MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
dix
Onweerwolf schreef:
Mensen die denken dat het een gimmick is hebben het sowieso niet begrepen.

Heb je het nu over de Poolse inzending?

Onweerwolf
dix schreef:
(quote)

Dat was nou inderdaad een gimmick.

Volgens Wiki is Israel 1na laatste geworden in de halve finale.

Ook San Marino had geluk, 1 punt meer dan nummer 11 Portugal.

Brecht schreef:
Ik ging Nederland feliciteren met de welverdiende tweede plaats, maar wat zijn jullie zure verliezers zeg.

't Is gewoon verschrikkelijk zuur om te verliezen van zoiets. (ik ben Belg trouwens)
Meestal vind ik het een logische winnaar maar wat nu gewonnen heeft toont nog maar eens aan dat Eurovision helemaal niet om songs draait.
Wel een applausje voor Frankrijk. Hun plagiaat leverde de volle 2 punten op.

Eerste halve finale:
1. Nederland 150
2. Zweden 139
3. Hongarije 127
4 Armenie 121
5 Oekraine 118
6 Rusland 63
7 Montenegro 63
8 IJsland 61
9 Azarbeidjan 57
10 San Marino 40
11 Portugal 39
12 Estland 36
13 Letland 33
14 Belgie 28
15 Albanie 22
16 Moldavie 13

Opvallend is het enorme gat tussen 5 en 6. En dat San Marino echt geluk heeft gehad (en Estland en Portugal echt pech). Belgie zat er een stuk verder vanaf en de boze Moldavische was te eng.

laxus11 schreef:
Volgens Wiki is Israel 1na laatste geworden in de halve finale.

Ik heb de live uitzending vd halve finale niet gezien dus misschien dat ze haar optreden wel helemaal verprutst heeft...maar gebaseerd op de studio uitvoeringen vond ik Israel deze keer bij de betere inzendingen van dit jaar behoren.

dix
Op zich is het wel een prestatie om met zo'n uitgelezen hetero-act in díe contreien toch 2e te worden. Zo kun je het natuurlijk ook bekijken.

Brecht schreef:
Ik ging Nederland feliciteren met de welverdiende tweede plaats, maar wat zijn jullie zure verliezers zeg.

Het gaat helemaal niet om het zure, we proberen de inzending van Oostenrijk op zijn waarde in te schatten. En daarnaast roepen vele Nederlandse users toch ook dat het een puike prestatie is van Ilse en Waylon.

Onweerwolf
El Ninjo schreef:
(quote)

Ik heb de live uitzending vd halve finale niet gezien dus misschien dat ze haar optreden wel helemaal verprutst heeft...maar gebaseerd op de studio uitvoeringen vond ik Israel deze keer bij de betere inzendingen van dit jaar behoren.

Ze zong niet al te best nee. En dames met een harde stem werden dit jaar absoluut niet gewaardeerd, zie ook Italië, Moldavië en Litouwen.

Simon Le Bon is ook fan van de Common Linnets (en Gabby Young en Revere blijkbaar, getuige zijn twitterfeed).

Simon Le Bon ‏@SimonJCLeBON 1h
#Netherlands! 1st song so far with any soul. Beautiful actually.

dix
Brecht schreef:

Dat trauma gaat terug tot 1974.

Verliezen is niet erg. We doen mee om gewaardeerd te worden en dat is zeker gebeurd met deze inzending. Hebben we ooit zoveel 12 punten mogen ontvangen? Ik denk zeker dat Conchita de sympathy vote meehad maar de winst is zeker niet onterecht. Leuk ook dat het best lang spannend bleef itt voorgaande jaren

Nounou, hadden ze de Nederlanders vooraf gezegd dat ze 2es gingen worden, wat een feest ging dat zijn! België, dat land ging hoge ogen gooien

De winnaar heeft een hoog Shirley Bassey gehalte, en daar is niets mis mee. De baard was in de performance van generlei belang, het was een van de soberste uitvoeringen.
Ik vind dit de beste winnaar sedert 2007...

Onweerwolf
Poeha schreef:
(quote)

Het gaat helemaal niet om het zure, we proberen de inzending van Oostenrijk op zijn waarde in te schatten. En daarnaast roepen vele Nederlandse users toch ook dat het een puike prestatie is van Ilse en Waylon.

Maar het is een beetje oud nieuws, want elk jaar komen er op de dag zelf in dit topic wel mensen klagen over de winnaar(s) en over hoe gay en circus het allemaal wel niet is en dat het niet om echte muziek gaat, etc.

Je kunt er de klok op gelijk zetten.

dix schreef:

Onweerwolf schreef:
Dat was nou inderdaad een gimmick.

Ja, en daar moet je dus gewoon doorheen luisteren.
Polen haalde bij mij plekje 3.

Dan de tweede:
1 Oostenrijk 169
2 Roemenie 125
3 Finland 97
4 Zwitserland 92
5 Wit-Rusland 87
6 Noorwegen 77
7 Griekenland 74
8 Polen 70
9 Malta 63
10 Slovenie 52
11 Litouwen 36
12 Ierland 35
13 Macedonie 33
14 Israel 19
15 Georgie 15

De tien zijn hier duidelijk afgetekend. Maar voor de rest een erg verrassende volgorde. Wie had gedacht dat Finland derde en Wit Rusland vijfde was? En Israel doet het wel vaker slechter dan in de polls, maar dit is wel heel dramatisch. Eigenlijk zijn allen de nummer 1 en de nummer 15 de landen die ik daar wel verwacht had.

Onweerwolf
nico1616 schreef:
Ik vind dit de beste winnaar sedert 2007...

