Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2016, 21:39 uur
Cerclezot schreef:
Dat scherm met die trap ziet er toch indrukwekkend uit.
Dat scherm met die trap ziet er toch indrukwekkend uit.
Armenië (ik blijf het een schreeuwnummer vinden):
Hongarije (leuke vent):
En de jurk van Kroatië:
En hier een mooi overzicht van de eerste rehearsal dag:
0
geplaatst: 2 mei 2016, 21:53 uur
Over een week is het zover: de eerste halve finale.
Is het misschien een leuk idee als de vaste bezoekers hier hun 'guilty pleasures' plaatsen (andere bezoekers ook meer dan welkom)?
Elke dag eentje. Krijgen we vast een bijzonder rijtje met ietwat foute inzendingen. Des te leuker
Nog leuker om eronder dan weer zo'n torenhoge persoonlijke favoriet te plaatsen die wel algemeen gewaardeerd wordt/werd.
Laat ik gewoon de voorzet geven en anders moeten jullie het een weekje doen met mijn 'guilty pleasures' (voor wat die term ook moge inhouden natuurlijk) en grote favorieten
Polen 2006: Ich Troje - Follow My Heart
Ze waren er voor de tweede keer, zongen niet goed, haalden de finale nu niet (in 2003 werden ze 7e) maar happy waren ze, deze zwangere zangeres met haar man.
Letland 2001: Brainstorm - My Star
De eerste inzending voor Letland ooit was gelijk een daverend succes (2 jaar later zou Marie N zelfs winnen). Een ongelooflijk charmant indie popliedje die enorm goed aansloeg en nog steeds voor velen een fan favoriet is. Niet behorend tot de grote, bekende Songfestival hits maar wel onvergetelijk!
Is het misschien een leuk idee als de vaste bezoekers hier hun 'guilty pleasures' plaatsen (andere bezoekers ook meer dan welkom)?
Elke dag eentje. Krijgen we vast een bijzonder rijtje met ietwat foute inzendingen. Des te leuker

Nog leuker om eronder dan weer zo'n torenhoge persoonlijke favoriet te plaatsen die wel algemeen gewaardeerd wordt/werd.
Laat ik gewoon de voorzet geven en anders moeten jullie het een weekje doen met mijn 'guilty pleasures' (voor wat die term ook moge inhouden natuurlijk) en grote favorieten

Polen 2006: Ich Troje - Follow My Heart
Ze waren er voor de tweede keer, zongen niet goed, haalden de finale nu niet (in 2003 werden ze 7e) maar happy waren ze, deze zwangere zangeres met haar man.
Letland 2001: Brainstorm - My Star
De eerste inzending voor Letland ooit was gelijk een daverend succes (2 jaar later zou Marie N zelfs winnen). Een ongelooflijk charmant indie popliedje die enorm goed aansloeg en nog steeds voor velen een fan favoriet is. Niet behorend tot de grote, bekende Songfestival hits maar wel onvergetelijk!
0
buizen
geplaatst: 2 mei 2016, 22:03 uur
aERodynamIC schreef:
Een puik idee, aERo! Count me in. Ik heb dus ook een 'guilty pleasure' en het is heel raar maar het is eigenlijk een heel 'fout' nummer maar hoe vaker ik het hoor (luister het soms voor de zekerheid ook op onlogische momenten, om te checken of ie nog echt zo aansprekend is, allerwegen) hoe mooier het liedje wordt en ik hoop echt dat het land voor een stunt zorgt.
Welke landsinzending dat is?.. dat verneem je vanzelf.
Jouw bekentenis vind ik vooral zo mooi door die gouden pakken, de epauletten en het groene haar.
Liedje klinkt ook helemaal niet verkeerd: "I follow my heart": een mooie boodschap.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 22:04 uur
Wat leuk om dit allemaal zo te zien!
Vandaag tijdens het schrijven van mijn essays (hard aan het werk zodat ik niets heb tijdens de ESF week) heb ik wel het een en ander opgepikt van de repetities.
Finland: stelt teleur. Ik was er al niet helemaal kapot van, maar de zang valt tegen en ook de act komt maar suf over.
Griekenland: het ziet er nog best aardig uit, maar het nummer vind ik nog altijd te zwak.
