Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:35 uur
Litouwen vond ik ontzettend leuk, zowel om naar te kijken als te luisteren. Ook Tsjechië is me 100% meegevallen en klonk eigenlijk prima. En Montenegro vond ik ook mooi.
Voor Malta en Portugal was ik bang voor een slechte performance, maar beide zangeressen hebben zich redelijk staande gehouden.
Wie wel tegenvielen waren Polen en vooral IJsland. Het liedje is erg leuk, maar ze zong echt te vals om de finale te kunnen halen.
Edit: Ierland was ook slecht trouwens. Niet zuiver en oersaai.
Voor Malta en Portugal was ik bang voor een slechte performance, maar beide zangeressen hebben zich redelijk staande gehouden.
Wie wel tegenvielen waren Polen en vooral IJsland. Het liedje is erg leuk, maar ze zong echt te vals om de finale te kunnen halen.
Edit: Ierland was ook slecht trouwens. Niet zuiver en oersaai.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 22:38 uur
Als Zwitserland doorgaat dan zou ik wel juichen maar dat zal wel niet. 

0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:39 uur
Onweerwolf schreef:
Mogelijke eindwinnaars die ik nog op mijn lijstje heb staan: Estland, Rusland, Letland, Zweden en wellicht Spanje.
Mogelijke eindwinnaars die ik nog op mijn lijstje heb staan: Estland, Rusland, Letland, Zweden en wellicht Spanje.
Ik hou het nog steeds op Zweden, gevolgd door Rusland en Australië.... Letland als verrassende outsider maar komt tekort omdat het net even te lastig is voor de gemiddelde kijker en Italië vlak ik ook niet uit maar dat genre is tot nu toe nooit echt heel succesvol geweest dus ik ben nog niet overtuigd of ze voor de winst kunnen gaan.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:39 uur
Onweerwolf schreef:
Och, dat arme meisje van San Marino. Die zong bij het JESC ook al zo vals, maar toen had ze nog 4 andere meisjes bij zich die het ook niet konden.
Och, dat arme meisje van San Marino. Die zong bij het JESC ook al zo vals, maar toen had ze nog 4 andere meisjes bij zich die het ook niet konden.
Dat liedje zal ik eens opzoeken. Je maakt me nieuwsgierig.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:40 uur
O ja, mag die vreselijke Conchita zaterdag heel ver weg blijven. Ben dat mens zoooooooo zat. Het woord nep staat met hoofdletters op zijn voorhoofd geschreven.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:41 uur
starbright boy schreef:
Azerbeidzjan is een zeiknummer, maar zit wel weer geraffineerd in elkaar en gaat zoals elk jaar gewoon door. Maar meer dan middenmoot zaterdag is net niet.
Dat is precies hoe ik er ook over denk.Azerbeidzjan is een zeiknummer, maar zit wel weer geraffineerd in elkaar en gaat zoals elk jaar gewoon door. Maar meer dan middenmoot zaterdag is net niet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 22:41 uur
aERodynamIC schreef:
Ik hou het nog steeds op Zweden, gevolgd door Rusland en Australië.... Letland als verrassende outsider maar komt tekort omdat het net even te lastig is voor de gemiddelde kijker en Italië vlak ik ook niet uit maar dat genre is tot nu toe nooit echt heel succesvol geweest dus ik ben nog niet overtuigd of ze voor de winst kunnen gaan.
(quote)
Ohja verrek, Italië moet daar ook nog bij. Ik dacht al dat ik een finalist was vergeten.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:43 uur
En Frankrijk zou dit jaar met die visuals ook wel eens flink kunnen gaan verrassen.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:44 uur
Onweerwolf schreef:
En die koptelefoon bij Slovenië slaat als een tang op een varken.
Inderdaad. Maf mens, die zangeres. En een aanstelster.En die koptelefoon bij Slovenië slaat als een tang op een varken.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:46 uur
aERodynamIC schreef:
O ja, mag die vreselijke Conchita zaterdag heel ver weg blijven. Ben dat mens zoooooooo zat. Het woord nep staat met hoofdletters op zijn voorhoofd geschreven.
Die gaat vast een nieuwe gegarandeerd floppende single zingen zaterdag.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 22:49 uur
aERodynamIC schreef:
En Frankrijk zou dit jaar met die visuals ook wel eens flink kunnen gaan verrassen.
Ja, daar moet ik ook nodig eens een filmpje van gaan bekijken morgen.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:57 uur
Letland
Heb de tv na het laatste optreden uitgezet dus ik weet het nog niet, maar ik hoop dat ze door is.
De eerste halve finale heb ik gemist, dus geen idee hoe het live is, maar de studioversie van België vind ik ook geslaagd. Van wat ik tot nu toe heb meegekregen zijn België en Letland wel de favorieten.
Heb de tv na het laatste optreden uitgezet dus ik weet het nog niet, maar ik hoop dat ze door is.De eerste halve finale heb ik gemist, dus geen idee hoe het live is, maar de studioversie van België vind ik ook geslaagd. Van wat ik tot nu toe heb meegekregen zijn België en Letland wel de favorieten.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 22:59 uur
8 uit 10 weer, geen Zwitserland en geen Malta. En wel Litouwen en Montenegro.
Ik merkte dat ik zat te duimen voor het lef van Letland. Gelukkig door. Weer een bewijs dat eigenzinnigheid beter scoort dan laffe pogingen om een allemansvriendje te zijn.
Ik merkte dat ik zat te duimen voor het lef van Letland. Gelukkig door. Weer een bewijs dat eigenzinnigheid beter scoort dan laffe pogingen om een allemansvriendje te zijn.
0
Onweerwolf
En wederom 8/10
Litouwen en Cyprus vind ik wel totaal onbegrijpelijk. Beiden volstrekt bagger wat mij betreft.
Litouwen en Cyprus vind ik wel totaal onbegrijpelijk. Beiden volstrekt bagger wat mij betreft.
0
9/10 Tsjechië dus toch niet en Polen wel (beetje onterecht want wat was dat vals).
Een veel betere voorspelling dan afgelopen dinsdag dus
Een veel betere voorspelling dan afgelopen dinsdag dus

