Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:16 uur
Litouwen was ook gewoon goed. Met Litouwen als winnaar had ik veel beter kunnen leven. Maar ik was hier de enige die dat goed vond.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:17 uur
Wow, knap! Ik had wel gedacht dat België het verrassend goed gedaan had in de halve finale, doordat België weeral als laatste afgeroepen werd.
0
Ik heb toen oprecht gestemd voor Armenië en ben Belg (kwart Kroatisch)...

0
Onweerwolf
nclo schreef:
Ik heb het wel te doen met Duitsland. Vorig jaar hadden ze een uitstekend lied maar daar viel de jury niet voor en dit jaar gooiden ze het over een hele andere boeg, maar dat was weer te alternatief voor het Songfestival-publiek. Ik weet zeker dat als zij het nummer van vorig jaar gebruikten het nog vrij ver kon komen in de telefonische stemlijsten.
Ik heb het wel te doen met Duitsland. Vorig jaar hadden ze een uitstekend lied maar daar viel de jury niet voor en dit jaar gooiden ze het over een hele andere boeg, maar dat was weer te alternatief voor het Songfestival-publiek. Ik weet zeker dat als zij het nummer van vorig jaar gebruikten het nog vrij ver kon komen in de telefonische stemlijsten.
Ik vind juist het tegenovergestelde. De liedjes van Duitsland 2015 en 2016 hadden heel erg veel gemeen. Beide erg langzaam en erg depri, haast een tikje neogoth. Bij mij beide favoriet, zeker dit jaar maar dat werkt gewoon niet op het songfestival.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:18 uur
catdog schreef:
En dat de UK weer zo laag geëindigd is
En dat de UK weer zo laag geëindigd is
Als ze zulke bagger insturen als dit jaar dan kan het ze ook gewoon niks meer schelen.
0
Cerclezot schreef:
Litouwen was ook gewoon goed. Met Litouwen als winnaar had ik veel beter kunnen leven. Maar ik was hier de enige die dat goed vond.
Ik vond Litouwen ook wel leuk. Gaf dit in de halve finale al aan hier maar door de vele negatieve reacties hier heb ik me wat laten beïnvloeden denk ik.

0
stoepkrijt schreef:
muziekkenners die objectief de beste liedjes aanwijzen.
muziekkenners die objectief de beste liedjes aanwijzen.
Dat bestaat ook niet.
Sinds de jury's er zijn zit er meer evenwicht in de uitslag en worden diasporastemmen en vriendjespolitiek een beetje afgeremd.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:19 uur
Hahahahaha, wat een ontknoping. Tot op het laatste moment een climax: Oekraïne vs. Rusland. Eerlijk gezegd maakte het mij niet eens zoveel uit welke van de twee zou winnen, maar ik ben eigenlijk wel blij met Oekraïne als winnaar. “1944” is veruit het meest ‘alternatieve’ winnend lied die wij tot op heden hebben gehad, dus dat zet de deur open voor meer originele bijdrages volgend jaar.
Ik ben zo ONGELOFELIJK blij dat Australië of Zweden niet gewonnen heeft; wat een vreselijke nummers. Echt volkomen overgewaardeerd allebei. En ik ben nóg blijer dat we boven die relnicht uit Israël zijn geëindigd die de afgelopen weken Douwe Bob continu door het slijk haalde. Ik had gehoopt op een iets hogere notering voor “Slow Down”, maar ik ben tevreden.
Maar even serieus… weet je hoe knap het is dat Douwe Bob alsnog 11e is geworden gezien zijn startpositie!? Je weet van te voren dat wanneer je als derde aan de beurt bent, je het heel moeilijk gaat krijgen bij de televotes, zeker met een nummer in de stijl van “Slow Down”, waarvan je eigenlijk vooraf al kon inschatten dat het bij voormalige Joegoslavische en USSR-landen nooit zou aanslaan. Zoals gezegd, het had iets hoger moeten eindigen, maar gezien onze recente geschiedenis op het Songfestival ben ik zeer tevreden met een 11e plaats (en ik kan me voorstellen dat datzelfde geldt voor onze zuiderburen met hun 10e plaats).
