Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2016, 00:59 uur
stoepkrijt schreef:
Huh? Nederland stond toch gewoon 11e na de vakjury's?(quote)
Precies. Dat lag puur aan de loting. Allebei stonden ze dik in het linkerrijtje bij de jury's en heel laag bij de televoters. Zonde wel.
0
Ja met Oekraïne kan ik prima leven, zeer sterk nummer.
Ook blij met de prima positie van Douwe al had ik hoger gehoopt.
Gelukkig geen Rusland
Ook blij met de prima positie van Douwe al had ik hoger gehoopt.
Gelukkig geen Rusland

0
DjFrankie (moderator)
stoepkrijt schreef:
Ik zit nog met twee vragen:
1. Wat bevielt mensen thuis én (erger nog) juryleden om massaal op Litouwen te stemmen? Donny is negende geworden! Aardig liedje, maar zo ontzettend doorsnee.
2. Waarom wordt Polen 25ste bij de jury en 3e bij de televoters? Dan moet hij voor de jury ontzettend vals hebben gezongen en dat kan ik me niet voorstellen.
1. Wat bevielt mensen thuis én (erger nog) juryleden om massaal op Litouwen te stemmen? Donny is negende geworden! Aardig liedje, maar zo ontzettend doorsnee.
2. Waarom wordt Polen 25ste bij de jury en 3e bij de televoters? Dan moet hij voor de jury ontzettend vals hebben gezongen en dat kan ik me niet voorstellen.
2 Logisch koen, alle poolse werkers in Duitsland Nederland en UK die daar op stemmen ongeacht het lied. Het lied stelde niks voor. Al stuur je zanger Rinus voor Polen, krijgt hij nog veel punten
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:00 uur
Onweerwolf schreef:
In schril contrast met wat ik verwacht had vond ik de bekendmaking van de punten op deze wijze heel erg leuk. Volgend jaar nog eens kijken of dat weer zo is.
In schril contrast met wat ik verwacht had vond ik de bekendmaking van de punten op deze wijze heel erg leuk. Volgend jaar nog eens kijken of dat weer zo is.
Same here
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:01 uur
Enige voordeel van de vakjury's is dat zo'n hilarisch slechte inzending als die van Polen niet meedoet om de topposities.
0
Ja, maar bij de televoters stonden ze volgens mij bij de laatste tien ofzo. Dat ze uiteindelijk toch elfde zijn gebleven is dan mazzel geweest.
0
Uitslag:
01. Oekraïne: Jamala – 1944 534
02. Australië: Dami Im – Sound of Silence 511
03. Rusland: Sergey Lazarev – You Are The Only One 491
04. Bulgarije: Poli Genova – If Love was a Crime 307
05. Zweden: Frans – If I were sorry 261
06. Frankrijk: Amir – J’ai cherché 257
07. Armenië: Iveta Mukuchyan – LoveWave 249
08. Polen: Michal Szpak – Color of your life 229
09. Litouwen: Donny Montell – I’ve Been Waiting For This Night 200
10. België: Laura Tesoro – What’s the pressure 181
11. Nederland: Douwe Bob – Slow Down 153
12. Malta: Ira Losco – Walk on Water 153
13. Oostenrijk: Zoë – L’oin d’ici 151
14. Israël: Hovi Star – Made of Stars 135
15. Letland: Justs – Heartbeat 132
16. Italië: Francesca Michielin – No Degree Of Separation 124
17. Azerbeidzjan: Samra Rahimli – Miracle 117
18. Servië: ZAA – Goodbye 115
19. Hongarije: Freddie – Pioneer 108
20. Georgië: Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz – Midnight Gold 104
21. Cyprus: Minus One – Alter Ego 96
22. Spanje: Barei – Say Yay 77
23. Kroatië: Nina Kraljić – Lighthouse 73
24. Verenigd Koninkrijk: Joe & Jake – You’re Not Alone 62
25. Tsjechië: Gabriela Gunčíková – I Stand 41
26. Duitsland: Jamie-Lee – Ghost 11
Het Eurovisie Songfestival 2017 staat gepland voor 16, 18 en 20 mei in Oekraïne. Plaats van handeling zal waarschijnlijk Kiev zijn.
