MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
L'amour est blue is echt nostalgie voor mij, want we draaiden het vroeger altijd in de auto. Dat geldt ook voor mijn favoriet voor morgen trouwens.
Best apart dat we veel dezelfde favorieten hebben. Vandaag hadden we ook al twee guilty pleasures gekaapt.

Ik zag net een ouder lijstje uit 2014, daar stond ze op nummer 10........

Ja heel apart, benieuwd dus wat er de komende dagen voorbij gaat komen. Gelukkig is er zoveel en hebben we nog maar een weekje dus er is nog genoeg over.

buizen
Aoibhin schreef:
Ik heb dan weer wat minder met Apres Toi. Op zich is het een prima nummer, maar ik vond Vicky's inzending uit 1967 een stuk beter:

(embed)

L'Amour Est Bleu is ook fantastisch zeg.

Die Liebe kann grau sein
Aber auch blau sein

Zeg je Apres Toi dan zeg je buizen (s jeugd). Ik heb er nu eenmaal herinneringen mee. Hele sterke herinneringen, zelfs geuren en warmtes weet ik nog. We gingen in die jaren altijd in de grote zomervakantie met m'n vader en moeder helemaal naar Duitsland op vakantie. Met de caravan. Geleend van een oom en tante. De bergen in. Hartz. Sauerland. Wat een avontuur!
En mijn zusje en ik hadden op de achterbank van de Saab 96 van mijn vader (mijn vader zwoer bij het merk Saab), in alle luxe omringd zoals snoep, kussens en dekens, een cassetterecorder en draaiden onafgebroken onze thuis op de radio opgenomen hits. Vakantie! Op reis! Waaronder dus deze van Vicky. We zongen het luidkeels mee en mijn vader maar op de weg letten.
En zo ging het meer in die jaren: liedjes van het Euro Song Festival vormden toch wel, achteraf bezien, steeds een rode draad in je leven.

buizen
Ik zie nu dat jij ook iets over vroegere autoritten schrijft, Aoibhin. Wat grappig.

buizen wat tof om te lezen zeg, want bij ons ging het dus ook zo. Niet alleen maar Songfestival hits, maar wel heel veel cd'tjes van thuis meegenomen en samengesteld en daarmee dan in de auto op weg naar de vakantiebestemming tussen de dekens en het snoep. Echt pure nostalgie, en L'amour est bleu is dus echt een nummer wat ik daarmee associeer.

Er volgt vast ook nog wel een schandaal of een ophef ofzo.
Spannend!

Geniet van deze 'schandalen' uit het verleden:

The Biggest Eurovision Controversies and Scandals | SBS Eurovision - sbs.com.au

Veel clipjes gaven bij mij een oh jaaaa reactie teweeg

Ik ben erg blij met het nieuws dat Armenië live enorm schijnt te imponeren. Voorheen irriteerde ik mij altijd mateloos aan het feit dat ieder jaar onze 12 punten naar Armenië (of naar Turkije) gingen, maar dit jaar sta ik er volledig achter. Schitterend nummer dat heel erg ‘out of the box’ is en voor Eurovisie-begrippen zeer origineel en uniek klinkt. Vanaf de eerste luisterbeurt maakte dat nummer een diepe indruk op mij. Ik vrees echter dat “LoveWave” niet toegankelijk genoeg is voor de winst, maar Yerevan 2017 zou ik toejuichen.

Zelf zie ik Zweden weer als een kanshebber en een grote underdog, maar ik ben inmiddels dat copy-paste gedrag van hen wel erg beu:

2011 - kopie van Boney M’s “Rasputin”
2012 - kopie van Swedish House Mafia
2013 - ook een kopie (maar ben even vergeten waarvan)
2014 - kopie van Miley Cyrus’ “Wrecking Ball”
2015 - kopie van David Guetta’s “Lovers on the Run”
2016 - kopie van Matt Simons’ “Catch & Release”

Het begint nu wel erg vervelend te worden, maar het kan gewoon nóg schaamtelozer.

