Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2016, 17:48 uur
Mijn eerste indrukken van de 18 deelnemers aan de tweede halve finale.
01. Latvia: Justs - Heartbeat
Hoppa, gewoon een erg goed liedje om mee af te trappen! De spannende, vrij minimalistische elektronische muziek valt bij mij heel goed in de smaak. Goede zang ook, prima uithalen, rauw randje. Wel een stem die op een slechte dag behoorlijk vals kan klinken, maar daar gaan we even niet van uit. Als alles meezit lijkt de top 10 haalbaar.
02. Poland: Michał Szpak - Color Of Your Life
Een sfeervolle, maar wat flauwe semi-rocksong. Wel een goed nummer op zich, maar ik zie dit live niet echt gaan overtuigen. Het accent stoort me behoorlijk, maar de rest van Europa prikt daar wel doorheen. Ik zie hier hoe dan ook geen hoogvlieger in.
03. Switzerland: Rykka - The Last Of Our Kind
Wauw, dit is hoe een Songfestivalliedje hoort te klinken, Alles klopt hieraan toch? Pakkende melodie, een licht euforisch refrein, zeer mooi gezongen en een zeer leuke verschijning. Een kanshebber voor de winst wil ik het niet direct noemen, maar ik kan persoonlijk eigenlijk geen grote kritiekpunten bedenken.
04. Israel: Hovi Star - Made Of Stars
Een schoolvoorbeeld van hoe je drie minuten als een eeuwigheid kan laten duren. Het kabbelt maar voort, de enige uitbarsting die er is komt pas laat en doet me niets. Het refrein vind ik vrij vervelend zelfs. Deze kleffe, slappe hap mag van mij meteen afvallen.
05. Belarus: IVAN - Help You Fly
Die overslaande stem in ieder refrein vind ik vrij belachelijk. Het liedje is verder oké, maar wellicht wat te bleu en te simpel. Dat rauwer randje rond zijn stem klinkt nogal nep en Ivan's looks helpen ook niet mee. Dit wordt niks, hoewel ik het best wat succes zou gunnen.
06. Serbia: Sanja Vučić ZAA - Goodbye (Shelter)
Gruwel-de-gruwel. Ik krijg echt jeuk van zulke aanstelsters. Dan heb ik vooral over haar verschijning (ik zit de clips te kijken) en in mindere mate ook over de zang. Zingen kan ze overigens wel en het refrein is best sterk. Mooi achtergrondkoortje ook, fijne sfeer. Dit kan best wat worden.
07. Ireland: Nicky Byrne - Sunlight
Een fijne, ietwat zoetsappige popsong, maar hé, wat wil je van een oud-boybandzanger? Prima liedje hoor. Het klinkt misschien vrij universeel, maar toch vraag ik me ook hierbij af of het niet wat te westers is. Wat te gelikt ook. Een zekere finaleplaats wordt dit in ieder geval niet.
08. F.Y.R. Macedonia: Kaliopi - Dona
Iemand die in de eigen taal zingt, daar heb ik er nog niet veel van gehoord dit jaar. Dat is sowieso charmant en levert punten op. Ook de strijkers doen de kansen van Macedonië goed. Deze vrouw heeft wel een erg grote strot en mooi zingen doet ze niet, maar dat is enkel mijn smaak.
09. Lithuania: Donny Montell - I've Been Waiting for This Night
Op een gegeven moment weet ik niet zo goed meer wat ik moet schrijven. Moderne popsong, leuke knul, kan best wat worden. Zoiets dan maar. Toch vind ik dit nummer wat te simpel overkomen. Goed genoeg voor de finale acht ik het wel.
10. Australia: Dami Im - Sound Of Silence
Wat een eng mens, maar dat terzijde. Hoewel, niks terzijde, dat speelt ook gewoon mee natuurlijk. Dat het hele refrein uit vier zinnen bestaat en zes keer 'sound of silence' bevat vind ik wat irritant. Ik vind dit erg eentonig. Niet slecht, maar mij doet het bar weinig.
11. Slovenia: ManuElla - Blue And Red
Vrolijk, luchtig, fris. Wie houdt hier niet van zullen ze in Slovenië gedacht hebben. Nou, ik dus. Teveel opgeklopte feelgood naar mijn smaak. De tekst is ook bijzonder matig. Dit soort inzendingen verwacht ik van het Verenigd Koninkrijk. Volslagen kansloos.
12. Bulgaria: Poli Genova - If Love Was A Crime
Best een hip en westers aandoend liedje, maar toch met heel slim een toefje Balkansound erdoor. Gewoon ene goed nummer dat ik best kansrijk acht voor een mooie notering in de finale. Ik versta trouwens helemaal niks van het refrein. Is dat stiekem een stukje Bulgaars ofzo?
13. Denmark: Lighthouse X - Soldiers Of Love
Als ik de naam Lighthouse X lees in combinatie met het land denk ik meteen aan een matig popbandje met een veel te flauw liedje. Dat hebben ze in Denemarken al vaker geprobeerd, zonder succes. Deze keer is het een boyband met een al even suf liedje dat hooguit twintig jaar geleden nog een klein kansje op succes had gehad. Die danspasjes, alsjeblieft zeg...