Moldavië: dit maakt de repetities altijd zo leuk; dat je er dan achterkomt dat landen ineens met zulke fratsen als een astronaut aan komen zetten. De act lijkt me verder wat te statisch en ik zie het Moldavië dan ook niet redden hiermee.
Hongarije: gelukkig voor een van mijn favorieten ziet dit er goed uit en luistert het ook al even fijn. Na drie matige acts springt deze er nog eens extra uit. Hier heb ik wel vertrouwen in.
Kroatië: oei dat valt best tegen, en dan nog wel voor een van mijn favorieten! Die jurk leidt wel heel erg af. Hopelijk komt het geheel straks wat beter over.
Nederland: ik weet het nog niet zo goed. Op zich geen rare vertoningen zoals vorig jaar met Trijntje (heel veel slechter kon het ook niet), maar ik had er wel wat meer van verwacht. Dat stukje stilte klinkt wel gewaagd; ik heb geen idee hoe zoiets uit gaat pakken, zeker aangezien 10 seconden best wel lang is. Al met al ben ik niet ontevreden, maar ik had gewoon wat meer verwacht.
Armenië: ik blijf het nummer maar een irritant schreeuwfestijn vinden, maar op zich zingt Iveta best goed. De virtual reality effecten klinken veelbelovend, maar daar zien we nu uiteraard nog niets van.
San Marino: tja, dit kon natuurlijk nergens echt mee gered worden. Ze doen zo te zien wel hun best, maar heel bijzonder is het ook weer niet.
Rusland: zoals verwacht gaat de trukendoos goed open en wordt er optimaal gebruik gemaakt van de effecten. Ik ben bang dat dit nu echt wel een kanshebber wordt voor de winst. Ik vind het nummer zelf veel te gladjes en gedateerd, maar de interactie met het scherm en het klimmen op die blokken is wel goed bedacht. Ik vond het best wel geinig om te zien hoe hij van dat blok viel; hopelijk voor hem gaat het straks live allemaal goed.
Vandaag tijdens het schrijven van mijn essays (hard aan het werk zodat ik niets heb tijdens de ESF week) heb ik wel het een en ander opgepikt van de repetities.
Finland: stelt teleur. Ik was er al niet helemaal kapot van, maar de zang valt tegen en ook de act komt maar suf over.
Griekenland: het ziet er nog best aardig uit, maar het nummer vind ik nog altijd te zwak.
Moldavië: dit maakt de repetities altijd zo leuk; dat je er dan achterkomt dat landen ineens met zulke fratsen als een astronaut aan komen zetten. De act lijkt me verder wat te statisch en ik zie het Moldavië dan ook niet redden hiermee.
Hongarije: gelukkig voor een van mijn favorieten ziet dit er goed uit en luistert het ook al even fijn. Na drie matige acts springt deze er nog eens extra uit. Hier heb ik wel vertrouwen in.
Kroatië: oei dat valt best tegen, en dan nog wel voor een van mijn favorieten! Die jurk leidt wel heel erg af. Hopelijk komt het geheel straks wat beter over.
Nederland: ik weet het nog niet zo goed. Op zich geen rare vertoningen zoals vorig jaar met Trijntje (heel veel slechter kon het ook niet), maar ik had er wel wat meer van verwacht. Dat stukje stilte klinkt wel gewaagd; ik heb geen idee hoe zoiets uit gaat pakken, zeker aangezien 10 seconden best wel lang is. Al met al ben ik niet ontevreden, maar ik had gewoon wat meer verwacht.
Armenië: ik blijf het nummer maar een irritant schreeuwfestijn vinden, maar op zich zingt Iveta best goed. De virtual reality effecten klinken veelbelovend, maar daar zien we nu uiteraard nog niets van.
San Marino: tja, dit kon natuurlijk nergens echt mee gered worden. Ze doen zo te zien wel hun best, maar heel bijzonder is het ook weer niet.
Rusland: zoals verwacht gaat de trukendoos goed open en wordt er optimaal gebruik gemaakt van de effecten. Ik ben bang dat dit nu echt wel een kanshebber wordt voor de winst. Ik vind het nummer zelf veel te gladjes en gedateerd, maar de interactie met het scherm en het klimmen op die blokken is wel goed bedacht. Ik vond het best wel geinig om te zien hoe hij van dat blok viel; hopelijk voor hem gaat het straks live allemaal goed.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 22:08 uur
buizen schreef:
Een puik idee, aERo! Count me in.
