MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Was er dan ook niemand van de NL delegatie die zei dat zo een broekpak echt niet kan? Man, man..

Blij zat dat ze niet door was. Geen zin om me twee keer te moeten schamen voor onze inzending.

Rusland had het beste optreden gisteren met Estland als zeer goede tweede.

Ik vond de kwaliteit van de nummers gisteren, zelfs voor songfestivalbegrippen, verrassend laag. Weinig nummers die er echt bovenuit sprongen. Ik kan alleen Estland bedenken, dat vond ik een erg leuk liedje.

Dat Nederland niet door is vind ik terecht. Ja, Trijntje is één van de beste zangeressen van het festival, maar het liedje was vreselijk, net als haar outfit en de hele podiumpresentatie.

Ik moet ook zeggen dat ik het wel jammer vond dat Finland niet door is. Ik vond dat nog een best leuk liedje, ik zou het eerder opzetten dan sommige nummers met van dat oostblokgejammer.

Trouwens, ik zie dat Servië bijna bovenaan staat bij de bookmakers. Wat was dat vreselijk zeg.

Hedser schreef:

Trouwens, ik zie dat Servië bijna bovenaan staat bij de bookmakers. Wat was dat vreselijk zeg.

Nee joh! Heerlijk over de top!!!!! Blij dat ze hoog staat bij de bookmakers!

Onweerwolf
Servië was erg goed ja. Die zie ik wel het linkerrijtje halen in de finale.

Erg goed? Knettervals joh

Onweerwolf
catdog schreef:
Erg goed? Knettervals joh

Huh? De enige twee landen die echt vals waren waren Macedonië en Albanië.

Die laatste minuut met die uithalen waren toch echt niet om aan te horen of ben ik nou gek?

Armenie zat er ook compleet naast

Onweerwolf schreef:
(quote)

Huh? De enige twee landen die echt vals waren waren Macedonië en Albanië.

Eens, aangevuld met Wit-Rusland, die regelmatig ook zijn toontjes kwijt was

Onweerwolf
catdog schreef:
Die laatste minuut met die uithalen waren toch echt niet om aan te horen of ben ik nou gek?

Dat was prima hoor.

Armenie zat er ook compleet naast

Armenië was niet vals maar eerder een kwestie van slechte timing.

Onweerwolf
Emile93 schreef:
(quote)

Eens, aangevuld met Wit-Rusland, die regelmatig ook zijn toontjes kwijt was

Wit-Rusland was niet optimaal nee, maar zeker niet zo enorm vals als die andere twee.

Volgens mij was het bij Macedonië een geval van te veel zenuwen of wellicht zelfs een technische oorzaak en het liedje van Albanië is denk ik echt gewoon te moeilijk voor de zangeres.

Servië was gewoon prima, ik heb daar niets bijzonders gehoord.

Klopt! Servië was goed en Armenië rammelde dankzij de timing.

Onweerwolf
ik heb inmiddels deze week al weer ruim 400 oude ESC liedjes gedraaid. (Net als aERo zag ik al op last.fm )

Vrijdagavond en zaterdag draai ik de tweede editie van mijn top 250 waarvan ik zelf de volgorde nog niet weet omdat ik die tot stand laat komen door nummers individueel te scoren en vervolgens Excel de eindstand laat berekenen en dan de playlist laat maken.

Daarvan zal ik weer overzichtjes posten, dan weten jullie dat vast.

Onweerwolf
Trijntje:

Van tevoren had ze niet gedacht dat ze nog een keer met het songfestival mee zou doen, maar daar denkt ze nu anders over. "Het is wel pittig. Maar over een aantal jaar, als niemand meer durft, dan ga ik weer hoor."

Sympathiek.

Trijntje zou zo weer meedoen met het songfestival | NOS

Onweerwolf schreef:
ik heb inmiddels deze week al weer ruim 400 oude ESC liedjes gedraaid. (Net als aERo zag ik al op last.fm )

Dat is onderhand een gezamenlijke traditie geworden. Ik check rond deze tijd altijd even of je niet stiekem iets anders zit te doen. Ik was dan ook in shock toen ik ineens ontelbare malen Iron Maiden zag staan

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat is onderhand een gezamenlijke traditie geworden. Ik check rond deze tijd altijd even of je niet stiekem iets anders zit te doen. Ik was dan ook in shock toen ik ineens ontelbare malen Iron Maiden zag staan

Dat was vorige week. Toen mocht dat nog.

Hahaha heren toch! En mijn vriend me maar schattig vinden omdat ik Songfestivalverslaafd ben Ik luister ook veel songfestivalnummers in de aanloop ernaar toe maar zo erg als jullie ben ik blijkbaar toch nog niet!

Onweerwolf
Emile93 schreef:
Hahaha heren toch! En mijn vriend me maar schattig vinden omdat ik Songfestivalverslaafd ben Ik luister ook veel songfestivalnummers in de aanloop ernaar toe maar zo erg als jullie ben ik blijkbaar toch nog niet!

Jij bent ook een paar decennia jonger. Het wordt alleen maar erger straks.

Ik vond Estonia wel goed, liedje zonder opsmuk die akoustisch overeind blijft. Ze hebben wellicht wat afgekeken van de Common Linnets. Albanië dat was slecht.

Mag ie in z'n gele zwembroekje en laat ie zijn zoontje kwijlen in de camera: gewonnen!

En de JVT? Die zijn niet origineel meer na Trijntje met love in hun outfit en een scheur tot aan de navel

http://i58.tinypic.com/ip1sea.png

Onweerwolf
Ik kan me niet voorstellen dat de Avrotros zo laag zou zinken.

Jan Smit heeft al aangekondigd te willen..... het zou me niks verbazen met die bende daar.

Tijd voor echt eens een fris team (dus nee geen Cornald en consorten meer).

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Jan Smit heeft al aangekondigd te willen..... het zou me niks verbazen met die bende daar.

Maar in tegenstelling tot Roelvink en de Jeuk van Tegenwoordig kan Jan Smit daadwerkelijk zingen. Hij zal dan alleen een genre moeten zingen dat volstrekt anders is dan zijn normale repertoire.

aERodynamIC schreef:

Het enige voordeel daarvan is dat ie dan het commentaar niet kan doen.

En dat denk jij? Die rent na z'n optreden snel naar z'n hokje om te gillen dat ie alles gegeven had en dat het zo goed was.

Onweerwolf

Maar meneer wilde met een bekende house-dj in dat geval.... dus nou, tja, laten we eens zien en horen dan

Onweerwolf
Voorspelling van de uitslag van gisteren:

1. Rusland
2. Estland
3. België
4. Georgië
5. Griekenland
6. Servië
7. Roemenië
8. Armenië
9. Hongarije
10. Albanië

11. Denemarken
12. Nederland
13. Wit-Rusland
14. Moldavië
15. Macedonië
16. Finland

Mijn voorspelling van de uitslag van de eerste halve finale:

1. Rusland
2. Estland
3. Roemenië
4. Georgië
5. België
6. Griekenland
7. Servië
8. Armenië
9. Hongarije
10. Albanië

11. Denemarken
12. Nederland
13. Macedonië
14. Finland
15. Wit-Rusland
16. Moldavië

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:23 uur

geplaatst: vandaag om 13:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.