14. Ukraine: Jamala - 1944
Oekraïne wil duidelijk een statement maken met deze tekst en dat kan zeker sympathiestemmen opleveren. Zelfs zonder de tekst staat er een goed nummer met een spannende elektronische ondertoon. Ook hier lijkt een snufje Balkansound door te sijpelen. Wederom een slim nummer uit Oekraïne dat me deze keer minder aanspreekt dan anders maar net zo goed succes kan boeken.
15. Norway: Agnete - Icebreaker
Scandinavië heeft patent op kwaliteitspop (nou ja, eigenlijk alleen Zweden en Noorwegen) en dit nummer is zeker niet slecht. Persoonlijk vind het refrein nogal afgezaagd. De vele uithalen staan we ook wat tegen. Zeker geen slecht nummer, maar al met al toch wat bleu en eentonig.
16. Georgia: Nika Kocharov and Young Georgian Lolitaz - Midnight Gold
Young Georgian Lolitaz? Wat moet dat dan voorstellen? Gewoon een leuk groepje met een leuk poprockliedje, niets meer en niets minder. Er is echter niets van blijven hangen en dat is geen goede eigenschap voor een Songfestivalliedje. Sympathieke poging, maar daar red je het niet mee.
17. Albania: Eneda Tarifa - Fairytale
Albanië kiest eigenlijk zelden voor de makkelijke weg. Ook dit is weer geen gemakkelijk liedje. Ik kan het na een keer luisteren in ieder geval nog niet goed op waarde schatten. Bij het ESC moet je juist in één keer een verpletterende indruk achter kunnen laten, dus ik twijfel behoorlijk aan de kansen van Albanië. Na twee keer luisteren moet ik zeggen dat het mij wel aanspreekt.
18. Belgium: Laura Tesoro - What's The Pressure
Een lekker uitbundig liedje met een aanstekelijke discosound. Bijzonder is het niet, maar als ze live ook wat van die vlotte danspasjes uit de clip kunnen laten zien kan dit best een leuke act worden. O ja, en het is een leuk meisje. Finale moet zeker kunnen met deze gunstige loting.
Ook over deze tweede halve finale ben ik best te spreken. Is dat omdat het een goed jaar is of ben ik gewoon al vroeg in Eurovisiestemming? Ik gok vooral dat laatste. De grootste kanshebbers van deze 18 zijn in mijn ogen Servië, Oekraïne, Bulgarije en Zwitserland, wellicht toch ook Australië. Pfff, wat is dit lastig in te schatten!
Het lachertje van deze halve finale is overduidelijk Slovenië, al zullen Georgië en Wit-Rusland het (helaas) ook zwaar krijgen. Mijn persoonlijke favoriet is Zwitserland. Letland, Bulgarije en Albanië bevallen ook wel. Ach, eigenlijk zit alles in deze halve finale heel dicht op elkaar.
01. Latvia: Justs - Heartbeat
Hoppa, gewoon een erg goed liedje om mee af te trappen! De spannende, vrij minimalistische elektronische muziek valt bij mij heel goed in de smaak. Goede zang ook, prima uithalen, rauw randje. Wel een stem die op een slechte dag behoorlijk vals kan klinken, maar daar gaan we even niet van uit. Als alles meezit lijkt de top 10 haalbaar.
02. Poland: Michał Szpak - Color Of Your Life
Een sfeervolle, maar wat flauwe semi-rocksong. Wel een goed nummer op zich, maar ik zie dit live niet echt gaan overtuigen. Het accent stoort me behoorlijk, maar de rest van Europa prikt daar wel doorheen. Ik zie hier hoe dan ook geen hoogvlieger in.
03. Switzerland: Rykka - The Last Of Our Kind
Wauw, dit is hoe een Songfestivalliedje hoort te klinken, Alles klopt hieraan toch? Pakkende melodie, een licht euforisch refrein, zeer mooi gezongen en een zeer leuke verschijning. Een kanshebber voor de winst wil ik het niet direct noemen, maar ik kan persoonlijk eigenlijk geen grote kritiekpunten bedenken.
04. Israel: Hovi Star - Made Of Stars
Een schoolvoorbeeld van hoe je drie minuten als een eeuwigheid kan laten duren. Het kabbelt maar voort, de enige uitbarsting die er is komt pas laat en doet me niets. Het refrein vind ik vrij vervelend zelfs. Deze kleffe, slappe hap mag van mij meteen afvallen.
05. Belarus: IVAN - Help You Fly
Die overslaande stem in ieder refrein vind ik vrij belachelijk. Het liedje is verder oké, maar wellicht wat te bleu en te simpel. Dat rauwer randje rond zijn stem klinkt nogal nep en Ivan's looks helpen ook niet mee. Dit wordt niks, hoewel ik het best wat succes zou gunnen.
06. Serbia: Sanja Vučić ZAA - Goodbye (Shelter)
Gruwel-de-gruwel. Ik krijg echt jeuk van zulke aanstelsters. Dan heb ik vooral over haar verschijning (ik zit de clips te kijken) en in mindere mate ook over de zang. Zingen kan ze overigens wel en het refrein is best sterk. Mooi achtergrondkoortje ook, fijne sfeer. Dit kan best wat worden.
