MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Kos
Wat een zaadnummer.

Kos schreef:
Wat een zaadnummer.

Dat dus... ayayayayayaaaaaiiiiiii.

Maar ze willen dezelfde regisseur voor de podium act. Die wist van The Common Linnets iets heel moois te maken (weten we nog hoe hun DWDD performance was?!).
Misschien lukt het hem dan nog om er een middenmoter van te maken. Laten we hopen dat we niet als vanouds blijven hangen in de halve finale. Ayayayayayaaaaaaaaiiiiiiiii!

En ik wil helemaal niet negatief zijn

Dat is wel de enige kans, want het lied valt me niet mee. Het is dan wel catchy, maar dat waren Shine, You and Me en Shalalie Shalala ook. Of het vorig jaar geflopte Cake to Bake van Letland, catchier kan haast niet. Maar catchy wordt overschat.

Het moet een nummer zijn dat veel mensen het beste van de halve finale-avond vinden. Als de podiumpresentatie dit nummer niet (flink) omhoog haalt zie ik het heel somber in, het somberst sinds de 3js eigenlijk. Het heeft te weinig stekels, is nogal vlak geproduceerd (Tjeerd?), is teveel een achtergrondnummer dat je op het einde een beetje mee gaat nuriën, maar als erna pakweg een opvallend klein liedje als Me and My Guitar of Calm after the Storm zit of opvallend spektakel als Lipstick of Rise Like a Phoenix is iedereen dit alweer vergeten.

En ook ik had optimistischer willen zijn.

Laat ik dan een positieve noot plaatsen. Nummer één keer gehoord en vind het gelijk al "fris" in de oren klinken. Goed gezongen, prima refrein, het vertrouwe lalalala etc. Beetje goede podiumpresentatie en elk land die eigenlijk al vond dat we afgelopen keer hadden moeten winnen geven er een goeie klap op. We gaan gewoon weer meedoen voor de winst. Noteer dat maar vast .

Onweerwolf
Tsja, het heeft wel wat.

Niet een erg bijzonder nummer maar ik kan me voorstellen dat het wel net de finale gaat halen omdat het wel lekker in het gehoor ligt.

Ik vind het iig beter dan die rotzooi van Ilse & Waylon van vorig jaar.

Onweerwolf schreef:

Niet een erg bijzonder nummer maar ik kan me voorstellen dat het wel net de finale gaat halen omdat het wel lekker in het gehoor ligt.

Daar haal je de finale dus niet mee. Want niemand stemt op een nummer dat "wel lekker in het gehoor ligt". We lopen echt gevaar dat het te kleurloos is.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Daar haal je de finale dus niet mee. Want niemand stemt op een nummer dat "wel lekker in het gehoor ligt".

Nee, maar het feit dat het voor mij wel lekker in het gehoor ligt doet mij vermoeden dat er ook mensen zullen zijn die het echt goed vinden en er op zullen stemmen.

Onweerwolf schreef:

Nee, maar het feit dat het voor mij wel lekker in het gehoor ligt doet mij vermoeden dat er ook mensen zullen zijn die het echt goed vinden en er op zullen stemmen.

Volgens mij is het een betere graadmeter als jij het vreselijk vind.

Ik ben bang dat iedereen het wel lekker in het gehoor vind liggen, maar bijna niemand echt goed. Ik hoop dat ik er naast zit.

Kos schreef:
Wat een zaadnummer.

Ik kan me hier ook bij aansluiten.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
(quote)

Volgens mij is het een betere graadmeter als jij het vreselijk vind.

Volgens mij niet.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Help!!!! Nu weten we dus zeker dat het 'em niet gaat worden. De indiaan vond je geweldig en zie wat daar van kwam. Ilse en Waylon was rotzooi en zie wat daar mee gebeurde.

Nou mensen, we slaan 2015 over. Onweerwolf is onze enige echte voorspeller al sinds jaar en dag (maar dan omgekeerd)

Dit is een te flauw nummer en na een half jaar komt iedereen dat aaaayyyaaaayaaaayaaaaiiii de strot uit.
Laten we hopen dat Europa er niet zo mee bezig is en het in mei voor het eerst hoort. Laten we hopen dat we een mooie regie krijgen. Misschien eindigen we dan onderaan in de finale (als we die al halen).

