Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2016, 19:38 uur
Mijn lijst:
1 Frankrijk ***** (De Franse inzending wordt steeds leuker)
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
6 Verenigd Koninkrijk ****
7 Hongarije ***
8 Zweden ***
9 Italië ***
10 Ijsland ***
11 Oostenrijk ***
12 Bosnië & Herzegovina **
13 Duitsland **
14 Montenegro **
15 Moldavië **
16 Kroatië **
17 Finland **
18 Tsjechië **
19 Azerbeidzjan **
20 Malta *
21 Armenië *
22 Griekenland *
23 San Marino *
24 Spanje *
Malta: Mijn favoriete Maltese inzending blijft Another Summer Night van Fabrizio Faniello wat in 2001 9e werd. Chameleon was voor mij een middenmoter, maar Walk on water is zelfs geen middenmoter. *
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Hongarije ***
8 Zweden ***
9 Italië ***
10 Ijsland ***
11 Oostenrijk ***
12 Bosnië & Herzegovina **
13 Duitsland **
14 Montenegro **
15 Moldavië **
16 Kroatië **
17 Finland **
18 Tsjechië **
19 Azerbeidzjan **
20 Malta *
21 Armenië *
22 Griekenland *
23 San Marino *
24 Spanje *
Malta: Mijn favoriete Maltese inzending blijft Another Summer Night van Fabrizio Faniello wat in 2001 9e werd. Chameleon was voor mij een middenmoter, maar Walk on water is zelfs geen middenmoter. *
0
buizen
geplaatst: 13 april 2016, 20:05 uur
18. Malta: Ira Losco – Walk on Water
Walk On Water als titel en dan een clip met veel.. Zucht.
Hoe worden al die schone rivieren en bruisende brandingen uit de clip straks live on stage vervangen? Wat blijft er dan nog van de presentatie over, want tjongejonge wat een flinterdun liedje is dit ook weer zeg.
Ira is wel een mooie vrouw maar het oor wil ook wat.
Zeker voor Malta's doen is dit liedje zo tegenvallend dat ie voorlopig maar even helemaal onderaan geparkeerd wordt, onder San Marino dus zelfs.
San Marino weet niet beter, Malta kan echt veel beter.
Toch nog maar even weer de toplijst:
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Rusland
4. Duitsland
5. Spanje
6. Griekenland
7. Bosnië & Herzegovina
8. Verenigd Koninkrijk
9. Zweden
10. Montenegro
11. Italië
12. Kroatië
13. Estland
14. Cyprus
15. Moldavië
16. Armenië
17. Hongarije
18. Tsjechie
19. Finland
20. Ijsland
21. Oostenrijk
22. San Marino
23. Azerbeidzjan
24. Malta
Walk On Water als titel en dan een clip met veel.. Zucht.
Hoe worden al die schone rivieren en bruisende brandingen uit de clip straks live on stage vervangen? Wat blijft er dan nog van de presentatie over, want tjongejonge wat een flinterdun liedje is dit ook weer zeg.
Ira is wel een mooie vrouw maar het oor wil ook wat.
Zeker voor Malta's doen is dit liedje zo tegenvallend dat ie voorlopig maar even helemaal onderaan geparkeerd wordt, onder San Marino dus zelfs.
San Marino weet niet beter, Malta kan echt veel beter.
Toch nog maar even weer de toplijst:
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Rusland
4. Duitsland
5. Spanje
6. Griekenland
7. Bosnië & Herzegovina
8. Verenigd Koninkrijk
9. Zweden
10. Montenegro
11. Italië
12. Kroatië
13. Estland
14. Cyprus
15. Moldavië
16. Armenië
17. Hongarije
18. Tsjechie
19. Finland
20. Ijsland
21. Oostenrijk
22. San Marino
23. Azerbeidzjan
24. Malta
0
buizen
geplaatst: 13 april 2016, 20:18 uur
aERodynamIC schreef:
We zijn het dit jaar allemaal redelijk met elkaar eens als ik die lijstjes zo eens bekijk.
We zijn het dit jaar allemaal redelijk met elkaar eens als ik die lijstjes zo eens bekijk.
Ja en nee.
Ik ben volgens mij de enige die Griekenland zo hoog heeft staan.
Je weet gewoon niet hoe 't loopt straks in de halve finales. Vind het liedje steeds meer toppie.
Voor Duitsland koester ik ook een zwak dit jaar:
http://www.br.de/nachrichten/esc-vorentscheid-kriewitz-102~_v-img__16__9__l_-1dc0e8f74459dd04c91a0d45af4972b9069f1135.jpg?version=32c45
Semi-finals-indelingen staan op p. 240.
0
geplaatst: 14 april 2016, 11:39 uur
Ik had een sterk gevoel van herkenning bij het nummer van Zweden. Dat blijken anderen ook gehad te hebben:
0
geplaatst: 14 april 2016, 15:57 uur
Poek schreef:
Ik had een sterk gevoel van herkenning bij het nummer van Zweden. Dat blijken anderen ook gehad te hebben:
(embed)
(embed)
Ja schandalig hè
Echt jammer dat Zweden voor dit nummer heeft gekozen!
0
geplaatst: 14 april 2016, 17:55 uur
De tweede halve finale dan.
01. Letland: Justs – Heartbeat
Kennen we dat opvallende nummer van vorig jaar nog? Aminata zong Love Injected en werd verrassend zesde met een afwijkend maar zeer sterk nummer.
Dit jaar schreef ze de bijdrage die Justs vertolkt. Wederom eigenzinnig en voor het festival best gedurfd. Gaat het ook dit jaar lukken?
Als het aan mij ligt wel. Dit is denk ik toch wel mijn favoriete nummer van dit jaar. Alles klopt aan dit nummer: prima gezongen, lekker nummer: beetje eigenzinnig maar ook weer niet te overdreven.
Ik hoop dat het ver gaat komen. Finale zou toch moeten lukken en daarna durf ik het niet te voorspellen. Dit kan alle kanten opgaan. Wel zijn de Zweden dit nummer niet gunstig gezind, want met een midtempo moeten starten pakt vaak slecht uit. Best balen. Dit hadden ze toch beter wat later kunnen programmeren. Dit is er erg moeilijk inkomen deze tweede halve finale.
Zou Justs de tweede overwinning voor Letland gaan worden? Ik denk het niet, maar van mij mag het.
01. Letland
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Rusland
05. Cyprus
06. IJsland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Kroatië
09. Hongarije
10. Duitsland
11. Zweden
12. Italië
13. Estland
14. Finland
15. Spanje
16. Bosnië en Herzegovina
17. Malta
18. Tsjechië
19. Armenië
20. Griekenland
21. Oostenrijk
22. Montenegro
23. Azerbeidzjan
24. Moldavië
25. San Marino
01. Letland: Justs – Heartbeat
Kennen we dat opvallende nummer van vorig jaar nog? Aminata zong Love Injected en werd verrassend zesde met een afwijkend maar zeer sterk nummer.
Dit jaar schreef ze de bijdrage die Justs vertolkt. Wederom eigenzinnig en voor het festival best gedurfd. Gaat het ook dit jaar lukken?
