MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
nico1616 schreef:
Verdiende nrs 1 en 2, alleen had het ook omgekeerd mogen zijn

Gedeeltelijk mee eens mogen had moeten moeten zijn.

Als Conchita geen baard had gehad hadden wij gewonnen!

Als Waylon wat meer theatraal had gedaan en 2 nepborsten zou dragen, hadden wij gewonnen!

En tweede worden is niet eens zo heel vervelend als je bedenkt hoe ontzettend duur het organiseren van zo'n poppenkast is

Bah, echt verschrikkelijk. Wel een ongelofelijk straffe prestatie van Nederland. De 2 uitersten streden om de eerste plaats: het ingetogen 'echte' nummer van Nederland tegenover de freakshow van Oostenrijk. Het was fantastisch geweest als Nederland had gewonnen. Maar dit is te belachelijk.

Onweerwolf
Geweldig! Een van de meest terechte overwinningen van de afgelopen jaren. Prachtig!

Musicdiscover schreef:
Wat een overacting van die baardmans. Verschrikkelijk.

Inderdaad overacting van die baardmans. En ook nog eens een vreselijk nummer. Had de finale niet eens mogen halen. Nederland is voor mij de morele winnaar. Gefeliciteerd met de 2e plaats Ilse en Waylon, maar dat had natuurlijk een 1ste plaats moeten zijn.

Dan Nederland maar op de eerste plek in de rotatielijst.

Mja, teveel wannabe-Skyfall. Maar het stond ook wel in mijn eigen top 10, dat moet gezegd worden. De baard gaf het wel een extra zetje. Dat theatrale gedoe later was verschrikkelijk. Wat een aanstellerij.

Ben benieuwd wie wij volgend jaar gaan sturen. En wat de Gerard Jolings van het land nu van ons liedje vinden.

deric raven schreef:
Dan Nederland maar op de eerste plek in de rotatielijst.

starbright boy schreef:

Zeer oneens. Het is niet mijn favoriet, maar flink bovengemiddeld voor de songfestivalwinnaars van de afgelopen dertig jaar. Ook zonder de baard.

Er gebeurt wel waar ik een beetje bang voor was. Voor het eerst in een jaar of acht wint er een nummer met iets van een gimmick en gelijk gaat het daar weer over. En dit nummer gezongen door een zangeres had wellicht niet gewonnen, maar ook de top 5 gewoon gehaald.

Dat zegt meer over het niveau van het songfestival de laatste 30 jaar dan over deze winnaar...gewoon een middelmatig nummer en dat had "zonder de baard" de top 5 echt niet gehaald hoor.

Niet dat ik nu helemaal kapot van het nummer van Ilse & Waylon ben, maar echt veel beter dan Oostenrijk en moeiteloos bij de beste 3 nummers van deze editie.

De echte verliezer is het echte lied. Toch weer een gimmick dat wint. Zoals al meerderen hier schreven: een gewone zangeres had met dit lied niet gewonnen.

Ik zeg Bram Vermeulen nog eenmaal als sinterklaas volgend jaar naar het songfestival.

L_T_B schreef:
(afbeelding)

God wat zijn we weer enorm slechte verliezers zeg.

Onweerwolf
Ohja, na de finale komen hier de haters altijd posten. Hoort ook bij de traditie natuurlijk.

Ik had het nummer van Oostenrijk, net als vele andere nummers trouwens, nog niet in zijn geheel meegekregen, maar zo denderend, dat het de winnaar is, klinkt het toch ook weer niet. Is het dan toch de boodschap en een sneer naar Rusland c.s. toe geweest, wat de doorslag heeft gegeven?
Ilse en Waylon hebben het ge-wel-dig gedaan. Hier moeten we maar mee door blijven gaan.
Vorig jaar Anouk, nu ons duo. Wordt de ban dan hopelijk eens (wat meer) gebroken door de waardering van de wat fijnere nummers i.p.v. op die huppel... nummers? De gimmick (ook al zit er een waar verhaal achter de inzending) wint uiteindelijk dan toch. Hoe zouden ze het van Teach-In gevonden hebben, als ze waren afgelost als laatste NL winnaar? Als...

Hopelijk durven de "betere" en "serieuzere" Nederlandse acts nu mee te doen.

Nederland en Oostenrijk hebben trouwens ieder hun halve finale gewonnen.

Dat Waylon en Ilse nummer ligt wel een beetje in de lijn van zee grootheden YouTube - The Walkabouts - The Light Will Stay On

Zo close is het in tijden niet geweest volgens mij. En we werden voor Dinsdag nog als 24e geschat.

Ik vind de prestatie belangrijker dan de winst en na zoveel tegenslagen voor Nederland is dit een goede hart onder de riem.

starbright boy schreef:

Laten we niet vergeten dat The Commom Linnets een topprestatie hebben geleverd. Maar toch had er meer ingezeten zonder die Oostenrijkse gimmick.

dix
Die Wurst leek ook wel wat op Jezus Christus. Dan zullen ze 'm binnenkort dus wel vastspijkeren.

Terechte overwinning, ook een erg goede prestatie van NL.

Ja ik ben tevreden met Conchita als winnaar

De gimmick is gewoon niet de reden van de winst. De laatste zeven jaar gaan bijna alle nummers met een gimmick juist roemloos ten onder. Het is veel meer de aandacht vooraf, het verhaal erachter, een reactie op de negatieve aandacht die het in Oost-Europa kreeg en vooral ook het lied. Met een ander lied had dit gewoon in de voorronde gestrand. Net als kalkoenen, vampieren en ander soort carnaval al heel vaak in de voorronde gestrand is. Maar ik was al bang dat dit de reactie zou worden. Heb het gisteren nog hier met Aero gepost. Komt het songfestival net van het carnavalsimago af, krijg je dat etiket weer keihard en onterecht terug.

starbright boy schreef:

Ja eigenlijk wel erg. Maar ik had er echt niet mee gezeten als de winnaar niet grotendeels stemmen zou hebben gekregen met een politieke lading.

dix
uffing schreef:
Ik zeg Bram Vermeulen nog eenmaal als sinterklaas volgend jaar naar het songfestival.

Een lijk op het podium is na die bejaarde Russinnen natuurlijk wel een dijk van een gimmick.

Vooraf was iedereen tevreden geweest met een 2e plek, maar nu zat er hoorbaar meer in.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:11 uur

geplaatst: vandaag om 00:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.