07. Ireland: Nicky Byrne - Sunlight
Een fijne, ietwat zoetsappige popsong, maar hé, wat wil je van een oud-boybandzanger? Prima liedje hoor. Het klinkt misschien vrij universeel, maar toch vraag ik me ook hierbij af of het niet wat te westers is. Wat te gelikt ook. Een zekere finaleplaats wordt dit in ieder geval niet.
08. F.Y.R. Macedonia: Kaliopi - Dona
Iemand die in de eigen taal zingt, daar heb ik er nog niet veel van gehoord dit jaar. Dat is sowieso charmant en levert punten op. Ook de strijkers doen de kansen van Macedonië goed. Deze vrouw heeft wel een erg grote strot en mooi zingen doet ze niet, maar dat is enkel mijn smaak.
09. Lithuania: Donny Montell - I've Been Waiting for This Night
Op een gegeven moment weet ik niet zo goed meer wat ik moet schrijven. Moderne popsong, leuke knul, kan best wat worden. Zoiets dan maar. Toch vind ik dit nummer wat te simpel overkomen. Goed genoeg voor de finale acht ik het wel.
10. Australia: Dami Im - Sound Of Silence
Wat een eng mens, maar dat terzijde. Hoewel, niks terzijde, dat speelt ook gewoon mee natuurlijk. Dat het hele refrein uit vier zinnen bestaat en zes keer 'sound of silence' bevat vind ik wat irritant. Ik vind dit erg eentonig. Niet slecht, maar mij doet het bar weinig.
11. Slovenia: ManuElla - Blue And Red
Vrolijk, luchtig, fris. Wie houdt hier niet van zullen ze in Slovenië gedacht hebben. Nou, ik dus. Teveel opgeklopte feelgood naar mijn smaak. De tekst is ook bijzonder matig. Dit soort inzendingen verwacht ik van het Verenigd Koninkrijk. Volslagen kansloos.
12. Bulgaria: Poli Genova - If Love Was A Crime
Best een hip en westers aandoend liedje, maar toch met heel slim een toefje Balkansound erdoor. Gewoon ene goed nummer dat ik best kansrijk acht voor een mooie notering in de finale. Ik versta trouwens helemaal niks van het refrein. Is dat stiekem een stukje Bulgaars ofzo?
13. Denmark: Lighthouse X - Soldiers Of Love
Als ik de naam Lighthouse X lees in combinatie met het land denk ik meteen aan een matig popbandje met een veel te flauw liedje. Dat hebben ze in Denemarken al vaker geprobeerd, zonder succes. Deze keer is het een boyband met een al even suf liedje dat hooguit twintig jaar geleden nog een klein kansje op succes had gehad. Die danspasjes, alsjeblieft zeg...
14. Ukraine: Jamala - 1944
Oekraïne wil duidelijk een statement maken met deze tekst en dat kan zeker sympathiestemmen opleveren. Zelfs zonder de tekst staat er een goed nummer met een spannende elektronische ondertoon. Ook hier lijkt een snufje Balkansound door te sijpelen. Wederom een slim nummer uit Oekraïne dat me deze keer minder aanspreekt dan anders maar net zo goed succes kan boeken.
15. Norway: Agnete - Icebreaker
Scandinavië heeft patent op kwaliteitspop (nou ja, eigenlijk alleen Zweden en Noorwegen) en dit nummer is zeker niet slecht. Persoonlijk vind het refrein nogal afgezaagd. De vele uithalen staan we ook wat tegen. Zeker geen slecht nummer, maar al met al toch wat bleu en eentonig.
16. Georgia: Nika Kocharov and Young Georgian Lolitaz - Midnight Gold
Young Georgian Lolitaz? Wat moet dat dan voorstellen? Gewoon een leuk groepje met een leuk poprockliedje, niets meer en niets minder. Er is echter niets van blijven hangen en dat is geen goede eigenschap voor een Songfestivalliedje. Sympathieke poging, maar daar red je het niet mee.
17. Albania: Eneda Tarifa - Fairytale
Albanië kiest eigenlijk zelden voor de makkelijke weg. Ook dit is weer geen gemakkelijk liedje. Ik kan het na een keer luisteren in ieder geval nog niet goed op waarde schatten. Bij het ESC moet je juist in één keer een verpletterende indruk achter kunnen laten, dus ik twijfel behoorlijk aan de kansen van Albanië. Na twee keer luisteren moet ik zeggen dat het mij wel aanspreekt.
18. Belgium: Laura Tesoro - What's The Pressure
Een lekker uitbundig liedje met een aanstekelijke discosound. Bijzonder is het niet, maar als ze live ook wat van die vlotte danspasjes uit de clip kunnen laten zien kan dit best een leuke act worden. O ja, en het is een leuk meisje. Finale moet zeker kunnen met deze gunstige loting.