01. Oekraïne: Jamala – 1944 534
02. Australië: Dami Im – Sound of Silence 511
03. Rusland: Sergey Lazarev – You Are The Only One 491
04. Bulgarije: Poli Genova – If Love was a Crime 307
05. Zweden: Frans – If I were sorry 261
06. Frankrijk: Amir – J’ai cherché 257
07. Armenië: Iveta Mukuchyan – LoveWave 249
08. Polen: Michal Szpak – Color of your life 229
09. Litouwen: Donny Montell – I’ve Been Waiting For This Night 200
10. België: Laura Tesoro – What’s the pressure 181
11. Nederland: Douwe Bob – Slow Down 153
12. Malta: Ira Losco – Walk on Water 153
13. Oostenrijk: Zoë – L’oin d’ici 151
14. Israël: Hovi Star – Made of Stars 135
15. Letland: Justs – Heartbeat 132
16. Italië: Francesca Michielin – No Degree Of Separation 124
17. Azerbeidzjan: Samra Rahimli – Miracle 117
18. Servië: ZAA – Goodbye 115
19. Hongarije: Freddie – Pioneer 108
20. Georgië: Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz – Midnight Gold 104
21. Cyprus: Minus One – Alter Ego 96
22. Spanje: Barei – Say Yay 77
23. Kroatië: Nina Kraljić – Lighthouse 73
24. Verenigd Koninkrijk: Joe & Jake – You’re Not Alone 62
25. Tsjechië: Gabriela Gunčíková – I Stand 41
26. Duitsland: Jamie-Lee – Ghost 11
Het Eurovisie Songfestival 2017 staat gepland voor 16, 18 en 20 mei in Oekraïne. Plaats van handeling zal waarschijnlijk Kiev zijn.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:02 uur
DjFrankie schreef:
2 Logisch koen, alle poolse werkers in Duitsland Nederland en UK die daar op stemmen ongeacht het lied. Het lied stelde niks voor. Al stuur je zanger Rinus voor Polen, krijgt hij nog veel punten
Dat zijn maar drie landen, dus dat geloof ik eigenlijk niet. Hij zong het ontzettend goed, dus die hoge positie begrijp ik wel. Het is vooral die lage waardering van de jury die ik niet begrijp.(quote)
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:03 uur
Geniaal. Spannende puntentelling.
Oekraine samen met Georgia by far het beste lied.
Oekraine samen met Georgia by far het beste lied.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 01:03 uur
Mijn voorspelling met tussen haakjes de eindstand:
01. Russia (3)
02. Ukraine (1)
03. Armenia (7)
04. Sweden (5)
05. Australia (2)
06. France (6)
07. Spain (22)
08. Georgia (20)
09. Israel (14)
10. Austria (13)
11. Serbia (18)
12. Croatia (23)
13. Latvia (15)
14. Netherlands (11)
15. Bulgaria (4)
16. Azerbaijan (17)
17. Lithuania (9)
18. Poland (8)
19. Hungary (19)
20. Belgium (10)
21. Germany (26)
22. UK (24)
23. Italy (16)
24. Cyprus (21)
25. Malta (12)
26. Czech Republic (25)
Redelijk voorspeld maar toch ook wel een paar flinke verrassingen. Voor de finale begon had ik Spanje ook onderaan staan wegens te huppelkutterig maar de performance overtuigde me enorm, blijkbaar dacht Europa daar anders over.
Bulgarije en Polen deden het veel beter als verwacht. Zeker voor Polen vind ik dat terecht want wat een geweldige zanger is dat zeg. België deed het ook beter dan verwacht. Ik zal wel een blinde vlek hebben voor deze oubollige mufheid maar ik snap 'm niet. Zelfde geldt voor Litouwen eigenlijk.
