MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Onweerwolf
bikkel2 schreef:
(quote)

Na afloop geven de landen zelf toch de punten ? Of ben ik nu abuis ?

59 Esc"s. Ja, maar het hing al ( met kleine uitzonderingen daargelaten) van lulligheid aan elkaar.
Sorry hoor, maar ik heb er gewoon weinig mee.

Waarom reageer je hier dan überhaupt? Gewoon om te trollen dus?

bikkel2 schreef:

Sorry hoor, maar ik heb er gewoon weinig mee.

Dat mag, maar de grap is dat mensen die er weinig mee hebben vaak heel goed denken te weten hoe het in elkaar zit. En dat is soms nogal vemoeiend in dit topic. Want meestal hangt het van vooroordelen aan elkaar.

starbright boy schreef:
(quote)

Dat mag, maar de grap is dat mensen die er weinig mee hebben vaak heel goed denken te weten hoe het in elkaar zit. En dat is soms nogal vemoeiend in dit topic. Want meestal hangt het van vooroordelen aan elkaar.

Dat valt mij ook op. Regelmatig wordt het festival helemaal afgezeken door mensen die er dan erg weinig af van blijken te weten, af en toe er wat van meekrijgen en daar hun onjuiste, bevooroordeelde argumenten op baseren.

Ik ben zelf ook niet per se een groot liefhebber, maar er wordt heel veel onzin over gespuit, helaas.

Trollen of een mening geven lijkt mij toch wel een verschil.
Trollen zit niet echt in mijn aard trouwens.
Maar er zijn hier bepaalde users die dit evenement kennelijk als iets heiligs beschouwen.

Ik zal mij verder niet meer bemoeien met dit topic.

Kwaliteit hoef je inderdaad weinig te zoeken op het ESF (en de meeste inzendingen zijn erg vergankelijk) maar het is wel leuk om de nummers een keer te horen.
Als dat nummer van Conchita Wurst niet theatraal is, wat dan wel? Natuurlijk droeg de gimmick veel bij tot de overwinning maar ik vond het nog één van de betere inzendingen dat jaar.

De inzending van Trijntje Oosterhuis gehoord en vind het stukken minder dan wat Nederland vorig jaar bracht. Te clichématig, te doorsnee en daar kun je nooit ver mee komen.

En hier is deelnemer 4: Wit-Rusland

Ondanks dat ik persoonlijk de inzending van Macedonië wel weet te waarderen denk ik dat Trijntje vooralsnog weinig echte concurrentie heeft.

Wit-Rusland stuurt bagger.

En Albanië:

Een grote klapper zit er nog niet tussen in elk geval:

1. Macedonië
2. Nederland
3. Albanië
4. Malta
5. Wit-Rusland

Onweerwolf
LucM schreef:
Kwaliteit hoef je inderdaad weinig te zoeken op het ESF (en de meeste inzendingen zijn erg vergankelijk) maar het is wel leuk om de nummers een keer te horen.
Als dat nummer van Conchita Wurst niet theatraal is, wat dan wel? Natuurlijk droeg de gimmick veel bij tot de overwinning maar ik vond het nog één van de betere inzendingen dat jaar.

De inzending van Trijntje Oosterhuis gehoord en vind het stukken minder dan wat Nederland vorig jaar bracht. Te clichématig, te doorsnee en daar kun je nooit ver mee komen.

Wat is er dan precies theatraal aan iemand die gekleed in een stijlvolle avondjurk zonder attributen of poespas solo een klassiek nummer zingt?

Onweerwolf schreef:

Wat is er dan precies theatraal aan iemand die gekleed in een stijlvolle avondjurk zonder attributen of poespas solo een klassiek nummer zingt?

De vraag moet volgens mij zijn: Wat is er dan precies theatraal aan een kerel met een baard die gekleed in een stijlvolle avondjurk zonder attributen of poespas solo een klassiek nummer zingt?
En dan heb je meteen je antwoord volgens mij....

Onweerwolf
lennon schreef:
(quote)

De vraag moet volgens mij zijn: Wat is er dan precies theatraal aan een kerel met een baard die gekleed in een stijlvolle avondjurk zonder attributen of poespas solo een klassiek nummer zingt?
En dan heb je meteen je antwoord volgens mij....

Niets?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Niets?

Kom op..

