Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 21 april 2016, 21:33 uur
08. Macedonië: Kaliopi – Dona
Mooie ambiance in de clip, dat oude theater. Het tapijt aan de muur.
Met veel dramatiek gebracht en gelukkig weer eens een liedje in de eigen taal.
Maar kan er nu even geen zinnig woord over zeggen.
Prince.
Mooie ambiance in de clip, dat oude theater. Het tapijt aan de muur.
Met veel dramatiek gebracht en gelukkig weer eens een liedje in de eigen taal.
Maar kan er nu even geen zinnig woord over zeggen.
Prince.
0
buizen
geplaatst: 21 april 2016, 21:37 uur
aERodynamIC schreef:
Dan wordt het hier echt druk en gaan mensen ook voorspellen. Eigenlijk gebeurt het dus elk jaar. Zou leuk zijn als jij daar wat van maakt hier.
Als alle liedjes zijn geweest kan je best voorspellen in de pauze act.
Dan wordt het hier echt druk en gaan mensen ook voorspellen. Eigenlijk gebeurt het dus elk jaar. Zou leuk zijn als jij daar wat van maakt hier.
Als alle liedjes zijn geweest kan je best voorspellen in de pauze act.
Ik zie dat niet zitten, Aerodynamic, gaat teveel verplichting in zitten om het te organiseren.
Ben ook geen songfestivaldeskundige.
0
geplaatst: 21 april 2016, 22:11 uur
Inderdaad, Prince... Zo onverwacht ook.
Eerder dit jaar ook al David Bowie verloren. Allemaal legendes die ineens ten einde komen. 
Maar goed, de inzending van Macedonië dan:
08. Macedonië: Kaliopi - Dona
Van Macedonië ben ik absoluut geen fan op het Songfestival. Ik vind ze eigenijk altijd niemendalletjes of rommel sturen. Vorig jaar vond ik de inzending nog best wel aardig, maar helaas werd het live echt tenenkrommend slecht gebracht. Er is echter één uitzondering als het op Macedonische inzendingen aankomt en dat is de deelname van Kaliopi in 2012. Crno i belo is een nummer dat ik echt nog regelmatig luister; wat een prachtig nummer en wat een strot heeft Kaliopi. Ik hou normaal nooit zo van harde vrouwenstemmen, maar bij Kaliopi wordt het nooit geschreeuw of gekrijs. Ik was dan ook heel verheugd toen ik hoorde dat ze opnieuw Macedonië zou gaan vertegenwoordigen.
Crno i belo vind ik beter dan Dona, maar ook deze inzending is zeker weer een favoriet van mij. Het nummer wordt op veel fansites matig ontvangen omdat het te ouderwets zou zijn. Het is inderdaad een nummer dat je makkelijk dertig jaar geleden had kunnen insturen, maar ik vind het nummer toch nergens belegen of kitsch worden. Het is juist een heerlijk nostalgische plaat met echte passie, rauwheid en power. Het weet toch weer een snaar bij me te raken, hoewel minder als destijds bij Crno i belo.
Wat mij betreft strijdt Macedonië dit jaar mee om de winst. Als we de voorspellingen moeten geloven gaat kwalificatie zelfs nog lastig worden, maar daar geloof ik niet zo in. Dit gaat echt wel de finale halen, zeker aangezien Kaliopi live erg goed presteert en er geen vergelijkbaar nummer is in de tweede semi.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Letland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Spanje
18. Rusland
19. Tsjechië
20. Estland
21. IJsland
22. Finland
23. Ierland
24. Malta
25. Moldavië
26. Zwitserland
27. Wit-Rusland
28. Montenegro
29. Griekenland
30. Azerbeidzjan
31. Armenië
32. San Marino
Eerder dit jaar ook al David Bowie verloren. Allemaal legendes die ineens ten einde komen. 
Maar goed, de inzending van Macedonië dan:
Van Macedonië ben ik absoluut geen fan op het Songfestival. Ik vind ze eigenijk altijd niemendalletjes of rommel sturen. Vorig jaar vond ik de inzending nog best wel aardig, maar helaas werd het live echt tenenkrommend slecht gebracht. Er is echter één uitzondering als het op Macedonische inzendingen aankomt en dat is de deelname van Kaliopi in 2012. Crno i belo is een nummer dat ik echt nog regelmatig luister; wat een prachtig nummer en wat een strot heeft Kaliopi. Ik hou normaal nooit zo van harde vrouwenstemmen, maar bij Kaliopi wordt het nooit geschreeuw of gekrijs. Ik was dan ook heel verheugd toen ik hoorde dat ze opnieuw Macedonië zou gaan vertegenwoordigen.
Crno i belo vind ik beter dan Dona, maar ook deze inzending is zeker weer een favoriet van mij. Het nummer wordt op veel fansites matig ontvangen omdat het te ouderwets zou zijn. Het is inderdaad een nummer dat je makkelijk dertig jaar geleden had kunnen insturen, maar ik vind het nummer toch nergens belegen of kitsch worden. Het is juist een heerlijk nostalgische plaat met echte passie, rauwheid en power. Het weet toch weer een snaar bij me te raken, hoewel minder als destijds bij Crno i belo.
Wat mij betreft strijdt Macedonië dit jaar mee om de winst. Als we de voorspellingen moeten geloven gaat kwalificatie zelfs nog lastig worden, maar daar geloof ik niet zo in. Dit gaat echt wel de finale halen, zeker aangezien Kaliopi live erg goed presteert en er geen vergelijkbaar nummer is in de tweede semi.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Letland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Spanje
18. Rusland
19. Tsjechië
20. Estland
21. IJsland
22. Finland
23. Ierland
24. Malta
25. Moldavië
26. Zwitserland
27. Wit-Rusland
28. Montenegro
29. Griekenland
30. Azerbeidzjan
31. Armenië
32. San Marino
0
geplaatst: 22 april 2016, 12:23 uur
Ik lees overigens net dat Roemenië is gediskwalificeerd. Het zou gaan om een schuld van de Roemeense omroep aan de EBU.
Niet dat ik er veel aan mis qua nummer (het stond bij mij ergens in de onderste regionen), maar voor de zanger vind ik het wel sneu. Apart ook dat dit pas zo laat uitkomt, zo vlak voordat het festival gaat beginnen.
Niet dat ik er veel aan mis qua nummer (het stond bij mij ergens in de onderste regionen), maar voor de zanger vind ik het wel sneu. Apart ook dat dit pas zo laat uitkomt, zo vlak voordat het festival gaat beginnen.
0
geplaatst: 22 april 2016, 14:13 uur
Ik hoorde het ook net op het nieuws! Sneu voor de zanger! Wel leuker dat er nu evenveel nummers meedoen met de 1e als de 2e halve finale! Het nummer zelf had ik niet vele mee, maar ik vond het ook niet super slecht.
0
geplaatst: 22 april 2016, 17:13 uur
09. Litouwen: Donny Montell – I’ve Been Waiting For This Night
In 1999 deed Litouwen voor het eerst mee. He grootste succes was in 2006 waar het land zesde werd. Dat was niet bepaald mijn favoriete inzending van ze (We Are the Winners).
Eigenlijk is er geen één bijdrage die me echt is bijgebleven, ook niet die van Donny Montell in 2012 (Love is Blind), ja ik herinner me de act, maar het nummer moet ik bewust even aanzetten om te weten te komen dat ik er geen bal aan vond.
En dat vind ik nu weer. Wel beter dan zijn vorige nummer, maar het is te nietserig, te onopvallend.
Laat dit maar fijn in de halve finale blijven steken. Ik heb er niks tegen, maar ben ook geen liefhebber.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Cyprus
08. IJsland
09. Verenigd Koninkrijk
10. Kroatië
11. Hongarije
12. Duitsland
13. Zweden
14. Servië
15. Italië
16. Estland
17. Zwitserland
18. Ierland
19. Finland
20. Spanje
21. Bosnië en Herzegovina
22. Malta
23. Wit-Rusland
24. Tsjechië
25. Armenië
26. Griekenland
27. Polen
28. Litouwen
29. Oostenrijk
30. Montenegro
31. Azerbeidzjan
32. Moldavië
33. San Marino
In 1999 deed Litouwen voor het eerst mee. He grootste succes was in 2006 waar het land zesde werd. Dat was niet bepaald mijn favoriete inzending van ze (We Are the Winners).
Eigenlijk is er geen één bijdrage die me echt is bijgebleven, ook niet die van Donny Montell in 2012 (Love is Blind), ja ik herinner me de act, maar het nummer moet ik bewust even aanzetten om te weten te komen dat ik er geen bal aan vond.
En dat vind ik nu weer. Wel beter dan zijn vorige nummer, maar het is te nietserig, te onopvallend.
Laat dit maar fijn in de halve finale blijven steken. Ik heb er niks tegen, maar ben ook geen liefhebber.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Cyprus
08. IJsland
09. Verenigd Koninkrijk
10. Kroatië
11. Hongarije
12. Duitsland
13. Zweden
14. Servië
15. Italië
16. Estland
17. Zwitserland
18. Ierland
19. Finland
20. Spanje
21. Bosnië en Herzegovina
22. Malta
23. Wit-Rusland
24. Tsjechië
25. Armenië
26. Griekenland
27. Polen
28. Litouwen
29. Oostenrijk
30. Montenegro
31. Azerbeidzjan
32. Moldavië
33. San Marino
0
buizen
geplaatst: 22 april 2016, 17:33 uur
Kaliopi met haar Dona klinkt helemaal niet verkeerd. Moest even wennen aan het timbre in haar stem maar naarmate je het nummer vaker hoort klinkt het best dik in orde.
