Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2016, 12:35 uur
Ik heb de Oekraïense inzending vanaf het begin al interessant, afwijkend en sterk gevonden. Toch heb ik moeite om ernaar te luisteren vanwege Jamala's stem. Werkelijk waar álles aan haar stem vind ik lelijk en onaangenaam: met name de klankkleur, maar ook haar timbre, haar 'hijgerige' manier van zingen, dat hoorbare ademhalen tussen de klanken door, de manier hoe ze de woorden uitspreekt, enz. Met een andere zangeres had deze inzending zeker in mijn top 10 gestaan, maar op deze manier vind ik het gewoon niet om aan te horen. Het optreden gisteren was wel een van de allersterkste, zoniet de sterkste. Het nummer verdient wel een hoge eindklassering, maar ik blijf het zonde vinden van de zangeres.
In 2011 deed ze ook mee aan de Oekraïense voorronde en toen viel me haar stem ook al negatief op (en dat was ook nog eens een verschrikkelijk kutnummer):
In 2011 deed ze ook mee aan de Oekraïense voorronde en toen viel me haar stem ook al negatief op (en dat was ook nog eens een verschrikkelijk kutnummer):
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 12:50 uur
laxus11 is dit jaar eens niet de eerste stemmer. Tegenvaller hoor. 

0
geplaatst: 13 mei 2016, 13:01 uur
ik ook!
is het ook de bedoeling dat we hier ons eigen lijstje plaatsen?
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 13:44 uur
vigil schreef:
Niet voor wat betreft de scorewiz quiz. Als in: 'dat is geen vereiste'. Morgen na 19:00 worden alle stemmen openbaar en kun je de uitslag bekijken en zien waar iedereen punten aan heeft gegeven.
Uiteraard staat het je vrij om hier wél je lijstje te posten indien je dat wilt. Het hoeft niet geheim te blijven zoals we bij de MML of DWT doen.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 15:35 uur
Ik heb zojuist ook gestemd. Gewoon de landen in je volgorde van voorkeur zetten, dan je land en je MusicMeter-naam opgeven en op "save" klikken toch?
Voor mij steken er dit jaar vier liedjes bovenuit, namelijk de liedjes van Rusland, Australië, Israël en Georgië. Nederland moet een top 10-plaats kunnen halen. Duitsland staat bij mij meestal onderaan (tussen plek 22 en 26) en dit jaar staat het land land weer eens stijf onderaan. Wát een saai liedje zeg.
België vond ik trouwens ook niet zo denderend (ik had het land op de 21e plaats, maar ik verwacht dat het morgen wel iets beter gaat scoren).
Voor mij steken er dit jaar vier liedjes bovenuit, namelijk de liedjes van Rusland, Australië, Israël en Georgië. Nederland moet een top 10-plaats kunnen halen. Duitsland staat bij mij meestal onderaan (tussen plek 22 en 26) en dit jaar staat het land land weer eens stijf onderaan. Wát een saai liedje zeg.