Ik ben zo ONGELOFELIJK blij dat Australië of Zweden niet gewonnen heeft; wat een vreselijke nummers. Echt volkomen overgewaardeerd allebei. En ik ben nóg blijer dat we boven die relnicht uit Israël zijn geëindigd die de afgelopen weken Douwe Bob continu door het slijk haalde. Ik had gehoopt op een iets hogere notering voor “Slow Down”, maar ik ben tevreden.

Maar even serieus… weet je hoe knap het is dat Douwe Bob alsnog 11e is geworden gezien zijn startpositie!? Je weet van te voren dat wanneer je als derde aan de beurt bent, je het heel moeilijk gaat krijgen bij de televotes, zeker met een nummer in de stijl van “Slow Down”, waarvan je eigenlijk vooraf al kon inschatten dat het bij voormalige Joegoslavische en USSR-landen nooit zou aanslaan. Zoals gezegd, het had iets hoger moeten eindigen, maar gezien onze recente geschiedenis op het Songfestival ben ik zeer tevreden met een 11e plaats (en ik kan me voorstellen dat datzelfde geldt voor onze zuiderburen met hun 10e plaats).
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:19 uur
FinisTerra schreef:
Ik vond Litouwen ook wel leuk. Gaf dit in de halve finale al aan hier maar door de vele negatieve reacties hier heb ik me wat laten beïnvloeden denk ik.
Ik vond 't zelf ook leuk.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:20 uur
Polen vind ik overigens best verrassend, zo'n groot contrast in punten van de vakjury en televoters.
0
DjFrankie (moderator)
stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat levert ze dan maximaal drie keer twaalf punten op, terwijl ze er volgens mij bijna 200 kregen.
Daar heb je een punt! Maar ook Scandinavie, Belgie Baltische Staten, Frankrijk, Oostenrijk zitten ook allemaal Polen. Nederlanders zijn minder talrijk in die landen. Maar wie was jouw favoriet Koen?
0
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:21 uur
starbright boy schreef:
Dat bestaat ook niet.
Sinds de jury's er zijn zit er meer evenwicht in de uitslag en worden diasporastemmen en vriendjespolitiek een beetje afgeremd.
(quote)
Dat bestaat ook niet.
Ik krijg bij de jury toch vaak het gevoel dat vriendjespolitiek nog speelt hoor. Kon vaak de 12 makkelijk voorspellen.
Al weet ik niet of dit bij het publiek ook zo is. Die gegevens hebben we nog niet?
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:23 uur
FinisTerra Tuurlijk zit het bij de jury's ook (ik zei ook "een beetje"), maar bij de televoters is het veel erger (met name in Scandinavie en voormalig Joegoslavie). Ik durf nu al te wedden dat Armenie 26e werd bij alle juryleden uit Azerbeidzjan en andersom.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 01:24 uur
Estland laatste verbaast me ook niets, wat was dat slecht gezongen zeg door meneer Pootsmans.
San Marino nog 12e! Leuk. En Bosnië net niet is ook geen verrassing.
Wel verrassend zijn de 12 punten van Nederland voor Kroatië in de halve finale. Ik zat toen dus gewoon keihard mainstream te sms'en. Who would have thought?
San Marino nog 12e! Leuk. En Bosnië net niet is ook geen verrassing.
Wel verrassend zijn de 12 punten van Nederland voor Kroatië in de halve finale. Ik zat toen dus gewoon keihard mainstream te sms'en. Who would have thought?

0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:25 uur
Wat ging IJsland hard onderuit in die halve finale zeg, not even close. Zelfde voor Griekenland. En door de jury Tsjechie door ipv Bosnie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 01:28 uur
Zwitserland inderdaad laatste in de 2e halve finale. Ook niet verrassend.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:28 uur
Estland verdiende meer dan de laatste plaats is toch een van de kandidaten dit jaar waar ik meer van wil gaan luisteren.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:29 uur
Als ik juist kijk zou België in een wedstrijd zonder jury 3e geëindigd zijn in de halve finale en 16e in de finale. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 01:30 uur
Estland is echt een van de meest wisselvallige landen in het ESC.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 01:31 uur
JSPR_G schreef:
Als ik juist kijk zou België in een wedstrijd zonder jury 3e geëindigd zijn in de halve finale en 16e in de finale.