Ook heel mooi dat ze in haar eigen Macedonisch zingt:
Za sé što ti si mi dala
Od srce ti fala
Za seto minato vreme
oftewel
For everything you've given me
I thank you from my heart
For all the passed time
De laatste inzendingen die voorbij kwamen waren nogal eens van bedenkelijk allooi maar dit liedje mag dan - zo wordt beweerd - wat 'ouderwets' zijn maar vind het een verademing.
Als de podiumpresentatie straks ook toppie is en er van de zenuwen geen ongelukken gebeuren dan hoop ik dat ze de finale bereikt.
Yeah!
Kaliopi met haar Dona klinkt helemaal niet verkeerd. Moest even wennen aan het timbre in haar stem maar naarmate je het nummer vaker hoort klinkt het best dik in orde.
Ook heel mooi dat ze in haar eigen Macedonisch zingt:
Za sé što ti si mi dala
Od srce ti fala
Za seto minato vreme
oftewel
For everything you've given me
I thank you from my heart
For all the passed time
De laatste inzendingen die voorbij kwamen waren nogal eens van bedenkelijk allooi maar dit liedje mag dan - zo wordt beweerd - wat 'ouderwets' zijn maar vind het een verademing.
Als de podiumpresentatie straks ook toppie is en er van de zenuwen geen ongelukken gebeuren dan hoop ik dat ze de finale bereikt.
Yeah!
0
buizen
geplaatst: 22 april 2016, 17:52 uur
09. Litouwen: Donny Montell – I’ve Been Waiting For This Night
Weer zo'n te hoog misbakselgehalte. Mierzoet. Voorspelbaar. Onorigineel.
De beelden van het Litouwense(?) uitgaansleven zijn wel mooi in de clip.
Komen die bloemetjesstofopnaaiingen op spijkerjacks weer helemaal in, of loopt Litouwen nog wat decennia achter met de mode? Je hebt daar toch best wel hippe plekken dacht ik.
Maar aan zo'n clip heb je in de halve finale weinig. Dan moet het liedje klinken en de presentatie er staan. Heb er weinig fiducie in. Het liedje is afgelopen en je vraagt je af wat je hebt gehoord.
"Stay by your side" en "Tonight, tonight". Tja.
Wat 'toplijst' betreft zal Litouwen onderaan ergens bungelen.
Weer zo'n te hoog misbakselgehalte. Mierzoet. Voorspelbaar. Onorigineel.
De beelden van het Litouwense(?) uitgaansleven zijn wel mooi in de clip.
Komen die bloemetjesstofopnaaiingen op spijkerjacks weer helemaal in, of loopt Litouwen nog wat decennia achter met de mode? Je hebt daar toch best wel hippe plekken dacht ik.
Maar aan zo'n clip heb je in de halve finale weinig. Dan moet het liedje klinken en de presentatie er staan. Heb er weinig fiducie in. Het liedje is afgelopen en je vraagt je af wat je hebt gehoord.
"Stay by your side" en "Tonight, tonight". Tja.
Wat 'toplijst' betreft zal Litouwen onderaan ergens bungelen.
0
geplaatst: 22 april 2016, 18:05 uur
09. Litouwen: Donny Montell - I've Been Waiting For This Night
Litouwen is opnieuw een land waar ik op het Songfestival helemaal niets mee heb. Nog nooit is het land ook maar een beetje in de richting van mijn top 10 gekomen. Enkel vorig jaar vond ik nog wel een beetje leuk (al ietwat niemendallerig) en ook Love van Sasha Son uit 2009 vond ik nog wel aardig. Verder? Niet veel bijzonders, en We Are The Winners was natuurlijk niets meer dan een slechte joke act die de hoge positie te danken heeft aan proteststemmen.
Donny Montell vond ik in 2012 al een verschrikkelijk irritant nummer hebben waarvan het me verbaasde dat het nog aardig presteerde ook. Het nummer dit jaar is niet eens zozeer irritant en eigenlijk luistert het best aardig weg, maar het is (zoals zoveel nummers dit jaar) gewoon niet zoveel bijzonders. Er zit geen kraak nog smaak aan en kabbelt maar plat voort totdat het over is voor je er erg in hebt. Het is gewoon niet origineel of pakkend genoeg.
Er zijn in deze semi nog genoeg nummers die ik liever af zie vallen, dus heel erg zal ik het niet vinden als dit de finale toch haalt. Van mij hoeft het echter niet.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Letland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Spanje
18. Rusland
19. Tsjechië
20. Estland
21. IJsland
22. Finland
23. Litouwen
24. Ierland
25. Malta
26. Moldavië
27. Zwitserland
28. Wit-Rusland
29. Montenegro
30. Griekenland
31. Azerbeidzjan
32. Armenië
33. San Marino
Litouwen is opnieuw een land waar ik op het Songfestival helemaal niets mee heb. Nog nooit is het land ook maar een beetje in de richting van mijn top 10 gekomen. Enkel vorig jaar vond ik nog wel een beetje leuk (al ietwat niemendallerig) en ook Love van Sasha Son uit 2009 vond ik nog wel aardig. Verder? Niet veel bijzonders, en We Are The Winners was natuurlijk niets meer dan een slechte joke act die de hoge positie te danken heeft aan proteststemmen.
Donny Montell vond ik in 2012 al een verschrikkelijk irritant nummer hebben waarvan het me verbaasde dat het nog aardig presteerde ook. Het nummer dit jaar is niet eens zozeer irritant en eigenlijk luistert het best aardig weg, maar het is (zoals zoveel nummers dit jaar) gewoon niet zoveel bijzonders. Er zit geen kraak nog smaak aan en kabbelt maar plat voort totdat het over is voor je er erg in hebt. Het is gewoon niet origineel of pakkend genoeg.
Er zijn in deze semi nog genoeg nummers die ik liever af zie vallen, dus heel erg zal ik het niet vinden als dit de finale toch haalt. Van mij hoeft het echter niet.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Letland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Spanje
18. Rusland
19. Tsjechië
20. Estland
21. IJsland
22. Finland
23. Litouwen
24. Ierland
25. Malta
26. Moldavië
27. Zwitserland
28. Wit-Rusland
29. Montenegro
30. Griekenland
31. Azerbeidzjan
32. Armenië
33. San Marino
0
geplaatst: 23 april 2016, 07:35 uur
Mijn lijst:
1 Litouwen *****
2 Frankrijk *****
3 Rusland *****
4 Nederland *****
5 Estland ****
6 Cyprus ****
7 Verenigd Koninkrijk ****
8 Israel **** (Israel groeit steeds verder en is echt wel beter dan Zweden en Ierland)
9 Zweden ****
10 Ierland ****
11 Polen ****
12 Letland ***
13 Hongarije ***
14 Italië ***
15 Macedonië ***
16 Ijsland ***
17 Oostenrijk ***
18 Bosnië & Herzegovina **
19 Duitsland **
20 Servië **
21 Zwitserland **
22 Montenegro **
23 Moldavië **
24 Kroatië **
25 Finland **
26 Tsjechië **
27 Azerbeidzjan **
28 Malta *
29 Armenië *
30 Griekenland *
31 San Marino *
32 Spanje *
33 Wit-Rusland *
Macedonië: Vorig jaar vond ik voor het eerst een Macedonische inzending echt leuk. Tot hij het live op het podium bracht, toen zakte het nummer als een kaartenhuisje in een. Zo vals had ik zelden iemand horen zingen. De eerste keer dat ik Dona hoorde vond ik het een gewoon goed liedje, maar het begint steeds meer te groeien. Ondertussen zit ze aan ***, maar wie weet binnen enkele weken. Mijn stem zal ik niet uitbrengen voor dit nummer.
Litouwen: Litouwen is het Baltisch land waar ik het minst mee heb op het songfestival. You got style van Skamp en Love is blind van Donny Montell waren de positievere uitschieters voor mij, maar verder dan gewoon goed kwamen die bij mij niet. Maar dat is voor I've been waiting for this night helemaal anders. Ik kan er even niet aandoen maar dit aanstekelijke deuntje blijft al weken hangen in mijn hoofd. Dit geldt wel voor de studioversie die hier gepost werd. Ik heb ook al een liveversie gezien en dat was helemaal niet toonvast (om nog positief te blijven). De studioversie krijgt ***** en een voorlopige eerste plaats.
Wat het uitgaansleven betreft weet ik niet waar de beelden vandaan komen, maar de buitenshots komen uit Stockholm. Ik herkende o.a. het stadhuis, het standbeeld van Evert Taube, het restaurant Maxos, ...