België vond ik trouwens ook niet zo denderend (ik had het land op de 21e plaats, maar ik verwacht dat het morgen wel iets beter gaat scoren).
0
geplaatst: 13 mei 2016, 17:39 uur
Angelo schreef:
Jep, ik vrees daar ook voor. Nummer is uitermate populair in de iTunes-hitlijsten momenteel in Europa en een enorme fan-favoriet (kon je ook horen aan het luide applaus in de zaal). Ik verwacht dat de Oostenrijkse zangeres het vooral goed gaat doen bij de televotes, maar ik mag toch hopen dat de jury dit nummer niet beloond.
(quote)
Jep, ik vrees daar ook voor. Nummer is uitermate populair in de iTunes-hitlijsten momenteel in Europa en een enorme fan-favoriet (kon je ook horen aan het luide applaus in de zaal). Ik verwacht dat de Oostenrijkse zangeres het vooral goed gaat doen bij de televotes, maar ik mag toch hopen dat de jury dit nummer niet beloond.
Een zaadnummer is en blijft het, dan liever Rusland. Dat vind ik gewoon een leuk nummer alleen gun ik het het land niet.
Brrrrrr. Oostenrijk......
Ik baal ook van die derde startpositie maar de statistieken zijn helemaal niet eens zo beroerd:
Startnummers die meestal wonnen:
6-maal: startnummer 17
5-maal: startnummer 8, 14
4-maal: startnummer 3, 9 en 20
3-maal: startnummer 1, 11, 13 en 18
2-maal: startnummer 24, 10
Nog nooit: startnummer 2, 16, 21, 25, 26 en 27
0
geplaatst: 13 mei 2016, 17:53 uur
Mijn guilty pleasure van vandaag:
Duitsland 1979: Dschinghis Khan - Dschinghis Khan
Kijk dit is fouter dan fout en toch vind ik het leuk, al helemaal met het grote orkest. Lekker vet aangezet allemaal.
Als je dit ziet pis je toch in je broek, maar het pakt me nog steeds!
En de favoriet van vandaag:
Monaco 1971: Séverine - Un banc, un arbre, une rue
Echt een gouwe ouwe maar onverwoestbaar! Ik was 1 jaar dus heb dit niet bewust meegemaakt. Een heerlijke meezinger en mooie nummer 1.
Duitsland 1979: Dschinghis Khan - Dschinghis Khan
Kijk dit is fouter dan fout en toch vind ik het leuk, al helemaal met het grote orkest. Lekker vet aangezet allemaal.
Als je dit ziet pis je toch in je broek, maar het pakt me nog steeds!
En de favoriet van vandaag:
Monaco 1971: Séverine - Un banc, un arbre, une rue
Echt een gouwe ouwe maar onverwoestbaar! Ik was 1 jaar dus heb dit niet bewust meegemaakt. Een heerlijke meezinger en mooie nummer 1.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 18:29 uur
aERodynamIC schreef:
Een zaadnummer is en blijft het, dan liever Rusland. Dat vind ik gewoon een leuk nummer alleen gun ik het het land niet.
Ik vind het liedje van Oostenrijk wel leuk (mijn nummer 8
). Ik vind het geen topliedje, maar de combinatie van het leuke meisje, de Franse taal en het deuntje spreekt mij wel aan.Wat Rusland betreft, ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het de beste inzending van dit jaar (maar het liedje kan niet tippen aan mijn top 3 van vorig jaar: Italië, Noorwegen en Rusland), maar ik heb er moeite mee om op het land te stemmen. Ik probeer morgen over mijn grote bezwaren heen te stappen en, mocht ik de Russische inzending echt de beste vinden, toch op Rusland te stemmen.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 18:30 uur
aERodynamIC dat zijn serieus net de twee die ik vandaag wilde plaatsen. Nu moet ik nieuwe verzinnen.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 18:39 uur
Sgt. Revolver schreef:
). Ik vind het geen topliedje, maar de combinatie van het leuke meisje, de Franse taal en het deuntje spreekt mij wel aan.
Wat Rusland betreft, ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het de beste inzending van dit jaar (maar het liedje kan niet tippen aan mijn top 3 van vorig jaar: Italië, Noorwegen en Rusland), maar ik heb er moeite mee om op het land te stemmen. Ik probeer morgen over mijn grote bezwaren heen te stappen en, mocht ik de Russische inzending echt de beste vinden, toch op Rusland te stemmen.
(quote)
). Ik vind het geen topliedje, maar de combinatie van het leuke meisje, de Franse taal en het deuntje spreekt mij wel aan.Wat Rusland betreft, ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het de beste inzending van dit jaar (maar het liedje kan niet tippen aan mijn top 3 van vorig jaar: Italië, Noorwegen en Rusland), maar ik heb er moeite mee om op het land te stemmen. Ik probeer morgen over mijn grote bezwaren heen te stappen en, mocht ik de Russische inzending echt de beste vinden, toch op Rusland te stemmen.
Ik vind Oostenrijk ook heel leuk, al had ik totaal niet verwacht dat het zo goed ontvangen zou worden. Ik vind ook de combinatie met het lied, de zangeres, het optreden en de Franse taal echt heel leuk. Het is allemaal wel erg zoet, maar ik vind het echt de combinatie die het hem doet en het uiteindelijk toch tot een heel leuk geheel maakt.
Met Rusland heb ik dan weer echt helemaal niets. Als een ander land dit had gestuurd met minder dure staging dan had je er niemand over gehoord. Het klinkt als iets dat uit 2007 of 2008 had kunnen komen, waardoor het inmiddels gedateerd is, maar niet op een retro manier. Verder vind ik de act ook echt tegenvallen en het heeft niets met het nummer te maken.
Wel een mooie top 3 had je vorig jaar!
Dat waren stuk voor stuk ook topfavorieten van mij.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 18:43 uur
Ik heb mijn all-time Eurovisie Top 250 weer bijgewerkt. En die ga ik vanavond en morgen weer helemaal draaien. 3e editie al weer. 

