Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2015, 23:00 uur
Onweerwolf schreef:
Ik gooi Albanië er nog uit voor Nederland. Toch.
Nu even voor Roemenië stemmen.
(quote)
Ik gooi Albanië er nog uit voor Nederland. Toch.
Nu even voor Roemenië stemmen.
Dat had ik toch niet moeten doen.

En Hongarije verrassend ipv Denemarken.
8/10
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2015, 23:03 uur
Albanië is een echte dark horse. Vrij populair bij een aantal die hard fans en ook een moeilijk, ingewikkeld en origineel liedje.
Het was wel slecht gezongen, maar het verbaast me toch niet heel erg dat het land door is.
Het was wel slecht gezongen, maar het verbaast me toch niet heel erg dat het land door is.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:05 uur
Onweerwolf schreef:
Albanië is een moeilijk, ingewikkeld en origineel liedje.
Goed punt. In die zin is het op zich terecht dat ze door is.Albanië is een moeilijk, ingewikkeld en origineel liedje.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:06 uur
Gokje dat dit de uitslag was:
1. Rusland
2. Griekenland
3. België
4. Estland
5. Servië
6. Armenië
7. Hongarije
8. Roemenië
9. Georgië
10. Albanië
11. Denemarken
12. Nederland.
13. Finland
14. FYR Macedonië
15. Wit-Rusland
16. Moldavië
1. Rusland
2. Griekenland
3. België
4. Estland
5. Servië
6. Armenië
7. Hongarije
8. Roemenië
9. Georgië
10. Albanië
11. Denemarken
12. Nederland.
13. Finland
14. FYR Macedonië
15. Wit-Rusland
16. Moldavië
0
Onweerwolf
Wel mooi dat de bookmakers weer eens flink in hun hemd staan met Finland. 

0
Emile93, gefeliciteerd met Hongarije! Het blijft een duf liedje, maar eerlijk is eerlijk: ze brachten het mooi.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:09 uur
Jammer voor Nederland maar ik had het eigenlijk ook niet verwacht, wel prima gezongen door Trijntje.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:09 uur
Ik heb het niet gevolgd dit jaar, maar stond dat echt hoog? Had misschien op sympathy-votes van het publiek de finale kunnen halen, maar was daarin nooit bij de eerste twintig gekomen. En bij de jury is het keihard onderste drie vandaag.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:10 uur
7/10... matigjes.
En Nederland mag weer verder in z'n rol van loser op het festival. Ik vind het dit jaar terecht. Ze kan zingen ja en dat was het dan ook: geen bezieling, een hobbezak aantrekken en ook zo bewegen, regelmatig verschrikt naast de camera kijken. Ik voorspel laatste of een-na-laatst. Dit lijkt me niet eens een kwestie van 'net niet'.
Je zag het aankomen, ik zou echt oprecht verbaasd zijn als we er bij zaten. Maar wat dat vreselijke Albanië presteerde waarmee ze toch door zijn?!
En Nederland mag weer verder in z'n rol van loser op het festival. Ik vind het dit jaar terecht. Ze kan zingen ja en dat was het dan ook: geen bezieling, een hobbezak aantrekken en ook zo bewegen, regelmatig verschrikt naast de camera kijken. Ik voorspel laatste of een-na-laatst. Dit lijkt me niet eens een kwestie van 'net niet'.
Je zag het aankomen, ik zou echt oprecht verbaasd zijn als we er bij zaten. Maar wat dat vreselijke Albanië presteerde waarmee ze toch door zijn?!
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:11 uur
aERodynamIC schreef:
regelmatig verschrikt naast de camera kijken.!
regelmatig verschrikt naast de camera kijken.!
Dat is niet netjes Eric, daar kan ze niks aan doen

0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:12 uur
stoepkrijt schreef:
Emile93, gefeliciteerd met Hongarije! Het blijft een duf liedje, maar eerlijk is eerlijk: ze brachten het mooi.
thanks!
ik heb volgens mij alles goed voorspelt (voor t eerst!) Ow nee. Wit rusland natuurlijk

hahaha blij trijn niet door is
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2015, 23:12 uur
starbright boy schreef:
Ik heb het niet gevolgd dit jaar, maar stond dat echt hoog? Had misschien op sympathy-votes van het publiek de finale kunnen halen, maar was daarin nooit bij de eerste twintig gekomen. En bij de jury is het keihard onderste drie vandaag.
(quote)
Rond de 6e plek zelfs.