Een puik idee, aERo! Count me in.
Tof!
Guilty pleasure is natuurlijk een rekbaar begrip, toch hoop ik wel een beetje op foute clips als Papa Pingouin of misschien toch wel de omaatjes met hun Party song een paar jaar geleden. En daarna gewoon een nummer dat je als enorm grote persoonlijke favoriet beschouwt (kunnen natuurlijk ook de grote krakers als Waterloo zijn).
Gewoon omdat we dan een weekje de geschiedenis in kunnen duiken met z'n allen en vanaf dinsdag 10 mei mag 2016 dan echt beginnen (en haken er zoals altijd meer mensen aan hier).
Ik ben echt benieuwd waar jullie elke dag mee aankomen zetten!
0
geplaatst: 2 mei 2016, 22:09 uur
aERodynamIC schreef:
Leuk idee! Ik doe graag mee, want ik heb wel een aantal guilty pleasures. Ik denk dat ik er morgen mee begin, want op dit moment weet ik niet zo goed welke ik zal gaan plaatsen.
Wel interessante keuzes van jou. Ik heb niet zoveel met Ich Troje en Follow My Heart, maar het is wel catchy en ook de act is me wel bijgebleven. Ze haalden ook maar net niet de finale volgens mij.
My Star van Brainstorm is wel echt een persoonlijke favoriet van me en ook mijn favoriete Letse inzending. Echt een leuk liedje!
0
geplaatst: 2 mei 2016, 22:11 uur
Aoibhin schreef:
Wel interessante keuzes van jou. Ik heb niet zoveel met Ich Troje en Follow My Heart, maar het is wel catchy en ook de act is me wel bijgebleven.
Wel interessante keuzes van jou. Ik heb niet zoveel met Ich Troje en Follow My Heart, maar het is wel catchy en ook de act is me wel bijgebleven.
Dat is een beetje de bedoeling: elke dag twee nummers met favorieten. Eén wat minder voor de hand liggende en zelfs wat op het randje en eentje die gewoon bekender is of gewoon ijzersterk. Ik heb er echt enorm veel dus het zal nog moeilijk worden om te kiezen, maar misschien plaatsen jullie ze wel

Als we dit allemaal elke dag weten vol te houden moeten er de komende week al gauw zo'n 8 tot tien clipjes verschijnen hier. Althans, dat hoop ik. Nog meer deelnemers zou nog veel leuker zijn uiteraard.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 23:39 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat maakt het zeker leuk! Anders wordt het festival veel te voorspelbaar.(quote)
Hier verschillen we inderdaad gruwelijk van mening.(quote)
Maar hier zijn we het dan weer roerend met elkaar eens! Over die gedrochten van San Marino en Slovenië kan ook bijna geen onenigheid ontstaan.
Haha! Precies!

0
geplaatst: 2 mei 2016, 23:41 uur
Belgie loopt al warm voor morgen! Dan is het precies 30 jaar geleden dat Sandra Kim met J'aime la Vie het Eurovisie Songfestival won in Bergen (Noorwegen). Om dit te 'vieren' schreef Sandra een autobiografie (voorlopig alleen in het Frans verschenen) over het wel en wee rondom die hectische periode. Hoe een tienermeisje de harten van miljoenen mensen veroverde........( incl. mijn
)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/13102782_975633612551746_1560269185823561385_n.jpg?oh=792996e906b4cff685c3fcf3e80aee95&oe=57A28EED&__gda__=1470756827_eec4693b9904a297b14340c0dfdcdf3d
)https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/13102782_975633612551746_1560269185823561385_n.jpg?oh=792996e906b4cff685c3fcf3e80aee95&oe=57A28EED&__gda__=1470756827_eec4693b9904a297b14340c0dfdcdf3d
0
geplaatst: 3 mei 2016, 06:13 uur
Voor mijn guilty pleasure de winnaar van 1984. Een lied over gouden schoenen. Zo fout dat het weer leuk wordt. Ik begrijp echter nog steeds niet dat dit nummer won van I Treni di Tozeur. Is dit guilty pleasure genoeg aERodynamIC
En dan naar een favoriet van mij. Max en zijn Can't wait until tonight geschreven door Stefan Raab. Ik begrijp nog steeds niet dat hij maar 8e werd. Dit is toch echt beter dan Ruslana.
