MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Dat viel mij inderdaad ook wel op, net als dat veel mensen op andere fora ook zeggen dat het een groeier is. Ik heb Israel nu op 10 staan (eigenlijk gelijk met Cyprus, Duitsland en Zweden), maar ik zie deze toch nog wel wat klimmen in de komende weken.

Letland - 12
Frankrijk - 10
Rusland - 8
Georgie - 7
Cyprus - 6
Polen - 5
Australie - 4
Oostenrijk - 3
Duitsland - 2
Noorwegen - 1

Zoiets. Vorig jaar gestemd op Letland ook. Zal ik dit jaar niet doen, denk ook niet dat ik live kijk.

buizen
04. Israël: Hovi Star - Made of Stars

Toch mooi dat ook Israël al sinds mensenheugenis deel uitmaakt van hèt Eurovisie Song Festival.
En vaak met opzienbarende inzendingen, kwalitatief goed. Een van de kartrekkers van het ESF.
En deze inzending klinkt wederom helemaal niet verkeerd.
Moest wel even wennen aan de (enorme) krullerige gewelfde donkere kuif van de jongeman.
Als je het nummer vaker hoort krijg je er iets mee.
De piano is erg mooi.

Een nieuwe toptienner?
Ben bezig met de lijst wat te husselen/updaten. Publicatie volgt als de tijd daar is.
http://www.eurovisionews.com/wp-content/uploads/2016/03/Hovi-Star-300x184.jpg

05. Wit-Rusland: Ivan – How to fly

Het Songfestival kan niet zonder wat reuring. Dit jaar in de vorm van Ivan, waar de verhalen de ronde deden dat hij naakt het podium op zou gaan met echte wolven.

Het zal allemaal wel meevallen: het nummer kan ook wel wat extra hulp gebruiken want het weet niet te scoren bij de bookmakers en polls.
Is het dan zo beroerd? Nee, het is wel een beetje gedateerd nummer en aanvankelijk vond ik het drie keer niks. Maar de laatste tijd stijgt het toch wel in mijn eigen lijstje.

Of het doorgaat naar de finale? Ik vrees dat Ivan het moeilijk gaat krijgen maar de show ziet er gelikt uit en als ze dat nog strakker aanpakken zou het best kunnen gaan verrassen.

01. Israël
02. Letland
03. Nederland
04. Frankrijk
05. Rusland
06. Cyprus
07. IJsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Kroatië
10. Hongarije

11. Duitsland
12. Zweden
13. Italië
14. Estland
15. Zwitserland
16. Finland
17. Spanje
18. Bosnië en Herzegovina
19. Malta
20. Wit-Rusland

21. Tsjechië
22. Armenië
23. Griekenland
24. Polen
25. Oostenrijk
26. Montenegro
27. Azerbeidzjan
28. Moldavië
29. San Marino

buizen
aERodynamIC schreef:
05. Wit-Rusland: Ivan – How to fly

(embed)

... Ivan, waar de verhalen de ronde deden dat hij naakt het podium op zou gaan met echte wolven.

Het zal allemaal wel meevallen:

Ben nu wel zeer benieuwd naar de (uiteindelijke, halve finale-) presentatie.
Echte wolven kun je natuurlijk gewoon niet maken maar op een wolvenmuts ofzo zit ook niemand te wachten.
Toch een nummer om de gaten te houden.

Emile93 schreef:
Laat ik beginnen met het feit dat ik werkelijk nog nooit iets met een Poolse inzending heb gehad.

2012 nu alweer vergeten?

Een handige link om te zien hoe de nummers het doen in de polls en bij de bookmakers:

http://esctracker.com

Overigens stemt het resultaat van OGAE niet hoopvol voor Nederland en België. Gewoon keihard nul punten na 18 landen die nu gestemd hebben

Joy4ever schreef:
(quote)

2012 nu alweer vergeten?

HUH? Toen deden ze toch niet mee of word ik nu gek?

