Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 23:16 uur
Ik vond de vergelijking met Tori Amos door Maas wel terecht; ook een meisje met een pingelpiano en een vreselijke zeikstem. 

0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:17 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vond de vergelijking met Tori Amos door Maas wel terecht; ook een meisje met een pingelpiano en een vreselijke zeikstem.
Jij praat wel vaker onzin (indiaan *kuch*) dus dit neem ik niet serieus.
En Cornald Maas neem ik al helemaal niet meer serieus met zijn opmerkingen. Die mafkees zat zelf in de selectiecommissie en riep een half jaar terug luid en duidelijk hoe goed het nummer van Trijntje wel niet was. Moet je hem nu horen. Zo totaal niet serieus meer te nemen. Opzouten ermee en een geheel nieuwe, frisse commissie opstarten. Ook altijd weer diezelfde kliek in de jury. Die tijd lijkt me nu toch echt wel voorbij.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:22 uur
Wat heeft die Portugese trouwens een leuk koppie!
Jammer dat dat tijdens haar optreden niet te zien was, omdat ze voortdurend zo boos keek.
Molly zou ik niet per se knap willen noemen. En zingen kan ze ook al niet
Jammer dat dat tijdens haar optreden niet te zien was, omdat ze voortdurend zo boos keek.Molly zou ik niet per se knap willen noemen. En zingen kan ze ook al niet

0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:23 uur
Zaterdag gaat het gewoon tussen Zweden en Australië (en dat kan weleens spannend worden). Met Rusland als gevaarlijkste outsider, Letland en Belgie de top 10 (en misschien wel de top 5) in. En Italie dat fors gaat tegenvallen en de top 10 niet gaat halen.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:25 uur
Ja dat laatste gevoel heb ik ook meer en meer, zeker omdat soortgelijke nummers het in het verleden ook helemaal niet zo goed doen. Een strijd tussen Zweden en Australië voorzie ik ook en Rusland die meedoet..
België en Letland top 10 lijkt me zeer waarschijnlijk en Spanje zou wel eens tegen kunnen gaan vallen. Mooi nummer maar schijnt live zwak te zijn.
België en Letland top 10 lijkt me zeer waarschijnlijk en Spanje zou wel eens tegen kunnen gaan vallen. Mooi nummer maar schijnt live zwak te zijn.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:27 uur
Serieus? Of is dat gewoon omdat je er niks aan vindt?
Makkelijk, vlot nummer en toch de 'novelty' van het festival. Lijken mij prima ingrediënten. Ik zie dat als land liever winnen dan Zweden want dat weten we nu onderhand wel. Laat die maar tweede worden
Makkelijk, vlot nummer en toch de 'novelty' van het festival. Lijken mij prima ingrediënten. Ik zie dat als land liever winnen dan Zweden want dat weten we nu onderhand wel. Laat die maar tweede worden

0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:28 uur
stoepkrijt schreef:
Jammer dat dat tijdens haar optreden niet te zien was, omdat ze voortdurend zo boos keek.
Molly zou ik niet per se knap willen noemen. En zingen kan ze ook al niet
Jammer dat dat tijdens haar optreden niet te zien was, omdat ze voortdurend zo boos keek.Molly zou ik niet per se knap willen noemen. En zingen kan ze ook al niet
Nou als ik haar zo zag bij het optreden van vanavond kon ze er wel mee door hoor