Daar is wel een verklaring voor: de loting.
Dat is nog een andere reden waarom er wel invloed dient te zijn van de jury, mijns inziens.
ik zou alleen willen dat ze die mensen onderwerpen aan stevige selectiecriteria.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:35 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vind juist het tegenovergestelde. De liedjes van Duitsland 2015 en 2016 hadden heel erg veel gemeen. Beide erg langzaam en erg depri, haast een tikje neogoth. Bij mij beide favoriet, zeker dit jaar maar dat werkt gewoon niet op het songfestival.
Ergens heb je wel gelijk, maar het ging mij meer om de uitstraling. Mijn sympathie voor vorig jaar voor Duitsland was vooral gebaseerd op hun goede muziek en ik vind het nummer van dit jaar ook vet, maar dat meisje dat optrad had zo'n aparte "niet-Songfestivalp-achtige" uitstraling dat ik er gelijk voor viel. Geweldig is het om een interview van haar te zien op het Youtube kanaal van het ESC. Ze vertelt daar met volle overtuiging over haar voorliefde voor Japan, Korea en Anime. Je hebt het ergens met haar te doen omdat voor meisjes als zij geen plaats is voor de harde wereld van de ESC. Zij had een goede stem en het nummer was zeker niet slecht, maar haar alternatieve voorkeuren en het feit dat zij haar passie wilde tonen aan de wereld maakte haar toch wel naïef en kwetsbaar maar ook wel helemaal zichzelf. In een wereld tussen grote animaties, politieke voorkeuren en protestliederen die winnen staat zij alleen. Ik hoopte heel erg op een verrassing voor Duitsland, maar dat zat er niet in. Zij was de eerste kandidate waar ik het echt mee te doen had toen zij de verliezer van de dag bleek te zijn. Jamie-Lee heeft wat dat betreft zeker niet het ESC verovert, maar wel mijn hart.(quote)
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 01:36 uur
nclo schreef:
(quote)
Ergens heb je wel gelijk, maar het ging mij meer om de uitstraling. Mijn sympathie voor vorig jaar voor Duitsland was vooral gebaseerd op hun goede muziek en ik vind het nummer van dit jaar ook vet, maar dat meisje dat optrad had zo'n aparte "niet-Songfestivalp-achtige" uitstraling dat ik er gelijk voor viel. Geweldig is het om een interview van haar te zien op het Youtube kanaal van het ESC. Ze vertelt daar met volle overtuiging over haar voorliefde voor Japan, Korea en Anime. Je hebt het ergens met haar te doen omdat voor meisjes als zij geen plaats is voor de harde wereld van de ESC. Zij had een goede stem en het nummer was zeker niet slecht, maar haar alternatieve voorkeuren en het feit dat zij haar passie wilde tonen aan de wereld maakte haar toch wel naïef en kwetsbaar maar ook wel helemaal zichzelf. In een wereld tussen grote animaties, politieke voorkeuren en protestliederen die winnen staat zij alleen. Ik hoopte heel erg op een verrassing voor Duitsland, maar dat zat er niet in. Zij was de eerste kandidate waar ik het echt mee te doen had toen zij de verliezer van de dag bleek te zijn. Jamie-Lee heeft wat dat betreft zeker niet het ESC verovert, maar wel mijn hart. Je relaas doet me heel erg denken aan Joan Franka.

0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:40 uur
De volgende keer typ ik hier haar reactie wel als zij mijn liefdesbrief met deze tekst heeft ontvangen 

0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:41 uur
DjFrankie schreef:
Daar heb je een punt! Maar ook Scandinavie, Belgie Baltische Staten, Frankrijk, Oostenrijk zitten ook allemaal Polen. Nederlanders zijn minder talrijk in die landen. Maar wie was jouw favoriet Koen?
