Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2014, 23:20 uur
Neeeeeeeee. Nou ja Anouk, gaat het nummer schrijven. Zet ik daar mijn hoop op in.
Oosterhuis zal waarschijnlijk onder de naam Traincha naar Wenen gaan.
Trein....tja.....
Maar toch is er ook nog dit nieuws:
http://wiwibloggs.com/2014/11/07/singer-songwriter-dotan-netherlands/65341/
Trein....tja.....
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 november 2014, 23:23 uur
Ik las het net. Helaas.
Maar goed, wie weet pakt het positief uit en verrassen Trijntje en Anouk ons.
Maar goed, wie weet pakt het positief uit en verrassen Trijntje en Anouk ons.
0
geplaatst: 7 november 2014, 23:26 uur
aERodynamIC schreef:
Let op het gebruik van het woord "may". Bericht over Treintje is overigens van het ANP, neem toch wel aan dat die hun "feiten recht hebben".
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 november 2014, 23:27 uur
aERodynamIC schreef:
Dit heb je er hopelijk toch zelf bij bedacht?

0
geplaatst: 7 november 2014, 23:28 uur
Ze kan zingen, dat is het niet, maar ik vind haar uitstraling niet zo geweldig.
Maar goed alles valt of staat met het nummer zoals altijd en laten we ook deze keer het beeld niet vergeten want daar kwamen ze dit jaar voor het eerst pas achter. Het resultaat was er gelijk naar.
Ik blijf erbij dat als Anouk beter in beeld gebracht was (in de stijl van Loreen, dus o.a. zonder wapperende vlaggen in beeld) ze nog hoger had kunnen eindigen.
Maar goed alles valt of staat met het nummer zoals altijd en laten we ook deze keer het beeld niet vergeten want daar kwamen ze dit jaar voor het eerst pas achter. Het resultaat was er gelijk naar.
Ik blijf erbij dat als Anouk beter in beeld gebracht was (in de stijl van Loreen, dus o.a. zonder wapperende vlaggen in beeld) ze nog hoger had kunnen eindigen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 november 2014, 23:28 uur
GrafGantz schreef:
Let op het gebruik van het woord "may". Bericht over Treintje is overigens van het ANP, neem toch wel aan dat die hun "feiten recht hebben".
(quote)
En het Dotan bericht komt uit de Telegraaf...
Zou wel een primeur zijn als de Telegraaf het juist heeft en het ANP niet.

0
geplaatst: 7 november 2014, 23:29 uur
Dan hoop ik toch echt dat de Telegraaf eindelijk eens een keertje gelijk heeft 

