MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
Let maar op: het gaat weer zo'n 'grootheid' worden die goed kan zingen maar een zouteloos nummer krijgt.

En Jan is gewoon weer van de partij en mag wederom in koor met Cornald onzin uitkramen.

En als het dan gedaan is snappen we het niet. En dan mogen we nog lang terugkijken op 'die twee succesjaren'

Ik hoop eigenlijk dat Nederland volgend jaar een DJ stuurt, want daarvan hebben we genoeg goede van naam ( Hardwell, Armin van Buuren, Martin Garrix of iets dergelijks), en laat iemand als Dotan of Anneke van Giersbergen de vocalen verzorgen.

Gewoon er een groot feest van maken, als je dan niet hoog eindigt, kun je in ieder geval wel zeggen dat je meer stemming in het hele vastgeroeste gebeuren hebt gebracht.

Onweerwolf
Dat deed Griekenland in 2011 zeer verdienstelijk.

Onweerwolf schreef:
Dat deed Griekenland in 2011 zeer verdienstelijk.

Ik vind de zang minder.
Waarschijnlijk ook een duur grapje, vervolgens was het geld daar wel op.

Onweerwolf
deric raven schreef:
(quote)

Ik vind de zang minder.
Waarschijnlijk ook een duur grapje, vervolgens was het geld daar wel op.

Ze wonnen de halve finale en werden 7e in de finale. De combinatie kan dus werken en inderdaad Nederland zou dat beter kunnen doen, zeker met Anneke van Giersbergen.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat liedje zal ik eens opzoeken. Je maakt me nieuwsgierig.

"enjoy"

Overigens 15e van de 16 geworden.

En die dude werd het jaar ervoor 10e van de 12 met een overigens wel redelijk liedje.

starbright boy schreef:
En volgend jaar niet doen voor Nederland:
-Een zangeres waarvan iedereen zegt "maar ze heeft zo'n goede stem" met een zouteloos nummer
-Een ex-Idols, X-Factor en Voice-deelnemers die hun carriere nieuw leven in willen blazen
-Op het laatste moment ineens denken "oh ja we moeten een jurk en het moet goed ogen". Dat moet je gewoon in februari al klaar hebben
-Jan Smit, niet als zanger en niet meer als commentator. En Maas heb ik ook wel gehoord inderdaad.
-Verbaasd zijn als Dries Roelvink zich weer eens aanbiedt.

Ik ben steeds meer voor iets elektronisch. Eigenlijk maf dat we nog nooit ook maar een nummer hebben gestuurd in die richting. En dat kan zowel van bloedcommercieel tot spannend en eigenzinnig.

Voor België is anders een zanger uit X-factor of The Voice wel een succesformule gebleken: Tom Dice, Roberto Bellarosa en Loïc Nottet allemaal deden ze mee aan een talentenjacht.

aERodynamIC schreef:
Serieus? Of is dat gewoon omdat je er niks aan vindt?

Makkelijk, vlot nummer en toch de 'novelty' van het festival. Lijken mij prima ingrediënten. Ik zie dat als land liever winnen dan Zweden want dat weten we nu onderhand wel. Laat die maar tweede worden

Ik heb toch liever dat Zweden wint. Ik zat gisteren al klaar met mijn Zweedse sjaal en wil zaterdag gewoon de zesde overwinning van Zweden zien.

Even kopiëren van Moviemeter. De schuingedrukte zijn duidelijk mijn favorieten.

Eerste halve finale:
Rusland
België
Estland

Roemenië
Georgië
Servië
Griekenland
Finland
Wit-Rusland
Moldavië

Hongarije mag van mij ook door maar vrees ervoor.

Tweede halve finale:
Letland
Zweden

Noorwegen
Slovenië
Montenegro
Azerbeidzjan
Litouwen
Cyprus
Malta
IJsland

Israël en Polen had ik zelf niet door laten gaan. Malta en IJsland dus niet door. Vond de 2e halve finale echt wel matig, zelfs voor Eurovisie-begrippen. Veel te veel saaie ballads. Al de liedjes die een beetje 'anders' waren gingen dan ook gewoon door.

deric raven schreef:
(quote)

Ik hoop eigenlijk dat Nederland volgend jaar een DJ stuurt, want daarvan hebben we genoeg goede van naam ( Hardwell, Armin van Buuren, Martin Garrix of iets dergelijks), en laat iemand als Dotan of Anneke van Giersbergen de vocalen verzorgen.

Gewoon er een groot feest van maken, als je dan niet hoog eindigt, kun je in ieder geval wel zeggen dat je meer stemming in het hele vastgeroeste gebeuren hebt gebracht.

Afrojack moet gewoon weer zo'n soort plaatje produceren voor één van onze artiesten. Dan denk ik dat je het wel ver kan schoppen in de finale. Ik denk zelfs dat als Anouk deze gebruikt had ipv Birds dat een Top 3 zeker mogelijk was geweest!

"In San Marino wonen twee zangers. En die wilden helaas niet deelnemen."

Zou je wellicht zeggen. Ik vind hem ook erg goed. Maar hij is in Nederland zelf al aardig geflopt...

Arrie schreef:
Zou je wellicht zeggen. Ik vind hem ook erg goed. Maar hij is in Nederland zelf al aardig geflopt...

Denk dat het meer een promotie-dingetje is geweest. Daar Anouk zelf nog lang niet klaar was met een album en ook weinig aandacht schonk aan de video.

