MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Nou dat was dus de poging met het ' volkse' lied, wat nu de volgende keer?

Nog meer volks, want de TROS organiseert het de komende tien jaar.

De kanshebbers om te winnen zijn volgens mij Israel, Azerbeidzjan en Georgie. Met als outsiders Armenie, Belgie en Albanie en misschen Duitsland maar die moet ik nog zien optreden.

Volgend jaar pleit ik voor seks of sober. Een van de twee.

Goh, verrassend dit. Las ook net dat we voor het laatst met de finale meegedaan hebben in 2004

Dat las je niet. Dat hoorde je toen je de uitzending live aan het volgen was. Geef het maar toe. We lachen je niet uit.

Nederland zou bv gewoon een goede Nederlandse artiest kunnen kiezen als ik zeg maar Anouk.

Paap_Floyd schreef:
Dat las je niet. Dat hoorde je toen je de uitzending live aan het volgen was. Geef het maar toe. We lachen je niet uit.

Nee, ik hoorde het trieste nieuws net van Arrie op slsk. Ik was het glad vergeten, anders had ik natuurlijk voor de buis gezeten

Jammer dat Zweden en Slovenië niet door zijn. Het nummer van Israel vind ik overigens hoogst irritant.

Ik ook 8 van de 10 goed. Zweden en Kroatie er niet bij verbaasde me enorm. Des te meer omdat ik vooraf Kroatie wel top 5 in de finale zag halen.
Ik gok nog steeds op Israel voor de overwinning (maar dan moet ie wel beter zingen wat ie doorgaans ook altijd doet) of Duitsland (maar eerst afwachten hoe dat live overkomt). Azerbeidzjan zie ik ook ver komen alhoewel dat live dramatisch was maar dat maakt meestal niets uit.

Helaas nog 9 jaar Tros dus ik denk dat we in 2020 misschien weer eens de finale gaan halen. Aan de andere kant bakte de NOS er ook niet veel van met goede artiesten met prutliedjes.

Pierre Kartner heeft trouwens van de week aangegeven het nummer voor volgend jaar weer te willen gaan schrijven

dix
Laten we Pierre Kartner over de grens smijten

Geweldig, dat Eurovisie Soap Festival

L_T_B schreef:
Jammer dat Zweden en Slovenië niet door zijn. Het nummer van Israel vind ik overigens hoogst irritant.

Ja, heel jammer. Ik had ze allebei in mijn top 10. Desondanks ook 8 goed.

Ik zou er lang of kort over kunnen lullen, maar ik denk dat ik het hier maar bij laat:

Father McKenzie
kaztor schreef:
Ik zou er lang of kort over kunnen lullen, maar ik denk dat ik het hier maar bij laat:

Ik ook, dit blijft tenslotte een muzieksite...

Wat een verrassing zeg dat we niet door zijn. Nja in ieder geval leuk dat Belgie wel door is.

Ik las ook dat Nederland het slechtst presterende land is in het songfestival van de afgelopen 7 jaar. We hebben sinds 2004 niet meer in de finale gestaan.

Welke plek zijn we nou uiteindelijk geeindigd?

dix schreef:
Laten we Pierre Kartner over de grens smijten

Als het even kan niet over de grens met België

Sheplays
Onder het kopje songfestival op de site van Cornald Maas staat het volgende:
Maar verder komen die vooroordelen ons vooral goed uit: wij kunnen slecht tegen ons verlies, leggen de schuld graag bij anderen, en de nieuwkomers zijn dan een gemakkelijk slachtoffer.

Een gemakkelijk slachtoffer van Cornald Maas dan zeker. Dit kwitterde hij een paar uur geleden:

Cornald's twitter schreef:

En de ijslandse zangeres heeft al beloofd dat ze haar jurk op oerol (opium !) als tent komt opzetten
about 8 hours ago via Snaptu

Ierland en Roemenië door, Zweden en Kroatië niet Ik vond dat Sieneke het goed gedaan heeft maar gezien de kwaliteiten van de andere landen hield ik al rekening met een exit. Zeker toen Ierland door bleek te zijn wist ik genoeg. Jammer. Zal je zien als je volgend jaar een ballad stuurt dat de andere landen weer over het podium lopen te huppelen. Georgië heeft een geweldige zangeres, die was me eerder niet opgevallen. Ik ga het zaterdag wel zien wat het wordt. Nu mijn persoonlijke favoriet Kroatië eruit ligt maakt het me verder niet zoveel uit wie er wint.

Zorin
Ik snap überhaupt niet waarom je nog mee zou doen met zo'n festival wat tegenwoordig één groot circus/kermis is, maar ik hoef er niet naar te kijken en doe dat al jaren niet meer; ieder zijn meug.

Gisteren:

Father McKenzie schreef:
voor de rest hou ik me braafjes.... en geheel weg van dit forumtopic, wees gerust...

Vandaag:

Father McKenzie schreef:
(quote)

Ik ook, dit blijft tenslotte een muzieksite...

Vooral dat lijkt me wel een waard...

NewYorkCityLight schreef:
Ik las ook dat Nederland het slechtst presterende land is in het songfestival van de afgelopen 7 jaar. We hebben sinds 2004 niet meer in de finale gestaan.

(afbeelding)

(afbeelding)

Zorin schreef:
Ik snap überhaupt niet waarom je nog mee zou doen met zo'n festival wat tegenwoordig één groot circus/kermis is, maar ik hoef er niet naar te kijken en doe dat al jaren niet meer; ieder zijn meug.

100% mee eens. Wat een poppenkast, gezeik en verplicht leuk vinden komt er op je af. Wat een ongetalenteerde c-artiesten.