0
Onweerwolf
geplaatst: 7 november 2014, 23:31 uur
Nu is het wachten tot de eerste photoshops van Trijntje met een baard opduiken.
0
geplaatst: 7 november 2014, 23:31 uur
En dan denken ze natuurlijk dat onder de jurk van Trijntje nog 3 dansers vandaan komen, maar dat zijn gewoon haar heupen en kont.
0
geplaatst: 7 november 2014, 23:36 uur
He bah. Trijntje heeft toch totaal geen charme op het podium of een bijzondere stem. Wat dat betreft staat ze al 2-0 achter op Anouk en Ilse Delange.
Nuja, ergens ga ik het ook wel enorm leuk vinden als ze keihard flopt. Die tweede positie van vorig jaar, en het lied, waren waarschijnlijk toch niet te evenaren.
Van Dotan zou ik ook absoluut niet vrolijk worden maar denk dat dat in ieder geval wel wat internationaals heeft en een grotere kans heeft om te scoren.
Nuja, ergens ga ik het ook wel enorm leuk vinden als ze keihard flopt. Die tweede positie van vorig jaar, en het lied, waren waarschijnlijk toch niet te evenaren.
Van Dotan zou ik ook absoluut niet vrolijk worden maar denk dat dat in ieder geval wel wat internationaals heeft en een grotere kans heeft om te scoren.
0
geplaatst: 7 november 2014, 23:38 uur
Nee, tweede worden lijkt me sowieso erg lastig maar dat gaat voor zoveel artiesten of nummers wel op.
Gewoon weer de finale halen is het beste.
Gewoon weer de finale halen is het beste.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 november 2014, 23:42 uur
De enige hoop die we echt hebben is als ze als een soort nieuwe Chiara omarmt wordt door de die-hard fans.
0
geplaatst: 8 november 2014, 00:18 uur
ANP bericht klinkt helaas geloofwaardiger dan de Telegraaf dit keer. De Telegraaf lijkt gewoon een oud gerucht op te schrijven.
Mijn keus zou Trijn ook niet zijn, maar het hangt heel erg van het nummer af en ik ben al een beetje opgelucht dat ze de andere ladies niet meeneemt. Maar het gaat heel moeilijk worden. Als Anouk schrijft lukt het misschien (en dat schijnt dus zo te zijn). Die zorgt wel voor wat stekels. Als ze iets heel smaakvols doet a la haar Burt Bacharach-cd dan kan het misschien net. Als Tjeerd wat gaat schrijven of als er een of andere midtempo-sky-radio deun uitkomt dan wordt het niks. En een goede regisseur moet verplicht mee.
Heeft de Mol nog ergens een vinger in de pap trouwens? We lijken nu de juryleden van The Voice af te gaan. Ilse, Trijntje, maar ik hoop niet op Borsato 2016 en Ali B 2017.
En ik hoop dat die naam een grap is, die heeft ze in de jaren '00 weleens gebruikt bij een mislukte poging om het bescheiden internationale succes van Total Touch solo te herhalen.
edit: ze gebruikt m nog steeds zie ik...
Mijn keus zou Trijn ook niet zijn, maar het hangt heel erg van het nummer af en ik ben al een beetje opgelucht dat ze de andere ladies niet meeneemt. Maar het gaat heel moeilijk worden. Als Anouk schrijft lukt het misschien (en dat schijnt dus zo te zijn). Die zorgt wel voor wat stekels. Als ze iets heel smaakvols doet a la haar Burt Bacharach-cd dan kan het misschien net. Als Tjeerd wat gaat schrijven of als er een of andere midtempo-sky-radio deun uitkomt dan wordt het niks. En een goede regisseur moet verplicht mee.
Heeft de Mol nog ergens een vinger in de pap trouwens? We lijken nu de juryleden van The Voice af te gaan. Ilse, Trijntje, maar ik hoop niet op Borsato 2016 en Ali B 2017.
En ik hoop dat die naam een grap is, die heeft ze in de jaren '00 weleens gebruikt bij een mislukte poging om het bescheiden internationale succes van Total Touch solo te herhalen.
edit: ze gebruikt m nog steeds zie ik...
0
geplaatst: 8 november 2014, 01:01 uur
En dus ben ik eens gaan luisteren naar dat album met Anouk.... ik geef toe dat daar geen slechte dingen tussen staan. Beetje vriendelijker uitstraling en vooral weer sterk in beeld brengen en ik ben ineens minder somber.
Trijntje Oosterhuis - Happiness - Wrecks We Adore (track 2) - YouTube
Trijntje Oosterhuis - Happiness - Wrecks We Adore (track 2) - YouTube
0
geplaatst: 8 november 2014, 01:14 uur
Ik hoor ook wel mogelijkheden. Het is wat minder gelikt dan eerder werk. Veel opener geproduceerd, ze zingt voor haar doen ook wat rauwer. Niet meteen mijn smaak. Ik pleit wederom voor een vrij sobere act. Bij een ballad hooguit achtergrondzangeressen in een hoek. Bij een meer bandachtig nummer zoals dat Happiness, zou ik wel een band op het podium zetten. En mooie cameravoering, licht en projecties. Ik hoor wat gospelrandjes op verschillende nummers, misschien is dat het smaakje dat erin moet.
Vind Happiness trouwens wel het meest geschikt van de nummers op dat album.
Vind Happiness trouwens wel het meest geschikt van de nummers op dat album.
0
geplaatst: 8 november 2014, 08:23 uur
Trijntje kan in ieder geval met haar ogen in 1x het hele publiek bereiken.
0
geplaatst: 8 november 2014, 16:20 uur
deric raven schreef:
AHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
0
geplaatst: 8 november 2014, 16:58 uur
Ik les net dat Belgie gaat voor Loic Nottet, die werd tweede in The Voice aldaar. Zijn auditie:
Loïc Nottet - 'Diamonds' du 24 janvier 2014, The Voice Belgique : RTBF Vidéo
Loïc Nottet - 'Diamonds' du 24 janvier 2014, The Voice Belgique : RTBF Vidéo
0
geplaatst: 10 november 2014, 10:43 uur
Inmiddels is het dus officieel bevestigd door AVROTROS dat Trijntje gaat. Ik geloof dat ik één van de weinigen ben die wel blij is met haar als deelnemer.
Op andere fora lees ik vooral veel opmerkingen (lees: kritiek) op haar uitstraling, maar ach, als recentelijk Marija Serifovic 1e kan worden, Sanna Nielsen 3e, Sabina Babayeva 4e en Rona Nishliu 5e met goede vocalen (want van hun uiterlijk moesten ze het absoluut niet hebben), dan moet het met Trijntje ook wel goed komen.
Ben door Cornald Maas’ tweet wel benieuwd geworden naar het nummer:
Vind de bovenstaande quote een geruststellende gedachte, want het album dat Anouk twee jaar geleden voor Trijntje schreef vond ik grotendeels nogal saai en dertien in een dozijn. Nu maar hopen dat die - voor Songfestival-begrippen - eigenzinnige sound van Birds en Calm After the Storm wordt voortgezet.
Op andere fora lees ik vooral veel opmerkingen (lees: kritiek) op haar uitstraling, maar ach, als recentelijk Marija Serifovic 1e kan worden, Sanna Nielsen 3e, Sabina Babayeva 4e en Rona Nishliu 5e met goede vocalen (want van hun uiterlijk moesten ze het absoluut niet hebben), dan moet het met Trijntje ook wel goed komen.
Ben door Cornald Maas’ tweet wel benieuwd geworden naar het nummer:
Dus. @Trijntje_O met lied @Anouk naar #songfestival. Een lied -zegt ze, en dat klopt!- dat heel anders is dan je van beiden zou verwachten.
Vind de bovenstaande quote een geruststellende gedachte, want het album dat Anouk twee jaar geleden voor Trijntje schreef vond ik grotendeels nogal saai en dertien in een dozijn. Nu maar hopen dat die - voor Songfestival-begrippen - eigenzinnige sound van Birds en Calm After the Storm wordt voortgezet.