1 Litouwen *****
2 Frankrijk *****
3 Rusland *****
4 Nederland *****
5 Estland ****
6 Cyprus ****
7 Verenigd Koninkrijk ****
8 Israel **** (Israel groeit steeds verder en is echt wel beter dan Zweden en Ierland)
9 Zweden ****
10 Ierland ****
11 Polen ****
12 Letland ***
13 Hongarije ***
14 Italië ***
15 Macedonië ***
16 Ijsland ***
17 Oostenrijk ***
18 Bosnië & Herzegovina **
19 Duitsland **
20 Servië **
21 Zwitserland **
22 Montenegro **
23 Moldavië **
24 Kroatië **
25 Finland **
26 Tsjechië **
27 Azerbeidzjan **
28 Malta *
29 Armenië *
30 Griekenland *
31 San Marino *
32 Spanje *
33 Wit-Rusland *
Macedonië: Vorig jaar vond ik voor het eerst een Macedonische inzending echt leuk. Tot hij het live op het podium bracht, toen zakte het nummer als een kaartenhuisje in een. Zo vals had ik zelden iemand horen zingen. De eerste keer dat ik Dona hoorde vond ik het een gewoon goed liedje, maar het begint steeds meer te groeien. Ondertussen zit ze aan ***, maar wie weet binnen enkele weken. Mijn stem zal ik niet uitbrengen voor dit nummer.
Litouwen: Litouwen is het Baltisch land waar ik het minst mee heb op het songfestival. You got style van Skamp en Love is blind van Donny Montell waren de positievere uitschieters voor mij, maar verder dan gewoon goed kwamen die bij mij niet. Maar dat is voor I've been waiting for this night helemaal anders. Ik kan er even niet aandoen maar dit aanstekelijke deuntje blijft al weken hangen in mijn hoofd. Dit geldt wel voor de studioversie die hier gepost werd. Ik heb ook al een liveversie gezien en dat was helemaal niet toonvast (om nog positief te blijven). De studioversie krijgt ***** en een voorlopige eerste plaats.
Wat het uitgaansleven betreft weet ik niet waar de beelden vandaan komen, maar de buitenshots komen uit Stockholm. Ik herkende o.a. het stadhuis, het standbeeld van Evert Taube, het restaurant Maxos, ...
0
geplaatst: 23 april 2016, 10:31 uur
10. Australië: Dami Im – Sound of Silence
Dat Australië vorig jaar mocht meedoen was een leuk gebaar naar een land dat zo'n fan is van het festival. Maar het was eenmalig werd gezegd. Toch? Toch?
Ik had toen al het gevoel dat dit wel eens niet zo zou zijn. En inderdaad, na het succes vorig jaar zijn de Aussies er weer en ze nemen het serieus door Dami Im te sturen met een krachtig gezongen nummer dat ongetwijfeld hoog zal scoren. Een winnaar zie ik er niet in.
Of het terecht is dat het land nu weer meedoet is een discussie waar we toch niet uitkomen. Van mij mag het in elk geval als ze kwaliteit blijven sturen en als ze gewoon netjes eerst die halve finale moeten doorkomen, iets wat ik vind opgaan voor alle landen, inclusief de winnaar van vorig jaar. Dan zijn alle kansen tenminste echt gelijk. Maar ja: money rules the world en ook Eurovision
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Cyprus
09. IJsland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Kroatië
12. Hongarije
13. Duitsland
14. Zweden
15. Servië
16. Italië
17. Estland
18. Zwitserland
19. Ierland
20. Finland
21. Spanje
22. Bosnië en Herzegovina
23. Malta
24. Wit-Rusland
25. Tsjechië
26. Armenië
27. Griekenland
28. Polen
29. Litouwen
30. Oostenrijk
31. Montenegro
32. Azerbeidzjan
33. Moldavië
34. San Marino
Dat Australië vorig jaar mocht meedoen was een leuk gebaar naar een land dat zo'n fan is van het festival. Maar het was eenmalig werd gezegd. Toch? Toch?
Ik had toen al het gevoel dat dit wel eens niet zo zou zijn. En inderdaad, na het succes vorig jaar zijn de Aussies er weer en ze nemen het serieus door Dami Im te sturen met een krachtig gezongen nummer dat ongetwijfeld hoog zal scoren. Een winnaar zie ik er niet in.
Of het terecht is dat het land nu weer meedoet is een discussie waar we toch niet uitkomen. Van mij mag het in elk geval als ze kwaliteit blijven sturen en als ze gewoon netjes eerst die halve finale moeten doorkomen, iets wat ik vind opgaan voor alle landen, inclusief de winnaar van vorig jaar. Dan zijn alle kansen tenminste echt gelijk. Maar ja: money rules the world en ook Eurovision

01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Cyprus
09. IJsland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Kroatië
12. Hongarije
13. Duitsland
14. Zweden
15. Servië
16. Italië
17. Estland
18. Zwitserland
19. Ierland
20. Finland
21. Spanje
23. Malta
24. Wit-Rusland
25. Tsjechië
26. Armenië
27. Griekenland
28. Polen
29. Litouwen
30. Oostenrijk
31. Montenegro
32. Azerbeidzjan
33. Moldavië
34. San Marino
0
buizen
geplaatst: 23 april 2016, 11:30 uur
Cerclezot schreef:
Wat het uitgaansleven betreft weet ik niet waar de beelden vandaan komen, maar de buitenshots komen uit Stockholm. Ik herkende o.a. ..
Wat het uitgaansleven betreft weet ik niet waar de beelden vandaan komen, maar de buitenshots komen uit Stockholm. Ik herkende o.a. ..
Ok, thanx. Dat meende ik al maar ben nog maar éénmaal in Stockholm geweest dus wist 't niet zeker. Herinner me bijv. dat beeld van die leeuw op straat, waar ze op zitten.
Wel een 'slim detail' van Litouwen: een clip opnemen in de stad van de finales straks.
0
geplaatst: 23 april 2016, 16:47 uur
Mijn lijst:
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
8 Verenigd Koninkrijk ****
9 Israel ****
10 Zweden ****
11 Ierland ****
12 Polen ****
13 Letland ***
14 Hongarije ***
15 Italië ***
16 Macedonië ***
17 Ijsland ***
18 Oostenrijk ***
19 Bosnië & Herzegovina **
20 Duitsland **
21 Servië **
22 Zwitserland **
23 Montenegro **
24 Moldavië **
25 Kroatië **
26 Finland **
27 Tsjechië **
28 Azerbeidzjan **
29 Malta *
30 Armenië *
31 Griekenland *
32 San Marino *
33 Spanje *
34 Wit-Rusland *
Australië: Vorig jaar vond ik Guy Sebastian al super en dit jaar overtreffen ze nog met Dami Im en haar Sound of silence. Ik draai het al weken aan een stuk zonder het beu te worden. Voor mij het beste nummer dit jaar. Maar of dit gaat winnen ben ik toch niet zeker van. Ik vind het wel flauw dat als Australië wint het volgend jaar niet in Australië plaats vindt.
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
9 Israel ****
10 Zweden ****
11 Ierland ****
12 Polen ****
13 Letland ***
14 Hongarije ***
15 Italië ***
16 Macedonië ***
17 Ijsland ***
18 Oostenrijk ***
20 Duitsland **
21 Servië **
22 Zwitserland **
23 Montenegro **
24 Moldavië **
25 Kroatië **
26 Finland **
27 Tsjechië **
28 Azerbeidzjan **
29 Malta *
30 Armenië *
31 Griekenland *
32 San Marino *
33 Spanje *
34 Wit-Rusland *
Australië: Vorig jaar vond ik Guy Sebastian al super en dit jaar overtreffen ze nog met Dami Im en haar Sound of silence. Ik draai het al weken aan een stuk zonder het beu te worden. Voor mij het beste nummer dit jaar. Maar of dit gaat winnen ben ik toch niet zeker van. Ik vind het wel flauw dat als Australië wint het volgend jaar niet in Australië plaats vindt.
0
buizen
geplaatst: 23 april 2016, 20:58 uur
10. Australië: Dami Im – Sound of Silence
Kosten noch moeite lijken door Australie gespaard om een dijk van een inzending te verzorgen.
Het is Australië zeker gelukt! Wat een goed nummer zeg.
Een clip die klinkt en kijkt als een klok.
Hoe de presentatie straks gaat ben ik wel curious naar, gaat zij dan ook in die witte jurk?
Australie komt bij mij nieuw binnen in de top 10..
Kosten noch moeite lijken door Australie gespaard om een dijk van een inzending te verzorgen.
Het is Australië zeker gelukt! Wat een goed nummer zeg.
Een clip die klinkt en kijkt als een klok.
Hoe de presentatie straks gaat ben ik wel curious naar, gaat zij dan ook in die witte jurk?
Australie komt bij mij nieuw binnen in de top 10..
0
geplaatst: 23 april 2016, 21:23 uur
10. Australië: Dami Im - Sound of Silence
En Australië is er weer bij. Persoonlijk behoor ik tot de groep die liever een eenmalige deelname had gehad. Niet omdat ik vind dat de deelnemende landen perse in Europa moeten liggen, maar de EBU heeft een kader bepaald waarbinnen deelnemende landen moeten vallen (Europa met ook nog Noord-Afrika en het Midden-Oosten). Wanneer je uitzonderingen gaat lopen maken dan is het wachten op de volgende uitzondering. Ergens moet een grens worden getrokken en het argument "maar de Australiërs vinden het zo leuk" vind ik ook nogal zwak. Verder was het vorig jaar in eerste instantie om het 60-jarig bestaan en werd er al gespeculeerd over eventuele toekomstige eenmalige gastlanden. Dat gegeven vond ik erg leuk, maar het wordt teniet gedaan als de gastlanden toch weer vaste landen worden.