Als het aan mij ligt wel. Dit is denk ik toch wel mijn favoriete nummer van dit jaar. Alles klopt aan dit nummer: prima gezongen, lekker nummer: beetje eigenzinnig maar ook weer niet te overdreven.
Ik hoop dat het ver gaat komen. Finale zou toch moeten lukken en daarna durf ik het niet te voorspellen. Dit kan alle kanten opgaan. Wel zijn de Zweden dit nummer niet gunstig gezind, want met een midtempo moeten starten pakt vaak slecht uit. Best balen. Dit hadden ze toch beter wat later kunnen programmeren. Dit is er erg moeilijk inkomen deze tweede halve finale.
Zou Justs de tweede overwinning voor Letland gaan worden? Ik denk het niet, maar van mij mag het.
01. Letland
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Rusland
05. Cyprus
06. IJsland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Kroatië
09. Hongarije
10. Duitsland
11. Zweden
12. Italië
13. Estland
14. Finland
15. Spanje
17. Malta
18. Tsjechië
19. Armenië
20. Griekenland
21. Oostenrijk
22. Montenegro
23. Azerbeidzjan
24. Moldavië
25. San Marino
0
geplaatst: 14 april 2016, 18:19 uur
01. Letland: Justs - Heartbeat
Even leek het erop dat Letland dan toch Nederland ging evenaren als de grote kneus van het Songfestival sinds de invoering van de halve finales. Vorig jaar wist Aminata met Love Injected daar toch verandering in te brengen en ze werd zelfs verrassend zesde. Ik had een beetje een haat/liefde verhouding met die inzending. Het nummer vond ik heerlijk gedurfd, maar de stem van Aminata trok ik niet zo; een beetje teveel geschreeuw.
Dit jaar komt Letland met een zelfde soort nummer (geschreven door Aminata), maar dan net wat toegankelijker voor de grote massa. Justs heeft een erg goede stem en de act is simpel maar effectief gehouden, als we er vanuit moeten gaan dat de act van de voorronde (grotendeels) wordt behouden.
Ik vind dit wel een prima inzending, ook al is het niet helemaal mijn smaak. Van mij mag Letland het succesje van vorig jaar best herhalen, al hoeft het van mij ook niet te winnen. Ik denk overigens niet dat de eerste startpositie heel veel schade zal aanrichten. Het is een wat rare plek voor dit nummer, maar het nummer is sowieso wel goed genoeg om bij de eerste 10 in de halve finale te komen.
1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Oostenrijk
11. Letland
12. Spanje
13. Rusland
14. Verenigd Koninkrijk
15. IJsland
16. Estland
17. Tsjechië
18. Malta
19. Finland
20. Moldavië
21. Azerbeidzjan
22. Griekenland
23. Armenië
24. Montenegro
25. San Marino
Even leek het erop dat Letland dan toch Nederland ging evenaren als de grote kneus van het Songfestival sinds de invoering van de halve finales. Vorig jaar wist Aminata met Love Injected daar toch verandering in te brengen en ze werd zelfs verrassend zesde. Ik had een beetje een haat/liefde verhouding met die inzending. Het nummer vond ik heerlijk gedurfd, maar de stem van Aminata trok ik niet zo; een beetje teveel geschreeuw.
Dit jaar komt Letland met een zelfde soort nummer (geschreven door Aminata), maar dan net wat toegankelijker voor de grote massa. Justs heeft een erg goede stem en de act is simpel maar effectief gehouden, als we er vanuit moeten gaan dat de act van de voorronde (grotendeels) wordt behouden.
Ik vind dit wel een prima inzending, ook al is het niet helemaal mijn smaak. Van mij mag Letland het succesje van vorig jaar best herhalen, al hoeft het van mij ook niet te winnen. Ik denk overigens niet dat de eerste startpositie heel veel schade zal aanrichten. Het is een wat rare plek voor dit nummer, maar het nummer is sowieso wel goed genoeg om bij de eerste 10 in de halve finale te komen.
1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Oostenrijk
11. Letland
12. Spanje
13. Rusland
14. Verenigd Koninkrijk
15. IJsland
16. Estland
17. Tsjechië
18. Malta
19. Finland
20. Moldavië
21. Azerbeidzjan
22. Griekenland
23. Armenië
24. Montenegro
25. San Marino
0
buizen
geplaatst: 14 april 2016, 18:38 uur
01. Letland: Justs - Heartbeat
Waar aERodynamIC nou zo enthousiast over is kan ik met m'n hoofd niet bij.
Vind het maar een uitermate middelmatig nummer. Justs kan een stem als een misthoorn hebben maar laat het liggen.
Te zoetsappig.
Beetje jaren '80 sfeertje, die ambiance.
Heeft hij nou zo'n groot zwart 'sieraad' in zijn oor?
Het nummer doet me weinig. Als het echt fout moet doe het dan als Don Johnson.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Rusland
4. Duitsland
5. Spanje
6. Griekenland
7. Bosnië & Herzegovina
8. Verenigd Koninkrijk
9. Zweden
10. Montenegro
11. Italië
12. Kroatië
13. Estland
14. Cyprus
15. Letland
16. Moldavië
17. Armenië
18. Hongarije
19. Tsjechie
20. Finland
21. Ijsland
22. Oostenrijk
22. San Marino
24. Azerbeidzjan
25. Malta
Het gaat nu om de uitzending van 12 mei. Semi-Final-2.
Waar aERodynamIC nou zo enthousiast over is kan ik met m'n hoofd niet bij.
Vind het maar een uitermate middelmatig nummer. Justs kan een stem als een misthoorn hebben maar laat het liggen.
Te zoetsappig.
Beetje jaren '80 sfeertje, die ambiance.
Heeft hij nou zo'n groot zwart 'sieraad' in zijn oor?
Het nummer doet me weinig. Als het echt fout moet doe het dan als Don Johnson.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Rusland
4. Duitsland
5. Spanje
6. Griekenland
7. Bosnië & Herzegovina
8. Verenigd Koninkrijk
9. Zweden
10. Montenegro
11. Italië
12. Kroatië
13. Estland
14. Cyprus
15. Letland
16. Moldavië
17. Armenië
18. Hongarije
19. Tsjechie
20. Finland
21. Ijsland
22. Oostenrijk
22. San Marino
24. Azerbeidzjan
25. Malta
Het gaat nu om de uitzending van 12 mei. Semi-Final-2.
0
geplaatst: 14 april 2016, 20:00 uur
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Letland ***
8 Hongarije ***
9 Zweden ***
10 Italië ***
11 Ijsland ***
12 Oostenrijk ***
13 Bosnië & Herzegovina **
14 Duitsland **
15 Montenegro **
16 Moldavië **
17 Kroatië **
18 Finland **
19 Tsjechië **
20 Azerbeidzjan **
21 Malta *
22 Armenië *
23 Griekenland *
24 San Marino *
25 Spanje *
Letland: De eerste inzending van Letland zal me altijd bij blijven Brainstorm met My Star. Een vaste waarde in de top 3 van mijn eigen songfestival top 250. Andere inzendingen die ik wel leuk vond van Letland waren The war is not over en Love injected vorig jaar. I wanna van Marie (winnares in 2002) kon er nog mee door.