Dat nummer van Cyprus dit jaar, ook gecomponeerd door een Zweed (Thomas G:son), lijkt wel een bewerking van voormalig Backstreet Boy AJ McLean’s “Teenage Wildlife”. Sommige regels uit “Teenage Wildlife” zijn gewoon 1:1 overgenomen op “Alter Ego” (...Howl at the moonlight). Die Zweedse componist heeft trouwens al eens eerder plagiaat gepleegd door het refreintje van de Belgische inzending van 1996 te gebruiken voor de Zweedse inzending van 2001 en kennelijk heeft hij het jatten nog steeds niet verleerd.

vs.

Het nummer van Douwe Bob ben ik trouwens steeds leuker gaan vinden. Sterker nog, na Armenië en Macedonië is het zelfs mijn favoriete nummer van dit jaar. Hoewel ik “Slow Down” nog steeds bij lange na niet zo goed vind als “Birds” of “Calm After the Storm”, hoop ik dat we de finale wel halen. We zitten in een moeilijke halve finale met veel landen die zich tot dusver altijd hebben weten te kwalificeren vanwege diaspora en/of de geografische ligging (Azerbeidzjan, Bosnië & Herzegovina, Griekenland en Rusland), maar het moet te doen zijn.

Gevoelsmatig denk ik dat dit zomaar eens het eerste jaar zou kunnen zijn dat Azerbeidzjan zich niet kwalificeert. Live schijnt die zangeres echt enorm door de mand de vallen en in 2014 en 2015 heeft Azerbeidzjan zich gekwalificeerd met dank aan de vakjuries. Misschien vallen ze dit jaar buiten te boot. Ik hoop zelf dat Bosnië & Herzegovina en Griekenland de finale een keer missen, maar ik vrees dat zij er dit jaar gewoon weer bij zijn (teveel vrienden en diaspora in deze halve finale).

Verder een aantal landen die ik ENORM overschat vind: Australië, Bulgarije, Frankrijk, Hongarije en Malta. Ik heb echt he-le-maal niks met de inzendingen van deze landen. En met veel andere inzendingen evenmin, maar die worden (gelukkig) niet onderschat.

En volgens mij overschat jij het gebler uit Armenië dan weer

buizen
Ben heel benieuwd naar die 10 seconden stilte van Douwe Bob, wat een stunt zeg.
Frankrijk schat ik heel hoog in.
Voor Duitsland koester ik een zwak en Griekenland moet met een spetterende presentatie ook voor een stunt kunnen zorgen, hopelijk.

Heb trouwens die Brandpuntuitzending helemaal gemist. Bij mijn weten begint Brandpunt altijd om 22.00uur maar blijkbaar op een dinsdag dus om 20.30uur. Net achter gekomen. Grr.

Onweerwolf
Zo! Jullie hebben me vast wel een beetje gemist dit jaar tot dusverre in dit topic. Ik heb mijn Eurovisiekoorts dit jaar wat later aan laten wakkeren en tevens op een andere manier. Ik heb tot een week geleden helemaal niets gehoord en gelezen over ESC 2016, ook dit topic geheel niet. Toen heb ik alle nummers gedownload en die heb ik inmiddels helemaal random en helemaal blind 6x allemaal gehoord en telkens gescoord. En toen rolde er zojuist dit lijstje uit.

Ik moet zeggen dat ik dit jaar nogal 'bland' vind. Er zijn geen echt grote uitschieters voor mij, maar daar staat tegenover dat er ook geen echt hele slechte nummers bij zitten. Het overgrote deel zit bij mij rond de 7,1 tot 7,4 en maar een paar boven de 7,5 en een enkeling onder de 7. Meestal is dat veel meer uitgesmeerd.

Wat ik vooral heel erg mis zijn van die archetypische gekke songfestival nummers die alleen rond Mei elk jaar goed verteerd kunnen worden. Het lijkt wel alsof heel Europa serieus is geworden en dat zorgt voor iets teveel eenheidsworst dit jaar, met name bij de zangeressen trouwens.

Anderzijds moeten de nummers altijd groeien en dat proces is nu inmiddels wel lekker op gang.

Het lijstje dan:

01. Sweden

Ik dacht tot 5 minuten geleden dat dit UK was vanwege het accent van de zanger. "Eindelijk doet UK weer eens serieus mee, dacht ik", maar het blijkt dus weer Zweden te zijn. Ik heb ook nog geen betting odds gezien, maar ik denk dat Zweden een hele grote kans maakt om wéér te winnen. Uitstekend singer/songwriter liedje, eigenwijs, modern, blijft hangen, catchy en een leuke tegendraadse tekst. In dit deelnemersveld springt het er ook helemaal uit.

