Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 mei 2016, 03:30 uur
Ergens moet je ook gewoon realistisch zijn. Azerbeidzjan en Armenië zijn nog altijd verwikkeld in een conflict dat ooit een bloederige oorlog was en nu een koude oorlog. Daar is aan beide kanten veel leed veroorzaakt. Het is nog niet lang geleden en het is niet opgelost. Ik kan me wel iets voorstellen bij het niet willen stemmen voor de ander. Wij als Nederlanders of Belgen zouden dat misschien (misschien) los van elkaar kunnen zien (zo'n conflict en het ESC) maar dat ligt daar in die contreien denk ik anders.
Uiteindelijk blijft het een jury wedstrijd en die zijn per definitie nooit eerlijk. Ik denk echter dat er nog nooit een aantoonbaar geval van politiek stemmen, diaspora stemmen of burenstemmen verantwoordelijk is geweest voor een andere winnaar.
Het 'hoort' er een beetje bij. Ik kan er in ieder geval wel mee leven zeker zo lang er hoop blijft dat het ooit anders wordt. Zo hoop ik ook ontzettend dat Libanon samen met Israël gaat meedoen in de toekomst.
Uiteindelijk blijft het een jury wedstrijd en die zijn per definitie nooit eerlijk. Ik denk echter dat er nog nooit een aantoonbaar geval van politiek stemmen, diaspora stemmen of burenstemmen verantwoordelijk is geweest voor een andere winnaar.
Het 'hoort' er een beetje bij. Ik kan er in ieder geval wel mee leven zeker zo lang er hoop blijft dat het ooit anders wordt. Zo hoop ik ook ontzettend dat Libanon samen met Israël gaat meedoen in de toekomst.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 03:33 uur
starbright boy schreef:
Vond overigens Italie vorig jaar echt af-schu-we-lijke drek. Er is weinig waar ik op muzikaal gebied ergere jeuk en uitslag van krijg dan dat soort muziek. België '14 was misschien nog wel erger trouwens. Maar als Italie vorig jaar gewonnen had, had Dima Bilan er een serieuze concurrent bij als ergste winnaar ooit. Zweden was overigens ook maar zo-zo en vooral erg forgettable, maar ik vond het als los nummer (zonder Visuals) wel beter dan Rusland dit jaar.
Vond overigens Italie vorig jaar echt af-schu-we-lijke drek. Er is weinig waar ik op muzikaal gebied ergere jeuk en uitslag van krijg dan dat soort muziek. België '14 was misschien nog wel erger trouwens. Maar als Italie vorig jaar gewonnen had, had Dima Bilan er een serieuze concurrent bij als ergste winnaar ooit. Zweden was overigens ook maar zo-zo en vooral erg forgettable, maar ik vond het als los nummer (zonder Visuals) wel beter dan Rusland dit jaar.
Dat lijkt me toch vooral smaak-gerelateerd. Ik hou zelf wel van operapop, maar met België 2014 had ik dan weer niets (ik vond het hoogstens aandoenlijk, maar niet heel goed). Italië vorig jaar sprong er voor mij wel uit als zijnde erg goede kwaliteit in het genre, maar ik kan begrijpen dat iemand die niet van het genre houdt daar natuurlijk niet zoveel mee heeft.
Net als dat ik nog altijd de enige ben in mijn omgeving die Emmelie de Forest met Only Teardrops een van de allerslechtste winnaars ooit vind. Zelfs ook al kan ik dat lied niet aanhoren; ik begrijp wel waarom er voor gestemd is. Dan vind ik Oekraïne dit jaar nog wel beter, omdat ik dit nummer altijd al wel kon waarderen als lied zijnde, maar de stem van Jamala weerhoudt me ervan om dit uiteindelijk echt goed te vinden.