Mijn favorieten waren Italië, Letland en Bulgarije. Van de liveversies vanavond vond ik Letland het best. Zonde dat hij toch zo slecht is geëindigd, verrassend ook.(quote)
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:45 uur
nclo schreef:
(quote)
Ergens heb je wel gelijk, maar het ging mij meer om de uitstraling. Mijn sympathie voor vorig jaar voor Duitsland was vooral gebaseerd op hun goede muziek en ik vind het nummer van dit jaar ook vet, maar dat meisje dat optrad had zo'n aparte "niet-Songfestivalp-achtige" uitstraling dat ik er gelijk voor viel. Geweldig is het om een interview van haar te zien op het Youtube kanaal van het ESC. Ze vertelt daar met volle overtuiging over haar voorliefde voor Japan, Korea en Anime. Je hebt het ergens met haar te doen omdat voor meisjes als zij geen plaats is voor de harde wereld van de ESC. Zij had een goede stem en het nummer was zeker niet slecht, maar haar alternatieve voorkeuren en het feit dat zij haar passie wilde tonen aan de wereld maakte haar toch wel naïef en kwetsbaar maar ook wel helemaal zichzelf. In een wereld tussen grote animaties, politieke voorkeuren en protestliederen die winnen staat zij alleen. Ik hoopte heel erg op een verrassing voor Duitsland, maar dat zat er niet in. Zij was de eerste kandidate waar ik het echt mee te doen had toen zij de verliezer van de dag bleek te zijn. Jamie-Lee heeft wat dat betreft zeker niet het ESC verovert, maar wel mijn hart. Mooi verhaal. Ik vond haar ook wel sympathiek hoor. Uitvoering kon beter wel en het nummer was misschien iets te nietszeggend. Zou ze met een protestlied wellicht beter hebben gescoord? Ze had van mij wel de Morrissey van Duitsland mogen worden.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:47 uur
En hoe goed was mijn voorspelling dit jaar:
1. Oekraine (1)
2. Armenië (7)
3. Rusland (3)
4. Zweden (5)
5. Australië (2)
6. Oostenrijk (13)
7. Nederland (11)
8. Servië (18)
9. Letland (15)
10. Georgië (20)
11. Litouwen (9)
12. Israel (14)
13. Hongarije (19)
14. België (10)
15. Polen (8)
16. Frankrijk (6)
17. Bulgarije (4)
18. Italië (16)
19. Kroatië (23)
20. Cyprus (21)
21. Azerbeidzjan (17)
22. Spanje (22)
23. Tsjechië (25)
24. Groot Brittannië (24)
25. Duitsland (26)
26. Malta (12)
Bij een paar landen zat ik er flink naast. Malta (vak), Bulgarije (publiek) en Frankrijk deden het veel beter dan verwacht. Servie, Georgie (al was dat deels een wens denk ik) en Oostenrijk (met name door de erg magere vakscore) een pak minder. Bij Polen had ik nog geschreven "weinig punten van vakjury's". Dat klopte, maar zoveel van publieksjury's zag ik ook weer niet aankomen. Maar het grootste wonder van deze avond is wat de vakjury's in Malta hoorden.
De winnaar goed voorspeld terwijl hij afweek van de topfavoriet. En de Britten werden vooral door het publiek afgeslacht. Dat zal ze leren om weer met een suffe aartsluie inzending te komen. Dan liever de Duitsers, wat sympathiek, maar volstrekt kansloos was.
1. Oekraine (1)
2. Armenië (7)
3. Rusland (3)
4. Zweden (5)
5. Australië (2)
6. Oostenrijk (13)
7. Nederland (11)
8. Servië (18)
9. Letland (15)
10. Georgië (20)
11. Litouwen (9)
12. Israel (14)
13. Hongarije (19)
14. België (10)
15. Polen (8)
16. Frankrijk (6)
17. Bulgarije (4)
18. Italië (16)
19. Kroatië (23)
20. Cyprus (21)
21. Azerbeidzjan (17)
22. Spanje (22)
23. Tsjechië (25)
24. Groot Brittannië (24)
25. Duitsland (26)
26. Malta (12)
Bij een paar landen zat ik er flink naast. Malta (vak), Bulgarije (publiek) en Frankrijk deden het veel beter dan verwacht. Servie, Georgie (al was dat deels een wens denk ik) en Oostenrijk (met name door de erg magere vakscore) een pak minder. Bij Polen had ik nog geschreven "weinig punten van vakjury's". Dat klopte, maar zoveel van publieksjury's zag ik ook weer niet aankomen. Maar het grootste wonder van deze avond is wat de vakjury's in Malta hoorden.