02. Norway

Ik weet niet zeker of dit een kanshebber is of dat het een meer persoonlijke guilty pleasure is maar ik vind dit een vreselijk lekker catchy nummer. Half pop half dance en heel goed gedoseerd.

03. Ukraine

Ik dacht eerst dat dit de inzending van Israel was want ik meende Hebreeuws te horen? Zal wel niet dan. Anyway, dit is misschien wel het meest originele nummer dit jaar. In ieder geval muzikaal gezien. Het doet me erg sterk denken aan Letland van vorig jaar, dat was ook zo'n geraffineerd futuretronica stuk. Ik vind het erg lekker maar ik weet niet of heel Europa hier warm voor gaat lopen. Het is namelijk wel erg modern, vermoedelijk te. Maar nu ik weet dat het niet Israel maar Oekraïne is stijgen de kansen natuurlijk enorm.

04. San Marino

Wow!? Heb ik San Marino op 4? Dit liedje is super retro. Mix heel veel Boney M. met een kleine dosis Right Said Fred en je hebt een unieke inzending die tegelijkertijd vertrouwd en bijzonder aankomt. Ik weet niet zeker of de rest van Europa dit ook zo gaat waarderen maar ik vind het een te gek nummer.

05. Germany

Dit was bij mij een groeier. Hoe vaker ik het hoor hoe beter ik het vind. Het sleept op een erg lekkere manier. Outsider?

06. Russia

Plastic uit Rusland. Maar wel van het kwalitatieve soort. Gaat echter geen lange houdbaarheidsdatum hebben vermoed ik. Edoch, zou Top 10 moeten kunnen halen.

07. Croatia

Gewoonweg een leuk nummer dit. Waarom kan ik niet goed uitleggen maar het past prima in mijn straatje.

08. Macedonia

Het is meteen duidelijk dat Kaliopi weer meedoet. Super herkenbare stem die ik erg kan waarderen. Dit jaar is het 'iets' meer ballad waar ze de vorige keer meer aan het rocken was. ik kan beide waarderen. Goede zangeres, goed liedje.

09. Poland

Is het een man of een vrouw? Ik durf het echt niet te zeggen maar aan Conchita doet het me zeker denken. Positief want dit is ook een mooie statische ballad en die kan ik goed waarderen al was Conchita wel een stuk beter.

10. Denmark

Is het nou een niemendalletje of een erg leuk simpel popliedje? Vooralsnog het laatste voor mij, maar dit zou me op elk moment wel kunnen gaan vervelen.

11. Netherlands

Ja, ik vind het toch wel een ok nummer. Met name het bruggetje "mister can you help me". Dat blijft goed hangen. Verder is het wel weer dat bekend gezapige sausje waar Nederland patent op heeft. Maar een finale moet er in kunnen zitten dit jaar hoor.

De rest..

12. Bosnia And Herzegovina
13. Italy
14. Albania
15. Austria
16. Australia
17. Iceland
18. Bulgaria
19. France
20. Azerbaijan
21. Switzerland
22. Cyprus
23. Greece
24. Finland
25. Lithuania
26. Czech Republic
27. Israel
28. Latvia
29. Moldova
30. Serbia
31. Slovenia
32. UK
33. Estonia
34. Georgia
35. Malta
36. Spain
37. Ireland
38. Belarus
39. Armenia
40. Belgium
41. Hungary
42. Montenegro

Zo, nu dit topic eens bijlezen en bekijken wat de ongetwijfeld grote verschillen weer zijn tussen het lijstje van aERo en de mijne.

Onweerwolf
Tsssk, wat wordt er gehaat op San Marino!

Angelo schreef:
Zelf zie ik Zweden weer als een kanshebber en een grote underdog, maar ik ben inmiddels dat copy-paste gedrag van hen wel erg beu:

2011 - kopie van Boney M’s “Rasputin”
2012 - kopie van Swedish House Mafia
2013 - ook een kopie (maar ben even vergeten waarvan)
2014 - kopie van Miley Cyrus’ “Wrecking Ball”
2015 - kopie van David Guetta’s “Lovers on the Run”
2016 - kopie van Matt Simons’ “Catch & Release”

Het begint nu wel erg vervelend te worden, maar het kan gewoon nóg schaamtelozer.

