Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 20:00 uur
Ha, ook De Spelbrekers is bij mij nog altijd een favoriet. Geweldig leuk nummer. 

0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:01 uur
Dit heb ik steeds een prachtig nummer gevonden, ik heb overigens een zwak voor vele Franse inzendingen.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:02 uur
LucM schreef:
Enkele songfestivalnummers die ik leuk vind zijn door aERodynamIC al vernoemd naar dit is altijd één van mijn favoriete inzendingen geweest.
(embed)
Enkele songfestivalnummers die ik leuk vind zijn door aERodynamIC al vernoemd naar dit is altijd één van mijn favoriete inzendingen geweest.
(embed)
Ik plaatste vandaag Anne-Marie David en zei toen dat ik het zo jammer vond dat een andere favoriet dat jaar ook meedeed en er maar een kon winnen. Dat is dus deze alom bekende Eres Tu (die ik dan weer morgen wilde plaatsen).

Prachtig nummer inderdaad. In een ander jaar had dit zo kunnen winnen.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:05 uur
Vicky Leandros won in 1972 met Après Toi maar dit nummer heb ik altijd beter gevonden.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:06 uur
Veel leuke bijdragen trouwens. Kedvesem was een van mijn favorieten in 2013. Ook vind ik de Russische inzending van 2010 inderdaad een leuke guilty pleasure.
The Allisons aka Everly Brothers heb ik kortgeleden eigenlijk leren kennen via een lijstje op YouTube. Erg leuk nummer inderdaad, net als Katinka dat inderdaad geen punten kreeg. Al was er volgens mij ook een technische fout o.i.d. tijdens het optreden van De Spelbrekers.
The Allisons aka Everly Brothers heb ik kortgeleden eigenlijk leren kennen via een lijstje op YouTube. Erg leuk nummer inderdaad, net als Katinka dat inderdaad geen punten kreeg. Al was er volgens mij ook een technische fout o.i.d. tijdens het optreden van De Spelbrekers.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:08 uur
Ik ben het met je eens LucM; ik vind L'amour est blue ook veel beter dan Apres Toi. Toevallig hebben we het laatst nog even over die inzendingen gehad. L'amour est blue is voor mij echt jeugdsentiment.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:08 uur
Aoibhin schreef:
Ik ben het met je eens LucM; ik vind L'amour est blue ook veel beter dan Apres Toi. Toevallig hebben we het laatst nog even over die inzendingen gehad. L'amour est blue is voor mij echt jeugdsentiment.
LucM had gewoon eerder moeten aanhaken, nu bezig met een inhaalslag

0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:13 uur
De meest omstreden Belgische inzending ooit, in de categorie 'heel erg fout'. Destijds vond ik er niets aan (het eindigde ook op 2 na laatste) maar nu zie ik de lol er van in.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:16 uur
Mijn guilty pleasure voor vandaag komt uit 1996. Gina G een Australische zangerest vertegenwoordigde toen het Verenigd Koninkrijk. Hier word ik zelfs 20 jaar later nog steeds vrolijk van.
En aangezien LucM Are You Sure postte mag ik iets anders kiezen. En dan gaan we voor Domenico Modugno met Nel Blu Dipinto Di Blu. Hij werd 3e voor Italië in 1958. Maar het is een echte Songfestivalevergreen geworden.
En aangezien LucM Are You Sure postte mag ik iets anders kiezen. En dan gaan we voor Domenico Modugno met Nel Blu Dipinto Di Blu. Hij werd 3e voor Italië in 1958. Maar het is een echte Songfestivalevergreen geworden.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:20 uur
Sonia komt uit de Stock, Aitken & Waterman-stal maar dit vlotte nummer met Motown-ritme maakt mij steeds vrolijk (eindigde 2e).