En dan naar een favoriet van mij. Max en zijn Can't wait until tonight geschreven door Stefan Raab. Ik begrijp nog steeds niet dat hij maar 8e werd. Dit is toch echt beter dan Ruslana.
0
buizen
geplaatst: 3 mei 2016, 09:55 uur
Had dat van die guilty pleasures in eerste instantie niet goed begrepen, aERodynamIC, dacht dat het om je gp van de huidige inzendingen ging. Maar het gaat dus om (diverse) voorbeelden van voorbije jaren; dat wordt lastig, heb 'r te weinig kennis van. Count me out. 
Maar volg de bijdragen van anderen wel met belangstelling.

Maar volg de bijdragen van anderen wel met belangstelling.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 10:54 uur
Cerclezot schreef:
Voor mijn guilty pleasure de winnaar van 1984. Een lied over gouden schoenen. Zo fout dat het weer leuk wordt. Ik begrijp echter nog steeds niet dat dit nummer won van I Treni di Tozeur. Is dit guilty pleasure genoeg aERodynamIC
Jawel toch!
Ik heb er vandaag ook eentje uit Zweden.
Zweden 2007: The Ark - The Worrying Kind
Ik was in 2007 erg blij dat mijn toenmalige favoriete bandje The Ark meedeed aan de voorrondes in Zweden en uiteindelijk ook won (ze waren toen mega populair daar). Maar waarom het met zo'n cliché Songfestival nummer moest is me nog steeds een raadsel. Ola Salo moet er ongetwijfeld lol in hebben gehad dat zo te doen, dat bleek ook live in Rotterdam wel, waar ik tijdens hun enige show die ik ooit van ze meemaakte enorm genoot van zijn performance. De man is een entertainer pur sang.
Op het festival deed Zweden het minder goed dan verwacht en werd slechts 18e. Ze hadden beter een wat sterker nummer kunnen opvoeren, want die hebben ze wel degelijk. Misschien was dit toch een beetje te fout

Italië 1984: Alice e Battiato - I Treni di Tozeur
Over fout gesproken. Als ik de opname van Alice e Battiato terugbekijk krommen mijn tenen. Dat decor, die statische opvoering! Misschien toch de reden dat de Herrey's wonnen en niet dit prachtige nummer?! Want prachtig is het. Ik noem het nog steeds mijn favoriete inzending ooit alhoewel dat misschien al lang niet meer zo is. Het zijn de herinneringen die het hem doen. Ik was 14 en keek voor de vijfde keer. Misschien het eerste jaar dat ik er ook echt naartoe leefde. Wij hadden Maribelle, Italië had dit zeer bekende echtpaar.Toen het koor inzette kreeg ik kippenvel en nog steeds vind ik dat een mooi moment.
Inmiddels wel wat oubollig geworden, maar een guilty pleasure mag ik dit niet noemen, wel een torenhoge favoriet. En is het niet zo dat de beste nummers vaak net niet winnen? Italië werd overigens teleurstellend vijfde met dit nummer en moest Zweden (Herrey's), Ierland (Linda Martin werd toen 2e, later zou ze ooit winnen), Spanje en Denemarken (over guilty pleasures gesproken: Det Lige Det van Hot Eyes) voor zich dulden.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 11:23 uur
Jaaaaa! The Worrying Kind! Leuk nummer! En een goeie guilty pleasure!!!!
0
geplaatst: 3 mei 2016, 11:29 uur
aERodynamIC nu heb je net degene besproken die ik ook al van plan was om vandaag aan te halen: The Ark! Het is echt voor het eerst dat ik van iemand hoor dat hij dat ook een toffe inzending vind. Ik had tot dan nog nooit van hen gehoord en door hun optreden op het ESF heb ik meer nummers van hen opgezocht. Ik vind The Worrying Kind juist erg tof door het foute sausje. Ik draai het nummer hier nog regelmatig.
I treni di Tozeur is een van mijn absolute favorieten aller tijden. Schitterend nummer! Hoewel ik The Herreys ook echt wel heel tof vind, op een guilty pleasure manier. Ik ben het met Cerclezot eens dat ik toch liever I treni di Tozeur had zien winnen. The Herreys hadden ook een heel leuk optreden gegeven bij het 60 jaar Songfestival concert afgelopen jaar. Maar I treni di Tozeur is echt van een ongekende klasse.