The running order for the Grand Final

1. Slovenia
2. France
3. Israel
4. Estonia
5. United Kingdom
6. Armenia
7. Lithuania
8. Serbia
9. Norway
10. Sweden
11. Cyprus
12. Australia
13. Belgium
14. Austria
15. Greece
16. Montenegro
17. Germany
18. Poland
19. Latvia
20. Romania
21. Spain
22. Hungary
23. Georgia
24. Azerbaijan
25. Russia
26. Albania
27. Italy

Iig een knallend einde met Italië . Rusland zit ook gunstig in het schema.

Ik heb er zin in!

Zweden, Australië en België zitten toch wel zeer dicht bij elkaar. Maar goed, echt te klagen hebben we niet. De tweede helft wordt wel dodelijk saai.

Edit: wel een voordeel dat de eerste vijf nummers na België niets bijzonders zijn.

Heb ook de liedjes van de grote landen eens geluisterd. Australië en Italië mogen bij de goede nummers gezet worden, naast Rusland, België, Estland, Letland en Zweden. Zweden zou ik als nummer zelf eigenlijk iets lager plaatsen maar met die performance (met de leuke visuele effecten) gaan ze zeker heel hoog scoren.

Ik denk dat het zal gaan tussen Zweden en Rusland maar Rusland heeft wel echt mazzel met zijn positie! Als je later in het programma zit, word je doorgaans gewoon beter onthouden!

Martial
aERodynamIC schreef:

Zo totaal niet serieus meer te nemen.

Nee en dan onze arrogante Trijntje die heeft het lekker serieus aangepakt, die dacht dat ze het met haar stem wel even zou gaan redden, een half jaar heeft ze de tijd gehad om iets neer te zetten en dan komt ze met zo'n wanproduct, het nummer was al ruk en de act was helemaal een lachertje en dan hebben we het nog niet eens over de belabberde regie, Walk Along is één van de zwakste inzendingen ooit uit Nederland, de arrogantie is afgestraft en hoe.

En dan helemaal lachen als je Trijntje hoort zeggen dat ze op het Songfestival wel wat meer aandacht mogen hebben voor het zanggedeelte en dan denk ik wanneer heb jij voor het laatst een Songfestival gezien?

Maar ja volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen

Als ik even een voorzichtige voorspelling mag doen voor zaterdag dan gok ik op deze:

1. Zweden
2. Rusland
3. Australie

Estland en Belgie mogen van mij ook in de Top 10 eindigen, moet er wel bij zeggen dat ik deze jaargang één van de slechtste Songfestivals vind van de afgelopen 15 jaar

Onweerwolf
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.

Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.

Je hebt tot ongeveer morgenavond 19:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet. Zorg tevens dat je als naam je musicmeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen.

Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.

Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)

En hier de link voor dit jaar: MM ESC 2015

Tags voor eerdere deelnemers:

laxus11
Joy4ever
starbright boy
NewYorkCityLight
catdog
aERodynamIC
beatcluster
Svendra
Urbanoetang
Ayreonfreak
ranboy
Onweerwolf
Gretz
L_T_B
stoepkrijt
Emile93
remcodulac
madmadder
vigil
Cerclezot
staralfur
Martial
Rudi S
thelion
abraham sikkema
El Ninjo
wilfred sch
nico1616

Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.

Onweerwolf
Iemand die trouwens weet wie Abraham Sikkema en Wilfred sch zijn?

Onweerwolf
En Lex is er weer als eerste bij.

Onweerwolf schreef:
En Lex is er weer als eerste bij.

Uiteraard haha

Gestemd! Dankjewel weer Onweerwolf .

OEEEE LEUK!!! Ff invullen!!!

Phoe! Ik vond het toch wel erg moeilijk!!! Er zitten veel leuke nummers in de finale!

Onweerwolf
Ik vind dit jaar vooral een jaar met heel veel prima subtoppers. Het gemiddelde ligt vrij hoog. Desalniettemin zitten er weinig echte uitschieters bij. Eigenlijk alleen Roemenië als grote aller tijden topper voor mij en dan nog enkele landen die volgend jaar wel de tweede helft van mijn top 250 zullen halen.

Ja dat ben ik met je eens. Daarom zou het dit jaar misschien ook eindelijk weer eens spannend kunnen worden!
Alleen over Roemenië ben ik niet helemaal met je eens: het is in de studio-opname erg mooi maar live komt het niet over!

Emile93 schreef:
Ik denk dat het zal gaan tussen Zweden en Rusland maar Rusland heeft wel echt mazzel met zijn positie! Als je later in het programma zit, word je doorgaans gewoon beter onthouden!

Nou ja vorig jaar won Conchita en die mocht als 11e optreden dus een garantie is het niet

Onweerwolf
Emile93 schreef:
Ja dat ben ik met je eens. Daarom zou het dit jaar misschien ook eindelijk weer eens spannend kunnen worden!
Alleen over Roemenië ben ik niet helemaal met je eens: het is in de studio-opname erg mooi maar live komt het niet over!

Live komt het inderdaad minder over dan gehoopt ja.

Ik ben wel erg benieuwd waar ze terecht komen. Ze hebben een geweldige loting in ieder geval.

laxus11 schreef:
(quote)

Nou ja vorig jaar won Conchita en die mocht als 11e optreden dus een garantie is het niet

Uitzonderingen zijn er altijd, en iemand als Conchita krijg je echt niet uit je hoofd hoor, al komen er 500 nummers na.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.