0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:05 uur
Een nieuwe guilty pleasure:
Enorme onzin dit, maar ik blijf het gaaf vinden hoe dit zo ongegeneerd 'wij hebben het leuk, en who cares' is. Het nummer werd geschreven door Stefan Raab, die dat jaar ook als dirigent meeging. Guildo zelf is een enorme mafkees en hij haalt alles uit de kast om de boel lekker op te zwepen door tussen het publiek te springen en het decor op te klimmen. Het is erg fout, maar entertainen doet het me wel. Stefan Raab zou twee jaar hierna overigens zelf deelnemen als artiest met het nummer Wadde hadde dudde da, maar daar heb ik echt een stuk minder mee.
En nu een favoriet:
In 1973 won Anne-Marie David met Tu te reconnaitras. Helaas deed dat jaar ook nog een andere topfavoriet van mij mee en ik blijf het eeuwig zonde vinden dat deze nummers bij elkaar in hetzelfde jaar zaten en er maar één kon winnen. Maar goed, het zij zo. Ik vind dit echt een schitterend nummer en deze staat zeker in mijn top 10 van favoriete winnaars. De Franse Anne-Marie vertegenwoordigde hier Luxemburg, maar deed in 1979 opnieuw mee voor haar vaderland Frankrijk; toen werd ze derde.
Dit is tevens een van de nummers die vorig jaar werden gezongen in de 60 jaar show, gepresenteerd door Graham Norton en Petra Mede. Voor wie die show vorig jaar niet gezien heeft, hij staat in zijn geheel op YouTube: Eurovision 2015 Greatest Hits - YouTube. Zeker het kijken waard, al is het alleen maar om te zien (en horen) hoe de inmiddels oudjes nu allemaal presteren.
Enorme onzin dit, maar ik blijf het gaaf vinden hoe dit zo ongegeneerd 'wij hebben het leuk, en who cares' is. Het nummer werd geschreven door Stefan Raab, die dat jaar ook als dirigent meeging. Guildo zelf is een enorme mafkees en hij haalt alles uit de kast om de boel lekker op te zwepen door tussen het publiek te springen en het decor op te klimmen. Het is erg fout, maar entertainen doet het me wel. Stefan Raab zou twee jaar hierna overigens zelf deelnemen als artiest met het nummer Wadde hadde dudde da, maar daar heb ik echt een stuk minder mee.
En nu een favoriet:
In 1973 won Anne-Marie David met Tu te reconnaitras. Helaas deed dat jaar ook nog een andere topfavoriet van mij mee en ik blijf het eeuwig zonde vinden dat deze nummers bij elkaar in hetzelfde jaar zaten en er maar één kon winnen. Maar goed, het zij zo. Ik vind dit echt een schitterend nummer en deze staat zeker in mijn top 10 van favoriete winnaars. De Franse Anne-Marie vertegenwoordigde hier Luxemburg, maar deed in 1979 opnieuw mee voor haar vaderland Frankrijk; toen werd ze derde.
Dit is tevens een van de nummers die vorig jaar werden gezongen in de 60 jaar show, gepresenteerd door Graham Norton en Petra Mede. Voor wie die show vorig jaar niet gezien heeft, hij staat in zijn geheel op YouTube: Eurovision 2015 Greatest Hits - YouTube. Zeker het kijken waard, al is het alleen maar om te zien (en horen) hoe de inmiddels oudjes nu allemaal presteren.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:07 uur
Aoibhin schreef:
aERodynamIC dat zijn serieus net de twee die ik vandaag wilde plaatsen. Nu moet ik nieuwe verzinnen.
Ik geloof je gewoon niet....alhoewel...... na al die weken hier......

Bovendien pik jij mijn laatste favoriet voor morgen weer weg (serieus waar).
Morgen de laatste twee, en wat mij betreft traditie voor de komende jaren

0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:17 uur
Écht waar, zowel de guilty pleasure als de favoriet. Al begint het vanuit het blote hoofd nu ook wel een beetje op te raken hoor. Voor morgen heb ik er denk ik nog wel twee. Sorry dat ik net je favoriet inpikte.