Can't Wait Until Tonight van Max vind ik ook een erg goed nummer, maar mijn favoriet dat jaar was Lane Moje van Zeljko Joksimovic. Ruslana vond ik uiteindelijk ook een prima winnaar.
I treni di Tozeur is een van mijn absolute favorieten aller tijden. Schitterend nummer! Hoewel ik The Herreys ook echt wel heel tof vind, op een guilty pleasure manier. Ik ben het met Cerclezot eens dat ik toch liever I treni di Tozeur had zien winnen. The Herreys hadden ook een heel leuk optreden gegeven bij het 60 jaar Songfestival concert afgelopen jaar. Maar I treni di Tozeur is echt van een ongekende klasse.
Can't Wait Until Tonight van Max vind ik ook een erg goed nummer, maar mijn favoriet dat jaar was Lane Moje van Zeljko Joksimovic. Ruslana vond ik uiteindelijk ook een prima winnaar.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 11:42 uur
Mijn guilty pleasure vandaag is de inzending van Moldavië uit 2005, Zdob si Zdub met Boonika bate toba:
2005 vind ik persoonlijk een verschrikkelijk slecht jaar op een paar uitzonderingen na. Een van die uitzonderingen is deze vrolijke inzending. Deze draai ik nog regelmatig. Ook hun inzending uit 2011 vind ik erg leuk, maar wel een stuk minder dan deze.
Ik kan niet anders dan ook mijn absolute topfavoriet hier te plaatsen: Secret Garden met Nocturne die in 1995 het Songfestival wonnen namens Noorwegen:
Ik was al langer fan van Secret Garden en had al hun cd's toen ik er pas achter kwam dat ze ooit het Songfestival hadden gewonnen. Hier was ik wel een beetje verbaasd over, aangezien veel van hun nummers volledig instrumentaal zijn. Voor de vorm deed aan deze inzending ook een zangeres mee (Secret Garden heeft geen vaste vocalist) die hooguit vier zinnetjes mocht zingen. Er kwam na hun winst zoveel kritiek op de weinige tekst in het nummer dat er sindsdien een minimum aan tekst is ingesteld waar inzendingen aan moeten voldoen. Ik vind het een betoverend mooi nummer, net als andere nummers van Secret Garden.
Secret Garden is ook verantwoordelijk voor een van de meest gecoverde nummers ter wereld: You Raise Me Up. In deze originele versie werden ze bijgestaan door zanger Brian Kennedy, die in 2006 weer Ierland vertegenwoordigde met het nummer Every Song Is A Cry For Love. Een andere anekdote: Rolf Løvland, de pianist en 'leider' van Secret Garden, heeft ook het nummer La Det Swinge geschreven voor de Bobbysocks, die daarmee in 1984 de eerste overwinning voor Noorwegen binnensleepten. Nocturne was dus eigenlijk zijn tweede overwinning.
2005 vind ik persoonlijk een verschrikkelijk slecht jaar op een paar uitzonderingen na. Een van die uitzonderingen is deze vrolijke inzending. Deze draai ik nog regelmatig. Ook hun inzending uit 2011 vind ik erg leuk, maar wel een stuk minder dan deze.
Ik kan niet anders dan ook mijn absolute topfavoriet hier te plaatsen: Secret Garden met Nocturne die in 1995 het Songfestival wonnen namens Noorwegen:
Ik was al langer fan van Secret Garden en had al hun cd's toen ik er pas achter kwam dat ze ooit het Songfestival hadden gewonnen. Hier was ik wel een beetje verbaasd over, aangezien veel van hun nummers volledig instrumentaal zijn. Voor de vorm deed aan deze inzending ook een zangeres mee (Secret Garden heeft geen vaste vocalist) die hooguit vier zinnetjes mocht zingen. Er kwam na hun winst zoveel kritiek op de weinige tekst in het nummer dat er sindsdien een minimum aan tekst is ingesteld waar inzendingen aan moeten voldoen. Ik vind het een betoverend mooi nummer, net als andere nummers van Secret Garden.