0
geplaatst: 13 mei 2016, 20:26 uur
Waterloo van ABBA zal wellicht steeds mijn all-time ESF-favoriet blijven maar dit nummer komt er vlak achter. Meer dan prachtig, ik kocht dadelijk nadien hun CD.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 20:27 uur
Zo, mijn jaarlijkse marathon lijstje is weer begonnen. Dit jaar ongeveer 12 uur en drie kwartier lang.
Zo'n 50% echt goed en 50% guilty pleasure om maar in de spirit te blijven.
Ik heb de eerste 30 gehoord, dus een overzichtje:
http://puu.sh/oQCcT/9fd7f698ac.png
In de staart natuurlijk vooral veel zakkers. Daarnaast ook een paar voorzichtige nieuwkomers van vorig jaar, daar zullen er nog meer van gaan volgen.
Nummer 228 is eigenlijk een 'onbekende' ontdekking van vorig jaar die volgend jaar vast door gaat stijgen.
Zo'n 50% echt goed en 50% guilty pleasure om maar in de spirit te blijven.

Ik heb de eerste 30 gehoord, dus een overzichtje:
http://puu.sh/oQCcT/9fd7f698ac.png
In de staart natuurlijk vooral veel zakkers. Daarnaast ook een paar voorzichtige nieuwkomers van vorig jaar, daar zullen er nog meer van gaan volgen.
Nummer 228 is eigenlijk een 'onbekende' ontdekking van vorig jaar die volgend jaar vast door gaat stijgen.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 21:06 uur
Ik begin morgenochtend met mijn jaarlijkse traditie van top 250 die zal ik hier ook posten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 21:07 uur
Cerclezot schreef:
Ik begin morgenochtend met mijn jaarlijkse traditie van top 250 die zal ik hier ook posten.

0
geplaatst: 13 mei 2016, 21:18 uur
Vandaag de tweede halve finale teruggekeken. Wauw, wat was het niveau soms hoog. Het begon al redelijk met Letland, dat net als vorig jaar alternatief probeerde te klinken maar het niet echt was. Polen niet boeiend, Zwitserland misschien wel het slechtste van dit jaar. Israël was, na alle negatieve verhalen over die Hovi Star, verrassend sterk. Wel jammer dat ze het blijkbaar per se nodig vonden om een of andere acrobaat met een hoepel op de achtergrond rondjes te laten draaien. Maar Israël was wel een behoorlijk stap beter dan het beste van de eerste halve finale. Nog net niet het niveau Loïc Nottet, maar ik was eigenlijk nu al tevreden. Beter dan Loïc Nottet kan je eigenlijk niet verwachten op het ESF.
Wit-Rusland had indrukwekkende visuals (wel erg kitsch en wtf was die baby op het eind?), maar het nummer was niet goed genoeg. Het rijtje Australië, Slovenië en Bulgarije maakte me definitief erg enthousiast over deze halve finale, niet wetende dat het beste nog moest komen. Want wat was Oekraïne indrukwekkend. De invloed van Burial reikt blijkbaar zelfs tot het ESF. Bij deze benoem ik Burial tot de meest invloedrijke artiest van de 21e eeuw
De visuals waren nagenoeg perfect en de overtuiging waarmee het gezongen werd was ook indrukwekkend. Ik denk ook dat het deze twee elementen zijn die dit nummer tot een kanshebber maakt, want de muziek is eigenlijk veel te alternatief. Haar stem is misschien niet het allerprettigst, maar daar heb ik bij dit soort muziek niet echt last van.
Noorwegen viel compleet weg, ik vermoed dat ook ik het hoger had beoordeeld als het op een ander moment was gekomen. Daarna werd er weer iets bijzonders aangekondigd, maar nog iets van ongeveer hetzelfde niveau als Oekraïne had ik niet meer verwacht. Maar poe he, dat was gewoon heerlijke catchy psychedelische pop-rock. Het spiegelbeeld vond ikzelf wel leuk, maar ik weet niet of het gunstig is voor de punten. Het is na deze halve finale toch wel heel duidelijk te merken dat het ESF steeds serieuzer wordt genomen. Waar de eerste halve finale vooral vol zat met Heroes-kopieën, was deze halve finale vooral beïnvloed door de inzendingen van Letland en België vorig jaar. Tot slot was België perfect geplaatst als afsluiter: gewoon een lekkere discostamper. Ik moest trouwens naast Another One Bites the Dust ook denken aan aan Mr. Oizo's Cut Dick.