Voor mij was het iig voor het laatst in 2005 (Griekenland) en 2004 (Oekraïne) dat ik de winnaar ook daadwerkelijk het beste vond.

2007 Servië kon ik echter ook erg goed mee leven, leuke winnares was dat.

Ik hoor nu op NPO best The Olson Brothers en weet weer wat voor zouteloze zeikwinnaar dat was. Onbegrijpelijk.

Dan de finale (en dan nog meer statistiek, gewoon omdat het leuk is):
1 Oostenrijk 290
2 Nederland 238
3 Zweden 218
4 Armenie 174
5 Hongarije 143
6 Oekraine 113
7 Rusland 89
8 Noorwegen 88
9 Spanje 74
10 Denemarken 74
11 Roemenie 72
12 Finland 72
13 Zwitserland 64
14 Polen 62
15 IJsland 58
16 Wit-Rusland 43
17 Verenigd Koninkrijk 40
18 Duitsland 39
19 Montenegro 37
20 Griekenland 35
21 Azerbeidzjan 33
22 Italie 33
23 Malta 32
24 San Marino 14
25 Slovenie 9
26 Frankrijk 2

Azarbeidjan haalt veruit het slechtste resultaat ooit. Dat valt op. Duitsland staat hoger dan verwacht. In Engeland zaten ze er weer compleet naast. En Frankrijk werd door niemand begrepen, Slovenie door niemand onthouden en San Marino kreeg te weinig sympathy-votes,

dix
Wat zal Anouk slecht slapen.

Onweerwolf
De uitslag met tussen haakjes mijn voorspelling:

1. Austria (1)
2. Netherlands (14)
3. Sweden (2)
4. Armenia (6)
5. Hungary (4)
6. Ukraine (15)
7. Russia (19)
8. Norway (3)
9. Denmark (5)
10. Spain (20)
11. Romania (12)
11. Finland (17)
13. Switzerland (23)
14. Poland (11)
15. Iceland (22)
16. Belarus (24)
17. UK (9)
18. Germany (25)
19. Montenegro (13)
20. Greece (7)
21. Azerbaijan (8)
21. Italy (10)
23. Malta (21)
24. San Marino (18)
25. Slovenia (26)
26. France (16)

Redelijk gedaan, met een paar missers. Nederland begrijp ik nog steeds niet, zal wel een blinde vlek zijn. De voormalig USSR zijn toch echt te veel buddy buddy helaas.

Frankrijk vind ik verrassend, maar ik voorspelde al dat Europa hier niet klaar voor was. Italië, Azerbeidzjan, Noorwegen en vooral Griekenland hadden slechte performances. Spanje, tenslotte, valt ook op, de uithalen waren erg goed maar in het begin zong ze niet bepaald mooi, dus die 10e plaats had ik zeker niet verwacht. Zwitserland scoort ook beter dan ik dacht en dat is positief want een origineel liedje.

herman schreef:
Apart trouwens dat we 12 punten kregen van Polen en alle Baltische staten. Houden ze in die regio meer van country dan in pak 'm beet Oost-Europa?

Het komt door de zuidoostelijke landen dat we niet gewonnen hebben. Hebben we überhaupt een punt gekregen van alle landen tussen Moldavië en Azerbeidjan?

Onweerwolf
starbright boy schreef:
San Marino kreeg te weinig sympathy-votes,

Ik vind dat sneu.

Volgend jaar gewoon weer Valentina!

Die me trouwens best wel meer dan een beetje aan Anita Meyer doet denken.

Interessant op de eurovision site is de opsplitsing van de resultaten per land, per jurylid, televoting. Zo zie ik dat de Belgische televoters Polen een 4de plaats gaven ... ik wist niet dat wij zo verblind door tieten konden zijn

Edit: veel Polen in ons land natuurlijk, en Armenië haalt het bij de televoters dus ook dat is logisch...

En Polen had natuurlijk ook gewoon een goed liedje

dix
Justus18 schreef:

... Met ook een heel mooi en doorleefd verhaal daarachter.

Onweerwolf
Justus18 schreef:

Voor mij in ieder geval de grootste groeier gedurende deze week. Goed gedaan Polen en welkom terug!

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
(quote)

Voor mij in ieder geval de grootste groeier gedurende deze week. Goed gedaan Polen en welkom terug!

Ik bedoelde dit serieus trouwens.

Spanje fraai 9e, al vind ik het nog wat te laag. En Denemarken had ik toch hoger ingeschat.

Hier ook even de uitslag met mijn voorspellingen tussen haakjes!

01. Oostenrijk (1)
02. Nederland (4)
03. Zweden (3)
04. Armenië (2)
05. Hongarije (16)
06. Oekraine (14)
07. Rusland (9)
08. Noorwegen (7)
09. Denemarken (10)
10. Spanje (26)
11. Finland (11)
12. Roemenie (17)
13. Zwitserland (15)
14. Polen (13)
15. IJsland (19)
16. Wit-Rusland (23)
17. UK (8 --> Ik verwachte ook eigenlijk veel lager maar de bookmakers schatten het zo hoog in..)
18. Duitsland (18)
19. Montenegro (22)
20. Griekenland (6)
21. Italie (12)
22. Azerbeidzjan (5)
23. Malta (20)
24. San Marino (25)
25. Slovenie (24)
26. Frankrijk (21)

Over het algemeen een aantal enorme missers! Maar toch nog redelijk wat nummers die niet veel afweken van mijn voorspellingen. En achteraf gezien slaat het echt nergens op dat ik Hongarije zo laag had ingeschat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.