De winnaar goed voorspeld terwijl hij afweek van de topfavoriet. En de Britten werden vooral door het publiek afgeslacht. Dat zal ze leren om weer met een suffe aartsluie inzending te komen. Dan liever de Duitsers, wat sympathiek, maar volstrekt kansloos was.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:49 uur
Onweerwolf schreef:
Dat is nog een andere reden waarom er wel invloed dient te zijn van de jury, mijns inziens.
ik zou alleen willen dat ze die mensen onderwerpen aan stevige selectiecriteria.
(quote)
Inderdaad. Maar dat de invloed van de positie ZO groot kon zijn had ik toch niet verwacht.
In de halve finale haalde België meer televoting punten dan Polen ( 135 vs. 131) <-> in de finale 171 punten minder (51 vs. 222). Toch een gigantisch verschil, vind ik.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 01:51 uur
Mijn top 26 van vanavond (en die uitslag had ik zeker niet verwacht):
1. Rusland (voor mij toch absoluut het beste liedje)
2. Australië (een mooie tweede plaats. Erg goed gedaan vanavond)
3. Israël (prima. Ik heb echt een zwak voor dit soort dramatiek)
4. Oostenrijk (wat een lief liedje blijft dit toch. Voor mij echt Songfestival)
5. Georgië (klinkt wat Britpopachtig. Kan ik erg waarderen)
6. Servië (wisselt net stuivertje met Nederland)
7. Nederland (niet veel mis mee, maar ik had het idee dat Douwe Bob in de halve finale beter zong)
8. Litouwen (voor mij één van de verrassingen van de avond. Als dit lied door een goede zangeres was gezongen, had ik het waarschijnlijk nog beter gevonden)
9. Italië (viel mij een klein beetje tegen, maar ik vond de act echt prachtig. Beetje hippieachtig sfeertje)
10. Zweden (goh, toch een top 10-plaats voor Zweden bij mij. Ik vond het liedje toch leuker dan ik eerst dacht. Prima performance ook)
11. Polen (erg goede zanger. Liedje vond ik verder niet bijzonder. Werd bij mij thuis door meerdere personen goed gewaardeerd)
12. Frankrijk (ik vond hem beter zingen dan eerder deze week. Wel een redelijk liedje)
13. Azerbeidzjan (ging live niet helemaal lekker vond ik, maar ik blijf dit best een leuk liedje vinden)
14. België (schiet omhoog vanaf plaats 21. Leuk, swingend liedje gezongen door een leuk meisje)
15. Spanje (meestal eindigt Spanje bij mij standaard in de top 10. Dat lukt dit jaar niet. Ik vond de act vanavond wel geslaagd)
16. Tsjechië (valt weinig over te zeggen. Ik vond het een mooi, typisch Songfestivalliedje)
17. Duitsland (viel mij heel erg mee. Stond eerst stijf onderaan bij mij, maar ik vond het liedje vanavond best leuk. Geen topper, maar zeker niet laatste)
18. Oekraïne (oké, ik snap de boodschap en begrijp de anti-Russische sentimenten. Het laatste stukje van het liedje vind ik indrukwekkend, maar voor de rest is dit totaal niet mijn muziek. Ik kan er niets aan doen)
19. Armenië (volgens mijn oren was dit af en toe behoorlijk vals gezongen. Het liedje vond ik wel bijzonder. Valt door de, mijns inziens, slechte uitvoering van vanavond terug van plaats 5 naar plaats 19. Jammer)
20. Malta (erg veilig. Niet slecht, maar hoger dan een twintigste plaats lukt echt niet)
21. Letland (niet slecht of zo, maar dit is niet echt mijn muziek)
22. Verenigd Koninkrijk (toen ik dit liedje voor het eerst hoorde, vond ik het nog wel aardig, maar het liedje doet mij toch minder dan ik eerst dacht)
23. Bulgarije (waarom dit liedje vierde is geworden, is mij een raadsel. Ik vond het maar matig)
24. Kroatië (viel mij vanavond echt ontzettend tegen. Keldert van plaats 18 naar plaats 24)
25. Cyprus (die wolvenact vond ik maar niks)
26. Hongarije (ik was er al bang voor, maar ik kan hier niets mee. Ik vind zijn stem niet mooi en dat gefluit tussendoor irritant)
Nou, dit is mijn uiteindelijke volgorde van het Eurovisie Songfestival dit jaar.
