MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
dix
Letland heeft de meest gewaagde en geslaagde inzending. Misschien dat de dobberbonus de rest doet.

Maar het wordt vast gewoon weer Zweden

JDS
Hartjes vormen jongens, komaan! Liefde overal! En bruggen hé!

Onweerwolf
Teunnis schreef:

9. Georgia

Yep, ik zei al in mijn voorspelling dat dit een favoriet bij de jeugd ging zijn.

Stiekem nog snel een plekje lager gezet natuurlijk na je eerste enthousiasme...

aERodynamIC schreef:

Flop 3:

1. Albanië
2. Verenigd Koninkrijk
3. Polen

We zijn het behoorlijk eens. Als ik er meer dan 3 had moeten kiezen had Polen bij mij op 4 gestaan.

En we hebben weer beeld en geluid, bijna anderhalf uur op zwart gestaan hier in Zeeland.........

Ik zou het leuk vinden als die Duitse Amy top10 zou halen.

Mijn top 4:

1. België
2. Letland
3. Hongarije
4. Israël

Flop 4:

1. Albanië
2. Rusland
3. Georgië
4. Slovenië

Georgië vond ik echt heel slecht. Slechte act, afschuwelijke jurk, en vreselijke zang.

Al sloeg Albanië echt alles, wat was dat ontzettend beroerd gezongen.

JDS
Ik verwacht Estland, Letland en Israël redelijk hoog. Zweden wint. België zesde.

Hmm, Polen wordt hier niet gewaardeerd. Die vond ik dan weer best mooi.

Onweerwolf
Justus18 schreef:
Ik zou het leuk vinden als die Duitse Amy top10 zou halen.

Ik ook! Maar ik ben er heel erg bang voor.

Ik vind het niveau dit jaar best meevallen.
Ik blijf erbij dat Rusland de meeste kans maakt om te winnen: sterke performance, krachtig gezongen, veel uitstraling en het feit dat ze anti-Poetin is zal haar nog extra stemmen opleveren.
Het nummer van Zweden vind ik matig, moet het vooral van de (overigens geweldige) act hebben.
Noorwegen, Australië, Roemenië en Italië vind ik ook sterk voor de dag komen, komen zeker in de top-10. Ook Azerbeidjan, weliswaar een zeiknummer maar geraffineerd in elkaar gestoken met sterke act en veel diaspora-stemmen.
Slechtste 3: Armenië, Polen en Albanië.

Hongarije vond ik dan echt vreselijke superbrave meuk. Leuk voor een EO jongerendag wellicht. Dat land scoort doorgaans veel hoger bij mij.

Onweerwolf
Arrie schreef:

Dat was pas beroerd gezongen. Donderdag was Albanië slechter dan Polen en vandaag andersom.

Ik vind beide liedjes in de studioversies best prima.

Arrie schreef:

Niet goed niet slecht, beetje grijze middelmaat voor mij.

LucM schreef:
Ien het feit dat ze anti-Poetin is zal haar nog extra stemmen opleveren.

Hoe kom je daar bij? Dat nieuws is mij ontgaan.

Onweerwolf
Laten we hopen dat het eindelijk weer eens een echte ouderwetse spannende voting wordt.

Georgië is overigens mijn guilty pleasure van de avond.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Yep, ik zei al in mijn voorspelling dat dit een favoriet bij de jeugd ging zijn.

Stiekem nog snel een plekje lager gezet natuurlijk na je eerste enthousiasme...

Tsja, die laatste drie plekken zijn me vrijwel om het even. Daar hadden net zo goed Duitsland, Hongarije of Spanje kunnen staan. Samen met de drie in mijn lijstje waren dat nummers die me niet stoorden, niks meer, niks minder.

1 Zweden
2 Australie
3 Italie
4 Rusland
5 Belgie
6 Estland
7 Cyprus
8 Servie
9 Spanje
10 Israël

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Hoe kom je daar bij? Dat nieuws is mij ontgaan.

Iedereen is anti-Putin toch? Zeker als je ESF fan bent, lijkt me.

Zelf vond ik Duitsland het best, gevolgd door Litouwen, Spanje en Belgie.
De grootste kanshebber is Rusland volgens mij.

Wat me meeviel deze editie was de zangkwaliteit, die is wel eens minder geweest.

aERodynamIC schreef:
Hongarije vond ik dan echt vreselijke superbrave meuk. Leuk voor een EO jongerendag wellicht. Dat land scoort doorgaans veel hoger bij mij.

Viel bij mij ook positief op doordat het mooi klein werd gehouden. Erg fijn tussen alle over de top ballads.

Verder inderdaad erg braaf, maar het is nou niet dat de avond verder nou uit zulke gewaagde muziek bestond, op een enkel liedje na (België, Letland).

Onweerwolf schreef:
(quote)

Iedereen is anti-Putin toch? Zeker als je ESF fan bent, lijkt me.

Ik kan me niet voorstellen dat zij dat dan openlijk gaat roepen.

Teunnis schreef:
(quote)

Tsja, die laatste drie plekken zijn me vrijwel om het even. Daar hadden net zo goed Duitsland, Hongarije of Spanje kunnen staan. Samen met de drie in mijn lijstje waren dat nummers die me niet stoorden, niks meer, niks minder.

Spanje vond ik ook flink beroerd...

Onweerwolf
Het liedje van Hongarije vond ik best redelijk, alhoewel voor Hongaarse begrippen zwak, maar de act was echt verschrikkelijk, wat mij betreft.

LucM schreef:
Ik vind het niveau dit jaar best meevallen.

Eens. Zat ook genoeg eigenzinnigs bij, misschien wel met dank aan de vorige twee jaren van Nederland. Wel veel ballads.

Het nummer van Hongarije is mij te zoet en vrij saai en de tekst te simpel.

Mijn top-4: (België en Australië jammer genoeg niet meegemaakt, wat ik van België voorbij hoorde komen net klonk wel vrij goed)

1. Letland

2. Zweden
3. Georgië (sorry)
4. Rusland

Onlangs op youtube het songfestival van 1975 en 1980 terug bekeken.
Meer dan 3 redelijke nummers hoorde je toen niet per avond.
Dan valt het met het niveau nu best mee

Ik ben echt helemaal klaar met Conchita Wurst..... in de gehaktmolen ermee. Hopelijk horen we daar na vanavond nooit meer wat van. Een jaar lang zoveel aanstelleritis is te veel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:18 uur

geplaatst: vandaag om 11:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.