Ook over deze tweede halve finale ben ik best te spreken. Is dat omdat het een goed jaar is of ben ik gewoon al vroeg in Eurovisiestemming? Ik gok vooral dat laatste. De grootste kanshebbers van deze 18 zijn in mijn ogen Servië, Oekraïne, Bulgarije en Zwitserland, wellicht toch ook Australië. Pfff, wat is dit lastig in te schatten!
Het lachertje van deze halve finale is overduidelijk Slovenië, al zullen Georgië en Wit-Rusland het (helaas) ook zwaar krijgen. Mijn persoonlijke favoriet is Zwitserland. Letland, Bulgarije en Albanië bevallen ook wel. Ach, eigenlijk zit alles in deze halve finale heel dicht op elkaar.
0
geplaatst: 1 mei 2016, 19:46 uur
Svendra schreef:
Graag gedaan. Het was wel een klus, dus bij deze het vriendelijke verzoek aan de toevoegers om dat bij edities 2016 t/m 2099 op deze wijze te blijven doen.
.
Graag gedaan. Het was wel een klus, dus bij deze het vriendelijke verzoek aan de toevoegers om dat bij edities 2016 t/m 2099 op deze wijze te blijven doen.
. Allemaal? Toevoegers? Met een s?

Ik heb indertijd heel braaf gedaan wat er verwacht werd, blijkbaar veranderen de meningen en in dit geval terecht. Zelf doe ik het altijd zo in mijn iTunes

0
geplaatst: 1 mei 2016, 19:52 uur
Aoibhin schreef:
Ik moet ook toegeven dat ik weinig weet van hun inzendingen voordat ik begon met kijken in 2003.
Ik moet ook toegeven dat ik weinig weet van hun inzendingen voordat ik begon met kijken in 2003.
Ik heb toch wel wat favorieten in de vorm van Pas de Deux uit 1983 met Rendez-vous (was nogal controversieel toen), Ingeborg met Door de Wind (1989), Vanessa Chinitor met Like the Wind (1999), Sergio & the Ladies met Sister (2002), Xandee's 1 Life (2004) en zeker het door jou ook genoemde Urban Trad, Tom Dice en Loïc Nottet.
Daar tegenover ook enorme draken

0
geplaatst: 1 mei 2016, 20:52 uur
Mijn lijst:
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
8 Denemarken ****
9 Verenigd Koninkrijk ****
10 Israel ****
11 Zweden ****
12 Noorwegen ****
13 Ierland ****
14 Bulgarije ****
15 Polen ****
16 Georgië ***
17 Letland ***
18 Hongarije ***
19 Italië ***
20 Macedonië ***
21 Ijsland ***
22 Oostenrijk ***
23 België ***
24 Bosnië & Herzegovina **
25 Duitsland **
26 Servië **
27 Zwitserland **
28 Montenegro **
29 Moldavië **
30 Kroatië **
31 Finland **
32 Slovenië **
33 Tsjechië **
34 Azerbeidzjan **
Roemenië **
35 Malta *
36 Armenië *
37 Albanië *
38 Griekenland *
39 San Marino *
40 Spanje *
41 Wit-Rusland *
42 Oekraïne (hier kan ik zelf geen ster voor geven)
België: Dit jaar wordt België vertegenwoordigt door de VRT en vaak scoort Vlaanderen totaal niet op het songfestival. Tom Dice (2010) en Bob Benny (1959) scoorden het best met een 6e plaats. Telkens als België beter scoorde was het de RTBF. Zo dus ook vorig jaar toen we 4e werden. Liedjes als Ik heb zorgen (Louis Neefs), Jennifer Jennings (Louis Neefs), Gelukkig zijn (Ann Christy), Iemand Als Jij (Barbara), Geef Het Op (Clouseau), Me & My Guitar (Tom Dice) zijn Vlaamse inzendingen die hier ten huize Cerclezot nog steeds worden gedraaid.
Als het dit jaar lukt om door de halve finale te geraken dan zal dit door de goede loting zijn. Want het nummer is zelf niet zo bijzonder enkel de baslijn die op Another one bites the dust lijkt vind ik wel tof. We moeten gewoon Stromae vragen om ons land te vertegenwoordigen. ***
1 Australië *****
2 Litouwen *****
3 Frankrijk *****
4 Rusland *****
5 Nederland *****
6 Estland ****
7 Cyprus ****
8 Denemarken ****
9 Verenigd Koninkrijk ****
10 Israel ****
11 Zweden ****
12 Noorwegen ****
13 Ierland ****
14 Bulgarije ****
15 Polen ****
16 Georgië ***
17 Letland ***
18 Hongarije ***
19 Italië ***
20 Macedonië ***
21 Ijsland ***
22 Oostenrijk ***
23 België ***
24 Bosnië & Herzegovina **
25 Duitsland **
26 Servië **
27 Zwitserland **
28 Montenegro **
29 Moldavië **
30 Kroatië **
31 Finland **
32 Slovenië **
33 Tsjechië **
34 Azerbeidzjan **
Roemenië **
35 Malta *
36 Armenië *
37 Albanië *
38 Griekenland *
39 San Marino *
40 Spanje *
41 Wit-Rusland *
42 Oekraïne (hier kan ik zelf geen ster voor geven)
België: Dit jaar wordt België vertegenwoordigt door de VRT en vaak scoort Vlaanderen totaal niet op het songfestival. Tom Dice (2010) en Bob Benny (1959) scoorden het best met een 6e plaats. Telkens als België beter scoorde was het de RTBF. Zo dus ook vorig jaar toen we 4e werden. Liedjes als Ik heb zorgen (Louis Neefs), Jennifer Jennings (Louis Neefs), Gelukkig zijn (Ann Christy), Iemand Als Jij (Barbara), Geef Het Op (Clouseau), Me & My Guitar (Tom Dice) zijn Vlaamse inzendingen die hier ten huize Cerclezot nog steeds worden gedraaid.