Ik snap echt niet waarom er zo'n publieks pleaser is geschreven na twee jaren iets anders met meer kwaliteit geprobeerd te hebben (of het nu je smaak was of niet). Dat was een risico maar blijkbaar werd dat wel beloond omdat het positief opviel daardoor. Trijntje heeft ook niet de cute-factor van Ilse en we missen een pretty boy a la Waylon. Dus dan had het echt een dijk van een nummer moeten zijn en niet zo'n van dik hout zaagt men planken aaaaayyyaaaaayaaaaaaaiiiii nummer

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Help!!!! Nu weten we dus zeker dat het 'em niet gaat worden. De indiaan vond je geweldig en zie wat daar van kwam. Ilse en Waylon was rotzooi en zie wat daar mee gebeurde.

Nou mensen, we slaan 2015 over. Onweerwolf is onze enige echte voorspeller al sinds jaar en dag (maar dan omgekeerd)

Dit is natuurlijk gewoon onzin. Mijn smaak ≠ mijn voorspelling.

Daarnaast, de drie Nederlandse inzendingen van de moderne tijd die ik echt vreselijk vond zijn The Common Linnets, The Toppers en 3Js, dus correlatie tussen mijn smaak en de uitslag bestaat niet.

Je zat anders de laatste jaren niet erg fout (in tegenovergestelde zin)

Jouw smaak blijkt onbedoeld een goede indicatie

en nu schiet je wel erg makkelijk in de verdediging over een berichtje wat je niet erg serieus zou moeten nemen; grappig dat ook starbright boy hierover zoiets schreef.....nogmaals: niet zo serieus nemen zoals je ook gewoon niet kunt voorspellen hoe Trijntje het gaat doen, want Ilse en Waylon waren ook niet goed bij DWDD waardoor de verwachtingen laag waren, dat veranderde pas goed toen de act bekend werd

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Je zat anders de laatste jaren niet erg fout (in tegenovergestelde zin)

Jouw smaak blijkt onbedoeld een goede indicatie

In 2012 en 2014 was dat inderdaad het geval. In 2013 voorspelde ik Anouk als 5e en zat dus knap in de goede richting. Sterker nog, als ik de inzendingen uit 2013 rangschik naar mijn eigen smaak dan staat Anouk ergens laag in de top 10 en ze werd 9e. Dat komt dus perfect overeen.

En van Trijntje heb ik voorlopig gezegd dat ik het wellicht net de finale zie halen dus wat is dan het tegenovergestelde? Winst of allerlaatste met null points?

Wat een stap terug weer....de lijn wordt niet doorgezet.
Die zogenaamde kenners nemen het weer over?
Vindt die dominees dochter sowieso al een over het paard getild en overrated zangpersoon, maar dit is weer als vanouds; kansloos.

Oorwurm met al die 'waai-jaai-jaai-jaais' maar helaas wel eentje die je vermoedelijk snel spuugzat bent. Na 2x luisteren kan ik me er nu al aan ergeren. Ik ben ook geen liefhebber van de stem van Trijntje, dat kan ook meespelen in mijn beoordeling. Inderdaad een stap terug in vergelijking met de voorgaande 2 jaren.

Als het erg meezit in de loting gaan we misschien als een van de laatste nummers door. In de finale hoef je hier helemaal niks te verwachten. Dit soort liedjes kunnen ze in Scandinavië veel beter schrijven. Als dit nummer aan de Melodifestivalen of de Melodi Grand Prix mee zou doen zou het maximaal ergens in de middenmoot eindigen. En als we in Nederland weer eens een normaal Nationaal Songfestival hadden gehad betwijfel ik ook of dit wel überhaupt de winnaar was geworden. Grauwe middelmaat. Dan hoor ik liever de suggestie van Emile93. Dat is tenminste een toegankelijk catchy nummer zonder een irritante oorwurm.

Tegen de tijd dat ze het nummer moet opvoeren in mei kan ze dat repetitieve refrein niet meer luchten of zien. De gedachte van deze kwelling amuseert mij wel

Oei, dat was wel heel erg. Na 1 minuut gebeurt er niets nieuws meer.

'O ja, Anouk had nog wel ergens wat op de plank liggen' aldus Trijntje.

Goh, zei Hind ooit ook niet zoiets 'dit nummer schreef ik ooit toen ik 15 was'.

Je zou toch denken dat Nederland de smaak had te pakken na 2 jaar met wat eigenzinnige bijdragen.
Ik weet nog goed dat heel 'bekend Nederland' erg lauw reageerde vorig jaar toen het nummer bekend werd gemaakt (ik zelf trouwens ook) maar nu staan ze allemaal weer te juichen en eigenlijk weet je dan al genoeg.....