Beter had ik nog niet op het ESF gehoord:
1. Oekraïne
2. Georgië
Voor ESF-normen erg goed (duidelijk beter dan alles in de eerste halve finale):
3. Israël
Ook interessant genoeg:
4. België
5. Bulgarije
Grijze middenmoot:
6. Letland
7. Slovenië
8. Australië
9. Servië
Matig:
10. Wit-Rusland
11. Albanië
12. Noorwegen
Erg matig:
13. Polen
14. Litouwen
Triest:
15. Denemarken
16. Ierland
17. Macedonië
18. Zwitserland
En, volgens mij had ik het vorig jaar ook al gemerkt, ik ben het opvallend vaak eens met de opmerkingen van starbright boy
Wit-Rusland had indrukwekkende visuals (wel erg kitsch en wtf was die baby op het eind?), maar het nummer was niet goed genoeg. Het rijtje Australië, Slovenië en Bulgarije maakte me definitief erg enthousiast over deze halve finale, niet wetende dat het beste nog moest komen. Want wat was Oekraïne indrukwekkend. De invloed van Burial reikt blijkbaar zelfs tot het ESF. Bij deze benoem ik Burial tot de meest invloedrijke artiest van de 21e eeuw
De visuals waren nagenoeg perfect en de overtuiging waarmee het gezongen werd was ook indrukwekkend. Ik denk ook dat het deze twee elementen zijn die dit nummer tot een kanshebber maakt, want de muziek is eigenlijk veel te alternatief. Haar stem is misschien niet het allerprettigst, maar daar heb ik bij dit soort muziek niet echt last van.Noorwegen viel compleet weg, ik vermoed dat ook ik het hoger had beoordeeld als het op een ander moment was gekomen. Daarna werd er weer iets bijzonders aangekondigd, maar nog iets van ongeveer hetzelfde niveau als Oekraïne had ik niet meer verwacht. Maar poe he, dat was gewoon heerlijke catchy psychedelische pop-rock. Het spiegelbeeld vond ikzelf wel leuk, maar ik weet niet of het gunstig is voor de punten. Het is na deze halve finale toch wel heel duidelijk te merken dat het ESF steeds serieuzer wordt genomen. Waar de eerste halve finale vooral vol zat met Heroes-kopieën, was deze halve finale vooral beïnvloed door de inzendingen van Letland en België vorig jaar. Tot slot was België perfect geplaatst als afsluiter: gewoon een lekkere discostamper. Ik moest trouwens naast Another One Bites the Dust ook denken aan aan Mr. Oizo's Cut Dick.
Beter had ik nog niet op het ESF gehoord:
1. Oekraïne
2. Georgië
Voor ESF-normen erg goed (duidelijk beter dan alles in de eerste halve finale):
3. Israël
Ook interessant genoeg:
4. België
5. Bulgarije
Grijze middenmoot:
6. Letland
7. Slovenië
8. Australië
9. Servië
Matig:
10. Wit-Rusland
11. Albanië
12. Noorwegen
Erg matig:
13. Polen
14. Litouwen
Triest:
15. Denemarken
16. Ierland
17. Macedonië
18. Zwitserland
En, volgens mij had ik het vorig jaar ook al gemerkt, ik ben het opvallend vaak eens met de opmerkingen van starbright boy

0
geplaatst: 13 mei 2016, 21:43 uur
Ik kan zaterdag helaas alweer niet kijken, maar ik ga wel heel hard duimen voor Oekraïne. Wat een stunt zou het zijn als dit land met dit nummer de topfavoriet Rusland weet te verslaan. Vorig jaar hoopte ik op het eind nog even dat Rusland ging winnen, omdat het publiek en Jan Smit enorm flauw bezig waren en het gewoon een oké lied was, dus ik ben niet per se tegen Rusland. Maar dit jaar vind ik het nummer erg matig, dus zou ik het een jammerlijke winnaar vinden.