Mijn lijst:
1 Frankrijk *****
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
6 Verenigd Koninkrijk ****
7 Zweden **** (hij wordt echt iedere luisterbeurt beter)
8 Israël ****
9 Polen ****
10 Letland ***
11 Hongarije ***
12 Italië ***
13 Ijsland ***
14 Oostenrijk ***
15 Bosnië & Herzegovina **
16 Duitsland **
17 Zwitserland **
18 Montenegro **
19 Moldavië **
20 Kroatië **
21 Finland **
22 Tsjechië **
23 Azerbeidzjan **
24 Malta *
25 Armenië *
26 Griekenland *
27 San Marino *
28 Spanje *
29 Wit-Rusland *

Wit-Rusland: Als ik dit nummer enkel hoor valt het nog mee ook al forceert hij zijn stem enorm. Maar ik mag het hem niet zien zingen. * en voorlopig laatste plaats.

aERodynamIC schreef:
Een handige link om te zien hoe de nummers het doen in de polls en bij de bookmakers:

http://esctracker.com

Overigens stemt het resultaat van OGAE niet hoopvol voor Nederland en België. Gewoon keihard nul punten na 18 landen die nu gestemd hebben

Ik vraag me af in hoeverre dit betrouwbaar is. Ik zie een land als Luxemburg er ook tussenstaan, maar die zal straks niet meestemmen. Was dit de voorbije jaren betrouwbaar of is dit een nieuwe site?

Emile93 schreef:

HUH? Toen deden ze toch niet mee of word ik nu gek?

Polen deed idd niet mee in 2012 net als Armenië

4. Israël
Nog altijd heb ik een hekel aan Israël bij het songfestival, omdat ik het nog steeds absoluut niet terecht vind dat Dana International in 1998, de eerste keer dat ik het keek, won! Het was een heel sterk jaar en een schandalige winnaar! Maargoed, Milim (2010), Rak Bishvilo (2013) en Same Heart (2014) behoren dan wel weer tot mijn absolute favorieten.
Net als bij iedereen moest 'Made Of Stars' even 'landen' bij mij. Eigenlijk is dat voor het songfestival geen goed teken. Het is tenslotte belangrijk dat het nummer direct herkend wordt. Ik denk om die reden ook dat Israël de finale niet zal gaan halen. Jammer, want het is een prachtig nummer dat het verdient om door te gaan! Echt een groeier.

5. Wit-Rusland
Ik heb nog nooit een bijdrage van Wit-Rusland kunnen waarderen. Dit jaar is niet echt anders. Het is weer een stom, saai deuntje. Ik houd hier niet van. Zeker niet als hij met wolven op het podium zou verschijnen. Mocht hij het naakt gaan brengen in Zweden, is dat een reden om een plaspauze in te lassen. Ik zou een naakte man op het songfestival absoluut niet erg vinden, maar dan heb ik graag een knappere vent en niet iemand als Ivan.

Toplijstje:
1. Frankrijk
2. Oostenrijk
3. Kroatië
4. Italië
5. Israel
6. Spanje
7. Armenië
8. Tsjechië
9. Rusland
10. Nederland
11. Moldavië
12. Azerbeidzjan
13. Malta
14. Duitsland
15. Estland
16. Hongarije
17. Zwitserland
18. IJsland
19. Letland
20. Verenigd Koninkrijk
21. Zweden
22. Polen
23. Cyprus
24. Bosnië en Herzegovina
25. Finland
26. Wit-Rusland
27. Montenegro
28. Griekenland
29. San Marino

05. Wit-Rusland: Ivan - How to Fly

De Wit-Russen dachten vast: we moeten íets doen om toch een kans te hebben op de finale, dus misschien dat een naakte Ivan en wolven op het podium de kansen nog wat op kunnen krikken. Helaas voor hen zullen die wolven echt niet mogen en wat mij betreft houdt hij zijn kleding lekker aan. Ach ja, media-aandacht genereert het wel, dus dat is al beter dan niets.