Dat nummer van Cyprus dit jaar, ook gecomponeerd door een Zweed (Thomas G:son), lijkt wel een bewerking van voormalig Backstreet Boy AJ McLean’s “Teenage Wildlife”. Sommige regels uit “Teenage Wildlife” zijn gewoon 1:1 overgenomen op “Alter Ego” (...Howl at the moonlight). Die Zweedse componist heeft trouwens al eens eerder plagiaat gepleegd door het refreintje van de Belgische inzending van 1996 te gebruiken voor de Zweedse inzending van 2001 en kennelijk heeft hij het jatten nog steeds niet verleerd.

(embed)

vs.

(embed)

Zeer interessante reacties om te lezen en ik ben het er ook heel erg mee eens.
De afgelopen jaren vond ik Zweden doorgaans best goed, maar de vreselijke eenheidsworst begint me ook te irriteren. Ook het overwicht dat heel veel Zweden op inzendingen uit het buitenland hebben. Azerbeidzjan koopt al jaren Zweedse inzendingen in en ook Thomas G:Son is erg bezig in het buitenland, elk jaar weer voor een ander land.
Doorgaans vind ik de Zweedse bijdragen best aardig, maar elke keer gaat er toch wel een belletje rinkelen met 'dit heb ik eerder gehoord'.

Angelo schreef:

Gevoelsmatig denk ik dat dit zomaar eens het eerste jaar zou kunnen zijn dat Azerbeidzjan zich niet kwalificeert. Live schijnt die zangeres echt enorm door de mand de vallen en in 2014 en 2015 heeft Azerbeidzjan zich gekwalificeerd met dank aan de vakjuries. Misschien vallen ze dit jaar buiten te boot. Ik hoop zelf dat Bosnië & Herzegovina en Griekenland de finale een keer missen, maar ik vrees dat zij er dit jaar gewoon weer bij zijn (teveel vrienden en diaspora in deze halve finale).

Azerbeidzjan is echter het enige land dat me ook echt irriteert wat betreft het inkopen van nummers. Hoewel ik liever heb dat nummers uit het land zelf komen, vind ik het op zich niet erg als componisten af en toe van een ander land komen. Dit land maakt het echter wel heel beu en in principe kun je een 'zoek de verschillen' spelletje maken tussen de inzendingen van 2010 t/m nu zoveel hebben de inzendingen gemeen en volgen ze dezelfde formule. Tussen 2013 en 2015 vond ik de inzendingen nog best aardig door bepaalde afwijkende muzikale verschillen, maar dit jaar is het echt de eenheidsworst zelve. Ik vermoed ook dat Azerbeidzjan het dit jaar voor de eerste keer niet gaat redden. De vorige jaren gingen ze alleen naar de finale door de jury en in deze sterke halve finale vermoed ik niet dat er zoveel steun aan Azerbeidzjan zal worden gegeven. Ik denk ook dat dit de eerste keer gaat zijn dat Azerbeidzjan niet in de finale zal staan.

buizen schreef:

Heb trouwens die Brandpuntuitzending helemaal gemist. Bij mijn weten begint Brandpunt altijd om 22.00uur maar blijkbaar op een dinsdag dus om 20.30uur. Net achter gekomen. Grr.

Ik dacht zelf dat het om 21.30 begon, maar tijdens het zappen kwam ik er toch al snel achter dat het om 20.30 al begonnen was. Het was best interessant, maar ook niet heel erg ophelderend. Veel speculaties en de manager van de Toppers was destijds benaderd voor omkoping. Verder aandacht aan omkoping van toeristen in Litouwen die in 2013 betaald kregen om te bellen voor Azerbeidzjan. Dat jaar gaf Litouwen ook 12 punten aan Azerbeidzjan. Er waren ook veel kleine stukjes met beelden van Douwe Bob en stukjes uit interviews met Douwe Bob over wat hij nou van de eerlijkheid vond.
Heel ophelderend vond ik het niet. Het was voornamelijk 'er is omkoping binnen het Songfestival' geweest', maar niet echt een interessante analyse verder. Dat nieuws over Azerbeidzjan en stemmen kopen was ook al jaren bekend. Die anekdote over Litouwen stamt al uit 2013 toen het op EscToday en andere internationale fansites naar buiten kwam en ook daarvoor bleek al dat Azerbeidzjan stemmen kocht.
Het item was overigens ook niet heel lang. Brandpunt had nog meerdere items.