1. Rusland (voor mij toch absoluut het beste liedje)
2. Australië (een mooie tweede plaats. Erg goed gedaan vanavond)
3. Israël (prima. Ik heb echt een zwak voor dit soort dramatiek)
4. Oostenrijk (wat een lief liedje blijft dit toch. Voor mij echt Songfestival)
5. Georgië (klinkt wat Britpopachtig. Kan ik erg waarderen)
6. Servië (wisselt net stuivertje met Nederland)
7. Nederland (niet veel mis mee, maar ik had het idee dat Douwe Bob in de halve finale beter zong)
8. Litouwen (voor mij één van de verrassingen van de avond. Als dit lied door een goede zangeres was gezongen, had ik het waarschijnlijk nog beter gevonden)
9. Italië (viel mij een klein beetje tegen, maar ik vond de act echt prachtig. Beetje hippieachtig sfeertje)
10. Zweden (goh, toch een top 10-plaats voor Zweden bij mij. Ik vond het liedje toch leuker dan ik eerst dacht. Prima performance ook)
11. Polen (erg goede zanger. Liedje vond ik verder niet bijzonder. Werd bij mij thuis door meerdere personen goed gewaardeerd)
12. Frankrijk (ik vond hem beter zingen dan eerder deze week. Wel een redelijk liedje)
13. Azerbeidzjan (ging live niet helemaal lekker vond ik, maar ik blijf dit best een leuk liedje vinden)
14. België (schiet omhoog vanaf plaats 21. Leuk, swingend liedje gezongen door een leuk meisje)
15. Spanje (meestal eindigt Spanje bij mij standaard in de top 10. Dat lukt dit jaar niet. Ik vond de act vanavond wel geslaagd)
16. Tsjechië (valt weinig over te zeggen. Ik vond het een mooi, typisch Songfestivalliedje)
17. Duitsland (viel mij heel erg mee. Stond eerst stijf onderaan bij mij, maar ik vond het liedje vanavond best leuk. Geen topper, maar zeker niet laatste)
18. Oekraïne (oké, ik snap de boodschap en begrijp de anti-Russische sentimenten. Het laatste stukje van het liedje vind ik indrukwekkend, maar voor de rest is dit totaal niet mijn muziek. Ik kan er niets aan doen)
19. Armenië (volgens mijn oren was dit af en toe behoorlijk vals gezongen. Het liedje vond ik wel bijzonder. Valt door de, mijns inziens, slechte uitvoering van vanavond terug van plaats 5 naar plaats 19. Jammer)
20. Malta (erg veilig. Niet slecht, maar hoger dan een twintigste plaats lukt echt niet)
21. Letland (niet slecht of zo, maar dit is niet echt mijn muziek)
22. Verenigd Koninkrijk (toen ik dit liedje voor het eerst hoorde, vond ik het nog wel aardig, maar het liedje doet mij toch minder dan ik eerst dacht)
23. Bulgarije (waarom dit liedje vierde is geworden, is mij een raadsel. Ik vond het maar matig)
24. Kroatië (viel mij vanavond echt ontzettend tegen. Keldert van plaats 18 naar plaats 24)
25. Cyprus (die wolvenact vond ik maar niks)
26. Hongarije (ik was er al bang voor, maar ik kan hier niets mee. Ik vind zijn stem niet mooi en dat gefluit tussendoor irritant)
Nou, dit is mijn uiteindelijke volgorde van het Eurovisie Songfestival dit jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.