MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
De Russen zijn weer bezig: EBU issues statement about jury voting in Russia | News | Eurovision Song Contest

We krijgen blijkbaar 7 punten uit Rusland van de jury en we zien nu hoe het eruit gaat zien vanavond

Dat zijn alleen de punten van de jury, maar uit hetgeen gelekt is heb ik niet kunnen opmaken of hij daadwerkelijk 7 punten krijgt (van de jury). Of hij punten krijgt van de televotes dat zal uiteraard nog moeten blijken. Er is nu toch zo'n nieuw stemsysteem?

Inmiddels is er trouwens al veel meer gelekt (blamage!), waaronder de volledige performances van Zweden, Spanje en Frankrijk. Ik las dat deze drie landen van de automatische qualifiers vanavond te zien zullen zijn tijdens de eerste halve finale, maar of het klopt weet ik niet (???). Gaan ze nu ook nog eens de big 5 + gastland extra promoten in de halve finales dan? Dat verdient de big 5 helemaal niet imo.

Vooral Frankrijk was natuurlijk interessant vanwege zijn hoge notering bij de bookmakers, maar het ziet er absoluut niet uit als een “winner’s performance” en Spanje is ook rampzalig (maar dat was te verwachten, lol).

Hier zijn ze te zien:
Eurovision 2016: Last night's TV performances leaked! - ESC+Plus - esc-plus.com

Cerclezot schreef:
Het is een vrolijke meezinger, maar ja toch wel een beetje fout. Ik wordt er nog steeds vrolijk van.

Ook van mij een enorme favoriet ja.

Wat mij betreft nog steeds de beste Nederlandse en Nederlandstalige inzending.

Helemaal mee eens. Ook mijn favoriete inzending uit Nederland (had moeten winnen).

Onweerwolf
Zo, net eens gekeken of ik nog Nederland 1 heb. Gelukkig doet 'ie het nog ondanks dat ik er nog nooit een cent voor heb betaald.

Dit wordt de eerste televisie-uitzending die ik dit jaar ga bekijken.

Voorspelling vooraf gebaseerd op de studio versies.

Door:

Hongarije
Kroatië
Nederland
Armenië
Rusland
Oostenrijk
Azerbeidzjan
IJsland
Bosnië & Herzegovina
Malta

Voor mijn dagelijkse guilty pleasure en favoriet blik ik terug op vorig jaar.

Drie minuten ongegeneerde party en ik vind het echt heerlijk. Ik hou wel van dit soort vrolijke inzendingen. Apart ook dat dit nummer eigenlijk drie in één lijkt te zijn, maar toch vind ik dat alles perfect past.

Waar ging het toch mis? Sterk jaar? Rommelige act? Slechte loting? Ik heb het hele jaar erover gepiekerd hoe het toch kan dat dit nummer maar 21e is geworden. Vorig jaar was misschien wel mijn favoriete jaar ooit als het aankomt op kwaliteit, met maar liefst een stuk of 20 acts die van mij allemaal wel hadden mogen winnen. Van deze hoorde Spanje echter tot mijn absolute top met nog een aantal landen en ik blijf de lage score erg zonde vinden. Wel is het inmiddels een van mijn favoriete nummers van de afgelopen jaren.

Aoibhin schreef:
Waar ging het toch mis? Sterk jaar? Rommelige act? Slechte loting? Ik heb het hele jaar erover gepiekerd hoe het toch kan dat dit nummer maar 21e is geworden.
Dit was ook één van mijn favorieten en ook ik kon maar moeilijk verkroppen dat ze maar 21ste werd, maar de zang was duidelijke verre van zuiver. Met zoveel uithalen valt dat helaas al snel op.

Onweerwolf schreef:
Bulgarije gaat vanavond sowieso de finale niet halen, Lexmans.

Verkeerd gelezen

Vanavond gaat het festival dan eindelijk los! Ik waag me aan een voorspelling:

Zeker door:
1. Rusland
2. Armenië
3. Malta
4. Nederland
5. Azerbeidzjan
6. Tsjechië

Net wel:
7. Cyprus
8. IJsland
9. Hongarije
10. Estland

Net niet:
11. Oostenrijk
12. Bosnië & Herzegovina

Niet door:
13. Kroatië
14. Griekenland
15. Finland
16. Moldavië
17. San Marino
18. Montenegro

Oostenrijk maakt nog best kans om door te gaan, Bosnië eigenlijk niet, omdat er vanavond te weinig Balkanlanden stemmen mogen uitdelen. Of Estland doorgaat betwijfel ik, omdat ik moeilijk kan inschatten of dat nummer zal aanslaan of niet.

Ik hoop dat ik mis zit wat Kroatië betreft, maar als ze vanavond net zo klinkt als tijdens haar tweede repetitie is ze kansloos en verdient ze die finaleplaats niet eens.

Het Verenigd Koninkrijk staat inmiddels rond de tiende plek bij de bookmakers. Waarom worden die Engels jaar in, jaar uit veel te hoog ingeschat door de bookies? Joe & Jake zie ik het linkerrijtje echt niet halen, zelfs top 20 lijkt me een lastig verhaal.

Zou het kunnen dat de Engelsen zo chauvinistisch zijn dat ze als gekken inzetten op winst voor hun eigen inzending, waarmee ze de odds opdrijven?

