Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:31 uur
Ook ik ga er blanco in. Lang geleden dat ik een halve finale heb gekeken.
Begin is zwak zelfs voor Eurovisie begrippen. Litouwen was cheesy, maar zie ik nog wel de finale halen want eye candy. Ierland was aardig maar vergeetachtig, en San Marino klonk als een goedkope Disney musical. Montenegro is bij uitstek de beste tot nu toe.
Begin is zwak zelfs voor Eurovisie begrippen. Litouwen was cheesy, maar zie ik nog wel de finale halen want eye candy. Ierland was aardig maar vergeetachtig, en San Marino klonk als een goedkope Disney musical. Montenegro is bij uitstek de beste tot nu toe.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 21:32 uur
Malta was wisselvallig. Coupletten best matig, maar de uithalen in het refrein waren uitstekend. De studioversie vind ik nog altijd een van de beste nummers van dit jaar.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:40 uur
Portugal is plaspauze. Echt slecht is het niet, maar iedereen is dit straks al lang vergeten. Kleurloos.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 21:42 uur
Portugal verdient toch echt finale. Erg goed.
Ik weet nu ook wat me niet bevalt aan dat nummer en dat is dat sneue achtergrondkoortje. Dat past totaal niet bij het nummer.
Ik weet nu ook wat me niet bevalt aan dat nummer en dat is dat sneue achtergrondkoortje. Dat past totaal niet bij het nummer.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:43 uur
Noorwegen gaat het inderdaad makkelijk halen. Zeker aangezien ze tussen de zwakke inzendingen van Malta en Portugal zaten.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:45 uur
Wel gek, tot nu toe lijkt het of bijna al het carnaval in de eerste show zat. De eerste helft van deze halve finale is een stuk soberder. Opvallend sober zelfs.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 21:46 uur
starbright boy schreef:
Wel gek, tot nu toe lijkt het of bijna al het carnaval in de eerste show zat. De eerste helft van deze halve finale is een stuk soberder. Opvallend sober zelfs.
En toen kwam Israël.

0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:49 uur
lol ja, Israel wordt wel geholpen na de overdaad aan seriousness ervoor. Gaat weer eens door en zou in de finale best weleens de hoogste eindigende Israelische inzending in vele jaren kunnen worden. Linkerrijtje.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:49 uur
Inderdaad! Vind het nummer zelf weinig aan, maar ben allang blij iets anders dan een ballad te horen.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:52 uur
Ik zou Nederland weleens iets willen zien doen in de richting van Letland.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 21:55 uur
Ik vond Letland echt steengoed. Ik denk nog steeds dat ze als outsider zou kunnen winnen. Fantastische act ook, veruit de beste tot dusverre dit jaar.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:55 uur
Letland voor mij het beste tot nu toe, gevolgd door Noorwegen. Origineel ook voor Eurovisie begrippen. Heeft wat weg van FKA Twigs.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 21:57 uur
Azerbeidzjan is een zeiknummer, maar zit wel weer geraffineerd in elkaar en gaat zoals elk jaar gewoon door. Maar meer dan middenmoot zaterdag is net niet.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:06 uur
Eens. Ijsland met een meisje met gouden voeten wat ze ergens in het woud hebben gevonden en beter bij het junior eurovisie songfestival past. Hoge schattigheidsfactor, dus zal wel doorgaan.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:09 uur
Geen fan van het nummer van Zweden, maar het is zonder meer het meest memorabele optreden tot nu toe. Zal sowieso in de top 3 zitten zaterdag denk ik.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:11 uur
Zweden is terecht een favoriet, maar ik wil niet weten wat er volgend jaar met de visuals gebeurt als dat wint. Zwitserland maakt de belofte van de eerste tonen toen ik even opveerde niet waar. Maar is niet onaardig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 22:14 uur
Van mij hoeft Zweden niet te winnen en ik denk ook niet dat het gebeurd.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:15 uur
Cyprus lijkt heel veel op twee of drie handen vol andere liedjes. En had gewoon zwart-wit moeten blijven.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:17 uur
Zwitserland was niet slecht, maar zeker niet goed. Cyprus is ook niet slecht maar pijnlijk clichématig, alsof ik het al honderd keer gehoord heb. Wel blij dat er voor de verandering eens geen schreeuwerige uithaal in zit.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:21 uur
Slovenië is eigenlijk het omgekeerde van Zweden; goed nummer, zwak optreden. Te weinig energie op het podium. Piano en de hoofdtelefoons waren zo duur dat ze geen viool meer konden kopen. Ook geen fan van de zangeres. Hoog Duffy gehalte.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:24 uur
Lastig bij de d'r op en d'r ondertjes.
100% Zeker door:
Noorwegen
Zweden
Azerbeidzjan
Slovenië
Waarschijnlijk ook wel:
Israel
Letland
Malta
D'r op
Cyprus
Polen
Zwitserland
D'r Onder:
Montenegro
IJsland
Portugal
Koffers pakken:
Litouwen
Ierland
San Marino
Tsjechië
100% Zeker door:
Noorwegen
Zweden
Azerbeidzjan
Slovenië
Waarschijnlijk ook wel:
Israel
Letland
Malta
D'r op
Cyprus
Polen
Zwitserland
D'r Onder:
Montenegro
IJsland
Portugal
Koffers pakken:
Litouwen
Ierland
San Marino
Tsjechië
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:25 uur
Wat een laffe inzending hadden wij eigenlijk...In het deelnemersveld van vanavond had NL geen schijn van kans gehad.
0
Onweerwolf
En die koptelefoon bij Slovenië slaat als een tang op een varken.
0
Kwelende kindjes die een nummer van opa Siegel zingen, een 16-jarige golden boy die Tel Aviv mag aanprijzen, een schoenwerpende bitch, poppetjes op een muur die de zanger nadoen en vervolgens een tante die blijkbaar wat aan haar oren mankeert en dat met een koptelefoon verbergt. Ja, ja, het was ook deze tweede halve finale weer feest.
Maar wat gaat door?
Litouwen
Montenegro
Noorwegen
Tsjechië
Israël
Letland
Azerbeidzjan
Zweden
Cyprus
Slovenië
Persoonlijke top 3: Noorwegen, Letland, Zweden (of toch maar Tsjechië?!)
Maar wat gaat door?
Litouwen
Montenegro
Noorwegen
Tsjechië
Israël
Letland
Azerbeidzjan
Zweden
Cyprus
Slovenië
Persoonlijke top 3: Noorwegen, Letland, Zweden (of toch maar Tsjechië?!)

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 22:26 uur
Onweerwolf schreef:
Ik voorspel de volgende landen in de finale:
Montenegro
Noorwegen
Letland
Azerbeidzjan
Zweden
Malta
Portugal
Israel
IJsland
Slovenië
Al twijfel ik sterk tussen Portugal en Polen.
Ik voorspel de volgende landen in de finale:
Montenegro
Noorwegen
Letland
Azerbeidzjan
Zweden
Malta
Portugal
Israel
IJsland
Slovenië
Al twijfel ik sterk tussen Portugal en Polen.
Portugal en IJsland eruit voor Polen En Tsjechië. Al vind ik persoonlijk dat Portugal het wel verdient.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 22:29 uur
Mogelijke eindwinnaars die ik nog op mijn lijstje heb staan: Estland, Rusland, Letland, Zweden en wellicht Spanje.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:33 uur
Zolang Letland en Slovenië door zijn en San Marino en Tsjechië niet ben ik tevreden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.