MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
The austria wiener takes it all indeed.

deric raven schreef:
Ik vond Nederland echt het beste, of ze nu winnen of niet, maakt mij niet veel uit.
Hier mogen wij hoe dan ook trots op zijn.
En wat een prettige ontlading op het einde bij Ilse En Waylon, ze hebben het geflikt.

En nog zeggen dat er een hype was rond Nederland . We wonnen gewoon de 1/2 finale waar Oostenrijk ook in zat.

Onweerwolf
Joy4ever schreef:
En nog zeggen dat er een hype was rond Nederland

Die was blijkbaar terecht, maar hij was er wel, dat kun je nu niet meer ontkennen.

Ik vind het nog steeds een kutnummer, maar gelukkig heeft Nederland niet gewonnen.

Als duo hebben we helaas verloren van een ander duo.

dix schreef:
(quote)

Een lijk op het podium is na die bejaarde Russinnen natuurlijk wel een dijk van een gimmick.

ik bedoel natuurlijk Bram vd Vlugt. Kom op jongens, het was een lange avond. Truste!

dix
Joy4ever schreef:
En nog zeggen dat er een hype was rond Nederland . We wonnen gewoon de 1/2 finale waar Oostenrijk ook in zat.

Nee toch?

dix schreef:
Die Wurst leek ook wel wat op Jezus Christus. Dan zullen ze 'm binnenkort dus wel vastspijkeren.

Moeten ze niet doen, krijgt hij een nog hogere stem van.

Ik heb een bloedhekel aan die gimmicks. Conchita had gewoon een mooi liedje. Ik vind het een prachtige uitslag. Ik moet zo'n beetje terug naar de dagen van ABBA dat mijn persoonlijke top 2 ook top 2 is geworden.

herman schreef:
Nederland en Oostenrijk hebben trouwens ieder hun halve finale gewonnen.

Ze hadden het er over dat NL Oostenrijk verslagen had in de halve finale. Foutje.

Onweerwolf
Mensen die denken dat het een gimmick is hebben het sowieso niet begrepen.

Ook een eervolle vermelding voor Daniël Lohues en JB Meijers die zeker ook hun bijdrage hebben geleverd in dit mooie resultaat, en natuurlijk de cameraman niet te vergeten.
Nederland werd ook gewoon mooi in beeld gebracht.

Ik ging Nederland feliciteren met de welverdiende tweede plaats, maar wat zijn jullie zure verliezers zeg.

Onweerwolf schreef:

Ik heb het niet begrepen, verklaar.

Onweerwolf
België schijnt 14e te zijn geworden volgens Wikipedia (onbevestigd).

Onweerwolf schreef:

Ik hoor in het commentaar ook steeds dat het geen gimmick is, maar wat het dan wel is begrijp ik ook niet. En het blijft randgebeuren. Het gaat om het liedje.

Die had zijn dag gewoon niet, het nummer van België was zeker niet slecht.

Dat vond ik dus wel. Een van de slechtste nummers van alle 37 dat van Belgie.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ze hadden het er over dat NL Oostenrijk verslagen had in de halve finale. Foutje.

Eurovision meldt het zelf correct op hun Twitter. NL zat helemaal niet bij Oostenrijk in de halve finale.

Vanavond zaten er net zoveel toppers tussen als miskleunen.

Onweerwolf
Justus18 schreef:
(quote)

Ik hoor in het commentaar ook steeds dat het geen gimmick is, maar wat het dan wel is begrijp ik ook niet. En het blijft randgebeuren. Het gaat om het liedje.

Het is gewoon zijn podiumpersoonlijkheid die hij al een aantal jaren belichaamt. Niets meer, niets minder.

Apart trouwens dat we 12 punten kregen van Polen en alle Baltische staten. Houden ze in die regio meer van country dan in pak 'm beet Oost-Europa?

Onweerwolf
herman schreef:
Apart trouwens dat we 12 punten kregen van Polen en alle Baltische staten. Houden ze in die regio meer van country dan in pak 'm beet Oost-Europa?

Vooral Polen vond ik opmerkelijk inderdaad.

Brecht schreef:
Ik ging Nederland feliciteren met de welverdiende tweede plaats, maar wat zijn jullie zure verliezers zeg.

Ik heb minder moeite met het feit dat Nederland niet wint dan met het feit dat wederom 2 nummers die in dit deelnemersveld echt niet bij de beste 10 behoorden, in de top 3 zijn beland....vind Zweden wat dat betreft al even onbegrijpelijk top 3 als Oostenrijk....maar dat zal wel mijn afwijkende smaak zijn.

herman schreef:

En niet te vergeten de Scandinavische landen, gaven volgens mij ook allemaal 10 en 12 punten.

Terwijl België 'maar' 8 punten gaf.

Nog een laatste puntje voor ik ga slapen: elk jaar lees ik in diverse voorbeschouwingen dat Israël van oudsher veel punten aan Nederland geeft, maar voor het tweede jaar op rij krijgen we welgeteld nul punten van dat land. Ik hoop dat ik deze dooddoener volgend jaar nergens meer lees want daar klopt dus geen zak van.

Onweerwolf
laxus11 schreef:
Terwijl België 'maar' 8 punten gaf.

België heeft iets meer smaak.

Was het wat jongens? Ik heb het niet gevolgd, maar wel net een stukje gehoord van de Oostenrijkse inzending....wat een draak van een nummer, zeg.

De Baltische staten gaven Anouk ook al veel punten. Die houden van onze nieuwe weg.

En dat van Israel is inderdaad erg verouderd. Dat dateert van de tijd dat er nog geen televoting was.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
Nog een laatste puntje voor ik ga slapen: elk jaar lees ik in diverse voorbeschouwingen dat Israël van oudsher veel punten aan Nederland geeft, maar voor het tweede jaar op rij krijgen we welgeteld nul punten van dat land. Ik hoop dat ik deze dooddoener volgend jaar nergens meer lees want daar klopt dus geen zak van.

Het klopt wel degelijk hoor:

http://puu.sh/8HhGk.png

Het ESC loopt al wat langer mee dan de afgelopen 2 jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.