Secret Garden is ook verantwoordelijk voor een van de meest gecoverde nummers ter wereld: You Raise Me Up. In deze originele versie werden ze bijgestaan door zanger Brian Kennedy, die in 2006 weer Ierland vertegenwoordigde met het nummer Every Song Is A Cry For Love. Een andere anekdote: Rolf Løvland, de pianist en 'leider' van Secret Garden, heeft ook het nummer La Det Swinge geschreven voor de Bobbysocks, die daarmee in 1984 de eerste overwinning voor Noorwegen binnensleepten. Nocturne was dus eigenlijk zijn tweede overwinning.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 11:47 uur
Owww jaaa! Nocturne is en blijft een heerlijk momentje wegzwijmelen! Van zdob si Zdub ben ik echter niet zo gecharmeerd...
Mijn absolute guilty pleasure is zonder twijfel deze:
No No Never is al tien jaar en blijft altijd een nummer waar ik altijd vrolijk van wordt. Maar met die cactussen, de outfits en dat gewapper met die jurk is gewoon erg slecht en stereotype (zal ook wel de bedoeling zijn geweest).
Mijn persoonlijke favoriet stamt uit het jaar dat ik voor het eerst keek. Als 5 jarige hummel zat ik in 1998 op de bank samen met mijn moeder. Ik weet nog dat ze het op band had opgenomen voor me omdat ik natuurlijk nog te klein was om zo lang op te blijven. Aangezien ik erg van muziek hield, dacht ze dat het een goed idee was om het op te nemen. Ik heb de band zeker meer dan 20x teruggekeken. Zo geweldig vond ik het!
Ik zwijmelde helemaal weg bij de prachtige melodie en stem van Kärleken är van Jill Johnson. Bovendien vond ik haar jurk die over de grond sleepte en de hakken prachtig ? De krachtige, liefdevolle uitstraling van Jill, de Zweedse taal en het feit dat Jill het zo prachtig zuiver zong dragen eraan bij dat ik het nummer nog steeds wekelijks beluister.
Tot op heden is het BY FAR mijn favoriete inzending ooit van het songfestival. Zonde dat het slechts 10e werd in 1998. Ik ben Jill blijven volgen vanaf het moment dat ik op internet zat en heb al haar albums beluisterd en, hoewel het 'fan-gevoel' wat is afgenomen, ben en blijf gek op haar stem!
Mijn absolute guilty pleasure is zonder twijfel deze:
No No Never is al tien jaar en blijft altijd een nummer waar ik altijd vrolijk van wordt. Maar met die cactussen, de outfits en dat gewapper met die jurk is gewoon erg slecht en stereotype (zal ook wel de bedoeling zijn geweest).
Mijn persoonlijke favoriet stamt uit het jaar dat ik voor het eerst keek. Als 5 jarige hummel zat ik in 1998 op de bank samen met mijn moeder. Ik weet nog dat ze het op band had opgenomen voor me omdat ik natuurlijk nog te klein was om zo lang op te blijven. Aangezien ik erg van muziek hield, dacht ze dat het een goed idee was om het op te nemen. Ik heb de band zeker meer dan 20x teruggekeken. Zo geweldig vond ik het!
Ik zwijmelde helemaal weg bij de prachtige melodie en stem van Kärleken är van Jill Johnson. Bovendien vond ik haar jurk die over de grond sleepte en de hakken prachtig ? De krachtige, liefdevolle uitstraling van Jill, de Zweedse taal en het feit dat Jill het zo prachtig zuiver zong dragen eraan bij dat ik het nummer nog steeds wekelijks beluister.
Tot op heden is het BY FAR mijn favoriete inzending ooit van het songfestival. Zonde dat het slechts 10e werd in 1998. Ik ben Jill blijven volgen vanaf het moment dat ik op internet zat en heb al haar albums beluisterd en, hoewel het 'fan-gevoel' wat is afgenomen, ben en blijf gek op haar stem!
0
buizen
geplaatst: 3 mei 2016, 12:01 uur
Schitterende bijdragen hierboven.
NB: Vanavond komt in Brandpunt: "De schimmige wereld van het Eurovisie Song Festival" (over of het wel allemaal 'eerlijk' gaat en zo).
NB: Vanavond komt in Brandpunt: "De schimmige wereld van het Eurovisie Song Festival" (over of het wel allemaal 'eerlijk' gaat en zo).
0
geplaatst: 3 mei 2016, 12:38 uur
Bedankt voor de tip buizen! Mijn moeder had het ook al over een Songfestival uitzending vanavond, maar ik dacht dat ze die voorbeschouwing op Nederland 3 bedoelde (wat tevens een herhaling is van vorig jaar).