Het nummer zelf is zoals vrijwel alle inzendingen van Wit-Rusland in het verleden niet echt iets bijzonders. Zelf vind ik de refreinen nog wel gaan, maar zelfs met een goede act zie ik dit nog niet boven het maaiveld uitsteken. Dit zie ik als een zekere non-qualifier in deze halve finale. Hopelijk proberen ze het volgend jaar met wat beters.

1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Israël
11. Oostenrijk
12. Letland
13. Polen
14. Verenigd Koninkrijk
15. Spanje
16. Rusland
17. Tsjechië
18. Estland
19. IJsland
20. Malta
21. Finland
22. Moldavië
23. Zwitserland
24. Wit-Rusland
25. Montenegro
26. Griekenland
27. Azerbeidzjan
28. Armenië
29. San Marino

Cerclezot schreef:
Was dit de voorbije jaren betrouwbaar of is dit een nieuwe site?

Wat is betrouwbaar???

Het zijn de Eurovision fanclubs die stemmen en dat gebeurt gedurende een bepaalde periode volgens het Songfestival systeem.

Hoe betrouwbaar zijn de polls? Hetzelfde. Niet. Het zijn de voorkeuren van een bepaalde groep. Maar het zegt wel dat Douwe Bob niet zo populair is bij de Eurovisie fans. Vinden alle Europese Henken en Ingrids dat ook zo? Dat weten we natuurlijk niet

06. Servië: ZAA Sanja Vučić – Goodbye

Servië heb ik hoog zitten als het gaat om hun etnisch getinte inzendingen ( Marija Šerifović in 2007, Jelena Tomašević feat. Bora Dugić in 2008, Željko Joksimović.

Dit jaar heeft Goodbye die invloeden niet erg, wel een hoop bombast en flink orkest, en vooral dat laatste waardeer ik wel. Oh, wat zou ik het geweldig vinden als het orkest weer terugkomt. Gaat nooit meer gebeuren natuurlijk, maar wat was dat altijd te gek.

De 'act' van ZAA Sanja Vučić begrijp ik niet helemaal en ik vind haar nogal agressief overkomen. Geen sympathie stem van mijn kant dus.
Het nummer an sich is er eentje zoals we ze vaker voorbij horen komen. Lekker krachtig uithalen, etnisch fluitje en een hoop drama. Toch val ik daar wel voor. Geen enorme favoriet, maar zeker ook niet verkeerd. Is de afgelopen weken in elk geval flink gestegen in mijn lijstje.

01. Israël
02. Letland
03. Nederland
04. Frankrijk
05. Rusland
06. Cyprus
07. IJsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Kroatië
10. Hongarije

11. Duitsland
12. Zweden
13. Servië
14. Italië
15. Estland
16. Zwitserland
17. Finland
18. Spanje
19. Bosnië en Herzegovina
20. Malta

21. Wit-Rusland
22. Tsjechië
23. Armenië
24. Griekenland
25. Polen
26. Oostenrijk
27. Montenegro
28. Azerbeidzjan
29. Moldavië
30. San Marino

06. Servië: ZAA Sanja Vucic - Goodbye

Net als aERodynamIC ben ik een enorme fan van de etnische inzendingen van Servië. Molitva van Marija Serifovic in 2007 is mijn favoriete winnaar van deze eeuw en alles wat Zeljko Joksimovic heeft gemaakt (o.a. de inzendingen uit 2008 en 2012) scoort altijd goed bij mij. In de jaren dat Servië een andere sound stuurt vind ik ze vaak een stuk minder, met als dieptepunt dat niemendalletje uit 2013. Vorig jaar was Beauty Never Lies van Bojana een enorme groeier bij mij.

Dit jaar stuurt Servië wederom een nummer dat erg bij mij moest groeien. In eerste instantie vond ik het nummer wel oké, maar te standaard en teveel 'dit heb ik al eens eerder gehoord'. Dat heb ik op zich nog steeds, maar ik moet toegeven dat het best goed blijft hangen en dat de zangeres prima zingt. Van al het bombast en de 'agressie' van Sanja heb ik wat minder last; ik hou wel van wat drama en het nummer gaat over huiselijk geweld, dus dat bozige past juist heel goed.

