MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
dix
Nou ja, een maand geleden was een afwijkende mening hier ook niet welkom. Eerlijk is eerlijk.

Onweerwolf
Dit heeft toch helemaal niets met een mening te maken? Dit is gewoon inhoudsloos gezeik.

dix
Blind acher een Oostenrijker aanhobbelen die Europa verovert en daarbij steeds naar Mijn Strijd blijft verwijzen, daar mag best eens inhoudsloos tegenaan gezeken worden. At your service ...

Onweerwolf
Ik zeg ook niet dat het niet zou mogen, ik geef alleen aan dat het vrij infantiel is.

De "eenmansfanclub" van Sandra meldt zich weer Maar in dit topic mag het .....
13-07-2014/Waarbeke (Geraardsbergen) Sandra Kim live. Ze trad pas op na de finale van het WK dus het werd 3 uur s'nachts dat ik thuis kwam en de Mechelse politie probeerde nog mijn avond te verzieken. Drugscontrole en heel mijn auto binnenste buiten gekeerd. Tja een Nederlands kenteken...dan ben je al gauw de lul. Maar pech voor hen...ben niet helemaal van gisteren

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/p526x296/10509576_605770646204713_3046601111443490596_n.jpg

Highway to Hell (ja bijna..)

buizen
Zeg het maar eerlijk, Sheep67, jij bent gewoon heel erg verliefd op Sandra Kim.
Gave foto by the way

uhhh......om eerlijk te zijn heb ik wel een apart gevoel voor haar ja. Nooit verwacht toen ze in 86 het songfestival won dat ik anno 2014 nog steeds achter haar aanloop.Noem het een neveneffect van de liefde voor muziek (zoiets). En bedankt buizen

Martial
Als we de Telegraaf moeten geloven gaat Alain Clark namens Nederland in 2015 naar het Eurovisie Songfestival, wat moeten we hiervan vinden?

Ik hoorde hem toevallig op de radio en het schijnt inderdaad zo te zijn. Is het heel erg als ik zeg nooit wat van de man gehoord te hebben?

Een vluchtige YouTube ronde deed mij bitter weinig maar goed, toen ik The Common Linnets de eerste keer hoorde was ik ook niet erg enthousiast

Alles valt of staat bij het nummer, de uitstraling van de performer(s) en vooral hoe het in beeld gebracht wordt (iets wat Nederland pas dit jaar begreep). De naam van de artiest wordt iets belangrijker gemaakt dan nodig is de laatste paar jaar maar het is goed dat grotere namen (is hij dat?!) nu wel interesse hebben. Het kan goed uitpakken voor ze bleek de de afgelopen 2 jaar wel. Niks 'het songfestival verpest je carriere'.
Of je moet Conchita Wurst heten: dan mag je alle gayprides af, mag je het jaar erna presenteren en hoort niemand meer van je.

Onweerwolf
Hmz, hij staat blijkbaar met 5 nummers in mijn MP3 bieb omdat hij 5x in de jaar top 100 van de Top 40 heeft gestaan (die ik elk jaar even een keer helemaal beluister). Maar die nummers maakten op mij niet echt indruk vooralsnog. Ik zal ze nog eens luisteren.

tnf
Martial schreef:
Als we de Telegraaf moeten geloven gaat Alain Clark namens Nederland in 2015 naar het Eurovisie Songfestival, wat moeten we hiervan vinden?

Technisch gezien een kundig artiest, het 'klopt' allemaal, maar voor mezelf blijft het tóch huisvrouwen-soul.

tnf schreef:
(quote)

Technisch gezien een kundig artiest, het 'klopt' allemaal, maar voor mezelf blijft het tóch huisvrouwen-soul.

Maar gelukkig had ik precies hetzelfde met de muziek van Waylon & Ilse DeLange dus ik heb er hoop in.

Onweerwolf
Ik heb alle 5 nummers nog eens beluisterd.

De man is op zich wel vrij muzikaal en schrijft kloppende nummers die hier en daar best catchy gearrangeerd zijn. Het is een soort pop/funk/soul kruisbestuiving.