Vorig jaar was ik een van de weinigen in mijn omgeving die niet zo gek was op Tonight Again van Guy Sebastian. Hoewel ik het best een lekker nummer vond, was het toch erg generiek en zeker de tekst was wel erg knullig en repetitief. Die vijfde plek vond ik een beetje overdreven en ik denk dat ze die ook wel een beetje te danken hadden aan novelty stemmen en 'ach, ze doen één keer mee, we gunnen ze wel een goed resultaat'.
Nu is Australië er dan tóch weer en ik moet zeggen dat ik over dit nummer een beetje hetzelfde gevoel over heb als vorig jaar: ik vind het best aardig en aangenaam om naar te luisteren, maar iets houdt mij tegen om het ook echt geweldig te gaan vinden. Dami Im is een zeer goede zangeres en het nummer zit muzikaal erg goed in elkaar, maar toch... Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar ik heb uiteindelijk toch niet zoveel met deze inzending. Bij het nagaan van de inzendingen neig ik deze ook de hele tijd te vergeten.
Maar ach, ik ben wel benieuwd hoe alles uiteindelijk in beeld wordt gebracht en of de Australiërs hun eerste halve finale door zullen komen. Zelf denk ik dat de finale wel een zekerheidje is, maar eenmaal daar zie ik het alle kanten opgaan. We zullen zien.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Letland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Spanje
18. Australië
19. Rusland
20. Tsjechië
21. Estland
22. IJsland
23. Finland
24. Litouwen
25. Ierland
26. Malta
27. Moldavië
28. Zwitserland
29. Wit-Rusland
30. Montenegro
31. Griekenland
32. Azerbeidzjan
33. Armenië
34. San Marino
En Australië is er weer bij. Persoonlijk behoor ik tot de groep die liever een eenmalige deelname had gehad. Niet omdat ik vind dat de deelnemende landen perse in Europa moeten liggen, maar de EBU heeft een kader bepaald waarbinnen deelnemende landen moeten vallen (Europa met ook nog Noord-Afrika en het Midden-Oosten). Wanneer je uitzonderingen gaat lopen maken dan is het wachten op de volgende uitzondering. Ergens moet een grens worden getrokken en het argument "maar de Australiërs vinden het zo leuk" vind ik ook nogal zwak. Verder was het vorig jaar in eerste instantie om het 60-jarig bestaan en werd er al gespeculeerd over eventuele toekomstige eenmalige gastlanden. Dat gegeven vond ik erg leuk, maar het wordt teniet gedaan als de gastlanden toch weer vaste landen worden.
Vorig jaar was ik een van de weinigen in mijn omgeving die niet zo gek was op Tonight Again van Guy Sebastian. Hoewel ik het best een lekker nummer vond, was het toch erg generiek en zeker de tekst was wel erg knullig en repetitief. Die vijfde plek vond ik een beetje overdreven en ik denk dat ze die ook wel een beetje te danken hadden aan novelty stemmen en 'ach, ze doen één keer mee, we gunnen ze wel een goed resultaat'.
Nu is Australië er dan tóch weer en ik moet zeggen dat ik over dit nummer een beetje hetzelfde gevoel over heb als vorig jaar: ik vind het best aardig en aangenaam om naar te luisteren, maar iets houdt mij tegen om het ook echt geweldig te gaan vinden. Dami Im is een zeer goede zangeres en het nummer zit muzikaal erg goed in elkaar, maar toch... Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar ik heb uiteindelijk toch niet zoveel met deze inzending. Bij het nagaan van de inzendingen neig ik deze ook de hele tijd te vergeten.
Maar ach, ik ben wel benieuwd hoe alles uiteindelijk in beeld wordt gebracht en of de Australiërs hun eerste halve finale door zullen komen. Zelf denk ik dat de finale wel een zekerheidje is, maar eenmaal daar zie ik het alle kanten opgaan. We zullen zien.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Letland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Spanje
18. Australië
19. Rusland
20. Tsjechië
21. Estland
22. IJsland
23. Finland
24. Litouwen
25. Ierland
26. Malta
27. Moldavië
28. Zwitserland
29. Wit-Rusland
30. Montenegro
31. Griekenland
32. Azerbeidzjan
33. Armenië
34. San Marino
0
buizen
geplaatst: 24 april 2016, 05:43 uur
Aoibhin schreef:
En Australië is er weer bij.
Wanneer je uitzonderingen gaat lopen maken dan is het wachten op de volgende uitzondering.
..een beetje hetzelfde gevoel over heb als vorig jaar: ik vind het best aardig en aangenaam om naar te luisteren, maar iets houdt mij tegen om het ook echt geweldig te gaan vinden.
En Australië is er weer bij.
Wanneer je uitzonderingen gaat lopen maken dan is het wachten op de volgende uitzondering.
..een beetje hetzelfde gevoel over heb als vorig jaar: ik vind het best aardig en aangenaam om naar te luisteren, maar iets houdt mij tegen om het ook echt geweldig te gaan vinden.
Mooi geschreven weer Aoibhin!
0
geplaatst: 24 april 2016, 10:18 uur
11. Slovenië:: ManuElla – Red and blue
De eerste deelname gaat terug naar 1993 waar Slovenië op de 22e plaats eindigde. Een wat onopvallend land voor mij terwijl er toch best wat leuke nummers tussen zaten zoals Zbudi se uit 1997, Energy uit 2001 en vooral Stop uit 2005 en Verjamem uit 2012 die tot mijn grote verbijstering allebei de finale niet wisten te halen.
ManuElla gaat het dit jaar proberen met een niemendalletje die live ook nog eens vals gezongen wordt. Het zangniveau is dit jaar redelijk te doen, maar bij haar opvoering kreeg ik kromme tenen. Nu vind ik toch wel dat veel artiesten er op de avond zelf nogal eens naast zitten en ik vrees dat het meezingen met een studioband altijd voor een wat raar effect zorgt. Het loopt nooit helemaal lekker.
Hoe dan ook zie ik het somber in voor Slovenië dit jaar. Een finaleplaats lijkt me onwaarschijnlijk en ik zal er zelf niet rouwig om zijn.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Cyprus
09. IJsland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Kroatië
12. Hongarije
13. Duitsland
14. Zweden
15. Servië
16. Italië
17. Estland
18. Zwitserland
19. Ierland
20. Finland
21. Spanje
23. Malta
24. Wit-Rusland
25. Tsjechië
26. Armenië
27. Griekenland
28. Polen
29. Litouwen
30. Oostenrijk
31. Slovenië
32. Montenegro
33. Azerbeidzjan
34. Moldavië
35. San Marino
De eerste deelname gaat terug naar 1993 waar Slovenië op de 22e plaats eindigde. Een wat onopvallend land voor mij terwijl er toch best wat leuke nummers tussen zaten zoals Zbudi se uit 1997, Energy uit 2001 en vooral Stop uit 2005 en Verjamem uit 2012 die tot mijn grote verbijstering allebei de finale niet wisten te halen.
ManuElla gaat het dit jaar proberen met een niemendalletje die live ook nog eens vals gezongen wordt. Het zangniveau is dit jaar redelijk te doen, maar bij haar opvoering kreeg ik kromme tenen. Nu vind ik toch wel dat veel artiesten er op de avond zelf nogal eens naast zitten en ik vrees dat het meezingen met een studioband altijd voor een wat raar effect zorgt. Het loopt nooit helemaal lekker.
Hoe dan ook zie ik het somber in voor Slovenië dit jaar. Een finaleplaats lijkt me onwaarschijnlijk en ik zal er zelf niet rouwig om zijn.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Cyprus
09. IJsland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Kroatië
12. Hongarije
13. Duitsland
14. Zweden
15. Servië
16. Italië
17. Estland
18. Zwitserland
19. Ierland
20. Finland
21. Spanje
23. Malta
24. Wit-Rusland
25. Tsjechië
26. Armenië
27. Griekenland
28. Polen
29. Litouwen
30. Oostenrijk
31. Slovenië
32. Montenegro
33. Azerbeidzjan
34. Moldavië
35. San Marino
0
geplaatst: 24 april 2016, 11:06 uur
11. Slovenië: ManuElla - Red and Blue
Ook ik ben geen fan van Slovenië op het Songfestival. De beste inzending is wat mij betreft de inzending van vorig jaar, die ik wel iets meer had gegund dan een 14e plek. Ook No One uit 2011 vond ik een prima inzending, net als Cvet z juga uit 2007 en Stop uit 2005. Geen van allen hoorde echter bij mijn uiteindelijke favorieten.
Het nummer van dit jaar is inderdaad een matig gezongen niemendalletje. Meer kan ik er ook niet aan toevoegen. Het is ook echt het soort niksigheid dat door de kijkers vergeten gaat worden. In combinatie met de slechte startpositie nomineer ik Slovenië dan ook als een kanshebber voor de laatste plek. Een finaleplaats lijkt me al helemaal uitgesloten.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Letland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Spanje
18. Australië
19. Rusland
20. Tsjechië
21. Estland
22. IJsland
23. Finland
24. Litouwen
25. Ierland
26. Malta
27. Moldavië
28. Zwitserland
29. Wit-Rusland
30. Slovenië
31. Montenegro
32. Griekenland
33. Azerbeidzjan
34. Armenië
35. San Marino
Ook ik ben geen fan van Slovenië op het Songfestival. De beste inzending is wat mij betreft de inzending van vorig jaar, die ik wel iets meer had gegund dan een 14e plek. Ook No One uit 2011 vond ik een prima inzending, net als Cvet z juga uit 2007 en Stop uit 2005. Geen van allen hoorde echter bij mijn uiteindelijke favorieten.