Over Justs en zijn Heartbeat ben ik niet zo positief als aERodynamIC, maar ook niet negatief. Ik vind het een leuk nummer die helemaal anno 2016 is, maar ik vind het niet zo goed gezongen. Dan vond ik vorig jaar Loïc Nottet en Aminata veel leuker. Het is de minste Baltische inzending dit jaar voor mij. ***
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Letland ***
8 Hongarije ***
9 Zweden ***
10 Italië ***
11 Ijsland ***
12 Oostenrijk ***
13 Bosnië & Herzegovina **
14 Duitsland **
15 Montenegro **
16 Moldavië **
17 Kroatië **
18 Finland **
19 Tsjechië **
20 Azerbeidzjan **
21 Malta *
22 Armenië *
23 Griekenland *
24 San Marino *
25 Spanje *
Letland: De eerste inzending van Letland zal me altijd bij blijven Brainstorm met My Star. Een vaste waarde in de top 3 van mijn eigen songfestival top 250. Andere inzendingen die ik wel leuk vond van Letland waren The war is not over en Love injected vorig jaar. I wanna van Marie (winnares in 2002) kon er nog mee door.
Over Justs en zijn Heartbeat ben ik niet zo positief als aERodynamIC, maar ook niet negatief. Ik vind het een leuk nummer die helemaal anno 2016 is, maar ik vind het niet zo goed gezongen. Dan vond ik vorig jaar Loïc Nottet en Aminata veel leuker. Het is de minste Baltische inzending dit jaar voor mij. ***
0
geplaatst: 14 april 2016, 20:03 uur
Cerclezot schreef:
De eerste inzending van Letland zal me altijd bij blijven Brainstorm met My Star.
De eerste inzending van Letland zal me altijd bij blijven Brainstorm met My Star.
Staat nog steeds in mijn top 3 Eurovisie aller tijden. Prachtig nummer!
0
geplaatst: 14 april 2016, 20:58 uur
1. Letland. Tja. Je hoort wel dat Aminata het heeft geschreven, maar ik vind Love Injected heel veel interessanter. En jemig wat zong ze het live goed! Justs weet me minder te boeien. Ik vraag me dan ook af of Letland dit jaar weer zo goed gaat scoren als vorig jaar. Mijn favoriet is het momenteel niet.
Toplijstje:
1. Frankrijk
2. Oostenrijk
3. Kroatië
4. Italië
5. Spanje
6. Nederland
7. Armenië
8. Tsjechië
9. Moldavië
10. Azerbeidzjan
11. Rusland
12. Malta
13. Duitsland
14. Estland
15. Hongarije
16. Zweden
17. Letland
18. Verenigd Koninkrijk
19. IJsland
20. Cyprus
21. Bosnië en Herzegovina
22. Finland
23. Montenegro
24. Griekenland
25. San Marino
Toplijstje:
1. Frankrijk
2. Oostenrijk
3. Kroatië
4. Italië
5. Spanje
6. Nederland
7. Armenië
8. Tsjechië
9. Moldavië
10. Azerbeidzjan
11. Rusland
12. Malta
13. Duitsland
14. Estland
15. Hongarije
16. Zweden
17. Letland
18. Verenigd Koninkrijk
19. IJsland
20. Cyprus
21. Bosnië en Herzegovina
22. Finland
23. Montenegro
24. Griekenland
25. San Marino
0
geplaatst: 15 april 2016, 19:58 uur
02. Polen: Michał Szpak – Color of your life
In Polen was het een grote verrassing dat Michał Szpak werd gekozen om het land te vertegenwoordigen. De gedoodverfde favorieten daar hadden het nakijken (o.a. oud-deelneemster Edyta Górniak).
Toen ik dit voor het eerst hoorde serveerde ik het gelijk af. Dat zoetsappige, dat vreselijk kwijlerige, en dan dragen zijn looks daar ook nog eens extra aan bij.
Maar ik moet het eerlijk toegeven: de enorme draak die ik het vond is het nu ook weer niet. Geen persoonlijke favoriet, maar het is nog wel te doen.
Ik heb het voorgevoel dat dit nummer wel eens hoger zou kunnen gaan eindigen dan we allemaal verwachten. De finale lijkt me haalbaar en zelfs daar kan het wel eens verrassen.
Ik ben toch wel benieuwd hoe het gaat lopen voor Color of Your Life. In eigen land is Michał Szpak in elk geval al een grote naam heb ik begrepen.
01. Letland
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Rusland
05. Cyprus
06. IJsland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Kroatië
09. Hongarije
10. Duitsland
11. Zweden
12. Italië
13. Estland
14. Finland
15. Spanje
17. Malta
18. Tsjechië
19. Armenië
20. Griekenland
21. Polen
22. Oostenrijk
23. Montenegro
24. Azerbeidzjan
25. Moldavië
26. San Marino
In Polen was het een grote verrassing dat Michał Szpak werd gekozen om het land te vertegenwoordigen. De gedoodverfde favorieten daar hadden het nakijken (o.a. oud-deelneemster Edyta Górniak).
Toen ik dit voor het eerst hoorde serveerde ik het gelijk af. Dat zoetsappige, dat vreselijk kwijlerige, en dan dragen zijn looks daar ook nog eens extra aan bij.
Maar ik moet het eerlijk toegeven: de enorme draak die ik het vond is het nu ook weer niet. Geen persoonlijke favoriet, maar het is nog wel te doen.
Ik heb het voorgevoel dat dit nummer wel eens hoger zou kunnen gaan eindigen dan we allemaal verwachten. De finale lijkt me haalbaar en zelfs daar kan het wel eens verrassen.
Ik ben toch wel benieuwd hoe het gaat lopen voor Color of Your Life. In eigen land is Michał Szpak in elk geval al een grote naam heb ik begrepen.
01. Letland
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Rusland
05. Cyprus
06. IJsland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Kroatië
09. Hongarije
10. Duitsland
11. Zweden
12. Italië
13. Estland
14. Finland
15. Spanje
17. Malta
18. Tsjechië
19. Armenië
20. Griekenland
21. Polen
22. Oostenrijk
23. Montenegro
24. Azerbeidzjan
25. Moldavië
26. San Marino
0
buizen
geplaatst: 15 april 2016, 21:46 uur
02. Polen: Michał Szpak – Color of your life
Brrr wat een griezel! was het eerste wat ik dacht.
Toch de hele clip maar eens ondergaan.
Die geheimzinnige plek, dat mooie oude kasteeltorentje in het grote woud.
Maar vind het nummer toch te bombastisch en tegelijk mierzoetsappig.
Is het nou zo moeilijk om eens kreatief, origineel en sprankelend uit de hoek te komen? Het ESF moet geen karikatuur worden van zichzelf, met dergelijke inzendingen.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Rusland
4. Duitsland
5. Spanje
6. Griekenland
7. Bosnië & Herzegovina
8. Verenigd Koninkrijk
9. Zweden
10. Montenegro
11. Italië
12. Kroatië
13. Estland
14. Cyprus
15. Letland
16. Moldavië
17. Armenië
18. Hongarije
19. Tsjechie
20. Finland
21. Ijsland
22. Polen
23. Oostenrijk
24. San Marino
25. Azerbeidzjan
26. Malta
Brrr wat een griezel! was het eerste wat ik dacht.