Onweerwolf
Er is niets theatraals aan. Het wijkt slechts af van de bestaande norm. Een norm die het gevolg is van het traditionele rollenpatroon dat mensen eeuwenlang sociaal door de strot is gedrukt.

Als je een man in vrouwenkleding theatraal vindt dan vind je een man die zijn baard scheert ook theatraal.

Onweerwolf schreef:

Als je een man in vrouwenkleding theatraal vindt dan vind je een man die zijn baard scheert ook theatraal.

Tja, zoiets trekt namelijk de aandacht omdat dat niet iets is wat in de standaarden hoort, en er dus raar uitziet. Als er dan een baard bij komt, tja.. dan trek je toch aandacht? Daar is het duidelijk om te doen, lijkt me. Toneel is verkleedpartijtjes.. en dat is precies wat hij hier deed....
Komt nog bij dat deze persoon elke keer als hij in beeld was heel erg THEATRAAL ging zitten janken en zijn handen naar zijn hart bracht.. want ooooh wat was ie emotioneel.. allemaal ontzettend fake, en dus toneelspel.. theater dus...

Onweerwolf
lennon schreef:
(quote)

Tja, zoiets trekt namelijk de aandacht omdat dat niet iets is wat in de standaarden hoort, en er dus raar uitziet. Als er dan een baard bij komt, tja.. dan trek je toch aandacht? Daar is het duidelijk om te doen, lijkt me. Toneel is verkleedpartijtjes.. en dat is precies wat hij hier deed....
Komt nog bij dat deze persoon elke keer als hij in beeld was heel erg THEATRAAL ging zitten janken en zijn handen naar zijn hart bracht.. want ooooh wat was ie emotioneel.. allemaal ontzettend fake, en dus toneelspel.. theater dus...

Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken, maar duidelijk niet naar het ESF.

Wat een intolerant gejank zeg.

Wie zegt dat hem voor hem een verkleedpartijtje is? Ik had juist het idee dat is waar Conchita zichzelf goed bij voelde. Helaas zijn zulke dingen voor de rest van de wereld nog enorm gewaagd en taboedoorbrekend, maar dat betekent niet dat hij het puur deed om zo over te komen. Neemt niet weg dat hij zich er natuurlijk van bewust van was dat het zo over zou komen, en dat veel mensen conservatief zijn, en zulke dingen niet waarderen. Conchita Wurst wilde graag zichzelf zijn, maar kon dat vaak niet. Toen dat zichzelf zijn op het Songfestival ineens enorm gewaardeerd werd, dan kan je je best voorstellen dat de man zeer emotioneel werd.

Maar dit alles heeft weinig met theatraliteit te maken. Het nummer zelf vind ik wel wat theatraal, inderdaad.

Onweerwolf schreef:

Wat een intolerant gejank zeg.

Dat vond ik inderdaad ook van die Wurst ja...

Enne ik had al een voorgevoel dat commentaar op een man met een baard in een jurk als intolerant zou worden bestempeld.. Gelukkig ken je me niet, en neem ik je commentaar ook niet serieus wat dit betreft.

Als jij niet inziet dat dit een enorm theatrale act was, dan snap ik wel dat jij dit goed vond. Enne.. theatraal mag hoor, ik kan er ook om lachen.. Ik heb me (en kan er nog steeds om lachen) kostelijk vermaakt om Freddie Mercury met zijn snor in vrouwenkleding. Was ook theatraal.. maar toch anders.. Freddie was gewoon echt, en niet zo verschrikkelijk gemaakt als die Wurst... dat zal voor mij het verschil wel zijn geweest..

Plus dat Freddie het in 1984 al deed, dus heel erg vernieuwend was Wurst ook niet 30 jaar later.

Vind je het gek als jij het afdoet als aandachtstrekkerij en een verkleedpartijtje? Dan word je intolerant genoemd, ja, dat kan je zelf toch ook wel bedenken? Waarom mag iemand niet gewoon met een baard en jn een jurk optreden zonder dat meteen af te doen als aandachtstrekkerij? Niet alles hoeft toch netjes binnen de standaarden van onze maatschappij te passen?

Edit: hoe kan jij jn godsnaam bepalen dat Freddie Mercury echt was, en Conchita Wurst gemaakt?

Onweerwolf
Ik wist trouwens niet dat Mercury echt graag dameskleding droeg. Ik heb altijd gedacht dat I Want To Break Free puur humoristisch bedoeld was.