Wel leuk om volgend jaar weer te doen inderdaad!
0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:21 uur
Aoibhin: ik vond die drie liedjes vorig jaar (en ook nu nog) echt prachtig. Dit jaar vind ik het niveau beduidend lager dan vorig jaar (maar dat is grotendeels vast een smaakkwestie), maar steken er, zoals ik eerder zei, naar mijn mening vier liedjes bovenuit: Rusland, Australië, Israël en Georgië. Die eerste drie landen vormen mijn top 3 van dit jaar.
Wat Rusland betreft: ik kan me best voorstellen dat je het allemaal maar matig vindt hoor, maar er zit iets in het liedje dat mij aanspreekt. De act heeft eigenlijk nooit invloed op mijn voorkeur voor bepaalde liedjes. Ik snap best dat een goede act belangrijk kan zijn (zeker als je kans wilt maken om het Eurovisie Songfestival te winnen), maar ik luister primair naar de muziek.
Ik weer zin in morgen!
Wat Rusland betreft: ik kan me best voorstellen dat je het allemaal maar matig vindt hoor, maar er zit iets in het liedje dat mij aanspreekt. De act heeft eigenlijk nooit invloed op mijn voorkeur voor bepaalde liedjes. Ik snap best dat een goede act belangrijk kan zijn (zeker als je kans wilt maken om het Eurovisie Songfestival te winnen), maar ik luister primair naar de muziek.
Ik weer zin in morgen!

0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:37 uur
Ik vind het niveau ook veel lager. Waar ik vorig jaar zelfs wel zo'n 20 landen had die van mij allemaal hadden mogen winnen, is er dit jaar niet 1 nummer dat vorig jaar überhaupt mijn top 10 had gehaald. Ik heb me lange tijd afgevraagd of het niet gewoon teleurstelling was dat dit jaar minder sterk was dan vorig jaar en dat ik daardoor nogal bevooroordeeld was ten opzichte van dit jaar en het eigenlijk wel meeviel. Toen ik echter ging kijken hoeveel landen vorig jaar mijn (sub)top hadden gehaald moest ik toch echt concluderen dat dit jaar echt veel minder is.
Uiteindelijk blijft het altijd een kwestie van smaak natuurlijk. Op andere sites heb ik ook gelezen van mensen dat ze dit jaar juist een van de beste ooit vinden. Dit jaar vind ik zelf overigens niet eens echt slécht: vrijwel alle liedjes zijn gewoon van een aardige kwaliteit, maar voor mij zijn er ook weinig uitschieters. Dit heeft uiteraard ook te maken met smaak. Ik heb ook gelezen van mensen dat ze Rusland echt een goed liedje vinden, ook zonder alle opsmuk. Dat kan natuurlijk, maar ik hoop dat er volgend jaar toch wat meer van mijn smaak tussenzit.
Uiteindelijk blijft het altijd een kwestie van smaak natuurlijk. Op andere sites heb ik ook gelezen van mensen dat ze dit jaar juist een van de beste ooit vinden. Dit jaar vind ik zelf overigens niet eens echt slécht: vrijwel alle liedjes zijn gewoon van een aardige kwaliteit, maar voor mij zijn er ook weinig uitschieters. Dit heeft uiteraard ook te maken met smaak. Ik heb ook gelezen van mensen dat ze Rusland echt een goed liedje vinden, ook zonder alle opsmuk. Dat kan natuurlijk, maar ik hoop dat er volgend jaar toch wat meer van mijn smaak tussenzit.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:38 uur
Ik doe het denk ik maar een of twee keer dit jaar, maar laat ik ook eens een guilty pleasure en een favoriet. Beide erg recent:
Guilty pleasure is een Russische inzending. Ik heb meestal maar bar weinig met de Russische inzendingen (ook dit jaar zou het mijn linkerrijtje niet halen) en ze eindigen vaak nogal hoog. Believe van Dima Bilan is misschien wel de ergste winnaar ooit. Deze deed het net wat minder en Rusland eindigde hiermee elfde en juist deze vond ik wel leuk. Lost and Forgotten is een soort kroeglied dat lol maakt dronken zelfmedelijden. Het kreeg bijna alleen punten uit Oost-Europa, die begrijpen dit blijkbaar beter.
Dit is veruit mijn favoriete songfestivalliedje van het afgelopen decennium. Ik smokkel wel een beetje, want de studioversie is duidelijk beter dan de versie op het festival.
Guilty pleasure is een Russische inzending. Ik heb meestal maar bar weinig met de Russische inzendingen (ook dit jaar zou het mijn linkerrijtje niet halen) en ze eindigen vaak nogal hoog. Believe van Dima Bilan is misschien wel de ergste winnaar ooit. Deze deed het net wat minder en Rusland eindigde hiermee elfde en juist deze vond ik wel leuk. Lost and Forgotten is een soort kroeglied dat lol maakt dronken zelfmedelijden. Het kreeg bijna alleen punten uit Oost-Europa, die begrijpen dit blijkbaar beter.
Dit is veruit mijn favoriete songfestivalliedje van het afgelopen decennium. Ik smokkel wel een beetje, want de studioversie is duidelijk beter dan de versie op het festival.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 19:41 uur
Aoibhin schreef:
Uiteindelijk blijft het altijd een kwestie van smaak natuurlijk. Op andere sites heb ik ook gelezen van mensen dat ze dit jaar juist een van de beste ooit vinden. Dit jaar vind ik zelf overigens niet eens echt slécht: vrijwel alle liedjes zijn gewoon van een aardige kwaliteit, maar voor mij zijn er ook weinig uitschieters.
Uiteindelijk blijft het altijd een kwestie van smaak natuurlijk. Op andere sites heb ik ook gelezen van mensen dat ze dit jaar juist een van de beste ooit vinden. Dit jaar vind ik zelf overigens niet eens echt slécht: vrijwel alle liedjes zijn gewoon van een aardige kwaliteit, maar voor mij zijn er ook weinig uitschieters.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Voor mij zijn er nu een aantal landen die ik gewoon goed vind maar die in andere jaren allemaal niet verder dan de subtop waren gekomen. Duitsland, Kroatië, Zweden, Oekraïne, Rusland, Letland, Noorwegen, San Marino, Hongarije en dan houdt het wel op. De rest is niet meer dan gemiddeld met enkele matige nummers.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:46 uur
Niet te geloven! Morgen de laatste dag voor een guilty pleasure en topfavoriet.
Pikt Aoibhin Anne-Marie David in, denk ik bij mezelf 'dan Kedvesem', pikt starbright boy het in
Gelukkig heb ik nog meer favorieten
Ik vind dit jaar ook geen topjaar, maar het is wel het jaar waar ook geen enorme draken tussen zitten. Het is allemaal vrij gelijkmatig middenmoterig. Mijn top 3 van dit jaar haalt de top 10 van voorgaande jaren zeker niet.
Dat maakt het ook een wat raar jaar. De nummers zijn ook één grote eenheidsworst op deze manier. Slecht? Nee. Enorme favorieten? Nee, die heb ik dit jaar ook niet echt.
Pikt Aoibhin Anne-Marie David in, denk ik bij mezelf 'dan Kedvesem', pikt starbright boy het in

