MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ik begrijp dat zuiver zingen vanavond geen vereiste is?

En ik eet m'n sokken op als Albanië door gaat. Hebben ze haar vanavond willekeurig van de straat geplukt?

Nederland lijkt me goed genoeg voor een finaleplek.

Dit jaar een vrij hoog betere-wereld-vrede-op-aard-denk-aan-de-arme-kindertjes gehalte. Ook de Roemenen doen mee.

Die gaan het wel halen

Georgie denk ik niet denk ik, al was het zeker niet slecht.

Georgie had wel een prima podiumprestatie moet ik toegeven. Zag er erg verzorgd uit

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Mijn definitieve voorspelling voor vanavond:

Armenië
België
Griekenland
Estland
Servië
Rusland
Roemenië
Georgië
Albanië
Denemarken

Ik gooi Albanië er nog uit voor Nederland. Toch.

Nu even voor Roemenië stemmen.

Griekenland: terug naar de jaren '60. Dat doet het bij mij altijd goed. Liedje en uitvoering zouden beter kunnen (7,8)
Albanië: slecht gezongen ESF-fabrieksmuzak (4,5)
Roemenië: Mooi intro, maar een vreselijk refrein; en waarom opeens Engels zingen? (5,3)
Georgië: Niet bijzonder, maar wel een stevig nummer met een catchy melodie. (7)

Onweerwolf
Kleine twijfel ook nog voor Moldavië ipv Denemarken.

Van een sm-meesteres naar een op het podium rollebollende rapapammer. Een barbamama die kauwgum onder haar schoenen had en niet meer kon bewegen, een jongensbandje waarvan de zanger moest poepen, een mega gay club hit door iemand die echt weet hoe je een hobbezak draagt, grommende downers die zingen over een broodje pitta. Dan nog een gristelijk trutliedje en uiteraard de windmachine....... het was weer lachen hoor.

Door?

Armenië
België
Denemarken
Estland
Finland
Griekenland
Roemenië
Rusland
Servië
Wit-Rusland

Maar Denemarken kan ook Moldavië zijn.

Naja, over het algemeen bijzonder matig - zelfs voor Eurovisie Songfestivalbegrippen.

Kwalitatief gezien zou Nederland door moeten gaan, maar goed, het is en blijft het Songfestival. Mijn voorspelling:

Moldavië
België
Griekenland
Estland
Servië
Hongarije
Rusland
Denemarken
Roemenië
Georgië

Onweerwolf
Wat er ook gebeurd met Trijntje, de Barbara Dex Award moet ze sowieso binnen kunnen slepen.

Doordat veel concurrentie door de mand viel, valt het kwartje voor NL misschien net goed. Laat ik eens de optimist uithangen.

Heel zeker door:
Rusland
Belgie
Griekenland

Waarschijnlijk ook:
Estland
Servie
Denemarken

D'r Op
Hongarije
Armenie (door diasporastemmen)
Roemenië
Nederland

D'r Onder:
Finland
Georgië
FYR Macedonie

Koffers Pakken:
Moldavie
Wit-Rusland
Albanie

NL heeft wel de kleinste kans van de tien die ik door laat gaan. Finland en Georgie zijn de grote concurrenten.

catdog schreef:
Ik begrijp dat zuiver zingen vanavond geen vereiste is?

Het stomme van dat hele ESF is dat ze dat bij de repetities hadden moeten doen, want dan beslist de jury. Het tv-kijkende publiek stemt toch vooral op uiterlijk is het idee.

Als Denemarken door gaat kunnen wij The Kik volgend jaar wel sturen

Griekenland toch wel de beste, Rusland sowieso, Roemenie, Georgie, Estland en Servie lijken mij wel zeker.

Ik heb enkel dat korte stukje van Trijntje gezien maar wat was ze nu allemaal aan het doen? Een beetje swag aan het acteren of wat deed ze allemaal

Mijn bevindingen:

Estland kwam gelukkig erg goed over. Er was ineens chemie tussen de twee! Goed in beeld gebracht ook. Ik schrijf ze toch weer op als favoriet

Bulgarije en Albanië vielen vies tegen en Armenië vond ik niet lekker uit de verf komen, dus dat geeft kansen aan andere landen. Hongarije en Servië kunnen misschien wel profiteren. Ook Macedonië is me 100% meegevallen.

Trijntje viel dan weer tegen. Ze zong dan wel zuiver, maar ik vond het een behoorlijke schreeuwpartij. Zonde.

Onweerwolf schreef:
Wat er ook gebeurd met Trijntje, de Barbara Dex Award moet ze sowieso binnen kunnen slepen.

Ze had ook naar mijn kledingadvies moeten luisteren.

http://i60.tinypic.com/5ea73r.jpg

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
Estland kwam gelukkig erg goed over. Er was ineens chemie tussen de twee! Goed in beeld gebracht ook. Ik schrijf ze toch weer op als favoriet

Ja!

Bulgarije

Misterfool
Ik maak een top drietje;

België
Finland
Estland.

Ik vond Bulgarije anders ook tegenvallen hoor Onweerwolf, en niet zo zuinig ook.

dix
Ik heb vanavond de moeder aller broekpakken gezien.

Ja, verdorie! Dan moeten ze Wit-Rusland ook geen Belarus noemen en helemaal vooraan op de cd zetten. Veel te verwarrend voor mij.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Ik vond Bulgarije anders ook tegenvallen hoor Onweerwolf, en niet zo zuinig ook.

Dat vond ik eind vorig jaar al.

Vreemd dat niemand Finland noemt

Heerlijk jongens! Ik ben dit topic al de hele avond aan het volgen terwijl ik nu naar dit album aan het luisteren ben. Zo blijf je toch op de hoogte. Hou me op de hoogte, jongens.

Albanie...

Oeioei Albanie door, dan vrees ik voor Trijntje

Het is hem niet geworden. Niet terecht wat mij betreft. Had zeker bij de Top 5 bij mij gezeten. Jammer, had graag de finale zaterdag meegepikt maar dat gaat hem nu niet worden.

Denemarken en Nederland niet. Georgie en godbeterehet Albanie wel. 8 uit 10. Ik was weer iets te optimistisch.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:21 uur

geplaatst: vandaag om 15:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.