Ik kijk ook niet, maar soms kun je niet voorkomen dat er iets voorbijgaat tijdens het zappen. Trouwens, ik heb gisteren een aantal prachtige cd's gedraaid tijdens het festijn.

De muziek van het Songfestival is al jaren zo allerbelabberst, mag ik eens de arrogante stelling opwerpen dat de nummers eigenlijk te zwak zijn om sowieso op musicmeter te mogen worden besproken, dat daar maar een eigen muzieksite voor moet komen?

Daar wil je, als gerespecteerde site waar afgewogen over de muzikale smaak wordt gedebatteerd, toch niet mee geassocieerd worden? Trouwens, het feit dat we de laatste 10 jaar in de ijzeren greep van de Oosteuropeesche landen zitten, of daar in ieder geval slachtoffer van zijn, is sowieso al een reden om elke betrokkenheid bij dat festival te verbreken.

3,4 uur lang duurt zo'n programma, om over alle 'voorpret' nog maar te zwijgen. Daar had je 6 cd's in kunnen draaien, ongetwijfeld stuk voor stuk beter dan het Eurovisie Song Festival. Wat een drama.

Frusties gegeten bij je ontbijt, musician?

Misterfool

Hoezo? De waarheid is soms hard, dat heeft met het ontbijt niets te maken. Meestal neem ik alleen koffie en twee bruine sneetjes brood met jam overigens

Ik ben het wederom met je eens musician, hoe iemand als Aerodynamic met stalen gezicht (neem ik aan) kan lopen verkondigen dat ie het hele programma heeft gekeken en er zelfs een reeks goede liedjes kan bespeuren bevreemd me. Zeker als je zijn top 10 ziet, die over het algemeen toch niet door iemand kan worden samengesteld met slechte smaak... een echte muziekliefhebber kijkt toch niet naar het EVSF? Net zo min als dat ie Marco Borsato, de Toppers of Bauer luistert.

Nou, ik vind het songfestival hartstikke leuk! Sommige landen sturen wél artiesten die succesvol en gerespecteerd zijn. Volgens mij is het zuurpruimerij om te zeggen dat er altijd alleen maar verschrikkelijke liedjes zijn en dat Nederland nooit meer mee moet doen.

Het idee dat alle landen in Europa jaarlijks gewoon één liedje sturen dat hun land vertegenwoordigt, dat is toch goed en leuk en mooi? Er is toch niets aan om alleen maar elitair te doen, dat kan de overige 362 dagen van het jaar nog.

harm1985 schreef:
Ik ben het wederom met je eens musician, hoe iemand als Aerodynamic met stalen gezicht (neem ik aan) kan lopen verkondigen dat ie het hele programma heeft gekeken en er zelfs een reeks goede liedjes kan bespeuren bevreemd me. Zeker als je zijn top 10 ziet, die over het algemeen toch niet door iemand kan worden samengesteld met slechte smaak... een echte muziekliefhebber kijkt toch niet naar het EVSF? Net zo min als dat ie Marco Borsato, de Toppers of Bauer luistert.

Ach, als ie er plezier in heeft...

Ik moet vaak werken, maar anders had ik het ook wel bekeken, al is het meer voor leedvermaak.

harm1985 schreef:
Ik ben het wederom met je eens musician, hoe iemand als Aerodynamic met stalen gezicht (neem ik aan) kan lopen verkondigen dat ie het hele programma heeft gekeken en er zelfs een reeks goede liedjes kan bespeuren bevreemd me

Je moet mij ook niet serieus nemen met mijn algemene muzieksmaak. Ik ben een en al ernst in het leven. Het songfestival is absoluut serieuze business met een en al smaak en daar hou ik nu eenmaal van. In een beetje afwisseling op z'n tijd heb ik geen zin. Dus het had makkelijk in mijn top 10 gekund.

Wel grappig dat iedereen die wél smaak heeft zich hier toch ook mee bemoeit: je wil toch niet geassocieerd worden met een topic vol wansmaak???? Bovendien had je zo 1 goede cd kunnen draaien in de tijd dat je hier je frustraties komt spuien.
Ik ken veel mensen die er niks mee hebben maar dan ook echt wegblijven bij dit soort discussies (en niet alleen hier op de site) om dat ze er niks mee hebben. Ik denk zelfs dat die niet eens weten dat het er was.

Vraagje. Als je dit niet volgt hoe weet je dan dat het programma zo lang duurt, de voorpret zo vroeg begint of dat de Oosteuropese landen de boel in de greep hebben (is dat zo?). Toch knap dat je die kennis hebt als je hier niets maar dan ook niets mee te maken wilt hebben

Iemand nog wat leuks kunnen opdoen met een van mijn andere muziektips?

harm1985 schreef:
Ik ben het wederom met je eens musician, hoe iemand als Aerodynamic met stalen gezicht (neem ik aan) kan lopen verkondigen dat ie het hele programma heeft gekeken en er zelfs een reeks goede liedjes kan bespeuren bevreemd me.

En wat ik dan weer niet begrijp is waarom zoveel mensen het bijna stuitend vinden dat een aantal serieuze muziekliefhebbers genieten van het Songfestival. Zelf heb ik ook dinsdag en donderdag voor de buis gezeten. En ook ik - mijn moeder is het overigens met mij eens - heb een aantal zeer leuke liedjes gezien/gehoord. Vooral in de tweede halve finale vond ik het niveau erg hoog.

harm1985 schreef:
een echte muziekliefhebber kijkt toch niet naar het EVSF?

Niet? Juist wel!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:16 uur

geplaatst: vandaag om 05:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.