHEIMER MOMENT

Kop of munt?

Sieneke!

Zelden zo'n topavond gehad: dit was continue lachen. Dieptepunt van het NSF? Voor mij hoogtepunt: wat een amusement de hele avond door!!!!

Draaiorgel op het podium in Oslo, klompen aan, edammer kaas op de vloer en heel Europa weet weer waar Nederland voor staat dankzij een oude seniele man die zo erg van zijn eigen liedje schrok dat hij plotsklaps niet kon kiezen.

Memorabele tv!

(leuk dat Marga Bult mocht blokfluiten en Logan waarschijnlijk zo veel drank op had en zijn tekst ook niet meer wist).

Heeft iedereen dezelfde droom als ik gehad?

Moest jij niet lachen dan? Droogkloot! Dit was toch geweldig. Wie verzint nu zo'n avond. Dank u wel tros!!!!!

Wat zou kwalbert morgen gaan zeggen? Ik kijk er nooit naar maar nu wel denk ik

Alles beter dan Shine.

P.S. Het smurfenlied is trouwens niet door smurfen in gezongen, maar gewoon door vrienden van Pierre Kartner. Ze hebben het nummer toen op 45 toeren ipv 33 toeren af gespeeld.
Dus in 1977 werden we al genept door die man met Sinterklaasbaard

Even een cd-tje van Haydn in de cd-speler, want hoe gaat dat ook alweer?

Is dát het nummer dat Nederland gaat sturen? Vreselijk slecht en vals gezongen (maar dat is de norm op het ESF).

Zegt Gordon morgen dan weer huilend dat hij dat nummer van Sha-la-lie heeft geschreven.

LucM schreef:
Is dát het nummer dat Nederland gaat sturen? Vreselijk slecht en vals gezongen (maar dat is de norm op het ESF).

En daarom maken we misschien nog best wel een kans!

Gerards Dream schreef:
Even een cd-tje van Haydn in de cd-speler, want hoe gaat dat ook alweer?

Dat gaat van shalali shalala...

Of was dat nu van Pierre Kartner? Ik haal ze ook altijd door elkaar, ze klinken als twee druppels water...

Ik heb me geweldig vermaakt gisteren. Toen die zes meiden hun versie lieten horen en ik iets Oriëntaals voorbij hoorde komen toen kon je me opvegen. En die vakjury . Wat een bijeengeraapt zooitje. Das toch niet serieus te nemen? Uiteindelijk kan ik wel leven met de winnares. Dat draaiorgel vind ik niet eens zo verkeerd. Maar goed, ik ga vanavond lekker DWDD kijken. Nog even nagenieten van dit TV hoogtepunt van 2010. Daar had Yolanthe het vooraf al over, alleen had zij toen nog geen idee over het waarom.

Heliophobic
Ik heb het nooit echt geweldig gevonden. Gisteren echter zette ik de tv aan, en ik hoor een liedje. Mijn eerste gedachte was: "toch niet weer zo'n kinderen voor kinderen programma?". Toen zag ik dat het geen kinderen waren die het zongen, en dat verbaasde me. Ik zette de zenderinformatie aan en zag waar het over ging. Ik begon te huilen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.