Jammer van de loting van Nederland. Al boeit het me nu wat minder, want ik ben echt wel geswitcht in het land waarvoor ik dit jaar supporter.
Jammer van de loting van Nederland. Al boeit het me nu wat minder, want ik ben echt wel geswitcht in het land waarvoor ik dit jaar supporter.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 21:57 uur
De tweede halve finale was verrassend sterk. Oekraïne trekt de aandacht maar ik vind het te overdadig en de zangstem niet prettig.
Beste inzendingen van gisteren:
- Australië
- ServIë
- Slovenië (afgevallen)
- België
- Letland
Beste inzendingen van gisteren:
- Australië
- ServIë
- Slovenië (afgevallen)
- België
- Letland
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 22:00 uur
Volgende overzichtje:
http://puu.sh/oQITp/ba3c625ee4.png
Met de volgende twee nieuwe binnenkomers uit 2015 en traditioneel veel oude Griekse inzendingen in deze regionen. Dat blijft toch wel een favoriet land bij mij.
http://puu.sh/oQITp/ba3c625ee4.png
Met de volgende twee nieuwe binnenkomers uit 2015 en traditioneel veel oude Griekse inzendingen in deze regionen. Dat blijft toch wel een favoriet land bij mij.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 22:08 uur
LucM schreef:
Waterloo van ABBA zal wellicht steeds mijn all-time ESF-favoriet blijven maar dit nummer komt er vlak achter. Meer dan prachtig, ik kocht dadelijk nadien hun CD.
(embed)
(embed)
Nocturne is mijn absolute topfavoriet als het aankomt op ESF inzendingen. Sowieso was ik al langer fan van de muziek van Secret Garden voordat ik wist dat ze ooit het Songfestival hadden gewonnen.
Sowieso mag er van mij best wat meer (grotendeels) instrumentale muziek komen, ondanks dat de regels daaromtrent erg zijn aangescherpt na de winst van Secret Garden. Dit zou natuurlijk erg raar zijn met instrumentatie op band (volgens mij was dit bij het optreden van Secret Garden ook het geval), maar wat mij betreft mogen er dan ook weer live instrumenten op het podium komen. Die regel is misschien wel praktischer, maar op deze manier stellen ze de stem en de uitvoerend vocalist heel erg centraal, terwijl een nummer net zo goed gemaakt wordt door de instrumentatie erachter. Wat mij betreft kunnen artiesten dan nog altijd kiezen voor instrumentatie op band, maar ik vind wel dat de optie voor live instrumentatie er in ieder geval moet zijn.
Ook leuk dat je So Lucky post van Zdob si Zdub. Ik ben zelf nog gekker op hun inzending uit 2005, Boonika bate toba, maar ook deze vind ik nog altijd erg leuk.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 22:33 uur
Overigens mocht Rusland winnen dit jaar zien we Oekraïne niet meer terug voor de 2017 editie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 22:36 uur
En wint Oekraïne dan gaan we volgend jaar naar De Krim. 

0
geplaatst: 13 mei 2016, 22:37 uur
Cerclezot schreef:
Mijn guilty pleasure voor vandaag komt uit 1996. Gina G een Australische zangerest vertegenwoordigde toen het Verenigd Koninkrijk. Hier word ik zelfs 20 jaar later nog steeds vrolijk van.