Het is echter wel allemaal heel erg binnen de lijntjes en voorzichtig. Van die typische muziek die je in de V&D hoort op een druilerige zaterdagmiddag.

Het is denk ik ook muziek die in Oost-Europa niet wordt gewaardeerd, gewoon omdat het nergens spannend/dramatisch/bombastisch/over-the-top of anderszins gedenkwaardig is.

Dus ja, wellicht als hij een heel erg goed supercatchy nummer schrijft (waar hij denk ik wel toe in staat zou kunnen zijn) dat het dan wat wordt maar voorlopig zie ik het nog niet echt zitten.

Tsja Alain Clark.. ik heb er geen vertrouwen in. Maar dat had ik ook niet in Ilse Delange & Waylon en zij hebben met 'Calm After the Storm' toch mooi het beste nummer in beide carrières afgeleverd.

Dit soort r&b/soul nummers scoren meestal niet zo bijster hoog op het festival dus ik hoop dat het dan toch een wat dikkere popsaus krijgt.

Ach, het is weer afwachten. Anouk vonden velen in het begin ook niks, The Common Linnets werden nog minder begrepen dus we zien wel weer. Zo'n hoge notering als dit jaar is sowieso lastig te evenaren laat staan te verbeteren.

tnf
Onweerwolf schreef:

Het is echter wel allemaal heel erg binnen de lijntjes en voorzichtig. Van die typische muziek die je in de V&D hoort op een druilerige zaterdagmiddag.

Mooi omschreven. 'Supermarktmuzak' of 'grootwarenhuismuzak' zouden woorden kunnen zijn die de lading dekken.

In het topic bij een van z'n cd's had ik het 'vinexwijk-muziek' genoemd.

Ja, een zeer treffende omschrijving. Ik hoor de invloeden van oude soul in zijn muziek maar vervolgens zijn alle scherpe randjes er zeer zorgvuldig afgeschaafd zodat je ontzettend 'nietserige' muziek krijgt.

Ik hoor de degelijkheid in zijn liedjes maar er zit verder helemaal niks in.

Ik snap trouwens wel dat hij aan het Songfestival mee wil doen. Hij begint de laatste jaren wat buiten beeld te raken. Hij kan wel weer wat aandacht gebruiken.

Onweerwolf
Dat intro riedeltje van 'Back in my World' is best leuk en herkenbaar (zo herkenbaar zelfs dat ik me afvraag of hij dat zelf heeft geschreven of het stiekem ergens heeft gegapt.) De rest van het nummer is wat minder interessant. Maar als hij een vergelijkbare frisse melodie weet te maken en de rest van het nummer daar om heen bouwt dan zie ik nog wel kansen. Misschien zou hij een semi-ballad moeten maken met coupletten waarin hij zijn soulstem op een dramatische manier uit kan laten komen en dan met een contrasterend refrein er door dat zo'n herkenbare melodie heeft.

Dotan wordt nu ook genoemd...... die zie ik dan wel zitten!

Onweerwolf
Ik ook.

Ik heb 7 Layers nu twee keer gehoord. De eerste keer deed het me helemaal niets maar de tweede keer raakte het opeens een snaar.

Kovacs mag overigens ook wel wat mij betreft

Maar dan nog: het hangt van het liedje af en de cameravoering is van groot belang (Dotan vind ik altijd wat bescheiden overkomen en of hij de camera pakt is dan de vraag).

Heerlijk weer dat speculeren.

Afgelopen vrijdag (29-08) bij een " Eurovisie Songfestival" party geweest in Aalst (B). Tal van songfestival nummers werden gezongen door een aantal solisten o.a. door uiteraard Sandra Kim ( Ne Partez Pas Sans Moi 1988/ Non Ho L'Età 1964 / J'aime la Vie 1986)
Ben totaal geen liefhebber van het songfestival al zou men anders vermoeden Heb alleen editie '86 (Noorwegen) en '87 (Brussel) uitgezeten. Maar toegegeven: enkele nummers van voor 1980 (vooral de Franstalige liedjes) zijn meer dan aardig. Terug naar dit festival want er was ook nog een verrassing in petto. Had het kunnen raden maar die Conchita Wurst was dus uitgenodigd en mag wel zeggen: het dieptepunt van de avond. "Lust voor het oog, last voor het oor" is een oud gezegde die wel van toepassing was. Dan hoor en zie ik liever Sandra die op haar unieke wijze het winnend liedje uit 1964 zong. Wederom was ze het middelpunt van de avond! Het origineel is van de Italiaanse Gigliola Cinquetti (Non Ho L'Età). Zo, weer genoeg nutteloze informatie voor menigeen (Naam festival: Affligem Classics goes Eurovision - Stoeterij/Aalst)