Toch de hele clip maar eens ondergaan.
Die geheimzinnige plek, dat mooie oude kasteeltorentje in het grote woud.
Maar vind het nummer toch te bombastisch en tegelijk mierzoetsappig.
Is het nou zo moeilijk om eens kreatief, origineel en sprankelend uit de hoek te komen? Het ESF moet geen karikatuur worden van zichzelf, met dergelijke inzendingen.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Rusland
4. Duitsland
5. Spanje
6. Griekenland
7. Bosnië & Herzegovina
8. Verenigd Koninkrijk
9. Zweden
10. Montenegro
11. Italië
12. Kroatië
13. Estland
14. Cyprus
15. Letland
16. Moldavië
17. Armenië
18. Hongarije
19. Tsjechie
20. Finland
21. Ijsland
22. Polen
23. Oostenrijk
24. San Marino
25. Azerbeidzjan
26. Malta
0
geplaatst: 16 april 2016, 08:37 uur
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Polen ****
8 Letland ***
9 Hongarije ***
10 Zweden ***
11 Italië ***
12 Ijsland ***
13 Oostenrijk ***
14 Bosnië & Herzegovina **
15 Duitsland **
16 Montenegro **
17 Moldavië **
18 Kroatië **
19 Finland **
20 Tsjechië **
21 Azerbeidzjan **
22 Malta *
23 Armenië *
24Griekenland *
25 San Marino *
26 Spanje *
Polen: In de eerste halve finale zaten we vaak op een lijn met onze mening. Het ziet er naar uit dat dit met de tweede halve finale anders zal lopen (mooi zo anders is het leven ook maar saai). Ik deel jullie negatieve mening over deze song niet. Hij heeft een mooie stem en de compositie vind ik best ok. Met zijn looks heb ik ook geen problemen. Voor het eerst in jaren vind ik een Poolse inzending nog eens echt leuk. ****
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Polen ****
8 Letland ***
9 Hongarije ***
10 Zweden ***
11 Italië ***
12 Ijsland ***
13 Oostenrijk ***
15 Duitsland **
16 Montenegro **
17 Moldavië **
18 Kroatië **
19 Finland **
20 Tsjechië **
21 Azerbeidzjan **
22 Malta *
23 Armenië *
24Griekenland *
25 San Marino *
26 Spanje *
Polen: In de eerste halve finale zaten we vaak op een lijn met onze mening. Het ziet er naar uit dat dit met de tweede halve finale anders zal lopen (mooi zo anders is het leven ook maar saai). Ik deel jullie negatieve mening over deze song niet. Hij heeft een mooie stem en de compositie vind ik best ok. Met zijn looks heb ik ook geen problemen. Voor het eerst in jaren vind ik een Poolse inzending nog eens echt leuk. ****
0
geplaatst: 16 april 2016, 09:02 uur
02. Polen: Michal Szpak - Color of Your Life
Ik heb vaak helemaal niets met Poolse inzendingen. De laatste keer dat ze een echt goed nummer instuurden kan ik me niet eens echt herinneren. Dit jaar stond Polen ineens voor aanvang van hun halve finale, nog voordat hun inzending überhaupt bekend was, op 1 bij de wedkantoren. Dit vond ik wel apart, aangezien normaal gesproken alleen de altijd goed scorende landen zo hoog staan van tevoren. Het bleek te gaan om ene Margaret met het nummer Cool Me Down dat de gedoodverfde favoriet was bij de Poolse voorronde en meteen ook een megafavoriet voor het Eurovisie zelf. Ik was benieuwd geworden en ben het nummer gaan luisteren, maar ik kon er met mijn allergrootste moeite echt niets in vinden dat ik ook maar een beetje goed vond. Hoe iedereen dat zo geweldig kon vinden ontging me helemaal.
Toen was het echter tijd voor de Poolse voorronde en tot ieders grote schok won Michal Szpak totaal onverwacht met het nummer Color of Your Life. Toen heb ik die maar geluisterd en ik vond dit gelijk al een heel stuk beter. Sterker nog, ik vind dit best wel aardig. Het nummer heeft inderdaad iets bombastisch en zoetsappigs, maar ik hou daar wel van op zijn tijd. Ook zingt hij live erg goed. Wat mij betreft wordt het wel finale voor Polen, al hoeft het ook niet perse heel hoog te eindigen van mij. Een goede middenmoter zie ik er zeker wel in.
1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Oostenrijk
11. Letland
12. Spanje
13. Polen
14. Rusland
15. Verenigd Koninkrijk
16. IJsland
17. Estland
18. Tsjechië
19. Malta
20. Finland
21. Moldavië
22. Azerbeidzjan
23. Griekenland
24. Armenië
25. Montenegro
26. San Marino
Ik ga binnenkort ook mijn top even wat omgooien. Bepaalde nummers zijn erg gegroeid, waar anderen dan weer wat gezakt zijn.
Ik heb vaak helemaal niets met Poolse inzendingen. De laatste keer dat ze een echt goed nummer instuurden kan ik me niet eens echt herinneren. Dit jaar stond Polen ineens voor aanvang van hun halve finale, nog voordat hun inzending überhaupt bekend was, op 1 bij de wedkantoren. Dit vond ik wel apart, aangezien normaal gesproken alleen de altijd goed scorende landen zo hoog staan van tevoren. Het bleek te gaan om ene Margaret met het nummer Cool Me Down dat de gedoodverfde favoriet was bij de Poolse voorronde en meteen ook een megafavoriet voor het Eurovisie zelf. Ik was benieuwd geworden en ben het nummer gaan luisteren, maar ik kon er met mijn allergrootste moeite echt niets in vinden dat ik ook maar een beetje goed vond. Hoe iedereen dat zo geweldig kon vinden ontging me helemaal.
Toen was het echter tijd voor de Poolse voorronde en tot ieders grote schok won Michal Szpak totaal onverwacht met het nummer Color of Your Life. Toen heb ik die maar geluisterd en ik vond dit gelijk al een heel stuk beter. Sterker nog, ik vind dit best wel aardig. Het nummer heeft inderdaad iets bombastisch en zoetsappigs, maar ik hou daar wel van op zijn tijd. Ook zingt hij live erg goed. Wat mij betreft wordt het wel finale voor Polen, al hoeft het ook niet perse heel hoog te eindigen van mij. Een goede middenmoter zie ik er zeker wel in.
1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Oostenrijk
11. Letland
12. Spanje
13. Polen
14. Rusland
15. Verenigd Koninkrijk
16. IJsland
17. Estland
18. Tsjechië
19. Malta
20. Finland
21. Moldavië
22. Azerbeidzjan
23. Griekenland
24. Armenië
25. Montenegro
26. San Marino
Ik ga binnenkort ook mijn top even wat omgooien. Bepaalde nummers zijn erg gegroeid, waar anderen dan weer wat gezakt zijn.
0
geplaatst: 16 april 2016, 11:42 uur
2. Polen
Laat ik beginnen met het feit dat ik werkelijk nog nooit iets met een Poolse inzending heb gehad. Dit jaar gaat daar geen verandering in komen. Het nummer op zich is oké en de zanger vind ik eng. Ik vraag me dan ook af of dit, in combinatie met de startpositie, de finale gaat halen. Ik denk het niet. Het nummer is te 'mainstream' om een persoonlijke favoriet van mij te worden.