Het nummer van dit jaar is inderdaad een matig gezongen niemendalletje. Meer kan ik er ook niet aan toevoegen. Het is ook echt het soort niksigheid dat door de kijkers vergeten gaat worden. In combinatie met de slechte startpositie nomineer ik Slovenië dan ook als een kanshebber voor de laatste plek. Een finaleplaats lijkt me al helemaal uitgesloten.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Letland
15. Polen
16. Verenigd Koninkrijk
17. Spanje
18. Australië
19. Rusland
20. Tsjechië
21. Estland
22. IJsland
23. Finland
24. Litouwen
25. Ierland
26. Malta
27. Moldavië
28. Zwitserland
29. Wit-Rusland
30. Slovenië
31. Montenegro
32. Griekenland
33. Azerbeidzjan
34. Armenië
35. San Marino
0
geplaatst: 24 april 2016, 11:17 uur
Mijn lijst:
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
9 Israel ****
10 Zweden ****
11 Ierland ****
12 Polen ****
13 Letland ***
14 Hongarije ***
15 Italië ***
16 Macedonië ***
17 Ijsland ***
18 Oostenrijk ***
20 Duitsland **
21 Servië **
22 Zwitserland **
23 Montenegro **
24 Moldavië **
25 Kroatië **
26 Finland **
27 Slovenië **
28 Tsjechië **
29 Azerbeidzjan **
30 Malta *
31 Armenië *
32 Griekenland *
33 San Marino *
34 Spanje *
35 Wit-Rusland *
Slovenië: Slovenië stuurt dit jaar een popnummer waarvan er dertien in een dozijn zijn. Tegen dat het nummer voorbij is ben ik het weer vergeten. Is het een slecht nummer? Neen, maar dit jaar zijn er weinig echt slechte nummers. ** is wel voldoende en ik denk niet dat dit de finale zal halen.
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
9 Israel ****
10 Zweden ****
11 Ierland ****
12 Polen ****
13 Letland ***
14 Hongarije ***
15 Italië ***
16 Macedonië ***
17 Ijsland ***
18 Oostenrijk ***
20 Duitsland **
21 Servië **
22 Zwitserland **
23 Montenegro **
24 Moldavië **
25 Kroatië **
26 Finland **
27 Slovenië **
28 Tsjechië **
29 Azerbeidzjan **
30 Malta *
31 Armenië *
32 Griekenland *
33 San Marino *
34 Spanje *
35 Wit-Rusland *
Slovenië: Slovenië stuurt dit jaar een popnummer waarvan er dertien in een dozijn zijn. Tegen dat het nummer voorbij is ben ik het weer vergeten. Is het een slecht nummer? Neen, maar dit jaar zijn er weinig echt slechte nummers. ** is wel voldoende en ik denk niet dat dit de finale zal halen.
0
buizen
geplaatst: 24 april 2016, 12:47 uur
11. Slovenië: ManuElla – Red and blue
Dus ManuElla heeft dan als 'verrassingseffect' in haar presentatie dat haar witte wambuis door haar twee danseressen wordt losgetrokken en zij daaronder een felrood kek jurkje draagt. Ok. Doet wat denken aan Bucks Fizz. 1981 alweer. Wat gaat de tijd toch snel, ook bij het Eurovisie Song Festival.
Red And Blue is een weinig aansprekend niemendalletje helaas.
Hoeveel 'nog te gaan'? Het worden lange lijsten zo.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Israel
5. Spanje
6. Australie
7. Bosnië & Herzegovina
8. Griekenland
9. Verenigd Koninkrijk
10. Zweden
11. Montenegro
12. Italië
13. Servie
14. Kroatië
15. Macedonie
16. Estland
17. Cyprus
18. Letland
19. Rusland
20. Moldavië
21. Ierland
22. Armenië
23. Hongarije
24. Zwitserland
25. Tsjechie
26. Finland
27. Ijsland
28. Polen
29. Oostenrijk
30. Wit Rusland
31. Slovenie
32. San Marino
33. Azerbeidzjan
34. Litouwen
35. Malta
Dus ManuElla heeft dan als 'verrassingseffect' in haar presentatie dat haar witte wambuis door haar twee danseressen wordt losgetrokken en zij daaronder een felrood kek jurkje draagt. Ok. Doet wat denken aan Bucks Fizz. 1981 alweer. Wat gaat de tijd toch snel, ook bij het Eurovisie Song Festival.
Red And Blue is een weinig aansprekend niemendalletje helaas.
Hoeveel 'nog te gaan'? Het worden lange lijsten zo.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Israel
5. Spanje
6. Australie
7. Bosnië & Herzegovina
8. Griekenland
9. Verenigd Koninkrijk
10. Zweden
11. Montenegro
12. Italië
13. Servie
14. Kroatië
15. Macedonie
16. Estland
17. Cyprus
18. Letland
19. Rusland
20. Moldavië
21. Ierland
22. Armenië
23. Hongarije
24. Zwitserland
25. Tsjechie
26. Finland
27. Ijsland
28. Polen
29. Oostenrijk
30. Wit Rusland
31. Slovenie
32. San Marino
33. Azerbeidzjan
34. Litouwen
35. Malta
0
geplaatst: 25 april 2016, 10:01 uur
En toen was daar Roemenië als 12e aan de beurt. Maar de arme Ovidu Anton mag op het allerlaatste moment niet gaan omdat zijn land niet aan de betalingsverplichtingen heeft voldaan. Sneu voor hem.
Voor het nummer zelf? Ach, ik vind het niet heel beroerd. Het is alleen nogal oubollig. Oordeel zelf:
Roemenië: Ovidiu Anton – Moment of silence
Maar goed, Roemenië is er dus niet bij, dus kunnen we door met Bulgarije (nog 7 landen te gaan buizen).
12. Bulgarije: Poli Genova – If Love was a Crime
Het Songfestival mag van mij over the top zijn, het mag oubollig, het mag dramatisch. Daar is het festival voor. Broodnodige afwisseling op mijn menu. Lekker mee kunnen zingen ook.
Ik heb dus vaak wat minder met de 'hippere' inzendingen alhoewel ik die als muziekliefhebber uiteraard juist wel weer erg waardeer.
Poli Genova vertegenwoordigd Bulgarije met een toch vrij modern nummer en ik vind het toch behoorlijk sterk. Wat zou het leuk zijn als zo'n land eens gaat winnen i.p.v. straks weer een strijd tussen Rusland, Frankrijk en Zweden.
In 2011 deed Poli ook al mee met het nummer Na Inat (het land is er sinds 2005 bij). Dat nummer vond ik ook zo verkeerd niet. Ik gun haar wel om ver te komen want Bulgarije heeft slechts 1 keer de finale weten te halen en werd toen gelijk vijfde (Voda in 2007 van Elitsa Todorova & Stojan Jankoelov). Hoog tijd dat ze nu weer die finale halen en wat mij betreft top 10.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Bulgarije
09. Cyprus
10. IJsland
11. Verenigd Koninkrijk
12. Kroatië
13. Italië
14. Hongarije
15. Duitsland
16. Zweden
17. Servië
18. Estland
19. Zwitserland
20. Ierland
21. Finland
22. Spanje
23. Bosnië en Herzegovina
24. Malta
25. Wit-Rusland
26. Tsjechië
27. Armenië
28. Griekenland
29. Polen
30. Litouwen
31. Oostenrijk
32. Slovenië
33. Montenegro
34. Azerbeidzjan
35. Moldavië
36. San Marino
Voor het nummer zelf? Ach, ik vind het niet heel beroerd. Het is alleen nogal oubollig. Oordeel zelf:
Roemenië: Ovidiu Anton – Moment of silence
Maar goed, Roemenië is er dus niet bij, dus kunnen we door met Bulgarije (nog 7 landen te gaan buizen).
Het Songfestival mag van mij over the top zijn, het mag oubollig, het mag dramatisch. Daar is het festival voor. Broodnodige afwisseling op mijn menu. Lekker mee kunnen zingen ook.
Ik heb dus vaak wat minder met de 'hippere' inzendingen alhoewel ik die als muziekliefhebber uiteraard juist wel weer erg waardeer.
Poli Genova vertegenwoordigd Bulgarije met een toch vrij modern nummer en ik vind het toch behoorlijk sterk. Wat zou het leuk zijn als zo'n land eens gaat winnen i.p.v. straks weer een strijd tussen Rusland, Frankrijk en Zweden.