0
geplaatst: 10 november 2014, 11:15 uur
Nou Angelo, ik ben het niet helemaal met je eens. Sanna en Sabina zijn absoluut niet lelijk. Dus die kun je wat mij betreft uit dat rijtje halen.
Maar het is zo dat je met een top liedje hoog kunt eindigen, al zit het uiterlijk niet mee. Al heb ik mijn twijfels erover of het Trijntje zal lukken. Echter, was ik ook sceptisch over Anouk en The Common Linnets dus wie weet draai ik wel weer bij
Maar het is zo dat je met een top liedje hoog kunt eindigen, al zit het uiterlijk niet mee. Al heb ik mijn twijfels erover of het Trijntje zal lukken. Echter, was ik ook sceptisch over Anouk en The Common Linnets dus wie weet draai ik wel weer bij

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 november 2014, 22:31 uur
Morgen het 12e JESC trouwens, In Marsa, Malta. Nog mensen die gaan kijken? 
Dit wordt de 4e keer dat ik kijk en ik vind het niveau dit jaar behoorlijk hoog in vergelijking met andere jaren, al is er voor mij persoonlijk maar één grote uitschieter (Bulgarije). Ook leuk dat er weer meer landen meedoen en dat het JESC een beetje uit het slop lijkt te raken.
Ik heb alle nummers 7x in de studioversie beluistert en 1x in de first rehearsal. Mijn oordeel:
http://puu.sh/cQPig/4b12716093.png
Het is moeilijk om te voorspellen wie er gaat winnen, de afgelopen 3x had ik het ook fout, al wist ik in 2012 na de show en voor de punten wel dat Oekraïne het ging winnen.
Bulgarije verdient de winst en ik denk dat ze ook heel ver komen omdat het nummer er op elk vlak bovenuit steekt. Malta is echter wederom grote kanshebber vanwege de professionele opera zangeres. Echter heb ik geen idee of dat wel of niet aanslaat, outsider dus.
Slovenië is ook kanshebber, zeker ook voor wat betreft de jury votes, denk ik.
Tenslotte zouden Nederland, Rusland, Cyprus en misschien Zweden me ook niet verbazen als winnaar, omdat die liedjes het gewoon goed doen in deze setting.
Georgië is tenslotte de dark horse met hun love/hate plaat.
Bulgarije 2014:

