Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2014, 21:27 uur
Juist niet. Oekraïne besteedde juist veel meer dan gemiddeld aandacht aan alle aspecten van hun inzending.
0
geplaatst: 19 september 2014, 22:00 uur
Je kunt met veel aandacht voor alle aspecten nog steeds goedkoop overkomen. Kwestie van smaak.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 september 2014, 22:16 uur
Tsja, maar Oekraïne stond nou juist bekend om het tegenovergestelde. .
0
geplaatst: 20 september 2014, 11:46 uur
Zonde zeg.
Oekraïne kwam de laatste jaren vaak met sterke nummers aanzetten (of het nu je smaak is of niet).
Oekraïne kwam de laatste jaren vaak met sterke nummers aanzetten (of het nu je smaak is of niet).
0
geplaatst: 20 september 2014, 15:01 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 september 2014, 15:06 uur
John zat vast met de inzending van 2009 in z'n hoofd.
http://puu.sh/bGxyy/b73a9ae45e.png
Svetlana Loboda - Be My Valentine! (Anti-Crisis Girl)

http://puu.sh/bGxyy/b73a9ae45e.png
Svetlana Loboda - Be My Valentine! (Anti-Crisis Girl)

0
geplaatst: 20 september 2014, 16:20 uur
Om eerlijk te zijn, ken heel dat mens niet. Ze heeft toch niet gewonnen hoop ik? 

0
geplaatst: 20 september 2014, 19:41 uur
Oekraines afwezigheid zal gemis zijn. Vaak sterke nummers. Denk bijvoorbeeld aan recente Gravity. Svetlana hieronder is misschien heel fout, maar wel leuk.
0
geplaatst: 1 november 2014, 15:13 uur
Helaas wel. Ik heb nog stille hoop op een artiest als Dotan maar Trijntje wordt te veel genoemd (ook in 1 adem met de Ladies of Soul).
Maar ja, ik was ook over Ilse aanvankelijk niet laaiend enthousiast dus laten we maar afwachten
Maar ja, ik was ook over Ilse aanvankelijk niet laaiend enthousiast dus laten we maar afwachten

0
Onweerwolf
geplaatst: 1 november 2014, 15:49 uur
Ik heb toevallig vorige week weer even een ESC weekje ingelast en zo'n 85% van alle inzendingen gehoord en weer een heleboel er van ook gescoord. Die scores komen bij de oude scores van vorig jaar in mijn Excel bestand en daar rolt dan op basis van een gemiddelde volgend jaar mei een verse 'Onweerwolf's ESC Top 250 Aller Tijden' uit, inclusief de eventuele nieuwe binnenkomers uit 2014.
Die ga ik hier dan wel weer spammen, dan zijn jullie vast gewaarschuwd.
Die ga ik hier dan wel weer spammen, dan zijn jullie vast gewaarschuwd.

0
geplaatst: 1 november 2014, 16:01 uur
Huh, heb ik iets gemist? Ik dacht dat meneer Clark al bevestigd was.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 november 2014, 16:03 uur
Nee, maar er kan nu elk moment een bevestiging komen:
Eurovision The Netherlands: Announcement in November - esctoday.com
Eurovision The Netherlands: Announcement in November - esctoday.com
0
geplaatst: 2 november 2014, 12:54 uur
Ladies of Soul moeten we dus al helemaal niet doen. En ook niet doen: Tjeerd Oosterhuis laten schrijven, die schrijft gegarandeerd een smakeloos suf mainstreamliedje dat iedereen meteen vergeet als het afgelopen is. En dat soort nummers hebben ons al heel wat finaleplekken gekost.
Van de namen die ik lees zie ik Dotan ook veruit het meeste zitten. Dat verrast in ieder geval. Clark kan, maar dan wel heel sober (met een akoestisch Bill Withers-achtig liedje bijvoorbeeld). Of heel opportunistisch met zijn vader, dat zie ik ook nog wel werken. Beiden liever dan Trijn en aanverwanten.
En hou de aandacht op de aankleding, zie vorig jaar. Zo moet dat.
Van de namen die ik lees zie ik Dotan ook veruit het meeste zitten. Dat verrast in ieder geval. Clark kan, maar dan wel heel sober (met een akoestisch Bill Withers-achtig liedje bijvoorbeeld). Of heel opportunistisch met zijn vader, dat zie ik ook nog wel werken. Beiden liever dan Trijn en aanverwanten.
En hou de aandacht op de aankleding, zie vorig jaar. Zo moet dat.
0
geplaatst: 2 november 2014, 13:18 uur
En ook: Ladies of Soul bestaat uit te veel dames met een donkere huidskleur. Meestal garant om niet mee te scoren in het Oostblok hoe pijnlijk en onterecht ook.
Laat Tjeerd er weer een soort Top of the World nummertje uitpersen en we hebben de perfecte formule om terug te kijken op 2 mooie, succesvolle jaren. We zouden er maar eens gaan wennen
En ik blijf erbij: de stage act is belangrijk. Dat bewezen de Common Linnets wel (en daar heb je helemaal geen toeters of bellen voor nodig). Anouk had volgens mij nog hoger kunnen komen als het beter in beeld zou zijn gebracht (zoals Loreen: weg met die wapperende vlaggen in beeld... had het donkerder gehouden).
Laat Tjeerd er weer een soort Top of the World nummertje uitpersen en we hebben de perfecte formule om terug te kijken op 2 mooie, succesvolle jaren. We zouden er maar eens gaan wennen