0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:01 uur
starbright boy schreef:
Litouwen had ik dus echt niet verwacht...
Litouwen had ik dus echt niet verwacht...
Ik wel...... zomers niemendalletje: slaat altijd wel aan en een aantal landen waren toch wel duidelijk een nee.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:05 uur
Ik hoor het helemaal niet in Tsjechie. Vond er niets aan en denk dat het 15e is geworden.
Dit denk ik:
1. Zweden
2. Azerbeidzjan
3. Slovenie
4. Noorwegen
5. Letland
6. Israel
7. Cyprus
8. Polen
9. Montenegro
10. Litouwen
11. Malta
12. Zwitserland
13. Portugal
14. IJsland
15. Tsjechië
16. Ierland
17. San Marino
Dit denk ik:
1. Zweden
2. Azerbeidzjan
3. Slovenie
4. Noorwegen
5. Letland
6. Israel
7. Cyprus
8. Polen
9. Montenegro
10. Litouwen
11. Malta
12. Zwitserland
13. Portugal
14. IJsland
15. Tsjechië
16. Ierland
17. San Marino
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:06 uur
Mijn god was wat San Marino toch slecht, een van de slechtste inzendingen die ik ook heb gehoord. 

0
Ik had het door verwacht, maar ook daar vond ik echt niks aan. Dus ik ben niet rouwig.
0
Jammer van Portugal en Malta, maar wel begrijpelijk.
Dat Polen door is vind ik juist verre van begrijpelijk. Zou die rolstoel geholpen hebben?
Dat Polen door is vind ik juist verre van begrijpelijk. Zou die rolstoel geholpen hebben?
0
Het is inderdaad te hopen dat Nederland nu ook eens durft met zoiets als het nummer uit Letland. Twee jaar deden we het op dat vlak ook niet beroerd (of het je smaak was of niet), zodra we weer terug gaan op safe met een zangeres die wel kan zingen gaat het fout (ik zeg een Edsilia 2, Hind etc etc).
Gewoon eigenzinnig en met lef. Zeker de laatste jaren scoort dat prima.
Maar we zullen vast wel weer een goede zanger of zangeres sturen met een ongelooflijk veilig liedje en het dan weer niet begrijpen. Nederland is terecht het lachertje van het festival, ondanks die 2 betere jaren.
Gewoon eigenzinnig en met lef. Zeker de laatste jaren scoort dat prima.
Maar we zullen vast wel weer een goede zanger of zangeres sturen met een ongelooflijk veilig liedje en het dan weer niet begrijpen. Nederland is terecht het lachertje van het festival, ondanks die 2 betere jaren.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:07 uur
Misschien ben ik hier de enigste hier maar had het wel leuk gevonden als Ierland door was gegaan, vond het best een aardig liedje.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:09 uur
laxus11 schreef:
Misschien ben ik hier de enigste hier maar had het wel leuk gevonden als Ierland door was gegaan, vond het best een aardig liedje.
Op cd ja

0
Onweerwolf
Wel fijn dat topland Israel weer eens door is. Die zaten al een tijdje te twijfelen of ze nog wel deel zouden nemen omdat ze al (zeer onterecht) niet de finale haalden.
Ik ben benieuwd of Tsjechië volgend jaar weer verstek laat gaan.
Ik ben benieuwd of Tsjechië volgend jaar weer verstek laat gaan.
0
Die had ik nog niet gehoord, overigens vond ik de zangeres ook niet tegenvallen

0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:15 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.