Onweerwolf schreef:
Ik wist trouwens niet dat Mercury echt graag dameskleding droeg. Ik heb altijd gedacht dat I Want To Break Free puur humoristisch bedoeld was.

Volgens Wikipedia was het idee voor de travestie afkomstig van Roger Taylor...

Arrie schreef:
Vind je het gek als jij het afdoet als aandachtstrekkerij en een verkleedpartijtje? Dan word je intolerant genoemd, ja, dat kan je zelf toch ook wel bedenken? Waarom mag iemand niet gewoon met een baard en jn een jurk optreden zonder dat meteen af te doen als aandachtstrekkerij? Niet alles hoeft toch netjes binnen de standaarden van onze maatschappij te passen?

Daar gaat de hele discussie hier toch niet over? Het gaat over de verkleedpartij, en dan vooral het vrouwelijke voorkomen, maar wel de baard.. puur om op te vallen om de aandacht te trekken, met als doel een festival te winnen... Daar gaat het om.. En daar heb ik kritiek op! Want een lied moet winnen om een lied, en niet om een opvallende verschijning. Dat is mijn punt.

Dat iemand in een jurk wil gaan lopen is echt geen probleem voor me.... Wel eerlijk blijven, want intolerant ben ik echt niet, maar wordt nu wel zo neergezet, omdat mensen buiten de discussie gaan lullen en meningen gaan vormen

Arrie schreef:

Edit: hoe kan jij jn godsnaam bepalen dat Freddie Mercury echt was, en Conchita Wurst gemaakt?

Dat kan ik niet, is puur mijn gevoel.. ik vond Wurst echt verschrikkelijk nep overkomen, de hele show... en ook in interviews ervoor en erna.. gewoon gemaakt.. een act...

Onweerwolf schreef:

Ook dat heb ik niet gezegd, en wordt nu dus uit zijn context getrokken.. Het was inderdaad Taylor zijn idee... maar dat neemt niet weg dat ik dat wel vermakelijk heb gevonden toen....

Onweerwolf
Je bent echt aantoonbaar onzin aan het verkopen. Het personage Conchita bestaat namelijk al veel langer dan de deelname aan het ESF.

Overigens kun jij niet bewijzen dat het lied zou hebben gewonnen vanwege de verschijning van de zangeres. Tevens impliceren alle bekende feiten het tegenovergestelde.

En wat betreft Mercury, je stelt dat je die wel 'echt' vindt. Wat moet ik me daar bij voorstellen anders dan dat je zou geloven dat het dragen van dameskleding daadwerkelijk bij zijn persoon hoorde dan?

Ah, als iemand met een baard in een jurk wil lopen, is dat geen enkel probleem, maar als iemand in die hoedanigheid een liedje zingt op een festival is het aandachtstrekkerij. Juist ja... Zoals Marcel al zegt, dit was niet speciaal voor het festival bedacht, hij deed dit al langer. Dit was geen slim trucje bedacht om het festival te winnen, dit hoorde en hoort gewoon bij hem als persoon.

Wacht, het was Taylor z'n idee dat Mercury dameskleding droeg? Hoe is dat dan 'echter' dan Conchita Wurst die uit zichzelf gewoon graag op deze manier erbij loopt?

I Want to Break Free by Queen Songfacts
Deze linkt zegt dat het van Roger Taylor's vriendin (Coronation Street addict?) kwam.

Taylor zag er ook met afstand het vrouwelijkst uit van het hele stel. Die vriendin wilde ons dat vast laten zien....

Ok.. ik stop nu met deze discussie.

Sommigen duwen blijkbaar mensen die kritisch zijn in een bepaalde hoek, en een echt leuke discussie kan het hier niet echt worden Door onaardige benaderingen van wat mensen.

Succes en veel plezier hier

Onweerwolf
lennon schreef:
Ok.. ik stop nu met deze discussie.

Sommigen duwen blijkbaar mensen die kritisch zijn in een bepaalde hoek, en een echt leuke discussie kan het hier niet echt worden Door onaardige benaderingen van wat mensen.

Succes en veel plezier hier

Wat een theatrale reactie.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wat een theatrale reactie.

IIk heb voor de gelegenheid ook een jurk aangetrokken en mijn baard laten staan..

Onweerwolf
three points - trois points

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.