Toplijstje:
1. Frankrijk
2. Oostenrijk
3. Kroatië
4. Italië
5. Spanje
6. Nederland
7. Armenië
8. Tsjechië
9. Moldavië
10. Azerbeidzjan
11. Rusland
12. Malta
13. Duitsland
14. Estland
15. Hongarije
16. IJsland
17. Letland
18. Verenigd Koninkrijk
19. Zweden
20. Polen
21. Cyprus
22. Bosnië en Herzegovina
23. Finland
24. Montenegro
25. Griekenland
26. San Marino
Laat ik beginnen met het feit dat ik werkelijk nog nooit iets met een Poolse inzending heb gehad. Dit jaar gaat daar geen verandering in komen. Het nummer op zich is oké en de zanger vind ik eng. Ik vraag me dan ook af of dit, in combinatie met de startpositie, de finale gaat halen. Ik denk het niet. Het nummer is te 'mainstream' om een persoonlijke favoriet van mij te worden.
Toplijstje:
1. Frankrijk
2. Oostenrijk
3. Kroatië
4. Italië
5. Spanje
6. Nederland
7. Armenië
8. Tsjechië
9. Moldavië
10. Azerbeidzjan
11. Rusland
12. Malta
13. Duitsland
14. Estland
15. Hongarije
16. IJsland
17. Letland
18. Verenigd Koninkrijk
19. Zweden
20. Polen
21. Cyprus
22. Bosnië en Herzegovina
23. Finland
24. Montenegro
25. Griekenland
26. San Marino
0
geplaatst: 16 april 2016, 16:18 uur
03. Zwitserland: Rykka – The last of our kind
Zwitserland heeft 2 keer gewonnen. Het allereerste festival in 1956 (Lys Assia) en in 1988 won Celine Dion die later een enorme wereldster werd.
Daarna werd het eigenlijk nooit echt veel met het land (achtste in 2005) en persoonlijk is het geen favoriet land. De inzendingen van 2009 (The Highest Hights) en 2012 (Unbreakable) waren wel enorme favorieten maar die maakten niks klaar. Allebei bleven ze steken in de halve finale.
En dan dit jaar. Een prima popnummer in een categorie die oververtegenwoordigd is dit jaar. Maar in die categorie vind ik dit wel de beste. Het is en blijft een wat onopvallend, flets nummer waarvan ik betwijfel of het de finale gaat halen maar er is verder ook niet veel op aan te merken.
Een euvel dat we dit jaar vaker tegenkomen. Geen draken, maar allemaal een beetje onopvallend. Zwitserland gaat geen derde overwinning boeken dit jaar, dat weet ik wel zeker.
01. Letland
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Rusland
05. Cyprus
06. IJsland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Kroatië
09. Hongarije
10. Duitsland
11. Zweden
12. Italië
13. Estland
14. Zwitserland
15. Finland
16. Spanje
17. Bosnië en Herzegovina
18. Malta
19. Tsjechië
20. Armenië
21. Griekenland
22. Polen
23. Oostenrijk
24. Montenegro
25. Azerbeidzjan
26. Moldavië
27. San Marino
Zwitserland heeft 2 keer gewonnen. Het allereerste festival in 1956 (Lys Assia) en in 1988 won Celine Dion die later een enorme wereldster werd.
Daarna werd het eigenlijk nooit echt veel met het land (achtste in 2005) en persoonlijk is het geen favoriet land. De inzendingen van 2009 (The Highest Hights) en 2012 (Unbreakable) waren wel enorme favorieten maar die maakten niks klaar. Allebei bleven ze steken in de halve finale.
En dan dit jaar. Een prima popnummer in een categorie die oververtegenwoordigd is dit jaar. Maar in die categorie vind ik dit wel de beste. Het is en blijft een wat onopvallend, flets nummer waarvan ik betwijfel of het de finale gaat halen maar er is verder ook niet veel op aan te merken.
Een euvel dat we dit jaar vaker tegenkomen. Geen draken, maar allemaal een beetje onopvallend. Zwitserland gaat geen derde overwinning boeken dit jaar, dat weet ik wel zeker.
01. Letland
02. Nederland
03. Frankrijk
04. Rusland
05. Cyprus
06. IJsland
07. Verenigd Koninkrijk
08. Kroatië
09. Hongarije
10. Duitsland
11. Zweden
12. Italië
13. Estland
14. Zwitserland
15. Finland
16. Spanje
17. Bosnië en Herzegovina
18. Malta
19. Tsjechië
20. Armenië
21. Griekenland
22. Polen
23. Oostenrijk
24. Montenegro
25. Azerbeidzjan
26. Moldavië
27. San Marino
0
geplaatst: 16 april 2016, 17:05 uur
3. Zwitserland
Ik sluit me aan wat betreft dat het een prima popnummer is, maar dat het niet opvalt. Ik vind het wel prettig klinken, alleen versta ik het Engels vaak net niet, waar ik me wel aan kan storen.
Toplijstje (ik werk het elke keer weer bij als een nummer gestegen is in mijn lijstje):
1. Frankrijk
2. Oostenrijk
3. Kroatië
4. Italië
5. Spanje
6. Nederland
7. Armenië
8. Tsjechië
9. Rusland
10. Moldavië
11. Azerbeidzjan
12. Malta
13. Duitsland
14. Estland
15. Hongarije
16. Zwitserland
17. IJsland
18. Letland
19. Verenigd Koninkrijk
20. Zweden
21. Polen
22. Cyprus
23. Bosnië en Herzegovina
24. Finland
25. Montenegro
26. Griekenland
27. San Marino
Ik sluit me aan wat betreft dat het een prima popnummer is, maar dat het niet opvalt. Ik vind het wel prettig klinken, alleen versta ik het Engels vaak net niet, waar ik me wel aan kan storen.
Toplijstje (ik werk het elke keer weer bij als een nummer gestegen is in mijn lijstje):
1. Frankrijk
2. Oostenrijk
3. Kroatië
4. Italië
5. Spanje
6. Nederland
7. Armenië
8. Tsjechië
9. Rusland
10. Moldavië
11. Azerbeidzjan
12. Malta
13. Duitsland
14. Estland
15. Hongarije
16. Zwitserland
17. IJsland
18. Letland
19. Verenigd Koninkrijk
20. Zweden
21. Polen
22. Cyprus
23. Bosnië en Herzegovina
24. Finland
25. Montenegro
26. Griekenland
27. San Marino
0
geplaatst: 16 april 2016, 17:13 uur
Mijn lijst:
1 Frankrijk *****
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Polen ****
8 Letland ***
9 Hongarije ***
10 Zweden ***
11 Italië ***
12 Ijsland ***
13 Oostenrijk ***
15 Duitsland **
16 Zwitserland **
17 Montenegro **
18 Moldavië **
19 Kroatië **
20 Finland **
21 Tsjechië **
22 Azerbeidzjan **
23 Malta *
24 Armenië *
25 Griekenland *
26 San Marino *
27 Spanje *
Zwitserland: Een land waar ik op het songfestival weinig mee heb. Er is eigenlijk maar één uitzondering en dat is The Highest Heights van Lovebugs (2009) dat was mijn favoriet dat jaar en ik begreep echt niet waarom dat in de halve finale bleef steken.