In 2011 deed Poli ook al mee met het nummer Na Inat (het land is er sinds 2005 bij). Dat nummer vond ik ook zo verkeerd niet. Ik gun haar wel om ver te komen want Bulgarije heeft slechts 1 keer de finale weten te halen en werd toen gelijk vijfde (Voda in 2007 van Elitsa Todorova & Stojan Jankoelov). Hoog tijd dat ze nu weer die finale halen en wat mij betreft top 10.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Bulgarije
09. Cyprus
10. IJsland
11. Verenigd Koninkrijk
12. Kroatië
13. Italië
14. Hongarije
15. Duitsland
16. Zweden
17. Servië
18. Estland
19. Zwitserland
20. Ierland
21. Finland
22. Spanje
23. Bosnië en Herzegovina
24. Malta
25. Wit-Rusland
26. Tsjechië
27. Armenië
28. Griekenland
29. Polen
30. Litouwen
31. Oostenrijk
32. Slovenië
33. Montenegro
34. Azerbeidzjan
35. Moldavië
36. San Marino
0
geplaatst: 25 april 2016, 10:47 uur
Mijn lijst:
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
9 Israel ****
10 Zweden ****
11 Ierland ****
12 Bulgarije ****
13 Polen ****
14 Letland ***
15 Hongarije ***
16 Italië ***
17 Macedonië ***
18 Ijsland ***
19 Oostenrijk ***
20 Bosnië & Herzegovina **
21 Duitsland **
22 Servië **
23 Zwitserland **
24 Montenegro **
25 Moldavië **
26 Kroatië **
27 Finland **
28 Slovenië **
29 Tsjechië **
30 Azerbeidzjan **
Roemenië **
31 Malta *
32 Armenië *
33 Griekenland *
34 San Marino *
35 Spanje *
36 Wit-Rusland *
Roemenië: Ik vind het ergens onfair om pas zo laat iemand uit de wedstrijd te halen. Die schulden zijn er niet in 1,2,3 gekomen dus had men al veel eerder kunnen zeggen dat ze niet konden deelnemen. Het nummer zelf vind ik niet goed, maar ook niet slecht. Ik ga het nummer echt niet missen op het songfestival.
Bulgarije: Er zijn eigenlijk weinig inzendingen van Bulgarije die me bij gebleven zijn. Maar deze vind ik echt wel goed. Een popsong zoals ze in 2016 gemaakt worden. Om te winnen vind ik dit nummer toch niet sterk genoeg. Ik denk dat de overwinning zal gaan tussen Australië, Rusland en Frankrijk ****
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
9 Israel ****
10 Zweden ****
11 Ierland ****
12 Bulgarije ****
13 Polen ****
14 Letland ***
15 Hongarije ***
16 Italië ***
17 Macedonië ***
18 Ijsland ***
19 Oostenrijk ***
20 Bosnië & Herzegovina **
21 Duitsland **
22 Servië **
23 Zwitserland **
24 Montenegro **
25 Moldavië **
26 Kroatië **
27 Finland **
28 Slovenië **
29 Tsjechië **
30 Azerbeidzjan **
Roemenië **
31 Malta *
32 Armenië *
33 Griekenland *
34 San Marino *
35 Spanje *
36 Wit-Rusland *
Roemenië: Ik vind het ergens onfair om pas zo laat iemand uit de wedstrijd te halen. Die schulden zijn er niet in 1,2,3 gekomen dus had men al veel eerder kunnen zeggen dat ze niet konden deelnemen. Het nummer zelf vind ik niet goed, maar ook niet slecht. Ik ga het nummer echt niet missen op het songfestival.
Bulgarije: Er zijn eigenlijk weinig inzendingen van Bulgarije die me bij gebleven zijn. Maar deze vind ik echt wel goed. Een popsong zoals ze in 2016 gemaakt worden. Om te winnen vind ik dit nummer toch niet sterk genoeg. Ik denk dat de overwinning zal gaan tussen Australië, Rusland en Frankrijk ****
0
buizen
geplaatst: 25 april 2016, 14:42 uur
Je mag in iets als muziek natuurlijk niet beoordelen op uiterlijke kenmerken zoals ogen, lippen en gebit van de uitvoerder maar bij het Songfestival wel een beetje misschien. Wat een mooie vrouw is Poli zeg.
Ze straalt iets van rust en zelfverzekerdheid uit, zo jong als ze nog is.
En niet zo'n hysterische presentatie als je bij andere landsinzendingen wel eens ziet.
Het liedje is ook nog eens erg prettig om te horen. Er zitten soms van die hoge soundstemmetjes in zoals je ook wel in oldschool house hebt/had. Bulgarije he.
Vind het mooi hoe het begin van bepaalde zangregels samen valt met de piano/synth.
Ik zie op dit nummer zo duizenden uitzinnige jeugdigen hossen op Sziget (ja dat is Hongarije, weet 't maar even als voorbeeld). Aanstekelijk, fijne refreintjes en hopelijk straks een prima presentatie.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Bulgarije
5. Israel
6. Spanje
7. Australie
8. Bosnië & Herzegovina
9. Griekenland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Zweden
12. Montenegro
13. Italië
14. Servie
15. Kroatië
16. Macedonie
17. Estland
18. Cyprus
19. Letland
20. Rusland
21. Moldavië
22. Ierland
23. Armenië
24. Hongarije
25. Zwitserland
26. Tsjechie
27. Finland
28. Ijsland
29. Polen
30. Oostenrijk
31. Wit Rusland
32. Slovenie
33. San Marino
34. Azerbeidzjan
35. Litouwen
36. Malta
Je mag in iets als muziek natuurlijk niet beoordelen op uiterlijke kenmerken zoals ogen, lippen en gebit van de uitvoerder maar bij het Songfestival wel een beetje misschien. Wat een mooie vrouw is Poli zeg.
Ze straalt iets van rust en zelfverzekerdheid uit, zo jong als ze nog is.
En niet zo'n hysterische presentatie als je bij andere landsinzendingen wel eens ziet.
Het liedje is ook nog eens erg prettig om te horen. Er zitten soms van die hoge soundstemmetjes in zoals je ook wel in oldschool house hebt/had. Bulgarije he.
Vind het mooi hoe het begin van bepaalde zangregels samen valt met de piano/synth.
Ik zie op dit nummer zo duizenden uitzinnige jeugdigen hossen op Sziget (ja dat is Hongarije, weet 't maar even als voorbeeld). Aanstekelijk, fijne refreintjes en hopelijk straks een prima presentatie.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Bulgarije
5. Israel
6. Spanje
7. Australie
8. Bosnië & Herzegovina
9. Griekenland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Zweden
12. Montenegro
13. Italië
14. Servie
15. Kroatië
16. Macedonie
17. Estland
18. Cyprus
19. Letland
20. Rusland
21. Moldavië
22. Ierland
23. Armenië
24. Hongarije
25. Zwitserland
26. Tsjechie
27. Finland
28. Ijsland
29. Polen
30. Oostenrijk
31. Wit Rusland
32. Slovenie
33. San Marino
34. Azerbeidzjan
35. Litouwen
36. Malta
0
geplaatst: 25 april 2016, 16:40 uur
Roemenië: Ovidiu Anton – Moment of Silence
Ik vind het wel heel lullig dat Roemenië zo kort voor de aanvang van het festival nog wordt gediskwalificeerd. Deze schuld heeft jarenlang opgelopen en hoewel de deadline nou eenmaal vorige week was is het wel heel sneu voor Ovidiu en alle andere mensen die aan deze inzending hebben meegewerkt. Het nummer zelf kan ik overigens makkelijk missen. Hoewel ik wel hou van wat bombast op zijn tijd, vond ik dit nummer alleen maar irritant. De kans zit er nu dik in dat we Roemenië de komende jaren ook niet op het Songfestival gaan zien. Jammer vind ik dat wel, want ze hadden vaak goede inzendingen.
12. Bulgarije: Poli Genova – If Love Was A Crime
Nog nooit heeft Bulgarije een nummer ingezonden dat ik echt goed vond. Enkel Poli Genova’s vorige inzending, Na Inat uit 2011, vond ik nog wel aardig. Over de rest kan ik echt niet positief zijn en Europa is dat blijkbaar met me eens, want Bulgarije scoort nooit echt goed op het Songfestival. Ze haalden één keer de finale in 2007 (Elitsa & Stoyan met Water) en behaalden daarmee meteen een mooie 5e plek. Negen jaar na dato vraag ik me nog steeds af waarom. Muzikaal gezien had dat nummer wel wat, maar van die stem van Elitsa heb ik bijna nog nachtmerries gekregen; ongeloofelijk wat een onaangenaam gegil. In 2013 deden ze opnieuw mee, maar gelukkig is een luisterbeurt in de finale mijn oren bespaard gebleven, want ze haalden de finale niet.
Nu is Bulgarije er weer bij na twee jaar afwezigheid en eindelijk kan ik dan eens zeggen dat ik een Bulgaarse inzending kan waarderen. Ik hou normaal gesproken niet van dit soort muziek en daardoor behoort deze inzending ook niet echt tot mijn topfavorieten, maar If Love Was A Crime blijft van begin tot eind boeien en zit muzikaal goed in elkaar. Ook weten we van haar deelname in 2011 dat Poli prima live kan zingen, dus dat is ook al een zorg minder. Ik ben overigens wel benieuwd hoe alles in beeld wordt gebracht; ik denk dat een saaie staging dit nummer nog wel eens omlaag kan brengen.
Wat mij betreft gaat Bulgarije voor de tweede keer de finale halen en ik denk ook wel dat dit gaat gebeuren. Het nummer is in ieder geval sterk genoeg om het te halen.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Bulgarije
15. Letland
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Spanje
19. Australië
20. Rusland
21. Tsjechië
22. Estland
23. IJsland
24. Finland
25. Litouwen
26. Ierland
27. Malta
28. Moldavië
29. Zwitserland
30. Wit-Rusland
31. Slovenië
32. Montenegro
33. Griekenland
34. Azerbeidzjan
35. Armenië
36. San Marino
Ik vind het wel heel lullig dat Roemenië zo kort voor de aanvang van het festival nog wordt gediskwalificeerd. Deze schuld heeft jarenlang opgelopen en hoewel de deadline nou eenmaal vorige week was is het wel heel sneu voor Ovidiu en alle andere mensen die aan deze inzending hebben meegewerkt. Het nummer zelf kan ik overigens makkelijk missen. Hoewel ik wel hou van wat bombast op zijn tijd, vond ik dit nummer alleen maar irritant. De kans zit er nu dik in dat we Roemenië de komende jaren ook niet op het Songfestival gaan zien. Jammer vind ik dat wel, want ze hadden vaak goede inzendingen.