Israel kreeg bijna geen punten van de televoting. Politiek? Ik vind het onterecht want hij zong goed en verdiende meer.
Georgië was een twijfelgeval. Maar ik hoop dat dat land door blijft gaan met het inzenden van afwijkende nummers, dat doen ze inmiddels al jaren en dat maakt het er leuker op.
En Kroatië, tsja ik had er meer van gehoopt.
Hopelijk blijven ze wel meedoen.
En Malta? Huh?
01. Russia (3)
02. Ukraine (1)
03. Armenia (7)
04. Sweden (5)
05. Australia (2)
06. France (6)
07. Spain (22)
08. Georgia (20)
09. Israel (14)
10. Austria (13)
11. Serbia (18)
12. Croatia (23)
13. Latvia (15)
14. Netherlands (11)
15. Bulgaria (4)
16. Azerbaijan (17)
17. Lithuania (9)
18. Poland (8)
19. Hungary (19)
20. Belgium (10)
21. Germany (26)
22. UK (24)
23. Italy (16)
24. Cyprus (21)
25. Malta (12)
26. Czech Republic (25)
Redelijk voorspeld maar toch ook wel een paar flinke verrassingen. Voor de finale begon had ik Spanje ook onderaan staan wegens te huppelkutterig maar de performance overtuigde me enorm, blijkbaar dacht Europa daar anders over.
Bulgarije en Polen deden het veel beter als verwacht. Zeker voor Polen vind ik dat terecht want wat een geweldige zanger is dat zeg. België deed het ook beter dan verwacht. Ik zal wel een blinde vlek hebben voor deze oubollige mufheid maar ik snap 'm niet. Zelfde geldt voor Litouwen eigenlijk.
Israel kreeg bijna geen punten van de televoting. Politiek? Ik vind het onterecht want hij zong goed en verdiende meer.
Georgië was een twijfelgeval. Maar ik hoop dat dat land door blijft gaan met het inzenden van afwijkende nummers, dat doen ze inmiddels al jaren en dat maakt het er leuker op.
En Kroatië, tsja ik had er meer van gehoopt.
Hopelijk blijven ze wel meedoen.En Malta? Huh?
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:04 uur
stoepkrijt schreef:
Dat verbaast me ook nogal. Ik vind het best aardig, maar dit is nou echt zo'n nummer waarvan ik verwacht had dat het nét de semi doorgekomen was. Nu lijkt het er toch op dat dit een publieksfavoriet was en ik vraag me ook af waarom. Het was inderdaad nogal doorsnee. Om dezelfde reden verbaas ik me ook over de hoge juryscore van Malta.
stoepkrijt schreef:
Dat deed hij waarschijnlijk ook niet. Het "probleem" is dat sinds een paar jaar het niveau op het Songfestival gewoon veel hoger ligt dan in de jaren 2004 - 2009 toen het diaspora, burenstemmen en de wansmaak de overhand had. Toen riep iedereen om de terugkeer van de jury, maar eigenlijk is dit inmiddels overbodig geworden. Ik ben het niet altijd eens met de smaak van de televoters (zie mijn opmerking over Litouwen hierboven), maar in principe zijn dit gewoon allemaal prima liedjes. Het is eigenlijk niet eens meer nodig dat een jury hier tussen gaat lopen wroeten. Zeker als je je bedenkt dat landen vaak complete nobody's en plaatselijke celebrities daar zetten, die er verder de ballen verstand van hebben.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 mei 2016, 01:04 uur
stoepkrijt schreef:
Dat zijn maar drie landen, dus dat geloof ik eigenlijk niet. Hij zong het ontzettend goed, dus die hoge positie begrijp ik wel. Het is vooral die lage waardering van de jury die ik niet begrijp.
Dat zijn maar drie landen, dus dat geloof ik eigenlijk niet. Hij zong het ontzettend goed, dus die hoge positie begrijp ik wel. Het is vooral die lage waardering van de jury die ik niet begrijp.