Als het dit jaar lukt om door de halve finale te geraken dan zal dit door de goede loting zijn. Want het nummer is zelf niet zo bijzonder enkel de baslijn die op Another one bites the dust lijkt vind ik wel tof. We moeten gewoon Stromae vragen om ons land te vertegenwoordigen. ***
0
geplaatst: 1 mei 2016, 21:18 uur
0
buizen
geplaatst: 1 mei 2016, 21:32 uur
Het effect van al dan niet een 'goede loting' wordt schromelijk overdreven (neem als voorbeeld België).
Het liedje en de presentatie moeten gewoon goed zijn.
Ik ben wat achter met de landsinzendingbesprekingen, Aerodynamic heeft de wind er goed onder.
Ik ben wat achter met de landsinzendingbesprekingen, Aerodynamic heeft de wind er goed onder.
0
geplaatst: 1 mei 2016, 21:46 uur
buizen schreef:
Het effect van al dan niet een 'goede loting' wordt schromelijk overdreven
Het effect van al dan niet een 'goede loting' wordt schromelijk overdreven
Fout, het heeft echt invloed, er zijn zelfs statistieken van (uiteraard blijft een vreselijk kansloos nummer echt kansloos ook met een goede loting, maar het heeft echt invloed).
Ik ben klaar hoor. Meer is er niet

0
geplaatst: 2 mei 2016, 00:05 uur
stoepkrijt Het is bijzonder dat we bij veruit het grootste deel van de nummers precies het tegenovergestelde vinden! Haha! Wat jij goed vindt, vind ik juist minder en andersom! Precies hetgeen wat het songfestival zo leuk en spannend maakt! Iedereen kijkt en oordeelt compleet anders!
0
geplaatst: 2 mei 2016, 01:48 uur
buizen schreef:
Het effect van al dan niet een 'goede loting' wordt schromelijk overdreven (neem als voorbeeld België).
Hier heb je in zekere zin gelijk in dat echt goede nummers met een goede presentatie altijd wel door gaan vanaf wat voor startpositie dan ook en echte prutinzendingen het vanaf geen enkele startpositie redden. In die zin maakt het voor de topinzendingen en de kansloze inzendingen niets uit. Voor de landen die 'best aardig' zijn maar niet helemaal zeker zijn van een finaleplaats kan zo'n positie echter heel veel uitmaken.
Zoals aERodynamIC al zei zijn bepaalde startplekken statistisch gezien echt een stuk gunstiger dan andere en vaak wel met zo'n groot verschil dat er wel waarde aan kan worden gehecht. Er zijn zelden inzendingen niet door gegaan vanaf een laatste of een-na-laatste startplek en nog nooit zijn de drie laatst optredende inzendingen allemaal niet naar de finale gegaan. Afgezien van persoonlijke voorkeur zijn Georgië, Albanië en België alledrie inzendingen die mensen aan kunnen spreken, maar bij lange na geen zekere finalisten zijn. Van deze drie dicht ik België de hoogste kansen toe voor een finaleplek, aangezien dit het meest toegankelijke nummer is van de drie. Voor iedereen die de nummers van tevoren al heeft beluisterd heeft zo'n volgorde sowieso weinig nut, maar de gemiddelde Europeaan die alles voor het eerst ziet zal toch vooral stemmen voor het nummer dat het meest in zijn/haar hoofd is blijven hangen. Een echt goed nummer zal de hele avond bijblijven en in vergelijking boven de anderen uitstijgen en is daardoor zonder gevaar. Een gemiddeld nummer aan het eind van de avond zal echter zeker een voordeel hebben ten opzichte van een vergelijkbaar nummer aan het begin van de avond.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 10:32 uur
Vanmiddag om 14.20 de eerste repetitie van Douwe Bob en dat zou weleens meer informatie kunnen geven over de act en dat kan uitmaken voor de bookmakers. The Common Linnets deden het net zo matig als Douwe Bob nu maar na die eerste repetitie stegen ze in rap tempo tot kanshebbers voor de winst. Best een beetje spannend dus (zelf zegt hij een belangrijke troef te hebben... voor wat dat waard is natuurlijk).
0
geplaatst: 2 mei 2016, 16:05 uur
De foto's zien er prima uit. Douwe Bobo gaat iets 'nieuws' doen. Na de gitaarsolo gaat de muziek even on hold en laat hij het publiek live meezingen.
Dit kan natuurlijk ook fout uitpakken maar het heeft wel iets. Het wachten is op de eerste beelden vn deze repetitie.