0
geplaatst: 3 mei 2016, 13:45 uur
Ik ben de ontwikkelingen rond het Songfestival al zo'n 25 jaar uit het oog verloren. Ik ben geneigd dat toe te schrijven aan verminderde kwaliteit van de inzendingen cq (te) veel aandacht voor het visuele aspect en minder voor het liedje. Maar die ontwikkeling liep zo'n beetje parallel met de tijd dat ik mijn interesse in de hitparade verloor, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben.
Maar ik vind het wel leuk om te lezen dat zoveel mensen 'I treni di Tozeur' als hun favoriete songfestivalliedje noemen. Dat is het voor mij nl. ook. En niet zo'n beetje, maar met een straatlengte voorsprong! Nu ik dat filmpje weer eens terugzie, moet ik beamen dat de presentatie destijds nogal statisch was, ook voor toenmalige Songfestival-normen. Wellicht kwam het mede daardoor dat het nummer niet gewonnen heeft.
Het heeft mij in elk geval aan een levenslang verknochtheid aan het Italiaanse lied geholpen. Met zowel Alice (Carla Bissi) en Franco Battiato als vaandeldragers. Want het waren bepaald geen eendagsvliegen. Battiato had in de jaren 70 en cultstatus opgebouwd met vrij ontoegankelijke, experimentele Pink Floyd-achtige muziek voordat hij vanaf eind jaren 70 liedjes-georienteerde pop ging maken. En daar zitten werkelijk wonderschone albums tussen.
Alice won in '81 het San Remo-festival (zeg maar de Italiaanse variant van het Eurovisie Songfestival) en schakelde naderhand steeds meer over van het zingen van andermans werk (met name ook van Battiato) naar eigen, volstrekt uniek repertoire. Ik typeer haar wel eens als de Italiaanse Kate Bush, hoewel die vergelijking zangtechnisch mank gaat, want Alice heeft juist een vrij lage stem. Maar op latere albums experimenteert ze volop met elektronica en groeide ze uit tot een volwassen artieste met een volstrekt eigen geluid. Beiden maken nog steeds albums.
Waar het Eurovisie Songfestival al niet toe kan leiden...
Maar ik vind het wel leuk om te lezen dat zoveel mensen 'I treni di Tozeur' als hun favoriete songfestivalliedje noemen. Dat is het voor mij nl. ook. En niet zo'n beetje, maar met een straatlengte voorsprong! Nu ik dat filmpje weer eens terugzie, moet ik beamen dat de presentatie destijds nogal statisch was, ook voor toenmalige Songfestival-normen. Wellicht kwam het mede daardoor dat het nummer niet gewonnen heeft.
Het heeft mij in elk geval aan een levenslang verknochtheid aan het Italiaanse lied geholpen. Met zowel Alice (Carla Bissi) en Franco Battiato als vaandeldragers. Want het waren bepaald geen eendagsvliegen. Battiato had in de jaren 70 en cultstatus opgebouwd met vrij ontoegankelijke, experimentele Pink Floyd-achtige muziek voordat hij vanaf eind jaren 70 liedjes-georienteerde pop ging maken. En daar zitten werkelijk wonderschone albums tussen.
Alice won in '81 het San Remo-festival (zeg maar de Italiaanse variant van het Eurovisie Songfestival) en schakelde naderhand steeds meer over van het zingen van andermans werk (met name ook van Battiato) naar eigen, volstrekt uniek repertoire. Ik typeer haar wel eens als de Italiaanse Kate Bush, hoewel die vergelijking zangtechnisch mank gaat, want Alice heeft juist een vrij lage stem. Maar op latere albums experimenteert ze volop met elektronica en groeide ze uit tot een volwassen artieste met een volstrekt eigen geluid. Beiden maken nog steeds albums.
Waar het Eurovisie Songfestival al niet toe kan leiden...

0
geplaatst: 3 mei 2016, 17:06 uur
Aoibhin schreef:
aERodynamIC nu heb je net degene besproken die ik ook al van plan was om vandaag aan te halen: The Ark!
aERodynamIC nu heb je net degene besproken die ik ook al van plan was om vandaag aan te halen: The Ark!