Ik ben nog steeds verbaasd over deze keuze. Dit was toch een stuk minder beroerd (maar ja, wel meer mijn smaak dus dat zal het zijn): Trijntje Oosterhuis - Happiness - Wrecks We Adore (track 2) - YouTube

Het is moeilijk om de smaak te pakken te krijgen als wij (=het publiek) puur afhankelijk zijn van een uitgekozen artiest die een liedje mag schrijven.

Ilse en Waylon waren op papier echt een AvroTros kandidaat, niet anders dan Trijntje of de 3Js (alleen wel met iets meer charisma). Veilig en normaal. Dat het lied en de uitvoering zo sterk was en het oeuvre van beide artiesten ruimschoots oversteeg was puur een toevalstreffer. Kan de AvroTros ook niets aan doen.

Ik ben overigens verbaasd om te lezen dat dit lied van Trijntje positieve reacties krijgt. Ik wil lezen over een opstand en verontwaardige Facebook berichten. Ik wil een foto op Ilse d'r Twitterfeed zien van een 'Walk Along' single in de prullenbak!

Nou dan lees jij de verkeerde blogs... ik zie bij de fans heel veel negativiteit. Het zijn de bekende Nederlanders die vol lof zijn (waar ze vorig jaar nogal zuinig waren).

Gretz schreef:
Oorwurm met al die 'waai-jaai-jaai-jaais' maar helaas wel eentje die je vermoedelijk snel spuugzat bent. Na 2x luisteren kan ik me er nu al aan ergeren. Ik ben ook geen liefhebber van de stem van Trijntje, dat kan ook meespelen in mijn beoordeling. Inderdaad een stap terug in vergelijking met de voorgaande 2 jaren.

Als het erg meezit in de loting gaan we misschien als een van de laatste nummers door. In de finale hoef je hier helemaal niks te verwachten. Dit soort liedjes kunnen ze in Scandinavië veel beter schrijven. Als dit nummer aan de Melodifestivalen of de Melodi Grand Prix mee zou doen zou het maximaal ergens in de middenmoot eindigen. En als we in Nederland weer eens een normaal Nationaal Songfestival hadden gehad betwijfel ik ook of dit wel überhaupt de winnaar was geworden. Grauwe middelmaat. Dan hoor ik liever de suggestie van Emile93. Dat is tenminste een toegankelijk catchy nummer zonder een irritante oorwurm.

Wow net het nummer geluisterd en jij verwoordt precies hetgeen wat ik dacht!

Hendrik68
Vorig jaar schreef ik na het eerste optreden in DWDD dat ik zelden een betere inzending had gehoord dan die van de Common Linnets. Het geluid was daar wat flets, maar het nummer had zeker potentieel. Als er geen rare uiterlijke fratsen waren die de doorslag gaven dan hadden ze gewoon gewonnen. De volgende kans om weer te winnen zal niet eerder dan 2016 zijn. Dit nummer verdient het om een promotie/degradatieregeling in te voeren. Als Anouk een vriendin van Trijntje is, dan kun je je afvragen waarom Anouk Trijntje dit aandoet.

Telamon
Toch jammer, nummer begint best goed maar dan dat vreselijke whai-Aiaiaiaiaaai-Aiaiaiaiaaaai. Dat deed Jim DIamond toch een stuk beter. Tekst refrein aanpassen en iets meer variatie erin en t kan er mee door.

Hendrik68 schreef:
Als Anouk een vriendin van Trijntje is, dan kun je je afvragen waarom Anouk Trijntje dit aandoet.

Ik begrijp de discussie over de inhoud sowieso niet, want om een succesvol nummer te hebben maakt het toch geen bal uit hoe het nummer gaat of klinkt, als je maar een opvallende verschijning bent is toch voldoende?
Misschien dat Trijntje door haar aangepaste naam Traincha (dit is overigens niet nieuw, heb jaren geleden in het buitenland al cd's van haar zien liggen onder deze lachwekkende naam) wel hoge ogen kan gooien, gecombineerd met haar loensende blik? (laat haar het hele nummer recht in de camera kijken, wedden dat men haar niet kan vergeten? ) En dan nog iets erbij verzinnen wat meteen een mooi statement is naar de buitenwereld, en succes is bijna al gegarandeerd, toch?

Ze noemt zichzelf geen Traincha op het komende festival heeft ze al gemeld

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:35 uur

geplaatst: vandaag om 11:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.