Gelukkig heb ik nog meer favorieten

Ik vind dit jaar ook geen topjaar, maar het is wel het jaar waar ook geen enorme draken tussen zitten. Het is allemaal vrij gelijkmatig middenmoterig. Mijn top 3 van dit jaar haalt de top 10 van voorgaande jaren zeker niet.
Dat maakt het ook een wat raar jaar. De nummers zijn ook één grote eenheidsworst op deze manier. Slecht? Nee. Enorme favorieten? Nee, die heb ik dit jaar ook niet echt.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:49 uur
Enkele songfestivalnummers die ik leuk vind zijn door aERodynamIC al vernoemd naar dit is altijd één van mijn favoriete inzendingen geweest.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 19:49 uur
Volgens mij wordt er een beetje te veel op safe gespeeld bij het ESC tegenwoordig.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:52 uur
Onweerwolf schreef:
Volgens mij wordt er een beetje te veel op safe gespeeld bij het ESC tegenwoordig.
Denk ik ook, ik vond dat er dit jaar ook veel beter gezongen werd, dat is ook wel eens anders geweest op voorgaande edities.
Wat me ook opvalt is dat de deelname in dit topic veranderd is. Er wordt minder laatdunkend over het festival gesproken nu. Iedereen vind het toch wel leuk blijkbaar en dan ook op een wat serieuzere manier.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 19:53 uur
aERodynamIC schreef:
Denk ik ook, ik vond dat er dit jaar ook veel beter gezongen werd, dat is ook wel eens anders geweest op voorgaande edities.
(quote)
Ja, ben ik het helemaal mee eens. Goed opgemerkt.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:54 uur
Een nummer uit de oude doos dat mij altijd is bijgebleven (toen nog zwart-wit), ik heb het 20 jaar later leren kennen. Duidelijk beïnvloed door Everly Brothers maar nu nog steeds een fris en erg charmant nummer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 19:56 uur
Ja! The Allisons! Dat is ook een favoriet van mij uit de prehistorie. 

0
geplaatst: 13 mei 2016, 19:58 uur
Dit nummer uit Nederland kreeg geen enkel punt maar ik heb het altijd één van hun leukste inzendingen gevonden, het is tenslotte een evergreen geworden dat je zo meezingt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.