Dit jaar is het niet anders verder dan een middenmoter kom ik niet voor deze inzending. Het klinkt niet slecht, maar binnen het half uur weet ik niet meer hoe ik ging. **
1 Frankrijk *****
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Polen ****
8 Letland ***
9 Hongarije ***
10 Zweden ***
11 Italië ***
12 Ijsland ***
13 Oostenrijk ***
15 Duitsland **
16 Zwitserland **
17 Montenegro **
18 Moldavië **
19 Kroatië **
20 Finland **
21 Tsjechië **
22 Azerbeidzjan **
23 Malta *
24 Armenië *
25 Griekenland *
26 San Marino *
27 Spanje *
Zwitserland: Een land waar ik op het songfestival weinig mee heb. Er is eigenlijk maar één uitzondering en dat is The Highest Heights van Lovebugs (2009) dat was mijn favoriet dat jaar en ik begreep echt niet waarom dat in de halve finale bleef steken.
Dit jaar is het niet anders verder dan een middenmoter kom ik niet voor deze inzending. Het klinkt niet slecht, maar binnen het half uur weet ik niet meer hoe ik ging. **
0
buizen
geplaatst: 16 april 2016, 20:55 uur
03. Zwitserland: Rykka – The last of our kind
Gaat zij daar straks met de podiumpresentatie in de halve finale ook zo gedrapeerd bij liggen on stage?
Het is wel een mooie, sympathiek overkomende vrouwe.
Die witte jurk staat haar goed. Ik kan me voorstellen dat echte fans zo met haar zouden willen trouwen.
Het is bij deze clip net of het playback is.
Dus dat kan er ook nog wel bij, want het liedje wil bij buizen maar niet landen.
Ook dit is weer: het ene oor in en het andere oor weer uit.
Liedje is ook voorbij voor je er erg in hebt, pardoes.
Dit is trouwens het eerste liedje waarbij ik me achteraf afvraag: "waar gaat het over?".
De tekst is soms schier onverstaanbaar. De clip of dramatiek draagt ook niet echt een thema uit.
Dan doet zelfs San Marino het beter.
Wist trouwens helemaal niet dat Celine Dion een Zwitserse was. Zo leer je nog eens wat in dit topic.
Pas m'n toplijst niet aan want van een wereldschokkende verschuiving is geen sprake: onderaan de middenmoot. Misschien net boven misschien net onder Finland.
Gaat zij daar straks met de podiumpresentatie in de halve finale ook zo gedrapeerd bij liggen on stage?
Het is wel een mooie, sympathiek overkomende vrouwe.
Die witte jurk staat haar goed. Ik kan me voorstellen dat echte fans zo met haar zouden willen trouwen.
Het is bij deze clip net of het playback is.
Dus dat kan er ook nog wel bij, want het liedje wil bij buizen maar niet landen.
Ook dit is weer: het ene oor in en het andere oor weer uit.
Liedje is ook voorbij voor je er erg in hebt, pardoes.
Dit is trouwens het eerste liedje waarbij ik me achteraf afvraag: "waar gaat het over?".
De tekst is soms schier onverstaanbaar. De clip of dramatiek draagt ook niet echt een thema uit.
Dan doet zelfs San Marino het beter.
Wist trouwens helemaal niet dat Celine Dion een Zwitserse was. Zo leer je nog eens wat in dit topic.
Pas m'n toplijst niet aan want van een wereldschokkende verschuiving is geen sprake: onderaan de middenmoot. Misschien net boven misschien net onder Finland.
0
geplaatst: 16 april 2016, 21:54 uur
03. Zwitserland: Rykka - The Last of Our Kind
Zwitserland, een land dat er al vanaf het begin bij is. Uiteraard ken ik de allereerste winnaar uit Zwitserland, het nummer Refrain van Lys Assia, en die vind ik best aardig. De winnende inzending van Celine Dion vind ik ook goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit echt verdiept heb in de oudere inzendingen van Zwitserland, dus misschien dat daar nog wel wat pareltjes tussen zitten, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het de afgelopen twee decennia pure armoe vind. Het lijkt wel of de Zwitsers er niet echt hun best voor doen. Zelden zitten hun inzendingen bij de allerslechtsten, maar het is allemaal te braaf binnen de lijntjes of te onopvallend om echt potten te kunnen breken. Enkel de inzending Hunter of Stars van Sebalter uit 2014 vind ik erg tof. De inzendingen uit 2009 en 2011 vind ik ook nog wel aardig. Maar verder? Mwah.
De inzending van dit jaar zit opnieuw in de ‘mwah’ categorie en misschien nog wel iets daar onder. Laat ik eerst beginnen met de verschrikkelijke zangstem van Rykka. Het schijnt dat ze inmiddels iets verbeterd is, maar tijdens de nationale finale was het niet heel best. Het nummer is verder niet erg boeiend; geen pure rommel, maar niet echt wat bijzonders. Een beetje een saaie inzending die gezien de slechte startpositie deze halve finale zeer waarschijnlijk niet door gaat komen.
1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Oostenrijk
11. Letland
12. Polen
13. Verenigd Koninkrijk
14. Spanje
15. Rusland
16. Tsjechië
17. Estland
18. IJsland
19. Malta
20. Finland
21. Moldavië
22. Zwitserland
23. Azerbeidzjan
24. Armenië
25. Montenegro
26. Griekenland
27. San Marino
Zwitserland, een land dat er al vanaf het begin bij is. Uiteraard ken ik de allereerste winnaar uit Zwitserland, het nummer Refrain van Lys Assia, en die vind ik best aardig. De winnende inzending van Celine Dion vind ik ook goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit echt verdiept heb in de oudere inzendingen van Zwitserland, dus misschien dat daar nog wel wat pareltjes tussen zitten, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het de afgelopen twee decennia pure armoe vind. Het lijkt wel of de Zwitsers er niet echt hun best voor doen. Zelden zitten hun inzendingen bij de allerslechtsten, maar het is allemaal te braaf binnen de lijntjes of te onopvallend om echt potten te kunnen breken. Enkel de inzending Hunter of Stars van Sebalter uit 2014 vind ik erg tof. De inzendingen uit 2009 en 2011 vind ik ook nog wel aardig. Maar verder? Mwah.
De inzending van dit jaar zit opnieuw in de ‘mwah’ categorie en misschien nog wel iets daar onder. Laat ik eerst beginnen met de verschrikkelijke zangstem van Rykka. Het schijnt dat ze inmiddels iets verbeterd is, maar tijdens de nationale finale was het niet heel best. Het nummer is verder niet erg boeiend; geen pure rommel, maar niet echt wat bijzonders. Een beetje een saaie inzending die gezien de slechte startpositie deze halve finale zeer waarschijnlijk niet door gaat komen.