3 Landen maar wel meer dan een miljoen Polen en die bellen
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:05 uur
België had gewoon een lekker swingend nummer van het soort dat het tegenwoordig ook goed doet in de hitlijsten. Je noemt het oubollig, en dat snap ik wel, maar tegelijkertijd is het dus toch ook weer heel erg van nu.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:06 uur
Onweerwolf schreef:
Israel kreeg bijna geen punten van de televoting
Vreemd inderdaad en onterecht. Ik ben nog steeds geen fan, maar hij verdiende zeker meer.Israel kreeg bijna geen punten van de televoting
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:07 uur
Geniaal spannende puntentelling.
Oekraïne met Georgië by far het beste lied. Australië was ook wel leuk hoor maar toch blij met die ommekeer.
De puntentelling laat eens duidelijk het verschil zien tussen jury en publiek. Ik herinner met in 2014 12 punten voor het sterke nummer van Armenië van het publiek in België maar die jury zette deze act als voorlaatste...
Ik krijg ook de indruk dat de smaak van het publiek beter is dan de jury en dat vooral de jury is ingegeven door vriendjespolitiek tussen de buurlanden...
Oekraïne met Georgië by far het beste lied. Australië was ook wel leuk hoor maar toch blij met die ommekeer.
De puntentelling laat eens duidelijk het verschil zien tussen jury en publiek. Ik herinner met in 2014 12 punten voor het sterke nummer van Armenië van het publiek in België maar die jury zette deze act als voorlaatste...
Ik krijg ook de indruk dat de smaak van het publiek beter is dan de jury en dat vooral de jury is ingegeven door vriendjespolitiek tussen de buurlanden...
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 01:08 uur
Aoibhin schreef:
Ik snap wel waarom Australië gewaardeerd wordt, want het lied is prima, de zang is zeer goed en de act was ook weer niet erg slecht. Alleen ik snap niet waarom ze met zóveel punten verschil de jurystemmen wonnen. Het was meer dan honderd stemmen meer dan den nummer 2, en dan vraag ik me echt af wát het dan precies is waardoor de juryleden juist daar zo voor vallen.
(quote)
Ik snap wel waarom Australië gewaardeerd wordt, want het lied is prima, de zang is zeer goed en de act was ook weer niet erg slecht. Alleen ik snap niet waarom ze met zóveel punten verschil de jurystemmen wonnen. Het was meer dan honderd stemmen meer dan den nummer 2, en dan vraag ik me echt af wát het dan precies is waardoor de juryleden juist daar zo voor vallen.
Dat snap ik dan weer wel. Rusland te plastic, Zweden te simpel, Oekraïne te depri. Australië is precies goed voor een muziek'kenner' die zichzelf te serieus neemt. En als de rest van Europa hetzelfde type jury leden heeft als wat wij doorgaans in Nederland hebben dan zijn dat overwegend dat soort mensen. Op Australië stemmen is natuurlijk ook lekker politiek veilig.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:09 uur
Dat levert ze dan maximaal drie keer twaalf punten op, terwijl ze er volgens mij bijna 200 kregen. 

0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:11 uur
Ik heb het wel te doen met Duitsland. Vorig jaar hadden ze een uitstekend lied maar daar viel de jury niet voor en dit jaar gooiden ze het over een hele andere boeg, maar dat was weer te alternatief voor het Songfestival-publiek. Ik weet zeker dat als zij het nummer van vorig jaar gebruikten het nog vrij ver kon komen in de telefonische stemlijsten.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:13 uur
Ingeborg stijgt in mijn achting: "Die heks heeft gewonnen"
En België zakt een plaatsje in de eeuwigheidslijst want Oekraïne wint voor de tweede keer het songfestival.
En de EBU heeft een gevaarlijke keuze gemaakt want nu mag ze geen politieke songs meer weigeren.
En België zakt een plaatsje in de eeuwigheidslijst want Oekraïne wint voor de tweede keer het songfestival.