12. Bulgarije: Poli Genova – If Love Was A Crime
Nog nooit heeft Bulgarije een nummer ingezonden dat ik echt goed vond. Enkel Poli Genova’s vorige inzending, Na Inat uit 2011, vond ik nog wel aardig. Over de rest kan ik echt niet positief zijn en Europa is dat blijkbaar met me eens, want Bulgarije scoort nooit echt goed op het Songfestival. Ze haalden één keer de finale in 2007 (Elitsa & Stoyan met Water) en behaalden daarmee meteen een mooie 5e plek. Negen jaar na dato vraag ik me nog steeds af waarom. Muzikaal gezien had dat nummer wel wat, maar van die stem van Elitsa heb ik bijna nog nachtmerries gekregen; ongeloofelijk wat een onaangenaam gegil. In 2013 deden ze opnieuw mee, maar gelukkig is een luisterbeurt in de finale mijn oren bespaard gebleven, want ze haalden de finale niet.
Nu is Bulgarije er weer bij na twee jaar afwezigheid en eindelijk kan ik dan eens zeggen dat ik een Bulgaarse inzending kan waarderen. Ik hou normaal gesproken niet van dit soort muziek en daardoor behoort deze inzending ook niet echt tot mijn topfavorieten, maar If Love Was A Crime blijft van begin tot eind boeien en zit muzikaal goed in elkaar. Ook weten we van haar deelname in 2011 dat Poli prima live kan zingen, dus dat is ook al een zorg minder. Ik ben overigens wel benieuwd hoe alles in beeld wordt gebracht; ik denk dat een saaie staging dit nummer nog wel eens omlaag kan brengen.
Wat mij betreft gaat Bulgarije voor de tweede keer de finale halen en ik denk ook wel dat dit gaat gebeuren. Het nummer is in ieder geval sterk genoeg om het te halen.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Bulgarije
15. Letland
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Spanje
19. Australië
20. Rusland
21. Tsjechië
22. Estland
23. IJsland
24. Finland
25. Litouwen
26. Ierland
27. Malta
28. Moldavië
29. Zwitserland
30. Wit-Rusland
31. Slovenië
32. Montenegro
33. Griekenland
34. Azerbeidzjan
35. Armenië
36. San Marino
0
geplaatst: 26 april 2016, 10:23 uur
14. Denemarken: Lighthouse X – Soldiers of love
Denemarken heeft 3 keer het Songfestival gewonnen in 1963 met nog steeds één van de mooiste inzendingen ooit wat mij betreft: Dansevise van Grethe & Jørgen Ingmann, in 2000 de Olsen Brothers met Fly on the Wings of Love waar ik niet veel mee heb en in 2013 won Emmelie de Forest met Only Teardrops.
Het land heeft niet heel veel inzendingen die bij mijn grote favorieten horen en daar brengt Lighthouse X niet veel verandering in. Dit nummer is echt heel erg cliché jaren '90 boyband of zoiets.
Toch weet het me gek genoeg best wel te pakken en word ik er vrolijk van. Zo'n typisch, venijnig meezingertje. Ze zullen de finale er wel mee halen denk ik maar dan wel met de hakken over de sloot om uiteindelijk in de grote finale ergens onderaan te eindigen.
Kenmerkend voor de inzendingen dit jaar: niet heel slecht, maar allemaal zo gewoontjes.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Bulgarije
09. Cyprus
10. IJsland
11. Verenigd Koninkrijk
12. Kroatië
13. Italië
14. Hongarije
15. Duitsland
16. Zweden
17. Servië
18. Estland
19. Zwitserland
20. Denemarken
21. Ierland
22. Finland
23. Spanje
24. Bosnië en Herzegovina
25. Malta
26. Wit-Rusland
27. Tsjechië
28. Armenië
29. Griekenland
30. Polen
31. Litouwen
32. Oostenrijk
33. Slovenië
34. Montenegro
35. Azerbeidzjan
36. Moldavië
37. San Marino
Denemarken heeft 3 keer het Songfestival gewonnen in 1963 met nog steeds één van de mooiste inzendingen ooit wat mij betreft: Dansevise van Grethe & Jørgen Ingmann, in 2000 de Olsen Brothers met Fly on the Wings of Love waar ik niet veel mee heb en in 2013 won Emmelie de Forest met Only Teardrops.
Het land heeft niet heel veel inzendingen die bij mijn grote favorieten horen en daar brengt Lighthouse X niet veel verandering in. Dit nummer is echt heel erg cliché jaren '90 boyband of zoiets.
Toch weet het me gek genoeg best wel te pakken en word ik er vrolijk van. Zo'n typisch, venijnig meezingertje. Ze zullen de finale er wel mee halen denk ik maar dan wel met de hakken over de sloot om uiteindelijk in de grote finale ergens onderaan te eindigen.
Kenmerkend voor de inzendingen dit jaar: niet heel slecht, maar allemaal zo gewoontjes.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Bulgarije
09. Cyprus
10. IJsland
11. Verenigd Koninkrijk
12. Kroatië
13. Italië
14. Hongarije
15. Duitsland
16. Zweden
17. Servië
18. Estland
19. Zwitserland
20. Denemarken
21. Ierland
22. Finland
23. Spanje
24. Bosnië en Herzegovina
25. Malta
26. Wit-Rusland
27. Tsjechië
28. Armenië
29. Griekenland
30. Polen
31. Litouwen
32. Oostenrijk
33. Slovenië
34. Montenegro
35. Azerbeidzjan
36. Moldavië
37. San Marino
0
buizen
geplaatst: 26 april 2016, 11:42 uur
4. Denemarken: Lighthouse X – Soldiers of love
Heel erg clichétekst en muzikaal idem.
Wordt niks.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Bulgarije
5. Israel
6. Spanje
7. Australie
8. Bosnië & Herzegovina
9. Griekenland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Zweden
12. Montenegro
13. Italië
14. Servie
15. Kroatië
16. Macedonie
17. Estland
18. Cyprus
19. Letland
20. Rusland
21. Moldavië
22. Ierland
23. Armenië
24. Hongarije
25. Zwitserland
26. Tsjechie
27. Denemarken
28. Finland
29. Ijsland
30. Polen
31. Oostenrijk
32. Wit Rusland
33. Slovenie
34. San Marino
35. Azerbeidzjan
36. Litouwen
37. Malta
Heel erg clichétekst en muzikaal idem.
Wordt niks.
1. Nederland
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Bulgarije
5. Israel
6. Spanje
7. Australie
8. Bosnië & Herzegovina
9. Griekenland
10. Verenigd Koninkrijk
11. Zweden
12. Montenegro
13. Italië
14. Servie
15. Kroatië
16. Macedonie
17. Estland
18. Cyprus
19. Letland
20. Rusland
21. Moldavië
22. Ierland
23. Armenië
24. Hongarije
25. Zwitserland
26. Tsjechie
27. Denemarken
28. Finland
29. Ijsland
30. Polen
31. Oostenrijk
32. Wit Rusland
33. Slovenie
34. San Marino
35. Azerbeidzjan
36. Litouwen
37. Malta
0
geplaatst: 26 april 2016, 12:41 uur
België was eerder in 1987

Nog met orkest....... en met de prachtige Viktor Lazlo als presentatrice (België was gastland). Nostalgie!
0
geplaatst: 26 april 2016, 19:24 uur
14. Denemarken: Lighthouse X - Soldiers of Love
Denemarken vind ik altijd een beetje wisselvallig op het Songfestival: óf ik vind hun inzendingen goed óf ik heb er echt helemaal niets mee. Hun eerste winnende inzending, Dansevise uit 1963, vind ik een prachtig nummer en ook Fly On The Wings Of Love van The Olsen Brothers uit 2000 vind ik een goed nummer en prima winnaar. De derde winnaar, Only Teardrops van Emmelie de Forest uit 2013, vind ik dan weer verschrikkelijk en een van de slechtste winnaars ooit.
Dit jaar trekt Denemarken de lijn door die ze vorig jaar zijn gestart met opnieuw een beetje een eiig boybandje dat zo'n vijftien jaar te laat komt. Al is dit wel een verbetering, want deze inzending komt een stuk professioneler over dan de bonte-avond vertoning die we vorig jaar kregen. Dit nummer is prima om naar te luisteren, de jongens zingen goed en het nummer blijft goed hangen. Het is natuurlijk verre van origineel en/of muzikaal prikkelend, maar die Eurovisie kitsch heeft wel wat charmants. Veel meer dan een middenmootpositie kan ik dit echter niet geven, want het is gewoon niet bijzonder genoeg.