1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Oostenrijk
11. Letland
12. Polen
13. Verenigd Koninkrijk
14. Spanje
15. Rusland
16. Tsjechië
17. Estland
18. IJsland
19. Malta
20. Finland
21. Moldavië
22. Zwitserland
23. Azerbeidzjan
24. Armenië
25. Montenegro
26. Griekenland
27. San Marino
0
geplaatst: 16 april 2016, 21:59 uur
buizen schreef:
Celine Dion is Canadese. Ze deed echter voor Zwitserland mee. Het maakt op het Songfestival niet uit of de artiest ook echt uit het land komt dat het vertegenwoordigd.
Toevallig is Rykka, de zangeres van dit jaar, óók Canadese.
0
buizen
geplaatst: 16 april 2016, 22:09 uur
2.[vorige ronde] Finland: Sandhja - Sing It Away
Kom ik toch nog even terug op Finland; aan Finland heb ik toch een beetje m'n (muzikale en culturele) hart verpand, sinds een recente trip. En dus zat het mij dwars dat ik het liedje 'slecht' vond.
Maar wees gerust, goed nieuws: de inzending van Sandhja nu wat vaker beluisterd en ik geloof er wel in. "Sing It Away" is gewoon ook een mooie titel.
Finland voor finale!
Dank voor de info over Celine, Aoibhin.
Kom ik toch nog even terug op Finland; aan Finland heb ik toch een beetje m'n (muzikale en culturele) hart verpand, sinds een recente trip. En dus zat het mij dwars dat ik het liedje 'slecht' vond.
Maar wees gerust, goed nieuws: de inzending van Sandhja nu wat vaker beluisterd en ik geloof er wel in. "Sing It Away" is gewoon ook een mooie titel.
Finland voor finale!
Dank voor de info over Celine, Aoibhin.
0
geplaatst: 17 april 2016, 06:55 uur
Het kwam en komt best vaak voor dat een artiest voor een ander land zingt.
Een lijstje van wat me zo te binnen komt:
Jonatan Cerrada - A chaque pas (2004) Belg zingt voor Frankrijk
Lara Fabian - Croire (1988) Belgische zingt voor Luxemburg
France Gall - Poupée de cire, poupée de son (1965) Franse zingt voor Luxemburg
Nana Mouskouri - A fore de prier (1963) Griekse zingt voor Luxemburg
Vicky Leandros - L'amour est bleu (1967) en Après Toi (1972) Griekse zingt voor Luxemburg
Olivia-Newton John - Long live love (1974) Australische zingt voor het Verenigd Koninkrijk
Gina G - Ooh ... aah just a little bit (1996) Australische zingt voor het Verenigd Koninkrijk
Anne-Marie David deed zowel mee voor Frankrijk (1979) als voor Luxemburg (1973) terwijl ze een Franse was.
Dat waren de eerste die in me opkwamen, maar er zijn er vast wel meer. Ik denk dat kleine landen als Monaco en Luxemburg het best vaak deden.
Een lijstje van wat me zo te binnen komt:
Jonatan Cerrada - A chaque pas (2004) Belg zingt voor Frankrijk
Lara Fabian - Croire (1988) Belgische zingt voor Luxemburg
France Gall - Poupée de cire, poupée de son (1965) Franse zingt voor Luxemburg
Nana Mouskouri - A fore de prier (1963) Griekse zingt voor Luxemburg
Vicky Leandros - L'amour est bleu (1967) en Après Toi (1972) Griekse zingt voor Luxemburg
Olivia-Newton John - Long live love (1974) Australische zingt voor het Verenigd Koninkrijk
Gina G - Ooh ... aah just a little bit (1996) Australische zingt voor het Verenigd Koninkrijk
Anne-Marie David deed zowel mee voor Frankrijk (1979) als voor Luxemburg (1973) terwijl ze een Franse was.
Dat waren de eerste die in me opkwamen, maar er zijn er vast wel meer. Ik denk dat kleine landen als Monaco en Luxemburg het best vaak deden.
0
geplaatst: 17 april 2016, 11:30 uur
04. Israël: Hovi Star – Made of Stars
Ik heb vaak een zwak voor de inzendingen van Israël (Noa & Mira Awad, Boaz Mauda, Harel Skaat). Soms vind ik ze juist weer vreselijk.
Hovi Star deelde ik na de eerste beluistering in bij de afdeling draken. Er is werd gesleuteld aan die versie en een nieuw nummer was geboren.
En toen kwam het nummer in de vernieuwde versie vaker voorbij en wist het te groeien. Zo'n heerlijk cliché nummer zoals dat van Rusland vorig jaar (A Million Voices). Ik wilde dat toen ook niet goed vinden maar deed dat wel. Zo bombastisch en over the top. Dat is dit nummer dus ook, maar ik ben het leuk gaan vinden en vind het elke draaibeurt weer een beetje leuker.
Guilty pleasure? Wellicht. Of is het gewoon goed en maakt dit kans om de finale met gemak te halen?
Ik hoop het oprecht. Misschien dat Hovi iets te nichterig is en dat in combinatie met puur het land an sich (niet altijd populair) dat het toch fout gaat. Maar echt: ik hoop op een hoge klassering, ik ga dit jaar voor klef
Live weet hij het er overigens ook zeer goed van af te brengen: ESCKAZ in Moscow: Hovi Star (Israel) - Made of Stars (live at the Russian Eurovision preParty) - YouTube
Hier de oorspronkelijke versie:: Hovi Star - Made of Stars (Eurovision 2016 Israel) - YouTube
Nooit verwacht, maar nu mijn nieuwe nummer één!
01. Israël
02. Letland
03. Nederland
04. Frankrijk
05. Rusland
06. Cyprus
07. IJsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Kroatië
10. Hongarije
11. Duitsland
12. Zweden
13. Italië
14. Estland
15. Zwitserland
16. Finland
17. Spanje
18. Bosnië en Herzegovina
19. Malta
20. Tsjechië
21. Armenië
22. Griekenland
23. Polen
24. Oostenrijk
25. Montenegro
26. Azerbeidzjan
27. Moldavië
28. San Marino
Ik heb vaak een zwak voor de inzendingen van Israël (Noa & Mira Awad, Boaz Mauda, Harel Skaat). Soms vind ik ze juist weer vreselijk.
Hovi Star deelde ik na de eerste beluistering in bij de afdeling draken. Er is werd gesleuteld aan die versie en een nieuw nummer was geboren.
En toen kwam het nummer in de vernieuwde versie vaker voorbij en wist het te groeien. Zo'n heerlijk cliché nummer zoals dat van Rusland vorig jaar (A Million Voices). Ik wilde dat toen ook niet goed vinden maar deed dat wel. Zo bombastisch en over the top. Dat is dit nummer dus ook, maar ik ben het leuk gaan vinden en vind het elke draaibeurt weer een beetje leuker.
Guilty pleasure? Wellicht. Of is het gewoon goed en maakt dit kans om de finale met gemak te halen?
Ik hoop het oprecht. Misschien dat Hovi iets te nichterig is en dat in combinatie met puur het land an sich (niet altijd populair) dat het toch fout gaat. Maar echt: ik hoop op een hoge klassering, ik ga dit jaar voor klef

Live weet hij het er overigens ook zeer goed van af te brengen: ESCKAZ in Moscow: Hovi Star (Israel) - Made of Stars (live at the Russian Eurovision preParty) - YouTube
Hier de oorspronkelijke versie:: Hovi Star - Made of Stars (Eurovision 2016 Israel) - YouTube
Nooit verwacht, maar nu mijn nieuwe nummer één!