Zweden is gewoon de nieuwe Ralph Siegel en daar mogen we in 2016 wel eens mee afrekenen. Even geen Zweden meer a.u.b.!

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Zweden is gewoon de nieuwe Ralph Siegel en daar mogen we in 2016 wel eens mee afrekenen. Even geen Zweden meer a.u.b.!

Dat had vroeg jaar gemoeten wat mij betreft.

Ik zie ze niet winnen dit jaar dus Ierland mag nog even opgelucht adem halen, maar Rusland zie ik wel winnen en eigenlijk is dat net zoiets (en tja, toch weer leuk)

Voor een guilty pleasure van mij gaan we vandaag naar Cyprus. In 2002 stuurden ze de boysband One met Gimme. Zou fout dat het weer leuk wordt.

En dan een van de mooiste stemmen die ooit op het songfestival zong: Frida Boccara. Un Jour, Un Enfant was één van de vier winnaars van 1969 voor Frankrijk. De andere winnaars waren Spanje, Verenigd Koninkrijk en Nederland. Dat andere bekende nummer van haar Cent Mille Chansons vind ik wel nog mooier.

Maak je maar geen zorgen Onweerwolf, ik vind San Marino ook best leuk

Vreselijke guilty pleasure Cerclezot Mooie favoriet

Mijn guilty pleasure voor vandaag:

Duitsland 1994: MeKaDo - Wir Geben 'ne Party

Ongelooflijk fout, maar o zo aanstekelijk. Zo'n nummer dat ik gelijk mee moet zingen. Het publiek vond het overigens ook te gek want het nummer werd derde. Doet u vooral mee meet de synthesizer meneer: OH Yeah!

Terug naar de statische jaren, let vooral op het stukje eraan voorafgaand.... dat publiek... alsof we bij de opera zitten

Frankrijk 1977: Marie Myriam - L'oiseau et l'enfant

Absoluut een top 10 favoriet voor mij. Een terechte winnaar, een schitterend lied. Ik ben groot fan van oude Franstalige inzendingen of ze nu uit Frankrijk, Monaco of Luxemburg komen. Met Celine Dion heb ik dan weer niks

Leuke keuzes weer Cerclezot. Frida Boccara is ook een van mijn favoriete winnaars. Als ik een echte winnaar van die vier winnaars moet kiezen dan denk ik dat ik deze zou kiezen (ja, zelfs ten koste van De Troubadour, die ik ook goed vind).

Mijn guilty pleasure vandaag is er een van nog niet zo lang geleden: Alcohol Is Free van Koza Mostra & Agathonas Iakovidis die in 2013 een zesde plaats bemachtigden voor Griekenland:

Ik kan gewoon niet anders dan hier vrolijk van worden. Natuurlijk is het niet heel verheven, maar dat pretendeert het ook niet te zijn. Een opzwepend sirtaki muziekje met een groepje hossende Griekse knullen die zingen over gratis alcohol. Heerlijke Eurovisie muziek.

Mijn favoriete inzending vandaag is een all time favourite die hier in mijn jeugd al vaak werd gedraaid (nog niet wetende dat het van het Eurovisie kwam): Gente di Mare van Umberto Tozzi & Raf die in 1987 namens Italië een 3e plaats bemachtigden:

Prachtig nummer en elke keer als ik het luister waan ik me even in Italië aan het strand. Zoals ik al zei heeft het nummer voor mij ook veel nostalgie aangezien het thuis wel eens werd gedraaid.

Ik vond Alcohol is Free ook leuk, maar inderdaad net iets te fout (alhoewel...)

buizen
Stelling van de dag:

"Het (überhaupt) houden/liefhebben van songfestivalliedjes is/lijkt tegenwoordig per definitie een guilty pleasure"

#muziek'deskundigen'.

Onweerwolf
laxus11 schreef:
Maak je maar geen zorgen Onweerwolf, ik vind San Marino ook best leuk

*knuffel*

buizen schreef:
Stelling van de dag:

"Het (überhaupt) houden/liefhebben van songfestivalliedjes is/lijkt tegenwoordig per definitie een guilty pleasure"

#muziek'deskundigen'.