Het decor is vrij eenvoudig (grote klok op de vloer).
Dit kan natuurlijk ook fout uitpakken maar het heeft wel iets. Het wachten is op de eerste beelden vn deze repetitie.
0
buizen
geplaatst: 2 mei 2016, 16:08 uur
Hoe weet jij dat allemaal aERodynamIC, kon je die repetitie live volgen ergens ofzo?
Klinkt wel als een gedurfde zet. Respect voor Douwe Bob.
Zeker verder niets bekend over de kleding?
Klinkt wel als een gedurfde zet. Respect voor Douwe Bob.
Zeker verder niets bekend over de kleding?
0
geplaatst: 2 mei 2016, 16:09 uur
aERodynamIC schreef:
De foto's zien er prima uit. Douwe Bobo gaat iets 'nieuws' doen. Na de gitaarsolo gaat de muziek even on hold en laat hij het publiek live meezingen.
Ja en ik las net dat hij een stilte zal laten vallen in zijn nummer om mensen de tijd te geven hun leven te overdenken..... Zou dat de 'troef' zijn geweest?
0
geplaatst: 2 mei 2016, 16:27 uur
Ik lees nu ook dat het juist niet om meezingen gaat maar om stilte... oef... dat vind ik echt een beetje té gewaagd.
Als dat maar goed gaat. Het team is tevreden in elk geval.
http://i63.tinypic.com/5x7b60.jpg
Stukjes van de eerste repetitie zullen zo online komen buizen.
Als dat maar goed gaat. Het team is tevreden in elk geval.
http://i63.tinypic.com/5x7b60.jpg
Stukjes van de eerste repetitie zullen zo online komen buizen.
0
buizen
geplaatst: 2 mei 2016, 16:31 uur
aERodynamIC schreef:
Ik lees nu ook dat het juist niet om meezingen gaat maar om stilte... oef... dat vind ik echt een beetje té gewaagd.
(afbeelding)
(afbeelding)
Dat komt mij ook logischer voor, een extreme slow down: stilte dus.
Stiltes zijn tegenwoordig toch wel behoorlijk 'in' krijg ik de indruk.
Er is natuurlijk ook best veel reden toe.
Stiltes zijn er in allerlei verschijningsvormen en de ergste (niet dat stiltes vaak erg zijn, juist niet) is wel de pijnlijke stilte, die dan ook nog eens heel lang duurt.
Het allerbelangrijkste bij een goede stilte is de timing. Zeker in liedjes. Zeker voor een hondermiljoenenpubliek.
Toch petje af voor Douwe Bob dat ie hiermee komt. Actueel wie nimmer.
We gaan het zien!
0
geplaatst: 2 mei 2016, 16:32 uur
0
buizen
geplaatst: 2 mei 2016, 16:35 uur
En dan geef jij een link naar mijn profiel, tja, liever een link naar 'waar' dat dan online komt, aEro.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 16:47 uur
Niet zo ongeduldig doen buizen:
Even voor alle duidelijkheid: zo komt het niet daadwerkelijk in beeld en de komende repetities krijgen we nieuwe beelden (ongetwijfeld ook andere beelden van fansites)
Die link waar je alles kunt volgen staat overigens al genoemd boven jouw berichtje.
Even voor alle duidelijkheid: zo komt het niet daadwerkelijk in beeld en de komende repetities krijgen we nieuwe beelden (ongetwijfeld ook andere beelden van fansites)

Die link waar je alles kunt volgen staat overigens al genoemd boven jouw berichtje.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 17:40 uur
Als ik het zo lees ziet de act van Rusland er best leuk uit. Benieuwd naar de beelden straks.
0
buizen
geplaatst: 2 mei 2016, 17:51 uur
Dank voor de link, aERodynamIC. Een zonnebankje zou voor Douwe Bob misschien ook niet verkeerd zijn, hij ziet er wat bleekjes uit.
Tja dat is het dus iedere keer. En wanneer krijgen we dan wèl een idee van de uiteindelijke ESFpodiumpresentatie? Ik geloof er niet zo in dat die uiteindelijk zo ontzettende anders zal zijn dan wat we toe-nu-toe hebben mogen zien. Ze staan er toch een beetje als zoutzakken bij.
Ik verwacht veel van de goed getimede stilte.
aERodynamIC schreef:
(embed)
Even voor alle duidelijkheid: zo komt het niet daadwerkelijk in beeld en de komende repetities ...
(embed)
Even voor alle duidelijkheid: zo komt het niet daadwerkelijk in beeld en de komende repetities ...
Tja dat is het dus iedere keer. En wanneer krijgen we dan wèl een idee van de uiteindelijke ESFpodiumpresentatie? Ik geloof er niet zo in dat die uiteindelijk zo ontzettende anders zal zijn dan wat we toe-nu-toe hebben mogen zien. Ze staan er toch een beetje als zoutzakken bij.