Een nummer dat dus erg bij me klimt. Van mij mag dit zeker door naar de finale en ik zie het ook wel gebeuren.

1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Israël
11. Oostenrijk
12. Servië
13. Letland
14. Polen
15. Verenigd Koninkrijk
16. Spanje
17. Rusland
18. Tsjechië
19. Estland
20. IJsland
21. Malta
22. Finland
23. Moldavië
24. Zwitserland
25. Wit-Rusland
26. Montenegro
27. Griekenland
28. Azerbeidzjan
29. Armenië
30. San Marino

We zijn het weer redelijk goed met elkaar eens Aoibhin. Sowieso vind ik je bijdrages erg tof. Vind ik van iedereen die hier bijdraagt trouwens. De aanloop naar het festival is zo leuker dan ooit

buizen
De lijst tot nu toe:

1. Nederland
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Israel
5. Spanje
6. Griekenland
7. Bosnië & Herzegovina
8. Verenigd Koninkrijk
9. Zweden
10. Montenegro
11. Italië
12. Servie
13. Kroatië
13. Estland
14. Cyprus
15. Letland
16. Rusland
17. Moldavië
18. Armenië
19. Hongarije
20. Zwitserland
21. Tsjechie
22. Finland
23. Ijsland
24. Polen
25. Oostenrijk
26. Wit Rusland
27. San Marino
28. Azerbeidzjan
29. Malta
30. Polen

Aoibhin schreef:
06. Servië: ZAA Sanja Vucic - Goodbye

Net als aERodynamIC ben ik een enorme fan van de etnische inzendingen van Servië. Molitva van Marija Serifovic in 2007 is mijn favoriete winnaar van deze eeuw en alles wat Zeljko Joksimovic heeft gemaakt (o.a. de inzendingen uit 2008 en 2012) scoort altijd goed bij mij. In de jaren dat Servië een andere sound stuurt vind ik ze vaak een stuk minder, met als dieptepunt dat niemendalletje uit 2013. Vorig jaar was Beauty Never Lies van Bojana een enorme groeier bij mij.

Dit jaar stuurt Servië wederom een nummer dat erg bij mij moest groeien. In eerste instantie vond ik het nummer wel oké, maar te standaard en teveel 'dit heb ik al eens eerder gehoord'. Dat heb ik op zich nog steeds, maar ik moet toegeven dat het best goed blijft hangen en dat de zangeres prima zingt. Van al het bombast en de 'agressie' van Sanja heb ik wat minder last; ik hou wel van wat drama en het nummer gaat over huiselijk geweld, dus dat bozige past juist heel goed.

Een nummer dat dus erg bij me klimt. Van mij mag dit zeker door naar de finale en ik zie het ook wel gebeuren.

Nou lekker dan! Alles wat ik wou zeggen over Servië heb jij perfect weten te verwoorden! Ik sluit me helemaal bij je aan!!!

Toplijstje:
1. Oostenrijk (1 plaatsje gestegen)
2. Tsjechië (6 plaatsen gestegen)
3. Kroatië
4. Frankrijk (3 plaatsen gezakt)
5. Israel
6. Italië
7. Armenië
8. Spanje (2 plaatsen gezakt)
9. Rusland
10. Servië
11. Nederland
12. Moldavië
13. Azerbeidzjan
14. Malta
15. Duitsland
16. Estland
17. Hongarije
18. Zwitserland
19. IJsland
20. Letland
21. Verenigd Koninkrijk
22. Zweden
23. Polen
24. Cyprus
25. Bosnië en Herzegovina
26. Finland
27. Wit-Rusland
28. Montenegro
29. Griekenland
30. San Marino

Tsjechië heb ik de laatste dagen echt continu in mijn hoofd (op een positieve manier) dus stijgt flink. Israël draai ik nu ook erg veel, dus kans dat die gaat stijgen.
Frankrijk blijft een leuk nummer hebben, maar het begint me ietsje te vervelen. Ik ga het de komende tijd wat minder luisteren, dat is veiliger en eerlijker