Ik ben een groot fan van de band vanaf hun debuut dus je snapt wel dat ik erg blij was dat ze Zweden gingen vertegenwoordigen. De solo plaat van Ola Salo is ook erg tof. Helaas heb ik hem vorige zomer op 1 dag na gemist in Zweden (ik kon dat optreden net niet op tijd halen).
Maar jij kaapt Zdob Si Zdub voor mijn neus weg... geweldig nummer. Nu moet ik morgen wat anders bedenken

Ik ben nu al benieuwd met welke twee nummers jullie morgen aan komen zetten.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 17:51 uur
Nederland klimt bij de bookmakers naar een gedeelde 13e plaats: Eurovision Betting Odds | NicerOdds - nicerodds.co.uk
Met België gaat het daar nog niet zo lekker.
In de press poll doet Nederland het goed: derde plaats. Opvallend dat Armenië steeds vaker genoemd wordt.
Daily Press Poll: Here are the results for Day 1 - esctoday.com
En van Rusland meer en langer beeld:
Met België gaat het daar nog niet zo lekker.
In de press poll doet Nederland het goed: derde plaats. Opvallend dat Armenië steeds vaker genoemd wordt.
Daily Press Poll: Here are the results for Day 1 - esctoday.com
En van Rusland meer en langer beeld:
0
geplaatst: 3 mei 2016, 18:34 uur
Nederland doet het inderdaad steeds beter in de polls. Ik begin ook wel steeds geruster te worden over een finaleplaats, al zie ik Nederland nog steeds niet als een zekere qualifier.
0
buizen
geplaatst: 3 mei 2016, 19:06 uur
Aoibhin schreef:
...Mijn moeder had het ook al over een Songfestival uitzending vanavond, maar ik dacht dat ze die voorbeschouwing op Nederland 3 bedoelde (wat tevens een herhaling is van vorig jaar).
...Mijn moeder had het ook al over een Songfestival uitzending vanavond, maar ik dacht dat ze die voorbeschouwing op Nederland 3 bedoelde (wat tevens een herhaling is van vorig jaar).
En jij bedankt voor die tip! 19.55 uur al zag ik. Met de jaren van Teach In en Lenny Kuhr. Dan is het tegenwoordig toch een stuk meer glamorous en spectaculairder he.
Mooi, een TV-songfestivalavondje. Ben ook wel benieuwd naar Brandpunt.
Misschien kan Brandpunt eens een uitzending maken over hoe corrupt en oneerlijk het Europees Parlement in Brussel/Strassburg is?
Blijf van ons Eurovisie Song Festival af!
0
buizen
geplaatst: 3 mei 2016, 19:59 uur
TV-tip: dat programma op Nl. 3 is echt heel leuk.
Er wordt flink het verleden in gedoken. De seventies.
Er wordt flink het verleden in gedoken. De seventies.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 20:02 uur
Nou, graag gedaan buizen! Deze reeks (elke werkdag deze week) is een herhaling van vorig jaar en toen had ik ook al alles gezien, maar het blijft leuk om allemaal nog een keer te kijken.
0
buizen
geplaatst: 3 mei 2016, 20:07 uur
Oh wacht even deze kwam ook voorbij in het programma en is ook wel een heel mooi nummer zeg.
Hartverscheurend:
Hartverscheurend:
0
geplaatst: 3 mei 2016, 20:14 uur
Ik heb dan weer wat minder met Apres Toi. Op zich is het een prima nummer, maar ik vond Vicky's inzending uit 1967 een stuk beter:
0
geplaatst: 3 mei 2016, 20:18 uur
En bedankt Aoibhin, daar staat nu mijn favoriet gepland voor morgen (serieus, ik moet nu een nieuwe bedenken)

0
geplaatst: 3 mei 2016, 20:22 uur
Dit meen je niet! Wat een toeval weer.
Bespreek hem morgen maar gewoon hoor; ik ben wel benieuwd wat je erover te zeggen hebt.
Bespreek hem morgen maar gewoon hoor; ik ben wel benieuwd wat je erover te zeggen hebt.

0
geplaatst: 3 mei 2016, 20:24 uur
Welnee, nog zoveel andere favorieten. Dit is wel een torenhoge denk ik. Top 10 wellicht.
Maar inderdaad wel opvallend. Ik heb heel weinig met Apres Toi trouwens.
Maar inderdaad wel opvallend. Ik heb heel weinig met Apres Toi trouwens.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.