buizen
Lijkt me ontluisterend om met goede zin
naar Sandra Kim
af te reizen
en dan val je met Conchita Wurst
'in de prijzen'.

Sterkte, sheep67

Inderdaad ja. Zonder te discrimineren maar het is geen porem, zelfs ietwat angstaanjagend als hij/zij/het voor je neus staat. Ik zat uiteraard op de eerste rij, ook dat nog Het schemerig podiumlicht, speciaal voor deze act, maakte het helemaal af. Maar ja, de nummers/vocalen zijn tegenwoordig van ondergeschikt belang op het songfestival maar dat is een bekend gegeven.
Maar was een avond van uitersten ja. Maar na het festival een kwartiertje met Sandra staan te babbelen en dat maakt weer een hoop goed!!

buizen
Jij had zeker ook weer een backstagepasje (all areas), valt me op dat je altijd wel wat weet te regelen als ene Sandra Kim in het spel is... Hmmm..

Nooit een backstagepasje of zoiets dergelijks gehad. Ik wil het wel kort uitleggen hoe mijn werkwijze is Ben "redelijk" bevriend met Sandra en heb van tevoren (meestal via een chat) al contact gehad met haar als ik van plan ben een optreden te gaan bezoeken. Aangezien ik van ver moet komen neem ik alvast met haar het schema door (aantal nummers, solo of samenzang). Het moet wel de moeite waard zijn om te gaan (financieel gezien) Tijdens het optreden zelf heb ik meestal al oogcontact gehad met haar of al gesproken met haar man die altijd aanwezig is. De rest gaat vanzelf Ze heeft geen last van ster-allures en is goed benaderbaar.
N.B. misschien wel grappig. Er is een live-video (zie link) van Sandra waar ze mij na 25 sec. herkent in het publiek en ook nog groet met het noemen van mijn naam. Tja,dat zijn toch de momentjes enz

Sandra Kim in Waarbeke - Eternal Flame - YouTube

Maar als ik het vragen mag buizen kom jij uit Belgie?

sheep67 schreef:
Maar ja, de nummers/vocalen zijn tegenwoordig van ondergeschikt belang op het songfestival maar dat is een bekend gegeven.

'We' hadden met een aardig nummer (goede vocalen) bijna een overwinning te pakken dit jaar. Helaas kreeg 'de act' nog net iets meer stemmen maar het zou positief zijn als Anouk en The Linnets een trend(je) weten te zetten waardoor andere landen ook eens wat fatsoenlijker materiaal gaan sturen.

Leuk fragmentje John!

Dat is zeker zo Edgar18. We hadden bijna de overwinning te pakken met een nummer zonder al die poespas er omheen. Het zorgelijke is dat er vantevoren al gespeculeerd werd over de lage verwachtingen van het nummer. Niet genoeg "aangekleed" om een kans te maken op het songfestival. Die trend moet echt gestopt worden en toch nog miljoenen kijkers! Wonderbaarlijk maar nogmaals....het was bijna raak!

Ja thanks Edgar Heb voorlopig weer genoeg geplaatst over Belgisch beste zangeres en dat verzin ik niet zelf. In de Belgische media wordt ze qua stemvermogen vergeleken met Celine Dion en Barbra Streisand. Maar goed...punt!

Onweerwolf
Oekraïne doet volgend jaar niet mee aan het Eurovisie Songfestival, heeft de staatsomroep in Kiev laten weten. "We hebben eenvoudigweg het geld niet om iets goeds neer te zetten", verklaarde de directeur van de omroep.

....

Oekraïne te arm voor songfestival - NOS Nieuws

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:13 uur

geplaatst: vandaag om 22:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.