Mijn lijst:
1 Frankrijk *****
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Zweden **** (hij wordt echt iedere luisterbeurt beter)
8 Israël ****
9 Polen ****
10 Letland ***
11 Hongarije ***
12 Italië ***
13 Ijsland ***
14 Oostenrijk ***
15 Bosnië & Herzegovina **
16 Duitsland **
17 Servië **
18 Zwitserland **
19 Montenegro **
20 Moldavië **
21 Kroatië **
22 Finland **
23 Tsjechië **
24 Azerbeidzjan **
25 Malta *
26 Armenië *
27 Griekenland *
28 San Marino *
29 Spanje *
30 Wit-Rusland *

Servië: Ik heb zelden iets met Servië op het songfestival. En ook dit jaar is dat niet anders. Als ik het nummer gewoon hoor dan valt het wel mee, maar ik mag haar het nummer niet zien brengen. Ik moest even denken aan een slechte kopie van Amy Winehouse. **

07. Ierland: Nicky Byrne – Sunlight

Geen protesterende kalkoen voor Ierland dit jaar. Dat was eigenlijk een flauwe actie, want de inzendingen van wat ooit dat grootse Songfestivalland was logen er niet om. Ze waren gewoon slecht.

Dit jaar mag voormalig boyband-lid van Westlife, Nicky Byrne, het gaan proberen om Ierland weer op de kaart te zetten.

Ik vrees dat dit niet de nieuwe Johnny Logan gaat worden. 'Sunlight' is daarvoor een te lichtvoetig popnummertje. Ene oor in, andere weer uit. Een echt (sun) lichtgewicht!

Ik kan dit niet slecht vinden ik kan dit niet goed vinden, ik haal er mijn schouders over op. Ierland is nog lang niet terug als groot Songfestival land en zolang Zweden dit jaar niet wint mogen ze nog even trots blijven op het feit dat ze de meeste overwinningen van alle landen hebben behaald (zeven stuks: 1970, 1980, 1987, 1992, 1993, 1994, en 1996). Of ze net als in 2007 en 2013 laatste gaan worden denk ik dan ook weer niet.

01. Israël
02. Letland
03. Nederland
04. Frankrijk
05. Rusland
06. Cyprus
07. IJsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Kroatië
10. Hongarije

11. Duitsland
12. Zweden
13. Servië
14. Italië
15. Estland
16. Zwitserland
17. Ierland
18. Finland
19. Spanje
20. Bosnië en Herzegovina

21. Malta
22. Wit-Rusland
23. Tsjechië
24. Armenië
25. Griekenland
26. Polen
27. Oostenrijk
28. Montenegro
29. Azerbeidzjan
30. Moldavië

31. San Marino

buizen
aERodynamIC schreef:
Ik kan dit niet slecht vinden ik kan dit niet goed vinden, ik haal er mijn schouders over op.

Nou dan wacht ik toch maar even met beluisteren.
Nogal wat slechte muziek (niet mijn smaak) gehoord namelijk de laatste dagen, opgedaan bij initiatieven om ook eens wat 2016-releases te beluisteren (albums, diverse genres).
En veel songfestivalliedjes zijn al helemaal...
Ik wou dat die halve finales eens begonnen, dan heb je de podiumpresentaties gehad en krijg je een veel betere indruk van de kanshebbers en de publiekslievelingen.

Doen we voor de grote finale ook nog een soort van 'pool', aERodynamIC waarin we bijv. de top-tien (en natuurlijk de plek van Nederland) moeten voorspellen en degene die daar dan het dichtste bij zit heeft dan gewonnen?
Ik wil wel een prijsje beschikbaar stellen voor de winnaar: de CD-single van Jamie-Lee (D).
Toch een leuk aandenken.