Ach. Wat zal ik daar eens op zeggen. Ik ken de smaak van Onweerwolf. Ik vind mezelf toch ook een redelijk serieuze muziekliefhebber. En allebei vinden we het Songfestival ook gewoon leuk en kunnen er in opgaan. Moet ik dan afgaan op wat nuffige types vinden? Die neem ik eerder niet zo serieus zoals ik Onweerwolf en de andere bezoekers hier wel serieus neem en elk jaar hier tegenkom ?

Aoibhin

Het ergste met de inzendingen van Zweden is dat de massa het slikt als zoete koek. Wij zijn inmiddels wellicht uitgekeken op die goedkope rip-offs, maar het grote publiek zal in mei gewoon weer massaal op Zweden stemmen. Van 2008 tot en met 2012 heb ik Melodifestivalen wekelijks gevolgd, maar daarna was ik er klaar mee. Het begon me te vervelen. Heb dit jaar alleen een paar nummers uit de finale gezien en bij vrijwel IEDER nummer hadden ze visuele effecten toegepast om te verbloemen dat de nummers gewoon erg matig waren. Ik denk dat dat dan ook de reden is geweest dat de simpele performance van Frans heeft gewonnen.

Nu denk ik dus echt dat Zweden een serieuze kanshebber is voor de winst, omdat het gewoon met afstand het meest moderne en meest internationaal-klinkende nummer is, samen met het nummer van Malta. Om één of andere reden vind ik de nummers van Australië en Frankrijk (en ook de bijdrage van Rusland) toch wat minder internationaal klinken en minder hitpotentie hebben. Niets persoonlijks, maar ik hoop dat ze voorlopig niet meer winnen, want ik las op een songfestivalsite - ik ben even vergeten welke - dat die Christer Björkman tijdens een delegatiebijeenkomst onlangs nog iets schijnt te hebben gezegd in de trant van: “Op 15 mei zullen we wakker worden en zullen we zien dat Zweden weer heeft gewonnen.” Ughh, die arrogantie...

Voor wat betreft Azerbeidzjan: ik vind de meeste inzendingen van hen wel goed hoor, behalve hun eerste inzending uit 2008 (uitgerekend deze hebben ze zelf geschreven, lol) en 2013 (brrrr). In 2012 en 2015 had ik Azerbeidzjan zelfs in mijn top 3 staan. Schitterende nummers. Ook dit jaar heb ik ze op #10 staan omdat ik er gewoon niet veel beters bij vind zitten, maar live schijnt het dus echt heel slecht te zijn. Rusland is de laatste paar jaren trouwens ook bezig om steeds nummers uit het buitenland te halen. Vanaf 2011 zijn al hun nummers, met uitzondering van 2012, afkomstig van een buitenlands team.

Dit jaar zijn trouwens meer dan 25% van alle inzendingen van Zweedse makelij.

aERodynamIC schreef:
En volgens mij overschat jij het gebler uit Armenië dan weer

Zou best eens kunnen. Ik denk dat een top 5-notering best haalbaar moet zijn voor Armenië.

De stem van Iveta doet mij trouwens heel erg denken aan die van Taylor Dayne. Is toch een beetje love it or hate it, denk ik. Of mensen hebben "LoveWave" heel hoog in hun ranglijst staan, of juist weer ergens helemaal onderin.

Angelo schreef:
(quote)

Zou best eens kunnen. Ik denk dat een top 5-notering best haalbaar moet zijn voor Armenië.

Ik denk zelfs top 3

buizen
Moest op een of andere manier even aan dat land denken vandaag maar Turkije doet dus niet mee.
Boos en verongelijkt..

Geen Turkse deelname in 2016 – Songfestival.be

buizen schreef:
Moest op een of andere manier even aan dat land denken vandaag maar Turkije doet dus niet mee.
Boos en verongelijkt..

Ja, sinds de vakjury weer wat te zeggen kregen werden ze boos. Want het was natuurlijk elk jaar wel zeer plezierig om hoog te eindigen met de diaspora die zelfs op het land zouden stemmen als er alleen een schemerlamp op het podium zou worden gezet.

Van mij mogen ze boos en wegblijven, ondanks dat ik hun inzendingen vaak wel degelijk leuk vond.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.