Onweerwolf schreef:
Dit wordt de eerste televisie-uitzending die ik dit jaar ga bekijken.
Dan hoop ik maar voor je dat deze uitzending de moeite waard is.

Zo, ik ga me nog een halfuurtje ergeren aan al die domme commentaren van die quasi-BN'ers tijdens Op Weg Naar het Songfestival.

Iedereen veel plezier bij de halve finale en hup Douwe!

Onweerwolf
Wat hebben ze weer een gruwelijke verzameling zwakzinnige BN'ers opgetrommeld.

Ja, ze kiezen voor dit soort dingen zelden echt BN'ers uit die wel wat interessants weten te melden. Het blijft natuurlijk wel een leuke opwarmer.

stoepkrijt schreef:
Het Verenigd Koninkrijk staat inmiddels rond de tiende plek bij de bookmakers. Waarom worden die Engels jaar in, jaar uit veel te hoog ingeschat door de bookies? Joe & Jake zie ik het linkerrijtje echt niet halen, zelfs top 20 lijkt me een lastig verhaal.

Zou het kunnen dat de Engelsen zo chauvinistisch zijn dat ze als gekken inzetten op winst voor hun eigen inzending, waarmee ze de odds opdrijven?

Ja, de Engelsen zelf gokken elk jaar als een malle, onder andere op hun eigen inzending. Het VK staat altijd vrij hoog in de odds.
Zelf gun ik Joe & Jake overigens wel een aardige notering, maar ik verwacht dat ze zelfs met een top 20 positie blij zouden mogen zijn.

Onweerwolf
Niet weten waar San Marino ligt. Dat komt er van als je bezuinigt op de psychiatrische gezondheidszorg.

Mijn voorspelling:

Door naar de finale:

Griekenland
Kroatië
Nederland
Armenië
Rusland
Oostenrijk
Azerbeidzjan
IJsland
Bosnië & Herzegovina
Malta

Kan Douwe Bob geen 3 minuten langdurende stilte houden (of hoelang duurt dat liedje)?

Toch jammer. Sturen we zo'n goede zanger, is het zo'n matig liedje. Hoewel Douwe Bob daar een abonnement op heeft, dat dan weer wel.

Zo lekker onvoorbereid dit jaar. Ik heb het liedje van Douwe Bob gehoord (maar slechts een paar keer) maar de rest is nieuw voor me. Ik heb dit jaar wel vertrouwen in de finale. Al blijft de presentatie van belang en dat gaan we zien.

GrafGantz schreef:
Dat gaat hem niet worden voor Douwe vrees ik. Ik bedoel, je kunt natuurlijk ook overdrijven...

(afbeelding)

Heb die fout al een paar x gehoord. Douwe Bob zei het gister zelf ook tijdens een interview. Zou wel een stunt zijn.

Onweerwolf
Dat pakje van mevrouw van Finland. Zucht.

Superslecht gezongen trouwens.

#cameltoe

Finland gaat het niet redden.

Onweerwolf schreef:
Dat pakje van mevrouw van Finland. Zucht.

Superslecht gezongen trouwens.

#cameltoe

Dat was inderdaad erg beroerd gezongen. Griekenland niet veel beter trouwens.

Enorm slecht gezongen door Finland. Muzikaal niet ergerlijk, maar wel saai. Nee, laat dit maar lekker afvallen. Al heb ik (buiten NL) geen idee hoe de rest is.

EDIT: Griekenland vind ik muzikaal toch best gaaf. Lekker eigenwijs. Vocaal miste het overtuigingskracht.

Griekenland komt met rap, dat is al vaak misgegaan op het eurovisie songfestival. Maar het is wel Griekenland dat altijd door is. Als het de finale haalt komt het daar niet ver in. Vocaal weer erg matig.

Jemig, waar halen ze al die zwakke zangeressen vandaan?

Moldavië zelfde verhaal als bij Finland, maar dan was de zangeres net iets minder ergerlijk.

Moldavië en Finland is wel echt de muziek waar we al een paar jaar mee worden doodgegooid op het ESF. Daar gaat een keertje vervelen.

EDIT: En ook Hongarije probeert het in die hoek. En opnieuw zwakke zang. Muzikaal wel de interessantste van die drie.

Tot nog toe vind ik alles vrij zwak. Hoewel deze drie sowieso niet tot mijn favorieten behoorden.

Wat zullen we mee op het podium nemen...

Een Lama?
nee
Een Indiaan?
nee
Een bouwvakker?
nee
Een Astronaut?
Ja!!!

Dat is echt om maar iets op het podium te hebben wat mensen zich herinneren. Kleurloos liedje verder van Moldavie, maar misschien nipt door Oost-Europese punten.

Gelukkig klinkt Hongarije wel aardig. Een van mijn favoriete nummers.

Ook met het vrij lompe Hongarije kan ik weinig, al klinkt het beter dan de rest tot nu toe.

Net terug van een vakantie in Hongarije klonk die rookstem geloofwaardig, maar anders...

Onweerwolf
Hongarije vind ik steeds beter worden en deze performance heeft de eerste 3 weggeblazen uit de herinnering van de stemmers. Wellicht dat Griekenland nog een klein kansje maakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.