07. Ierland: Nicky Byrne - Sunlight

Ik hou echt ontzettend veel van Ierse folkmuziek. Het is misschien wel mijn favoriete muziekgenre en zulk soort nummers kunnen zelden iets fout doen bij mij. Al jaren hoop ik erop dat Ierland eindelijk weer eens een echt Iers nummer inzend, maar helaas. The Voice van Eimear Quinn is mijn op een na favoriete Songfestival nummer aller tijden (de winnaar het jaar ervoor, Secret Garden, staat op 1). Ik kan nog veel meer inzendingen opnoemen van Ierland vorige eeuw die ik goed vond, maar dan blijf ik bezig. De afgelopen jaren echter... Met uitzondering van Playing With Numbers, de inzending van vorig jaar, vind ik het niet zo heel veel soeps allemaal.

En dat geldt ook weer voor de inzending van dit jaar. Echt slecht is het niet, maar het is allemaal zo dunnetjes, zo niksig, zo oppervlakkig, zo cliché. Meer dan dat kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen. Het gaat echt het ene oor in en het andere weer uit. Ook heb ik verhalen gehoord over dat de live zang van Nicky nogal tegenvalt. Zelf heb ik dit nog niet gehoord, maar we zullen zien. Een finaleplaats zit er denk ik echt niet in.

1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Israël
11. Oostenrijk
12. Servië
13. Letland
14. Polen
15. Verenigd Koninkrijk
16. Spanje
17. Rusland
18. Tsjechië
19. Estland
20. IJsland
21. Finland
22. Ierland
23. Malta
24. Moldavië
25. Zwitserland
26. Wit-Rusland
27. Montenegro
28. Griekenland
29. Azerbeidzjan
30. Armenië
31. San Marino

buizen
aERodynamIC schreef:

(embed)
Ik kan dit niet slecht vinden ik kan dit niet goed vinden, ik haal er mijn schouders over op.

Nogmaals lees ik die intrigerende zin maar na nu wèl het liedje te hebben beluisterd en kan niet anders dan instemmend knikken. En irritatie voel ik ook. Wat gewoon een waardeloos nummer zeg.
"You and me together, we can live forever
In the súnlight..."

en
"It's Now or never, you and me together
In the súnlight!"

en
"We can make it, if we break out beyond these clouds
in the súnlight!"

En nog tien varianten op de allergrootste lyricscliché's komen in duizelingwekkende vaart onder een dun muzikaal arrangementje voorbij. Bah.
Op zich is zo'n tekstregel helemaal niet erg mits goed, vanuit de tenen, het hart en doorleefd en overtuigend gezongen maar wat Nicky Byrne er van bakt??! Een aanfluiting voor het serieuze poplied.
Nee, dit kan me totaal niet bekoren.
De aangepaste toplijst zal helemaal onderaan iets gewijzigd worden door Ierland.
Publiceren we bij een volgend lied dan wel.

buizen schreef:

Doen we voor de grote finale ook nog een soort van 'pool', aERodynamIC waarin we bijv. de top-tien (en natuurlijk de plek van Nederland) moeten voorspellen en degene die daar dan het dichtste bij zit heeft dan gewonnen?

Dat is wel een leuk idee! Ik maak elk jaar wel voorspellingen, maar op deze manier is het wel een stuk leuker.

buizen
Aoibhin schreef:
(quote)

Dat is wel een leuk idee! Ik maak elk jaar wel voorspellingen, maar op deze manier is het wel een stuk leuker.

Afwachten maar wat aERodynamIC er van vindt. Op zich hoeft er ook geen prijs aan verbonden het kan gewoon 'om de eer' maar zo'n voorspellingspool is wel leuk, als we toch al zo betrokken zijn bij die naderende zinderende finale dan kan dat er best bij.
Er is natuurlijk maar een korte tijdsspannne (ná de tweede halve finale 12 mei maar vóór de finale op 14 mei) om een en ander beslag te laten krijgen (tijdig lijstje indienen!) en de regels zullen streng moeten zijn maar ik zou best willen weten in hoeverre wij het goed kunnen voorspellen of er faliekant naast zitten.
Ben dol op spelletjes.