En de EBU heeft een gevaarlijke keuze gemaakt want nu mag ze geen politieke songs meer weigeren.
0
Ik baal ook voor Duitsland. Ik had al wel verwacht dat dit nummer laatste zou worden, maar het is toch wel zonde. Ze sturen echt geen slechte nummers, maar op de een of andere manier kiezen ze in hun nationale voorronde altijd heel veilig.
0
Onweerwolf
Arrie schreef:
België had gewoon een lekker swingend nummer van het soort dat het tegenwoordig ook goed doet in de hitlijsten. Je noemt het oubollig, en dat snap ik wel, maar tegelijkertijd is het dus toch ook weer heel erg van nu.
Ik denk dat het vooral heel erg persoonlijke smaak is. Ik vind het zo vreselijk nietszeggend dat ik nu nog niet weet hoe het ook al weer gaat terwijl ik het minstens 15 keer heb gehoord in de afgelopen twee weken. Dus ja, dan is het ook moeilijk te plaatsen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:14 uur
Nederland overigens op de 5e plek geëindigd in de halve finale.
En België op de 3e
En België op de 3e

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 01:15 uur
FinisTerra schreef:
Ik herinner met in 2014 12 punten voor het sterke nummer van Armenië van het publiek in België maar die jury zette deze act als voorlaatste...
Ik herinner met in 2014 12 punten voor het sterke nummer van Armenië van het publiek in België maar die jury zette deze act als voorlaatste...
Ja, maar dat waren echt diaspora stemmen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:15 uur
stoepkrijt Ik begrijp Litouwen dan weer wel. Ik heb het hier al vaker geroepen, maar Litouwen had de jonge meisjes (en een enkele jonge jongen) stem. Die categorie wordt hier wel vaker onderschat. België 2013, daar gaf hier ook niemand een cent voor maar die ging ook door naar de finale en werd daar 12e, zelfde reden. Ik heb Litouwen in mijn voorspelling op 11 staan. Het werd 9e. Wat de jury's in Malta hoorden en waarom de Britten nog zoveel punten van de jury's kregen vind ik een groter raadsel.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:16 uur
De politieke boodschap in de song van Oekraïne kan om gestolen worden trouwens. Het is de donkere dub-step achtergrond die deze song boven de rest laat uitstijgen.
Vorig jaar had de Russische inzending mogen winnen trouwens (na het geniale Letland dan). Maar toen won die magere song van Zweden die weliswaar visueel erg prikkelde.
Fuck die politieke boodschappen...
Vorig jaar had de Russische inzending mogen winnen trouwens (na het geniale Letland dan). Maar toen won die magere song van Zweden die weliswaar visueel erg prikkelde.
Fuck die politieke boodschappen...
0
Aoibhin schreef:
Het is eigenlijk niet eens meer nodig dat een jury hier tussen gaat lopen wroeten. Zeker als je je bedenkt dat landen vaak complete nobody's en plaatselijke celebrities daar zetten, die er verder de ballen verstand van hebben.
Goed punt. Een jury is an sich een goed idee, maar ik krijg sterk het gevoel dat daar gewoon vijf individuen hun eigen favorieten aan het aanwijzen zijn. Geen muziekkenners die objectief de beste liedjes aanwijzen. Als ieder land een écht goede jury zou hebben stemt iedere jury exact hetzelfde, maar dat is absoluut niet het geval.Het is eigenlijk niet eens meer nodig dat een jury hier tussen gaat lopen wroeten. Zeker als je je bedenkt dat landen vaak complete nobody's en plaatselijke celebrities daar zetten, die er verder de ballen verstand van hebben.
Van de andere kant is een jury afschaffen ook wat resoluut. Juryleden zullen wel meer weloverwogen en daardoor betere beslissingen maken dan televoters.
0
Ik vond Litouwen het meest verschrikkelijke nummer van de finale. Bulgarije vind ik wel tof, die staat ook in mijn persoonlijke top vijf.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.