Ik heb er dat jaar (en het jaar daarna volgens mij ook nog wel) heel veel op gedanst tijdens het uitgaan. Het werd altijd zo'n hoogtepunt waar iedereen uit z'n dak ging.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 22:58 uur
In het volgende overzichtje stromen maar liefst 4 nummers uit 2015 nieuw binnen.
http://puu.sh/oQNye/59c84f0618.png
Dat zal met de nummers uit 2016 vermoedelijk niet het geval zijn volgend jaar.
http://puu.sh/oQNye/59c84f0618.png
Dat zal met de nummers uit 2016 vermoedelijk niet het geval zijn volgend jaar.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 23:42 uur
Dit jaar een zeldzaam sterke inzending van Nederland en België tegelijk wat mij betreft. Mijn verdere favoriet is Oostenrijk.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 23:45 uur
Onweerwolf schreef:
In het volgende overzichtje stromen maar liefst 4 nummers uit 2015 nieuw binnen.
(afbeelding)
(afbeelding)
Goodbye to Yesterday en A Monster Like Me draai ik ook nog regelmatig.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 23:52 uur
Teunnis schreef:
Want wat was Oekraïne indrukwekkend. De invloed van Burial reikt blijkbaar zelfs tot het ESF. Bij deze benoem ik Burial tot de meest invloedrijke artiest van de 21e eeuw
De visuals waren nagenoeg perfect en de overtuiging waarmee het gezongen werd was ook indrukwekkend. Ik denk ook dat het deze twee elementen zijn die dit nummer tot een kanshebber maakt, want de muziek is eigenlijk veel te alternatief. Haar stem is misschien niet het allerprettigst, maar daar heb ik bij dit soort muziek niet echt last van.
Want wat was Oekraïne indrukwekkend. De invloed van Burial reikt blijkbaar zelfs tot het ESF. Bij deze benoem ik Burial tot de meest invloedrijke artiest van de 21e eeuw
De visuals waren nagenoeg perfect en de overtuiging waarmee het gezongen werd was ook indrukwekkend. Ik denk ook dat het deze twee elementen zijn die dit nummer tot een kanshebber maakt, want de muziek is eigenlijk veel te alternatief. Haar stem is misschien niet het allerprettigst, maar daar heb ik bij dit soort muziek niet echt last van.Een geweldige track en een typisch Burial-sfeertje inderdaad (vanaf 0:40 heel herkenbaar), knap dat ze het hier mee proberen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit veel punten gaat scoren bij het grote publiek.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 23:56 uur
Onweerwolf schreef:
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.
Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.
Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Dit jaar weer minimaal 23 stemmen? Ik hoop het. In dit topic lijkt in ieder geval een stuk meer leven te zitten dan vorig jaar, wat wel de sterkere editie was.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 mei 2016, 23:57 uur
Gretz schreef:
Dit jaar weer minimaal 23 stemmen? Ik hoop het. In dit topic lijkt in ieder geval een stuk meer leven te zitten dan vorig jaar, wat wel de sterkere editie was.
(quote)
Zou leuk zijn. Er zijn wel weer wat nieuwe enthousiastelingen bijgekomen dit jaar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2016, 00:01 uur
Laatste lijstje van vandaag. Bulgarije wint de vrijdag dit keer.
http://puu.sh/oQS6d/616c111d0c.png
Verder geen nieuwe binnenkomers meer. Er komen er nog wel enkele trouwens morgen. Volgens mij zeker nog 3.
Wel een guilty pleasure waar ik volgens mij helemaal alleen in sta. Letland 2012. Iedereen vond het kut behalve ik. (Al zag ik toevallig dat Eric hem vandaag ook nog had gedraaid.
)
http://puu.sh/oQS6d/616c111d0c.png
Verder geen nieuwe binnenkomers meer. Er komen er nog wel enkele trouwens morgen. Volgens mij zeker nog 3.
Wel een guilty pleasure waar ik volgens mij helemaal alleen in sta. Letland 2012. Iedereen vond het kut behalve ik. (Al zag ik toevallig dat Eric hem vandaag ook nog had gedraaid.
)Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.