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 23:28 uur
aERodynamIC schreef:
Serieus. Er zijn veel sterkere inzendingen.
Ik vind er inderdaad zelf ook niets aan dus wellicht word ik daardoor gekleurd maar ik kan het me niet voorstellen.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:29 uur
We gaan het zien. Ik zeg top 3.
En wat is sterker? Letland? Prima maar gaat iedereen dat zo goed vinden dat het kans maakt op de overwinning? Lijkt het me een veel te uitgesproken nummers voor.
Ik zou echt niet weten wat dan sterker zou moeten zijn (buiten Zweden waar alles wel aan klopt).
En wat is sterker? Letland? Prima maar gaat iedereen dat zo goed vinden dat het kans maakt op de overwinning? Lijkt het me een veel te uitgesproken nummers voor.
Ik zou echt niet weten wat dan sterker zou moeten zijn (buiten Zweden waar alles wel aan klopt).
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 23:30 uur
Die mevrouw van Portugal is inderdaad een knappe dame.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:33 uur
Zweden vond ik overduidelijk de beste act hebben, Hoop dat ze bij de avrotros goed gekeken hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 23:33 uur
Rusland, Letland, Zweden, Spanje, Italië, Estland, België en wellicht ook Noorwegen, Azerbeidzjan en Frankrijk wel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 23:36 uur
laxus11 schreef:
Zweden vond ik overduidelijk de beste act hebben, Hoop dat ze bij de avrotros goed gekeken hebben.
Ik vond de act van Letland is een stuk leuker. Die van Zweden is zeker niet slecht maar wel heel erg plastic.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:37 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vond de act van Letland is een stuk leuker. Die van Zweden is zeker niet slecht maar wel heel erg plastic.
(quote)
Die vond ik ook sterk ja, ook het beste nummer van vanavond vond ik.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:41 uur
En volgend jaar niet doen voor Nederland:
-Een zangeres waarvan iedereen zegt "maar ze heeft zo'n goede stem" met een zouteloos nummer
-Een ex-Idols, X-Factor en Voice-deelnemers die hun carriere nieuw leven in willen blazen
-Op het laatste moment ineens denken "oh ja we moeten een jurk en het moet goed ogen". Dat moet je gewoon in februari al klaar hebben
-Jan Smit, niet als zanger en niet meer als commentator. En Maas heb ik ook wel gehoord inderdaad.
-Verbaasd zijn als Dries Roelvink zich weer eens aanbiedt.
Ik ben steeds meer voor iets elektronisch. Eigenlijk maf dat we nog nooit ook maar een nummer hebben gestuurd in die richting. En dat kan zowel van bloedcommercieel tot spannend en eigenzinnig.
-Een zangeres waarvan iedereen zegt "maar ze heeft zo'n goede stem" met een zouteloos nummer
-Een ex-Idols, X-Factor en Voice-deelnemers die hun carriere nieuw leven in willen blazen
-Op het laatste moment ineens denken "oh ja we moeten een jurk en het moet goed ogen". Dat moet je gewoon in februari al klaar hebben
-Jan Smit, niet als zanger en niet meer als commentator. En Maas heb ik ook wel gehoord inderdaad.
-Verbaasd zijn als Dries Roelvink zich weer eens aanbiedt.
Ik ben steeds meer voor iets elektronisch. Eigenlijk maf dat we nog nooit ook maar een nummer hebben gestuurd in die richting. En dat kan zowel van bloedcommercieel tot spannend en eigenzinnig.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:43 uur
Let maar op: het gaat weer zo'n 'grootheid' worden die goed kan zingen maar een zouteloos nummer krijgt.
En Jan is gewoon weer van de partij en mag wederom in koor met Cornald onzin uitkramen.
En als het dan gedaan is snappen we het niet. En dan mogen we nog lang terugkijken op 'die twee succesjaren'
En Jan is gewoon weer van de partij en mag wederom in koor met Cornald onzin uitkramen.
En als het dan gedaan is snappen we het niet. En dan mogen we nog lang terugkijken op 'die twee succesjaren'

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 23:45 uur
Hopelijk wordt UK zaterdag laatste zodat we volgend jaar geen Caro Emerald hebben.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:45 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Dit. Mijn stem gaat alleszins naar Letland. (en die van jullie naar België uiteraard!)
Zweden heeft een opvallende en toffe act en geen slecht nummer. Maar het nummer is zoooo typisch Eurosong dat het niet meer leuk is en de plastieken lach van de zanger kan ik ook niet echt verdragen. Nee, geef mij dan maar de originaliteit van Letland (en België uiteraard)!
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:46 uur
Laten we het hopen dat Zweden niet voorspelbaar wint, maar ik vrees het ergste.
UK gaat niks klaarmaken zaterdag en Caro mag thuisblijven van mij.
UK gaat niks klaarmaken zaterdag en Caro mag thuisblijven van mij.
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 23:52 uur
Het was trouwens 7 jaar geleden toen Letland voor het laatst in de finale stond. Bovendien is het sinds de invoering van de halve finales nog nooit voorgekomen dat alle drie de Baltische staten in de finale stonden.
Sterker nog, het is maar 2x voorgekomen dat alle drie de Baltische Staten tegelijk in de finale stonden en... beide keren won, jawel, een Baltische staat.
Sterker nog, het is maar 2x voorgekomen dat alle drie de Baltische Staten tegelijk in de finale stonden en... beide keren won, jawel, een Baltische staat.

0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:53 uur
Onweerwolf schreef:
Die beiden bepaald niet de geschiedenis in gaan als de beste winnaars ooit...

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 mei 2015, 23:54 uur
starbright boy schreef:
(quote)
Daar heb je dan weer enorm gelijk in.

Dat zou Aminata of het Estse duo wel goed kunnen maken.
0
geplaatst: 21 mei 2015, 23:59 uur
Twijfel zelf ook aan Australië, met name omdat ik in persoonlijke kringen veel gezeur hoor over hoe belachelijk het is dat ze uberhaupt mee mogen doen.
0
geplaatst: 22 mei 2015, 00:06 uur
Hopelijk niet te veel in de buurt van België. Wanneer wordt over 't algemeen de volgorde bekendgemaakt?
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 mei 2015, 00:09 uur
JSPR_G schreef:
Hopelijk niet te veel in de buurt van België. Wanneer wordt over 't algemeen de volgorde bekendgemaakt?
(quote)
Morgen geloof ik. Dat bepaalt de organisatie helaas.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 mei 2015, 00:10 uur
En wow, Letland staat in de tweede helft die verder bijna helemaal vol staat met ballads, enige uptempo songs zijn Georgië, Duitsland en dan Spanje en Letland die er tussenin zitten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.