MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Mijn voorspelling van de uitslag van de eerste halve finale:

1. Rusland
2. Estland
3. België
4. Roemenië
5. Servië
6. Georgië
7. Griekenland
8. Armenië
9. Hongarije
10. Albanië

11. Denemarken
12. Moldavië
13. Wit-Rusland
14. Finland
15. Macedonië
16. Nederland

Justus18 schreef:
(quote)

Ik wil wel graag bewijs van het eten der sokken.

Mocht dat ooit gebeuren, dan eet ik mijn schoen op.

De Jeugd van Tegenwoordig lijkt me nou net een lekker verfrissende keuze!

Ik weet nog steeds niet wat mijn favoriete Warrior is. Ik neig nu licht naar Malta, maar ze ontlopen elkaar nauwelijks. Allebei erg goed!

Ben benieuwd hoe ze het er live vanafbrengt. Ik heb nog geen repetitie gehoord, maar ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.

Martial
Kom op Zweden blaas iedereen weg vanavond

We are the heroes of our time
But we’re dancing with the demons in our minds

We are the heroes of our time
Heroes, oh whoa…
But we’re dancing with the demons in our minds
Heroes, oh whoa…

We are the Heroes

Onweerwolf
Arrie schreef:
De Jeugd van Tegenwoordig lijkt me nou net een lekker verfrissende keuze!

Finland probeerde dit jaar iets vergelijkbaars en dat mislukte compleet.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
Ik weet nog steeds niet wat mijn favoriete Warrior is. Ik neig nu licht naar Malta, maar ze ontlopen elkaar nauwelijks. Allebei erg goed!

Ben benieuwd hoe ze het er live vanafbrengt. Ik heb nog geen repetitie gehoord, maar ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.

Ik las dat ze erg slecht was.

Ik ga straks even kijken.

Onweerwolf
Uiteindelijk vond ik het niet heel slecht. Het begin was inderdaad niet best maar het refrein en de uithalen gingen eigenlijk wel.

Amber heeft trouwens een prachtige, stijlvolle jurk, precies het type jurk wat Trijntje ook prima had kunnen hebben.

Onweerwolf
Portugal gaat trouwens een beetje voor de Loreen-look en ik moet zeggen dat het nummer ook veel krachtiger klinkt dan de studio versie. Ik dacht eerst dat Portugal gedoemd was om niet te kwalificeren, maar ik twijfel nu toch wel wat.

Onweerwolf
Letland ziet er trouwens prachtig uit en ze klinkt ook waanzinnig goed. Niet verwacht.

Ik heb Letland nog zeker niet afgeschreven voor de winst. Maar het is lastig in te schatten bij zoiets.

Onweerwolf
Voorlopig heb ik:

Ja:

Montenegro
Noorwegen
Letland
Azerbeidzjan
Zweden

Twijfel:

Malta
Portugal
Israel
IJsland
Zwitserland
Slovenië
Polen

Nee:

Litouwen
Ierland
San Marino
Tsjechië
Cyprus

Onweerwolf schreef:
Portugal gaat trouwens een beetje voor de Loreen-look en ik moet zeggen dat het nummer ook veel krachtiger klinkt dan de studio versie.
Ik heb eerst een live-versie van dat nummer gehoord en de eerste keer vond ik het meteen een (zeer) aardig nummer. Toen ik de studioversie daarna hoorde was dat goede gevoel helemaal weg. Daar zat totaal geen pit in. Toch zal ze bij de bookies niet voor niets zo ver onderaan staan, dus ik reken maar helemaal nergens op.

Onweerwolf schreef:
Letland ziet er trouwens prachtig uit en ze klinkt ook waanzinnig goed. Niet verwacht.
Ik ben ook blij verrast! Winst voor Letland is nog geen moment bij me opgekomen, maar de finale lijkt me zo langzamerhand wel een zekerheidje.

Onweerwolf schreef:
Portugal gaat trouwens een beetje voor de Loreen-look en ik moet zeggen dat het nummer ook veel krachtiger klinkt dan de studio versie. Ik dacht eerst dat Portugal gedoemd was om niet te kwalificeren, maar ik twijfel nu toch wel wat.

Ik hoop dat ze door gaat. Ik ben geloof ik een absolute minderheid die dit nummer wel leuk vind (o, mijn partner die niks met het festival heeft ook, dat maakt dan twee).

Tel mij ook maar mee als halve fan, hoor. Dat is al 2,5!

Gokje vooraf:

Door:

Azerbeidzjan
IJsland
Israel
Letland
Montenegro
Noorwegen
Polen
Slovenië
Tsjechië
Zweden

Niet door:

Cyprus
Ierland
Litouwen
Malta
Portugal
San Marino
Zwitserland

Onweerwolf
Ik voorspel de volgende landen in de finale:

Montenegro
Noorwegen
Letland
Azerbeidzjan
Zweden
Malta
Portugal
Israel
IJsland
Slovenië

Al twijfel ik sterk tussen Portugal en Polen.

Door:

Zweden
Letland
Noorwegen
Slovenië
Azerbeidzjan
IJsland
Cyprus
Montenegro
Litouwen
Israël

Niet door:

Malta
Polen
Ierland
San Marino (leuk liedje, maar die zangeres verpest de boel)
Tsjechië (mooi liedje, maar die zanger verkloot de boel)
Zwitserland
Portugal

Over Litouwen, Israël en Malta twijfel ik sterk.

Door:

Montenegro
Noorwegen
Israel
Azerbeidzjan
IJsland
Zweden
Letland
Cyprus
Slovenië
Polen

Niet door:

Litouwen
Ierland
San Marino
Malta
Portugal
Tsjechië
Zwitserland

Zo, ik ga er weer lekker blanco in. We zullen zien..

(en volgend jaar: Dries, Jan en JvT zijn allemaal volstrekt kansloos, alledrie)

Litouwen ene oor in.....

Onweerwolf
Het glazuur springt van mijn tanden bij die draak van Litouwen.

Onweerwolf
Ierland is niet om aan te horen. Ik vond de studioversie al vervelend maar dit is echt.

Misterfool
starbright boy schreef:

(en volgend jaar: Dries, Jan en JvT zijn allemaal volstrekt kansloos, alledrie)

Ergens hoop ik dat ze eens een band als De Kift vragen om naar het Eurovisie songfestival te gaan. Afwijkend genoeg om op te vallen en toegankelijk genoeg om mee te zingen.

Kan Siegel nou eens eindelijk met pensioen? Wat een gammel nummer zeg, erbarmelijk gezongen ook nog eens, vooral door haar. Maar Siegel is het echt helemaal kwijt. De eerste drie staan alledrie in mijn koffers-pakken-rijtje....

Onweerwolf
Och, dat arme meisje van San Marino. Die zong bij het JESC ook al zo vals, maar toen had ze nog 4 andere meisjes bij zich die het ook niet konden.

Jemig, San Marino is echt de slechtste inzending van de laatste jaren geloof ik.

Wauw wat is dit gruwelijk vals

Montenegro gaat het wel redden. Lijkt ook ineens beter dan het is door pal na San Marino te komen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:32 uur

geplaatst: vandaag om 11:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.