Ik voorspel dat Denemarken de finale óf net wel óf net niet gaat halen. Momenteel hou ik het op 'net wel', maar eenmaal in de finale zal het niet veel potten gaan breken.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Bulgarije
15. Letland
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Denemarken
19. Spanje
20. Australië
21. Rusland
22. Tsjechië
23. Estland
24. IJsland
25. Finland
26. Litouwen
27. Ierland
28. Malta
29. Moldavië
30. Zwitserland
31. Wit-Rusland
32. Slovenië
33. Montenegro
34. Griekenland
35. Azerbeidzjan
36. Armenië
37. San Marino
Denemarken vind ik altijd een beetje wisselvallig op het Songfestival: óf ik vind hun inzendingen goed óf ik heb er echt helemaal niets mee. Hun eerste winnende inzending, Dansevise uit 1963, vind ik een prachtig nummer en ook Fly On The Wings Of Love van The Olsen Brothers uit 2000 vind ik een goed nummer en prima winnaar. De derde winnaar, Only Teardrops van Emmelie de Forest uit 2013, vind ik dan weer verschrikkelijk en een van de slechtste winnaars ooit.
Dit jaar trekt Denemarken de lijn door die ze vorig jaar zijn gestart met opnieuw een beetje een eiig boybandje dat zo'n vijftien jaar te laat komt. Al is dit wel een verbetering, want deze inzending komt een stuk professioneler over dan de bonte-avond vertoning die we vorig jaar kregen. Dit nummer is prima om naar te luisteren, de jongens zingen goed en het nummer blijft goed hangen. Het is natuurlijk verre van origineel en/of muzikaal prikkelend, maar die Eurovisie kitsch heeft wel wat charmants. Veel meer dan een middenmootpositie kan ik dit echter niet geven, want het is gewoon niet bijzonder genoeg.
Ik voorspel dat Denemarken de finale óf net wel óf net niet gaat halen. Momenteel hou ik het op 'net wel', maar eenmaal in de finale zal het niet veel potten gaan breken.
1. Italië
2. Kroatië
3. Macedonië
4. Nederland
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Bosnië & Herzegovina
8. Cyprus
9. Duitsland
10. Zweden
11. Israël
12. Oostenrijk
13. Servië
14. Bulgarije
15. Letland
16. Polen
17. Verenigd Koninkrijk
18. Denemarken
19. Spanje
20. Australië
21. Rusland
22. Tsjechië
23. Estland
24. IJsland
25. Finland
26. Litouwen
27. Ierland
28. Malta
29. Moldavië
30. Zwitserland
31. Wit-Rusland
32. Slovenië
33. Montenegro
34. Griekenland
35. Azerbeidzjan
36. Armenië
37. San Marino
0
geplaatst: 27 april 2016, 06:24 uur
Mijn lijst:
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
8 Denemarken ****
9 Verenigd Koninkrijk ****
10 Israel ****
11 Zweden ****
12 Ierland ****
13 Bulgarije ****
14 Polen ****
15 Letland ***
16 Hongarije ***
17 Italië ***
18 Macedonië ***
19 Ijsland ***
20 Oostenrijk ***
21 Bosnië & Herzegovina **
22 Duitsland **
23 Servië **
24 Zwitserland **
25 Montenegro **
26 Moldavië **
27 Kroatië **
28 Finland **
29 Slovenië **
30 Tsjechië **
31 Azerbeidzjan **
Roemenië **
32 Malta *
33 Armenië *
34 Griekenland *
35 San Marino *
36 Spanje *
37 Wit-Rusland *
Denemarken: Denemarken is op Zweden na mijn favoriete songfestivalland. Hun probleem is echter dat ze een buur (Zweden) hebben die vaak met de Scandinavische punten gaan lopen. Denemarken is een land die het op het songfestival niet altijd krijgt wat het in mijn ogen verdient. Vorig jaar hadden ze een van de leukere inzendingen en toch bleef het steken in de halve finale. Hopelijk gebeurd dat dit jaar niet. Denemarken won drie keer het songfestival, waarvan de laatste twee keer dat het songfestival in Zweden plaatsvond nl in Stockholm 2000 (my star had daar eigenlijk voor Letland moeten winnen) en in Malmö 2013. Of dat dit jaar ook zal gebeuren betwijfel ik.
Ik vind het nummer zelf best leuk, maar dat vind ik eigenlijk van zowat alle Deense inzendingen.
3 goedogende zangers met goede stemmen. Hopelijk doen ze het nog beter dan Liliane St Pierre die in 1987 met dezelfde titel voor België zong. Bedankt omdat hier nog eens te posten.****
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
8 Denemarken ****
9 Verenigd Koninkrijk ****
10 Israel ****
11 Zweden ****
12 Ierland ****
13 Bulgarije ****
14 Polen ****
15 Letland ***
16 Hongarije ***
17 Italië ***
18 Macedonië ***
19 Ijsland ***
20 Oostenrijk ***
21 Bosnië & Herzegovina **
22 Duitsland **
23 Servië **
24 Zwitserland **
25 Montenegro **
26 Moldavië **
27 Kroatië **
28 Finland **
29 Slovenië **
30 Tsjechië **
31 Azerbeidzjan **
Roemenië **
32 Malta *
33 Armenië *
34 Griekenland *
35 San Marino *
36 Spanje *
37 Wit-Rusland *
Denemarken: Denemarken is op Zweden na mijn favoriete songfestivalland. Hun probleem is echter dat ze een buur (Zweden) hebben die vaak met de Scandinavische punten gaan lopen. Denemarken is een land die het op het songfestival niet altijd krijgt wat het in mijn ogen verdient. Vorig jaar hadden ze een van de leukere inzendingen en toch bleef het steken in de halve finale. Hopelijk gebeurd dat dit jaar niet. Denemarken won drie keer het songfestival, waarvan de laatste twee keer dat het songfestival in Zweden plaatsvond nl in Stockholm 2000 (my star had daar eigenlijk voor Letland moeten winnen) en in Malmö 2013. Of dat dit jaar ook zal gebeuren betwijfel ik.
Ik vind het nummer zelf best leuk, maar dat vind ik eigenlijk van zowat alle Deense inzendingen.
3 goedogende zangers met goede stemmen. Hopelijk doen ze het nog beter dan Liliane St Pierre die in 1987 met dezelfde titel voor België zong. Bedankt omdat hier nog eens te posten.****
0
geplaatst: 27 april 2016, 08:45 uur
14. Oekraïne:: Jamala – 1944
Oekraïne doet vanaf 2003 mee. Een jaar later won het al toen Ruslana haar Wild Dances opvoerde. Een land dat ook wel wat controverses op naam heeft staan en ook dit jaar is de inzending wat dubieus vanwege toch wel wat politieke invloeden, maar blijkbaar niet voldoende om de inzending te weigeren dus mag Jamala gewoon optreden.
We kunnen ook dit jaar zeggen dat het land de finale wel gaat halen (Oekraïne scoort altijd goed). 1944 is een opvallend en vrij sterk nummer. Misschien wat expliciet, want geen boybandpop of andere huppelmuziek, maar op zich mag ik dat wel. Het is een krachtig nummer.
De vraag alleen is of dit echt bij iedereen er makkelijk in gaat en dat gaat er misschien voor zorgen dat dit niet zal gaan winnen, maar top 10 moet mogelijk zijn.
Oekraïne heeft meer leuke nummers ingezonden en ook dit jaar kan het er weer prima mee door.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Bulgarije
09. Cyprus
10. Oekraïne
11. IJsland
12. Verenigd Koninkrijk
13. Kroatië
14. Italië
15. Hongarije
16. Duitsland
17. Zweden
18. Servië
19. Estland
20. Zwitserland
21. Denemarken
22. Ierland
23. Finland
24. Spanje
25. Bosnië en Herzegovina
26. Malta
27. Wit-Rusland
28. Tsjechië
29. Armenië
30. Griekenland
31. Polen
32. Litouwen
33. Oostenrijk
34. Slovenië
35. Montenegro
36. Azerbeidzjan
37. Moldavië
38. San Marino
Oekraïne doet vanaf 2003 mee. Een jaar later won het al toen Ruslana haar Wild Dances opvoerde. Een land dat ook wel wat controverses op naam heeft staan en ook dit jaar is de inzending wat dubieus vanwege toch wel wat politieke invloeden, maar blijkbaar niet voldoende om de inzending te weigeren dus mag Jamala gewoon optreden.
We kunnen ook dit jaar zeggen dat het land de finale wel gaat halen (Oekraïne scoort altijd goed). 1944 is een opvallend en vrij sterk nummer. Misschien wat expliciet, want geen boybandpop of andere huppelmuziek, maar op zich mag ik dat wel. Het is een krachtig nummer.
De vraag alleen is of dit echt bij iedereen er makkelijk in gaat en dat gaat er misschien voor zorgen dat dit niet zal gaan winnen, maar top 10 moet mogelijk zijn.
Oekraïne heeft meer leuke nummers ingezonden en ook dit jaar kan het er weer prima mee door.
01. Israël
02. Macedonië
03. Letland
04. Nederland
05. Frankrijk
06. Rusland
07. Australië
08. Bulgarije
09. Cyprus
10. Oekraïne
11. IJsland
12. Verenigd Koninkrijk
13. Kroatië
14. Italië
15. Hongarije
16. Duitsland
17. Zweden
18. Servië
19. Estland
20. Zwitserland
21. Denemarken
22. Ierland
23. Finland
24. Spanje
25. Bosnië en Herzegovina
26. Malta
27. Wit-Rusland
28. Tsjechië
29. Armenië
30. Griekenland
31. Polen
32. Litouwen
33. Oostenrijk
34. Slovenië
35. Montenegro
36. Azerbeidzjan
37. Moldavië
38. San Marino
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.