Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:43 uur
AGE-411 schreef:
Volgend jaar misschien een lied sturen met een tekst die nog meer politiek geladen is.
Volgend jaar misschien een lied sturen met een tekst die nog meer politiek geladen is.
Hahaha, dat riepen wij hier thuis precies zo.
En zou Rusland mee gaan doen?
0
DjFrankie (moderator)
Slechte winnaar, en nu duidelijk dat Australië geen buurlanden heeft voor support.
0
Wat mij betreft het hoogtepunt van de avond! Maar dat kan ook aan de cider hebben gelegen...

0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:44 uur
Niet verwacht dat we niet de Top 10 zouden halen. Ik dacht: die hebben we sowieso binnen. Volgende keer gewoon weer een ballad/ rustig nummer sturen?
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:44 uur
Aoibhin schreef:
Ik wil wel de oude puntentelling terug. Dit was op het einde wel spannend als het aankomt op de winnaar, maar ik vond het veel leuker om tot op het laatste moment in spanning te blijven of je eigen land nog wat meer punten kon krijgen. Nu was het bij elk land 'BAM, zoveel punten' en daar moest je het dan maar mee doen.
Dat vond ik juist hartstikke saai. Zelden kwam het voor dat de winnaar nog ingehaald werd. Zoals vandaag was het al 10 jury's van te voren bekend dat Australië ging winnen bij de vakjury. Dan zat je de rest van de avond maar naar hun glorietocht te kijken en is de spanning er vanaf.Ik wil wel de oude puntentelling terug. Dit was op het einde wel spannend als het aankomt op de winnaar, maar ik vond het veel leuker om tot op het laatste moment in spanning te blijven of je eigen land nog wat meer punten kon krijgen. Nu was het bij elk land 'BAM, zoveel punten' en daar moest je het dan maar mee doen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:45 uur
DjFrankie schreef:
Slecht, en nu duidelijk dat Australië geen buurlanden heeft voor support.
Slecht, en nu duidelijk dat Australië geen buurlanden heeft voor support.
Of zou Nieuw-Zeeland volgend jaar niet willen meedoen?
Heb het nu wel ff gehad. Dat Ukraine wint met een van de slechtste nummers dit jaar is een echte schande. Had op voorhand uitgesloten moeten zijn.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:46 uur
Geweldige winnaar! Een ferme elleboog in het gezicht van de Russen
. Ik vind het ook echt een oké nummer, prima winnaar.
. Ik vind het ook echt een oké nummer, prima winnaar.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 00:47 uur
In schril contrast met wat ik verwacht had vond ik de bekendmaking van de punten op deze wijze heel erg leuk. Volgend jaar nog eens kijken of dat weer zo is.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:48 uur
Voor het eerst was ik fout sinds 2008. Maar dat het slechtste nummer ging winnen is dan ook onvoorspelbaar.
0
Onweerwolf

Teunnis wordt nog die-hard ESC fan. Hij deed ook al mee aan onze eigen quiz. Helemaal goed!