0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:13 uur
Trijntje Oosterhuis maakt een goede kans om de Barbara Dex-award te winnen, de prijs voor de slechtst geklede deelnemer aan het ESF. Ik ben er vrijwel zeker van dat haar outfit haar de das heeft omgedaan.
Finland had ik ook niet in de finale verwacht (wordt door de jury niet gewaardeerd), de kwalificatie van Albanië vind ik wel vreemd.
Finland had ik ook niet in de finale verwacht (wordt door de jury niet gewaardeerd), de kwalificatie van Albanië vind ik wel vreemd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2015, 23:15 uur
LucM schreef:
Trijntje Oosterhuis maakt een goede kans om de Barbara Dex-award te winnen, de prijs door de slechtst geklede deelnemer aan het ESF. Ik ben er vrijwel zeker van dat haar outfit haar de das heeft omgedaan.
Trijntje Oosterhuis maakt een goede kans om de Barbara Dex-award te winnen, de prijs door de slechtst geklede deelnemer aan het ESF. Ik ben er vrijwel zeker van dat haar outfit haar de das heeft omgedaan.
Ik denk dat het zeker van invloed was. Ik vermoed dat ze 11e of 12e is geworden want ze zong op zich prima.
Fatsoenlijke kleding, leukere act en een loting bij de laatste 6 en ze had de finale wel gehaald.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:15 uur
Belgie trouwens terecht door, voor mij het beste nummer van de avond 

0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:16 uur
Terecht wel, maar ik vond het toch wat tegenvallen: had er meer van verwacht (misschien te hoge verwachtingen).
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2015, 23:20 uur
Ik vraag me trouwens wel af of ze geen mensen om zich heen heeft die haar vertellen dat die jurken van haar echt niet kunnen.
Volgens mij is dat wel iets waar Nederland nog veel meer aandacht aan moet besteden. Kijk naar landen als Zweden, Rusland, Azerbeidzjan, etc. Die doen dat soort dingen altijd goed. Of het nou ingetogen of juist over the top moet zijn, ze maken het altijd passend.
Volgens mij is dat wel iets waar Nederland nog veel meer aandacht aan moet besteden. Kijk naar landen als Zweden, Rusland, Azerbeidzjan, etc. Die doen dat soort dingen altijd goed. Of het nou ingetogen of juist over the top moet zijn, ze maken het altijd passend.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:22 uur
Zou het probleem niet in je laatste opmerking zitten? 
Eigenlijk bakt NL er elk jaar niks van.... oubollige nummers en rommelige acts waar ze eens over gaan nadenken op het festival zelf. Anouk eigenlijk ook maar die kon leunen op een apart nummer en toch wel wat bekendheid in Europa en het feit dat iedereen wist dat NL zat te smachten op eens een finaleplaats en nu eens kwaliteit gingen inzetten. We werden daarom ook expres als laatste genoemd toen (waarom ging dat dit jaar zo snel zonder enige spanning???).
Alleen vorig jaar zat alles perfect in elkaar en dat werd gelijk beloond. Iets wat België dit jaar ook begreep.

Eigenlijk bakt NL er elk jaar niks van.... oubollige nummers en rommelige acts waar ze eens over gaan nadenken op het festival zelf. Anouk eigenlijk ook maar die kon leunen op een apart nummer en toch wel wat bekendheid in Europa en het feit dat iedereen wist dat NL zat te smachten op eens een finaleplaats en nu eens kwaliteit gingen inzetten. We werden daarom ook expres als laatste genoemd toen (waarom ging dat dit jaar zo snel zonder enige spanning???).
Alleen vorig jaar zat alles perfect in elkaar en dat werd gelijk beloond. Iets wat België dit jaar ook begreep.
0
Martial
geplaatst: 19 mei 2015, 23:31 uur
Ach zo verrassend kan het toch niet zijn dat Nederland niet door is, het nummer is wel erg mager hoor en van dat gewaaijaijaijaijaijaaaaaaaaai word je ook helemaal krankjorum
en met "goede" zang kom je er allang niet meer op het Songfestival, volgend jaar maar eens Mister And Mississippi sturen 
En mijn 12 points gaan sowieso naar Zweden deze jaargang
en met "goede" zang kom je er allang niet meer op het Songfestival, volgend jaar maar eens Mister And Mississippi sturen 
En mijn 12 points gaan sowieso naar Zweden deze jaargang

