MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ik dacht dat hij Ivanhoe zong!

Ik heb interviews gezien met die Serhat en het lijkt me echt een heel sympathieke man, maar dit nummer wordt het hem natuurlijk niet.

Leonard Cohen uit de tijd van The Future.

Tot nu toe zie ik Hongarije, Kroatië, Nederland, Armenië en Rusland als finalisten. Er kunnen nog vijf van de tweede helft bij.

Productie is wel erg plat. Dit soort muziek maken 12-jarige jongetjes achter hun computer.

EDIT: Die finale is helemaal plat. Maar het grote publiek zal er wel voor zwichten. Ik vind het erg tegenvallend.

Telamon
visueel wel mooi

Rusland heeft er zichtbaar veel geld ingestopt. Als dit dit jaar wint dan wordt het steeds gekker met visuals en podia de komende jaren. Dan zien we niet meer een dansende astronaut.

Maar het nummer is niet zo heel erg sterk vind ik. Wel door en zeker top 5 zaterdag.

Ik vind de act eigenlijk behoorlijk tegenvallen. Er wordt niets gedaan om de illusie te wekken dat hij een is met de projectie op het scherm. Je ziet duidelijk gewoon een scherm staan waar hij kunstjes op uitvoert. Het ziet er een beetje awkward uit.

Ik vind dat bij Rusland het ritme het nummer omlaag haalt.
Wel leuke effecten, maar niet zo bijzonder als wat gezegd wordt.

Leuk jurkje, gemaakt uit de stof die bij Trijntje ontbrak.

Dit is een nummer waarbij je even koffie gaat halen.

Tsjechië heeft geen vrienden in Europa en begint daardoor met een achterstand en ik betwijfel of ze dat met deze ballad goed maken.

dix
deric raven schreef:
Armanie is inderdaad erg sterk.

Zaten ook strak in het pak neem ik aan?

Tsjechië valt compleet weg. Erg saai in beeld gebracht. Vocaal vond ik haar wel erg sterk. Ik had Tsjechië voorspelt als qualifier omdat ze zeker ook de gunfactor hebben en het liedje niet onaardig is, maar ik vrees er nu toch voor.

deric raven schreef:
Leuk jurkje, gemaakt uit de stof die bij Trijntje ontbrak.

Het jurkje mag er zeker wezen. Verder is het niet al te opvallend. Ook al zo'n nietszeggende tandpastareclamelach.

Mb.
Ik haak ook even in. Het nummer van Rusland vond ik tergend slecht, maar goed, met zo'n dikke eurobeat en zo'n geile mooiboi plus het visuele spektakelstuk en je bent gegarandeerd van een finaleplaats.

Douwe Bob vond ik verrassend goed. Het camera-werk had wel iets meer op de act mogen focussen.

Ik word zeeziek van het cameragebruik.

Gadver wat is Cyprus kut zeg. Een soort derderangs Bon Jovi met een foute beat. Bah.

edit: en dan dat wolvengehuil, mijn hemel. Ergste tot nu toe.

Franck Maudit
Ik wist niet dat Leonard Cohen uit San Marino kwam.
Mooie prestatie van Nederland hoor.
Rusland was om van te kotsen zo slecht

Cyprus is verrassend dertien in dozijn

Cyprus klinkt prima tot aan het refrein.

Ze gedragen zich stoerder dan ze klinken

Dat camerawerk bij Cyprus is wel echt zwaar kut zeg... Elke seconde weer een ander willekeurig shot. Ik word er gewoon duizelig van.
Ik denk dat dit het hem dan toch ook niet gaat worden hoor.

Franck Maudit
Krijg bijna epilepsie-aanval

Onweerwolf
Cyprus was echt kutter dan kut.

Mb.
Ergens tussen de poprock en de eurobeat komt de jesus van Cyprus het publiek bespelen..

Met een wolfenhuil en al. Ja, ja, het is me wat.

Ik denk dat we Cyprus nu wel af kunnen schrijven. Het viel echt zwaar tegen (vond ik dan).

Mijn top 3:

1. Rusland
2. Kroatië
3. Tsjechië

Alle 3 de nummers werden door de Volkskrant beoordeeld met een 4 als de 3 slechtste.

Jemig wat kut. Vooral het refrein.

Lief liedje, lief meisje

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:48 uur

geplaatst: vandaag om 07:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.