Dit wordt de 4e keer dat ik kijk en ik vind het niveau dit jaar behoorlijk hoog in vergelijking met andere jaren, al is er voor mij persoonlijk maar één grote uitschieter (Bulgarije). Ook leuk dat er weer meer landen meedoen en dat het JESC een beetje uit het slop lijkt te raken.
Ik heb alle nummers 7x in de studioversie beluistert en 1x in de first rehearsal. Mijn oordeel:
http://puu.sh/cQPig/4b12716093.png
Het is moeilijk om te voorspellen wie er gaat winnen, de afgelopen 3x had ik het ook fout, al wist ik in 2012 na de show en voor de punten wel dat Oekraïne het ging winnen.
Bulgarije verdient de winst en ik denk dat ze ook heel ver komen omdat het nummer er op elk vlak bovenuit steekt. Malta is echter wederom grote kanshebber vanwege de professionele opera zangeres. Echter heb ik geen idee of dat wel of niet aanslaat, outsider dus.
Slovenië is ook kanshebber, zeker ook voor wat betreft de jury votes, denk ik.
Tenslotte zouden Nederland, Rusland, Cyprus en misschien Zweden me ook niet verbazen als winnaar, omdat die liedjes het gewoon goed doen in deze setting.
Georgië is tenslotte de dark horse met hun love/hate plaat.
Bulgarije 2014:
0
geplaatst: 14 november 2014, 22:36 uur
Hier heb ik echt nog nooit naar gekeken. Gek genoeg boeit me dat ook voor geen meter 

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 november 2014, 23:38 uur
Dit is hem trouwens:
Macedonië 2015:
Heeft wel wat maar niet bepaald een hoogvlieger zo op het eerste gehoor.
Macedonië 2015:
Heeft wel wat maar niet bepaald een hoogvlieger zo op het eerste gehoor.
0
geplaatst: 15 november 2014, 01:07 uur
Ik vind het wel een lekker nummer: de eerste bekendmaking voor 2015 is zo slecht nog niet 

0
geplaatst: 4 december 2014, 18:40 uur
De inzending voor Malta is overigens ook al een tijdje bekend:
Nederland maakt het nummer van Trijntje donderdag 11 december bekend. Vrij vroeg dus.
Nederland maakt het nummer van Trijntje donderdag 11 december bekend. Vrij vroeg dus.
0
geplaatst: 8 december 2014, 20:42 uur
Het nummer van Macedonië is zeker niet slecht inderdaad!
Malta's keuze valt me wat tegen (na een paar keer luisteren). In 2013 deed Amber ook mee met de voorrondes voor het songfestival in Malta. Dat nummer was toen mijn favoriet van de voorrondes (voor de geïnteresseerden, het heet In Control). Warrior is niet bijzonder en zal, als ze dezelfde act uitvoeren als in bovenstaand filmpje, waarschijnlijk geen hoge ogen gooien.
Ik ben erg benieuwd naar Trijntje's nummer! Kan niet wachten!
Ik kwam een tijdje terug dit nummer tegen en had dit graag op het songfestival gezien. Klein liedje, maar wel super catchy:
Malta's keuze valt me wat tegen (na een paar keer luisteren). In 2013 deed Amber ook mee met de voorrondes voor het songfestival in Malta. Dat nummer was toen mijn favoriet van de voorrondes (voor de geïnteresseerden, het heet In Control). Warrior is niet bijzonder en zal, als ze dezelfde act uitvoeren als in bovenstaand filmpje, waarschijnlijk geen hoge ogen gooien.
Ik ben erg benieuwd naar Trijntje's nummer! Kan niet wachten!
Ik kwam een tijdje terug dit nummer tegen en had dit graag op het songfestival gezien. Klein liedje, maar wel super catchy:
0
geplaatst: 11 december 2014, 11:16 uur
Gokje: wel finale, doordat het 'waaiwaaiwaai' nog redelijk blijft hangen, om vervolgens een middenmoter te worden - of iets net daaronder. Heb er weinig vertrouwen in dat het in het linker rijtje gaat belanden.
Maar dat had ik toch al niet, toen bekend werd dat Trijntje naar het Songfestival zou gaan. Zangtechnisch uitstekend, maar ze heeft 'het' niet.
Vind het liedje wat nikserig, misschien is er wel een reden dat Anouk het niet op een van haar éigen albums gezet heeft.
Maar dat had ik toch al niet, toen bekend werd dat Trijntje naar het Songfestival zou gaan. Zangtechnisch uitstekend, maar ze heeft 'het' niet.
Vind het liedje wat nikserig, misschien is er wel een reden dat Anouk het niet op een van haar éigen albums gezet heeft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.