0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:34 uur
Wat beklijft: Trijntje gaat voortaan dus door het leven als Mevrouw Broekpak......
Zeer terechte uitschakeling, vreselijk nummer.
Zeer terechte uitschakeling, vreselijk nummer.
0
geplaatst: 19 mei 2015, 23:42 uur
aERodynamIC schreef:
(waarom ging dat dit jaar zo snel zonder enige spanning???).
(waarom ging dat dit jaar zo snel zonder enige spanning???).
Ik ging toch alleszins kapot van de spanning. Ik was er zo van overtuigd dat België naar de finale ging, maar met elk land dat afgeroepen werd begon ik meer en meer te twijfelen. Stressy.
Nederland was zwakker dan verwacht. Haar broekpak was geen succes en die sluierintro vond ik al helemaal fout.
0
Onweerwolf
geplaatst: 20 mei 2015, 00:04 uur
Rusland staat in het tweede deel van de finale. Moskou 2016 wordt daarmee nu echt een hele reële mogelijkheid.
Albanië, Roemenië, Hongarije en Griekenland ook 2e helft. Armenië eerste helft.
Estland eerste helft. Ik denk dat ik misschien toch maar moet afstappen van een voorspelde overwinning voor Estland.
Georgië tweede helft.
België en Servië eerste helft.
Albanië, Roemenië, Hongarije en Griekenland ook 2e helft. Armenië eerste helft.
Estland eerste helft. Ik denk dat ik misschien toch maar moet afstappen van een voorspelde overwinning voor Estland.
Georgië tweede helft.
België en Servië eerste helft.
0
Mb.
geplaatst: 20 mei 2015, 00:18 uur
Ik heb ook maar eens gekeken. Toch altijd leuk dat songfestival, al is het alleen al om alle tierelantijn. 
Het nummer van Trijntje vind ik allesbehalve goed, maar als ik het tegenover de rest zet vond ik het erg meevallen. Er zaten me toch een paar zangers en zangeressen naast zeg. aERodynamIC zegt dat Trijntje geen bezieling toonde en dat ben ik het mee hem eens, maar bezieling is sowieso iets wat ik niet zie bij songfestival-acts, wel een heleboel poeha, en dat miste bij la Oosterhuis. Het zou daar wel aan gelegen hebben. De song an sich vond ik zeker meevallen, want de concurrentie was ook niet indrukwekkend.
Maar enfin, ik zit niet in de doelgroep van het songfestival. Toch ga ik donderdag gewoon weer kijken!

Het nummer van Trijntje vind ik allesbehalve goed, maar als ik het tegenover de rest zet vond ik het erg meevallen. Er zaten me toch een paar zangers en zangeressen naast zeg. aERodynamIC zegt dat Trijntje geen bezieling toonde en dat ben ik het mee hem eens, maar bezieling is sowieso iets wat ik niet zie bij songfestival-acts, wel een heleboel poeha, en dat miste bij la Oosterhuis. Het zou daar wel aan gelegen hebben. De song an sich vond ik zeker meevallen, want de concurrentie was ook niet indrukwekkend.
Maar enfin, ik zit niet in de doelgroep van het songfestival. Toch ga ik donderdag gewoon weer kijken!
0
geplaatst: 20 mei 2015, 08:00 uur
Onweerwolf schreef:
Dit is nu weer jammer. Net nu we weer vertrouwen in Estland begonnen te krijgen... Subtop zit er overigens nog steeds in. Top 5 zou wel moeten kunnen denk ik.Estland eerste helft. Ik denk dat ik misschien toch maar moet afstappen van een voorspelde overwinning voor Estland.
Rusland was behoorlijk sterk gisteren. Polina straalde, stond voortdurend met een glimlach op haar gezicht. Ik had op een uitdrukkingslozer type gerekend, dus dat verraste me positief.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.