Ik verwacht veel van de goed getimede stilte.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 19:06 uur
Ik was al overtuigd dat Rusland gaat winnen maar na deze snippet ben ik het meer dan ooit:
En de val: Sergey Lazarev - You are the only one (Russia) NICE Rehearsal & FALL OF ARTIST EUROVISION 2016 - YouTube - m.youtube.com
Ja, het is allemaal eens gedaan, maar het is ook behoorlijk gelikt en de man kan zingen.
En de val: Sergey Lazarev - You are the only one (Russia) NICE Rehearsal & FALL OF ARTIST EUROVISION 2016 - YouTube - m.youtube.com
Ja, het is allemaal eens gedaan, maar het is ook behoorlijk gelikt en de man kan zingen.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 19:40 uur
Hier het laatste deel van mijn voorbeschouwing: De eerste zes finalisten.
France: Amir - J'ai cherché
De Franse taal is natuurlijk erg mooi, maar dat het refrein hier in het Engels wordt gezongen stoort me niet. Volledig in het Frans zingen past vooral goed bij rustige ballads, bij uptempo liedjes als deze past Engels eigenlijk een stuk beter. Simpelweg een zeer goed liedje.
Germany: Jamie-Lee - Ghost
Best een spannende ondertoon, maar écht intrigerend wordt het niet. Een redelijk, maar behoorlijk flets liedje. Van haar lage tonen ben ik geen fan, van haar uitdossing nog veel minder. Geen idee wat ze hiermee wil uitstralen, maar ik snap het niet. Dit gaat geen hoge ogen gooien.
Italy: Francesca Michielin - No Degree Of Separation
Oef, wat heeft ze een norse uitstraling in die clip! Doe dat live even wat anders a.u.b. Wel een charmant liedje, zo in de eigen taal. Jammer dat er toch nog zo nodig een stuk Engels doorheen moet, dat heeft dit nummer niet nodig. Hoge middenmoot moet makkelijk lukken.
Spain: Barei - Say Yay!
Ja, dit vind ik wel lekker, hoor! Vooral die dancebeat na het refrein vind ik erg sterk. Maar of dit ook gaat scoren? Dat denk ik niet, daarvoor is dit teveel een dancetrack. Op het Songfestival werkt dat meestal niet echt, een gewoon 'liedje-liedje' doet het veel beter.
Sweden: Frans - If I Were Sorry
Hmm, voor Zweedse begrippen is dit behoorlijk suf. Ik ben aanstekelijke, dancy poptracks gewend. Op een gegeven moment gaat de originaliteit daar misschien wel wat vanaf, maar ijzersterke liedjes zijn het doorgaans wel. Ook dit liedje is op zich niet slecht, maar naar mijn smaak veel te braaf.
United Kingdom: Joe and Jake - You're Not Alone
Voor het eerst sinds jaren vind ik dat de Engelsen best een leuk nummer inzenden. Chapeau! Tot zover de complimenten, want kansrijk is dit nummer in mijn ogen niet. Daarvoor is hun inzending - wederom - veel te flauwtjes.
Zo, alles is beluisterd. Nu zo snel mogelijk de polls bekijken!
France: Amir - J'ai cherché
De Franse taal is natuurlijk erg mooi, maar dat het refrein hier in het Engels wordt gezongen stoort me niet. Volledig in het Frans zingen past vooral goed bij rustige ballads, bij uptempo liedjes als deze past Engels eigenlijk een stuk beter. Simpelweg een zeer goed liedje.
Germany: Jamie-Lee - Ghost
Best een spannende ondertoon, maar écht intrigerend wordt het niet. Een redelijk, maar behoorlijk flets liedje. Van haar lage tonen ben ik geen fan, van haar uitdossing nog veel minder. Geen idee wat ze hiermee wil uitstralen, maar ik snap het niet. Dit gaat geen hoge ogen gooien.
Italy: Francesca Michielin - No Degree Of Separation
Oef, wat heeft ze een norse uitstraling in die clip! Doe dat live even wat anders a.u.b. Wel een charmant liedje, zo in de eigen taal. Jammer dat er toch nog zo nodig een stuk Engels doorheen moet, dat heeft dit nummer niet nodig. Hoge middenmoot moet makkelijk lukken.
Spain: Barei - Say Yay!
Ja, dit vind ik wel lekker, hoor! Vooral die dancebeat na het refrein vind ik erg sterk. Maar of dit ook gaat scoren? Dat denk ik niet, daarvoor is dit teveel een dancetrack. Op het Songfestival werkt dat meestal niet echt, een gewoon 'liedje-liedje' doet het veel beter.
Sweden: Frans - If I Were Sorry
Hmm, voor Zweedse begrippen is dit behoorlijk suf. Ik ben aanstekelijke, dancy poptracks gewend. Op een gegeven moment gaat de originaliteit daar misschien wel wat vanaf, maar ijzersterke liedjes zijn het doorgaans wel. Ook dit liedje is op zich niet slecht, maar naar mijn smaak veel te braaf.
United Kingdom: Joe and Jake - You're Not Alone
Voor het eerst sinds jaren vind ik dat de Engelsen best een leuk nummer inzenden. Chapeau! Tot zover de complimenten, want kansrijk is dit nummer in mijn ogen niet. Daarvoor is hun inzending - wederom - veel te flauwtjes.