01. Israël
02. Letland
03. Nederland
04. Frankrijk
05. Rusland
06. Cyprus
07. IJsland
08. Verenigd Koninkrijk
09. Kroatië
10. Hongarije
11. Duitsland
12. Zweden
13. Italië
14. Estland
15. Zwitserland
16. Finland
17. Spanje
18. Bosnië en Herzegovina
19. Malta
20. Tsjechië
21. Armenië
22. Griekenland
23. Polen
24. Oostenrijk
25. Montenegro
26. Azerbeidzjan
27. Moldavië
28. San Marino
0
geplaatst: 17 april 2016, 11:56 uur
Mijn lijst:
1 Frankrijk *****
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Zweden **** (hij wordt echt iedere luisterbeurt beter)
8 Israël ****
9 Polen ****
10 Letland ***
11 Hongarije ***
12 Italië ***
13 Ijsland ***
14 Oostenrijk ***
15 Bosnië & Herzegovina **
16 Duitsland **
17 Zwitserland **
18 Montenegro **
19 Moldavië **
20 Kroatië **
21 Finland **
22 Tsjechië **
23 Azerbeidzjan **
24 Malta *
25 Armenië *
26 Griekenland *
27 San Marino *
28 Spanje *
Israël: De eerste keer dat ik het nummer hoorde was ik vrij negatief, maar hoe meer ik het nummer hoor hoe hoger hij in mijn ranking komt. Ik zit wel nog niet aan de nummer 1 positie
, maar wie weet de prijzen worden pas in mei uitgereikt. Hovi Star heeft een mooie stem ****
1 Frankrijk *****
2 Rusland *****
3 Nederland *****
4 Estland ****
5 Cyprus ****
7 Zweden **** (hij wordt echt iedere luisterbeurt beter)
8 Israël ****
9 Polen ****
10 Letland ***
11 Hongarije ***
12 Italië ***
13 Ijsland ***
14 Oostenrijk ***
15 Bosnië & Herzegovina **
16 Duitsland **
17 Zwitserland **
18 Montenegro **
19 Moldavië **
20 Kroatië **
21 Finland **
22 Tsjechië **
23 Azerbeidzjan **
24 Malta *
25 Armenië *
26 Griekenland *
27 San Marino *
28 Spanje *
Israël: De eerste keer dat ik het nummer hoorde was ik vrij negatief, maar hoe meer ik het nummer hoor hoe hoger hij in mijn ranking komt. Ik zit wel nog niet aan de nummer 1 positie
, maar wie weet de prijzen worden pas in mei uitgereikt. Hovi Star heeft een mooie stem ****
0
geplaatst: 17 april 2016, 19:10 uur
04. Israël: Hovi Star - Made of Stars
Israel is een land dat ik doorgaans wel erg goede inzendingen vind hebben. Ze wonnen drie keer; de eerste keer met Izhar Cohen & Alphabeta en het nummer A-Ba-Ni-Bi; de tweede keer met Milk & Honey en Gali Atari en het nummer Hallelujah en de derde keer met Dana International en het nummer Diva. Alle drie deze inzendingen luister ik nog wel eens. Verder vind ik ook de inzendingen uit 2005, 2008, 2009, 2010, 2013, 2014 en 2015 (vorig jaar, Golden Boy) goed. Ondanks een aantal draken in de tussenliggende jaren kan ik Israel toch wel tot een van mijn favoriete Eurovisie landen rekenen.
Dit jaar leek het erop dat het toch weer een draak zou worden. De eerste versie van Made of Stars vond ik maar vreemd in elkaar zitten en ik vond het allemaal maar raar en rommelig. Toen kwam echter deze vernieuwde versie uit en wat is dat een verbetering zeg! Het is echt het enige nummer dit jaar waarbij ik de nieuwe versie een verbetering vind ten opzichte van de oude versie. Toch vond ik het in eerste instantie ook weer niet super of zo.
Nu heb ik het nummer inmiddels meerdere keren gehoord en ik moet zeggen dat dit een van mijn grootste groeiers is dit jaar. Het nummer lijkt elke keer weer wat beter te zijn geworden en zo klimt deze inzending telkens maar weer omhoog in mijn top. Wat mij betreft wordt het zeker weer finale voor Israel, maar gerust ben ik er niet op aangezien ze wel vaker in de semi zijn blijven steken met prima nummers.
1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Israël
11. Oostenrijk
12. Letland
13. Polen
14. Verenigd Koninkrijk
15. Spanje
16. Rusland
17. Tsjechië
18. Estland
19. IJsland
20. Malta
21. Finland
22. Moldavië
23. Zwitserland
24. Griekenland
25. Montenegro
26. Azerbeidzjan
27. Armenië
28. San Marino
Israel is een land dat ik doorgaans wel erg goede inzendingen vind hebben. Ze wonnen drie keer; de eerste keer met Izhar Cohen & Alphabeta en het nummer A-Ba-Ni-Bi; de tweede keer met Milk & Honey en Gali Atari en het nummer Hallelujah en de derde keer met Dana International en het nummer Diva. Alle drie deze inzendingen luister ik nog wel eens. Verder vind ik ook de inzendingen uit 2005, 2008, 2009, 2010, 2013, 2014 en 2015 (vorig jaar, Golden Boy) goed. Ondanks een aantal draken in de tussenliggende jaren kan ik Israel toch wel tot een van mijn favoriete Eurovisie landen rekenen.
Dit jaar leek het erop dat het toch weer een draak zou worden. De eerste versie van Made of Stars vond ik maar vreemd in elkaar zitten en ik vond het allemaal maar raar en rommelig. Toen kwam echter deze vernieuwde versie uit en wat is dat een verbetering zeg! Het is echt het enige nummer dit jaar waarbij ik de nieuwe versie een verbetering vind ten opzichte van de oude versie. Toch vond ik het in eerste instantie ook weer niet super of zo.
Nu heb ik het nummer inmiddels meerdere keren gehoord en ik moet zeggen dat dit een van mijn grootste groeiers is dit jaar. Het nummer lijkt elke keer weer wat beter te zijn geworden en zo klimt deze inzending telkens maar weer omhoog in mijn top. Wat mij betreft wordt het zeker weer finale voor Israel, maar gerust ben ik er niet op aangezien ze wel vaker in de semi zijn blijven steken met prima nummers.
1. Italië
2. Kroatië
3. Nederland
4. Frankrijk
5. Hongarije
6. Bosnië & Herzegovina
7. Cyprus
8. Duitsland
9. Zweden
10. Israël
11. Oostenrijk
12. Letland
13. Polen
14. Verenigd Koninkrijk
15. Spanje
16. Rusland
17. Tsjechië
18. Estland
19. IJsland
20. Malta
21. Finland
22. Moldavië
23. Zwitserland
24. Griekenland
25. Montenegro
26. Azerbeidzjan
27. Armenië
28. San Marino
0
geplaatst: 17 april 2016, 19:24 uur
Israël begint overal ineens ontdekt te worden want je ziet het stijgen. Opmerkelijk dat wij dat ook hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.