En ik blijf erbij: de stage act is belangrijk. Dat bewezen de Common Linnets wel (en daar heb je helemaal geen toeters of bellen voor nodig). Anouk had volgens mij nog hoger kunnen komen als het beter in beeld zou zijn gebracht (zoals Loreen: weg met die wapperende vlaggen in beeld... had het donkerder gehouden).
0
geplaatst: 2 november 2014, 14:45 uur
De nieuwe single van Joan Franka. Ik denk dat ze er verder mee was gekomen dan met You and Me.
Joan Franka - Nigel with Lyrics - YouTube
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 november 2014, 15:19 uur
starbright boy schreef:
De nieuwe single van Joan Franka. Ik denk dat ze er verder mee was gekomen dan met You and Me.
WOW!

Geweldig nummer zeg, wat komt haar stem hier bizar sterk uit de verf.
0
geplaatst: 2 november 2014, 15:47 uur
Prachtig nummer! Al blijf ik me wel een beetje irriteren aan dat rare accentje. Maar dit zijn de nummers waar ik dol op ben 

0
Onweerwolf
geplaatst: 2 november 2014, 15:57 uur
Dat 'rare accentje' geeft haar juist een eigen smoel, dat vond ik in Baku al. 

0
geplaatst: 2 november 2014, 15:59 uur
Ja die discussie ga ik dus niet meer aan met jou 
Ik vind het echt tenenkrommend, het is dat dit nummer wél bloedmooi is i.t.t. You and Me.
Die 'smoel' was toen niet haar beste zullen we maar zeggen daar in Baku......

Ik vind het echt tenenkrommend, het is dat dit nummer wél bloedmooi is i.t.t. You and Me.
Die 'smoel' was toen niet haar beste zullen we maar zeggen daar in Baku......

0
geplaatst: 2 november 2014, 19:53 uur
starbright boy schreef:
Ladies of Soul moeten we dus al helemaal niet doen. En ook niet doen: Tjeerd Oosterhuis laten schrijven, die schrijft gegarandeerd een smakeloos suf mainstreamliedje dat iedereen meteen vergeet als het afgelopen is. En dat soort nummers hebben ons al heel wat finaleplekken gekost.
Op de een of andere manier voelt zowat alles wat Trijntje doet, met of zonder Ladies Of Soul, als cruiseschip-muziek (in plaats van soulful/funky, zoals ze zichzelf zo graag presenteert). Technisch goed kunnen zingen is niet genoeg.
Blijf maar lekker thuis, zou ik zeggen.
0
Martial
geplaatst: 4 november 2014, 15:51 uur
Een paar jaar geleden voelde de meeste bekende artiesten zich te "groot" om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival en nu staan ze ineens in de rij
mede door het succes van Anouk en Ilse de Lange/Waylon dan denk ik pleur nu ook maar op, om het is even oneerbiedig te zeggen 
Zowel Alain Clark als die arrogante Trijntje Oosterhuis met of zonder die Ladies Of Soul maken muziek die nou niet bepaald bekend staat dat dit scoort op zo'n festival en zoals tnf ook terecht opmerkt met alleen goed zingen red je het niet.
mede door het succes van Anouk en Ilse de Lange/Waylon dan denk ik pleur nu ook maar op, om het is even oneerbiedig te zeggen 
Zowel Alain Clark als die arrogante Trijntje Oosterhuis met of zonder die Ladies Of Soul maken muziek die nou niet bepaald bekend staat dat dit scoort op zo'n festival en zoals tnf ook terecht opmerkt met alleen goed zingen red je het niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.