Zo, alles is beluisterd. Nu zo snel mogelijk de polls bekijken!
0
geplaatst: 2 mei 2016, 20:40 uur
aERodynamIC schreef:
Toch nog maar een beetje extra oefenen. En de val: Sergey Lazarev - You are the only one (Russia) NICE Rehearsal & FALL OF ARTIST EUROVISION 2016 - YouTube - m.youtube.com

0
buizen
geplaatst: 2 mei 2016, 20:46 uur
Komt er voor 10 mei (eerste halve finale) nog een soort 'opwarm-/lekkermaakuitzending' aangaande het Eurovisie Song Festival op (op TV) ofzo?
Sowieso de 10meifinalisten nog maar eens bekijken op YT maar ik had wel graag een overzicht hunner podiumpresentaties (geen clip) 'ergens' kunnen bekijken.
Nu de eerste halve finale nadert wordt het toch eigenlijk wel steeds spannender...
Sowieso de 10meifinalisten nog maar eens bekijken op YT maar ik had wel graag een overzicht hunner podiumpresentaties (geen clip) 'ergens' kunnen bekijken.
Nu de eerste halve finale nadert wordt het toch eigenlijk wel steeds spannender...
0
geplaatst: 2 mei 2016, 21:04 uur
Ik heb de polls bekeken en ik kan me er goed in vinden. Malta en Bulgarije vind ik zelf erg leuk en die staan beide toch wel een stukje hoger dan ik had verwacht/gehoopt.
Hongarije staat juist redelijk laag en ook de Balkansongs uit Bosnië en Macedonië (beiden bij de onderste acht) schat ik een stuk hoger in.
O ja, één dingetje nog: Zwitserland zowat onderaan?!
Waarom in hemelsnaam? Kan iemand me dat uitleggen?
Hongarije staat juist redelijk laag en ook de Balkansongs uit Bosnië en Macedonië (beiden bij de onderste acht) schat ik een stuk hoger in.
O ja, één dingetje nog: Zwitserland zowat onderaan?!
Waarom in hemelsnaam? Kan iemand me dat uitleggen?
0
geplaatst: 2 mei 2016, 21:06 uur
stoepkrijt schreef:
O ja, één dingetje nog: Zwitserland onderaan?!
Waarom? Kan iemand me dat uitleggen?
O ja, één dingetje nog: Zwitserland onderaan?!
Waarom? Kan iemand me dat uitleggen? Ja hoor! Het is een onopvallend nummer, dat sowieso niet naar de finale gaat. Bovendien heeft Zwitserland amper vriendjes in Europa. Ze doen het de laatste jaren op het festival bijna altijd slecht en als een land dat al niet lekker ligt een niemandsdalletje stuurt, is de kans nihil dat het zal winnen.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 21:11 uur
Emile93 schreef:
stoepkrijt Het is bijzonder dat we bij veruit het grootste deel van de nummers precies het tegenovergestelde vinden! Haha! Wat jij goed vindt, vind ik juist minder en andersom! Precies hetgeen wat het songfestival zo leuk en spannend maakt! Iedereen kijkt en oordeelt compleet anders!
Dat maakt het zeker leuk! Anders wordt het festival veel te voorspelbaar.stoepkrijt Het is bijzonder dat we bij veruit het grootste deel van de nummers precies het tegenovergestelde vinden! Haha! Wat jij goed vindt, vind ik juist minder en andersom! Precies hetgeen wat het songfestival zo leuk en spannend maakt! Iedereen kijkt en oordeelt compleet anders!
Hier verschillen we inderdaad gruwelijk van mening.
Maar hier zijn we het dan weer roerend met elkaar eens! Over die gedrochten van San Marino en Slovenië kan ook bijna geen onenigheid ontstaan.

0
geplaatst: 2 mei 2016, 21:14 uur
Emile93 schreef:
Ja hoor! Het is een onopvallend nummer, dat sowieso niet naar de finale gaat. Bovendien heeft Zwitserland amper vriendjes in Europa. Ze doen het de laatste jaren op het festival bijna altijd slecht en als een land dat al niet lekker ligt een niemandsdalletje stuurt, is de kans nihil dat het zal winnen.
Maar ik vind dat nummer nu net zo leuk... Het is zelfs mijn voorlopige favoriet.(quote)
Ja hoor! Het is een onopvallend nummer, dat sowieso niet naar de finale gaat. Bovendien heeft Zwitserland amper vriendjes in Europa. Ze doen het de laatste jaren op het festival bijna altijd slecht en als een land dat al niet lekker ligt een niemandsdalletje stuurt, is de kans nihil dat het zal winnen.
Ik had echt het gevoel dat dit nummer het best goed kon gaan doen, maar die hoop is na het zien van de polls echt compleet vervlogen. Ik kan er met mijn verstand maar moeilijk bij.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 21:33 uur
buizen schreef:
Komt er voor 10 mei (eerste halve finale) nog een soort 'opwarm-/lekkermaakuitzending' aangaande het Eurovisie Song Festival op (op TV) ofzo?
Elk jaar om half 9 altijd een programma. Zal dit jaar wel niet anders zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.