Waarom wat ik er van vind? Het is jouw idee. Wie het leuk vindt doet lekker mee. Je zou eens naar vorig jaar terug moeten gaan in dit topic. Dan wordt het hier echt druk en gaan mensen ook voorspellen. Eigenlijk gebeurt het dus elk jaar. Zou leuk zijn als jij daar wat van maakt hier. Het is niet mijn topic hoor

Als alle liedjes zijn geweest kan je best voorspellen in de pauze act.

Mijn lijst:
1 Frankrijk *****
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Zweden ****
8 Ierland ****
9 Israël ****
10 Polen ****

11 Letland ***
12 Hongarije ***
13 Italië ***
14 Ijsland ***
15 Oostenrijk ***
16 Bosnië & Herzegovina **
17 Duitsland **
18 Servië **
19 Zwitserland **
20 Montenegro **

21 Moldavië **
22 Kroatië **
23 Finland **
24 Tsjechië **
25 Azerbeidzjan **
26 Malta *
27 Armenië *
28 Griekenland *
29 San Marino *
30 Spanje *

31 Wit-Rusland *

Ierland: Ierland won het eerste songfestival die ik ooit zag met The Voice (onterecht aangezien Den Vilda van One More Time veel mooier was), daarna waren de mensen blijkbaar Ierland moe op het songfestival. Ondanks leuke inzendingen van Marc Roberts (2e), Gary O'Shaughnessy (21e), Mickey Harte (11e) en Jedward (8e en 19e) haalden ze niet meer zo'n hoge noteringen. Rock 'n' roll kids van Paul Harrington & Charlie McGettigan blijft mijn absolute Ierse favoriet.

Dan de inzending van dit jaar. Het was een van de eerste liedjes die bekend gemaakt werd en ik was best enthousiast. Ik was in 1999 fan van Westlife en vooral door de looks van Nicky Byrne . Maar hoe meer inzendingen er bekend gemaakt worden hoe verder hij zakt in mijn klassement. Nicky Byrne wordt wel knapper met de jaren.

Ierland zal met dit nummer niet winnen en dat vind ik prima, want dat zou mijn dromen als Zwedofiel verpesten. Zweden moet het land worden met de meeste songfestivaloverwinningen. ****

7. Ierland.
Ja dit vind ik dus echt 3x niks. Wat een stom, cliché, nergens verrassend nummer. Bah.

Toplijstje:
1. Oostenrijk
2. Tsjechië
3. Kroatië
4. Frankrijk
5. Israel
6. Italië
7. Armenië
8. Spanje
9. Rusland
10. Servië
11. Nederland
12. Moldavië
13. Azerbeidzjan
14. Malta
15. Duitsland
16. Estland
17. Hongarije
18. Zwitserland
19. IJsland
20. Letland
21. Verenigd Koninkrijk
22. Zweden
23. Polen
24. Cyprus
25. Ierland
26. Bosnië en Herzegovina
27. Finland
28. Wit-Rusland
29. Montenegro
30. Griekenland
31. San Marino

Het kost even moeite om na de dood van mijn grootste idool over te stappen naar het Songfestival....

08. Macedonië: Kaliopi – Dona

Eigenlijk een behoorlijk ouderwets Songfestival nummer in de traditie van de betere Italiaanse inzendingen.
Ik voel me op dit moment behoorlijk bedroefd en toen ik dit nummer hoorde kwam het net even anders binnen dan bij eerdere luisterbeurten waar ik het ook al mooi vond.
Misschien dat nu heel veel muziek anders binnenkomt, maar ik vind dit gewoon een mooi nummer. Een nummer dat enorm gegroeid is bij mij.

01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Cyprus
08. IJsland
09. Verenigd Koninkrijk
10. Kroatië

11. Hongarije
12. Duitsland
13. Zweden
14. Servië
15. Italië
16. Estland
17. Zwitserland
18. Ierland
19. Finland
20. Spanje

21. Bosnië en Herzegovina
22. Malta
23. Wit-Rusland
24. Tsjechië
25. Armenië
26. Griekenland
27. Polen
28. Oostenrijk
29. Montenegro
30. Azerbeidzjan
31. Moldavië

31. San Marino

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:38 uur

geplaatst: vandaag om 05:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.