0
DjFrankie (moderator)
Volgend jaar doen we het songfestival in de bouwvakvakantie, wel zo goed voor de punten uit Europa ?
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:49 uur
Ongelofelijk dat Australië zóveel punten krijgt van de vakjury's. Ik had mijn hoop al opgegeven, maar wat ben ik blij dat ze het niet gehaald hebben. Bovendien is Oekraïne een erg mooie winnaar. Ik ben tevreden.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:50 uur
DjFrankie schreef:
Volgend jaar doen we het songfestival in de bouwvakvakantie, wel zo goed voor de punten uit Europa ?
Beste is om het Songfestival op het moment te houden dat al die Polen weer terug zijn in hun eigen land.
0
Onweerwolf
Bulgarije trouwens zomaar even 4e mensen. Iemand die dat had voorspeld?
0
Velen denken nu dat de slechte punten van het publiek voor België en Nederland te maken hebben met vriendjespolitiek, maar het was gewoon te verwachten dat de slechte beginpositionering meer invloed ging hebben bij het publiek dan bij de jury.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:51 uur
Onweerwolf schreef:
Bulgarije trouwens zomaar even 4e mensen. Iemand die dat had voorspeld?
Nee, maar wat ben ik daar blij mee!Bulgarije trouwens zomaar even 4e mensen. Iemand die dat had voorspeld?
0
Wiehoeeeeeeeee Oekraïne!!!!!!!!!!!!!!!!! Zoooooooo blij! Helemaal verdiend!!!!!!!
0
nclo schreef:
(quote)
Dat vond ik juist hartstikke saai. Zelden kwam het voor dat de winnaar nog ingehaald werd. Zoals vandaag was het al 10 jury's van te voren bekend dat Australië ging winnen bij de vakjury. Dan zat je de rest van de avond maar naar hun glorietocht te kijken en is de spanning er vanaf. Tenzij het een heel duidelijke winnaar was zoals Rybak of Loreen was het hooguit drie landen die je nog moest op het moment dat je de winnaar wist. Is dat nou zo'n struikelblok? Op dat moment heb je al zo'n 40 nummers in spanning gezeten.
Dit is nu vooral een stuk spannender als het aankomt op de uiteindelijke winnaar en het is ook verhelderend als het aankomt op het verschil van jury/publiekstemmen. Ik vind het echter een stuk saaier dat je op een gegeven moment al weet dat je land een bepaalde positie niet meer kan behalen en je dan vervolgens nog een half uur wacht om andere landen het te zien uitvechten. De focus wordt veel te veel op de winnaar gelegd, terwijl ik de charme van het oude systeem zo vond dat alle stemmen er toch een beetje toe deden en je tot het laatste moment in spanning werd gehouden of je land toch nog wat punten kon sprokkelen. Ik ben geen complete nationalist, maar dat is waar het bij het Songfestival toch vooral om gaat.
Ook erger ik me eraan dat Zweden elke keer weer probeert om het Songfestival een soort mega-Melodifestivalen te maken. Dit is precies hetzelfde systeem als dat ze daar gebruiken. Ik vind het daar perfect werken op nationaal niveau met minder acts, maar hier niet.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:52 uur
JSPR_G schreef:
Velen denken nu dat de slechte punten van het publiek voor België en Nederland te maken hebben met vriendjespolitiek, maar het was gewoon te verwachten dat de slechte beginpositionering meer invloed ging hebben bij het publiek dan bij de jury.
Precies. Dat lag puur aan de loting. Allebei stonden ze dik in het linkerrijtje bij de jury's en heel laag bij de televoters. Zonde wel.Velen denken nu dat de slechte punten van het publiek voor België en Nederland te maken hebben met vriendjespolitiek, maar het was gewoon te verwachten dat de slechte beginpositionering meer invloed ging hebben bij het publiek dan bij de jury.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 00:52 uur
Zelfs nog een plekje hoger dan 2007 en daarmee hun beste resultaat ooit.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:55 uur
stoepkrijt schreef:
Ongelofelijk dat Australië zóveel punten krijgt van de vakjury's. Ik had mijn hoop al opgegeven, maar wat ben ik blij dat ze het niet gehaald hebben. Bovendien is Oekraïne een erg mooie winnaar. Ik ben tevreden.
Ik snap wel waarom Australië gewaardeerd wordt, want het lied is prima, de zang is zeer goed en de act was ook weer niet erg slecht. Alleen ik snap niet waarom ze met zóveel punten verschil de jurystemmen wonnen. Het was meer dan honderd stemmen meer dan den nummer 2, en dan vraag ik me echt af wát het dan precies is waardoor de juryleden juist daar zo voor vallen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:55 uur
Fijne winnaar. Een van de beste liedjes, ook zonder de inhoud van de tekst. Buiten dat: ik heb een stuk liever dat een politiek geladen nummer wint dan een nummer waarvan de projecties indrukwekkender zijn dan het matige lied. En mijn voorspelling klopte in ieder geval voor de winnaar en de nummer 3.
Wedden dat de Russen gaan pleiten voor het opnieuw afschaffen van de jurys. En we gaan volgend jaar niet naar Kiev. Dat land heeft geen geld om te beginnen.
Wedden dat de Russen gaan pleiten voor het opnieuw afschaffen van de jurys. En we gaan volgend jaar niet naar Kiev. Dat land heeft geen geld om te beginnen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:58 uur
Ik zit nog met twee vragen:
1. Wat bevielt mensen thuis én (erger nog) juryleden om massaal op Litouwen te stemmen? Donny is negende geworden! Aardig liedje, maar zo ontzettend doorsnee.
2. Waarom wordt Polen 25ste bij de jury en 3e bij de televoters? Dan moet hij voor de jury ontzettend vals hebben gezongen en dat kan ik me niet voorstellen.
1. Wat bevielt mensen thuis én (erger nog) juryleden om massaal op Litouwen te stemmen? Donny is negende geworden! Aardig liedje, maar zo ontzettend doorsnee.
2. Waarom wordt Polen 25ste bij de jury en 3e bij de televoters? Dan moet hij voor de jury ontzettend vals hebben gezongen en dat kan ik me niet voorstellen.
0
Dat realiseerde ik me ook nog niet! Wellicht opnieuw omdat de focus zo op de mogelijke winnaars werd gelegd. Ik vind het wel tof voor hen, al vond ik het live erg tegenvallen ten opzichte van de studioversie.
0
Nu ik net via de koptelefoon wat dingen heb herbeluisterd (is heel anders dan via de tv, terwijl er regelmatig doorheen gepraat wordt) en ik vind het eigenlijk een erg mooie en geslaagde winnaar. In Rusland zie ik echt niet meer dan een knappe visuele show, gelukkig hebben zij het niet gewonnen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:59 uur
Aoibhin schreef:
Ik snap wel waarom Australië gewaardeerd wordt, want het lied is prima, de zang is zeer goed en de act was ook weer niet erg slecht. Alleen ik snap niet waarom ze met zóveel punten verschil de jurystemmen wonnen. Het was meer dan honderd stemmen meer dan den nummer 2, en dan vraag ik me echt af wát het dan precies is waardoor de juryleden juist daar zo voor vallen.
Ja, dat ze het goed doet is logisch en terecht, maar de overmacht is onverklaarbaar.(quote)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.