Uiteindelijk verschillen smaken, maar ik vind gewoon niet dat de smaak van wat willekeurige juryleden zo zwaar moet wegen. Je ziet de jury nooit eens gaan voor een land dat niet erg populair is in de odds, ook al is het kwalitatief goed. Jaar na jaar gaan de jury's voor een van de favorieten van de bookmakers. Dit jaar had de jury ook massaal voor Polen of Tsjechië kunnen gaan: die nummers kun je niets vinden, maar beide waren prima nummers en goed uitgevoerd, dus wat is nou eigenlijk de reden om het zo laag te plaatsen?
0
geplaatst: 15 mei 2016, 03:51 uur
starbright boy schreef:
Maar het Songfestival is wat mij betreft juist een uitnodiging die vijandschap voor een paar avonden te vergeten. Dat kunnen ze vervolgens niet doen, maar wat mij betreft vraag je ze dan volgend jaar weer. En het jaar daarop nog eens. Als je landen uitsluit omdat ze ruzie hebben wordt je onderdeel van de ruzie.
Bovendien voorkom je er niks mee. Want als je gaat dreigen met uitsluiten zet Armenie Azerbeidzjan doodleuk op plekken tussen de 15 en 20 en andersom. Zoals Rusland nu doet, maar dan nog iets subtieler. Hoe toon je dat aan.
En wat moet je dan doen als land A land B steevast onderaan zet maar land B dat niet doet. En land B gaat klagen? Dat is ook iets wat je dan uit gaat lokken. Als een truc om het andere land te elimineren. Armenie en Azerbeidzjan zouden er toe in staat zijn.
(quote)
Maar het Songfestival is wat mij betreft juist een uitnodiging die vijandschap voor een paar avonden te vergeten. Dat kunnen ze vervolgens niet doen, maar wat mij betreft vraag je ze dan volgend jaar weer. En het jaar daarop nog eens. Als je landen uitsluit omdat ze ruzie hebben wordt je onderdeel van de ruzie.
Bovendien voorkom je er niks mee. Want als je gaat dreigen met uitsluiten zet Armenie Azerbeidzjan doodleuk op plekken tussen de 15 en 20 en andersom. Zoals Rusland nu doet, maar dan nog iets subtieler. Hoe toon je dat aan.
En wat moet je dan doen als land A land B steevast onderaan zet maar land B dat niet doet. En land B gaat klagen? Dat is ook iets wat je dan uit gaat lokken. Als een truc om het andere land te elimineren. Armenie en Azerbeidzjan zouden er toe in staat zijn.
Nee, hier ben ik het echt niet mee eens.
Een land verbieden (nog langer) mee te doen, vind ik niet hetzelfde als jezelf in de strijd mengen.
Ik ben het volledig eens met wat je zegt: het Songfestival is een uitnodiging om die vijandschap te vergeten. Als er vervolgens echter niets gedaan wordt met die uitnodiging, dan vind ik dat daar wel zware sancties op mogen gelden.
Als Azerbeidzjan en Armenië een paar jaar met elkaar hieraan meedoen, denk je dan echt dat er een soort broederschap gaat ontstaan? Dat heeft uiteindelijk allemaal te maken met de inzet van de delegaties om dit te bereiken. Als de jury's van Azerbeidzjan en Armenië elkaar altijd steevast onderaan plaatsen en er zelfs ondervragingen komen van de politie als je als burger voor 'de vijand' hebt gestemd, dan vind ik het toch niet landen die überhaupt thuishoren op een festival dat verbondenheid uitstraalt. Het Songfestival blijft ook een commerciële exploitatie en ik denk dat het deze landen meer daar om te doen is dan het aangaan van een onderlinge band.
Als landen met elkaar in oorlog zijn of dat recent zijn geweest en dit niet los kunnen zien van een internationale liedjeswedstrijd dan vind ik niet dat die landen geschikt zijn om mee te doen. Juist omdát ze dat in die week herhaaldelijk hebben bewezen niet te kunnen vergeten.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 07:58 uur
Die winnares, da's ongeveer hetzelfde geluid wat je hoort als je de kat van de buren op z'n staart gaat staan.
Ik vind die hele top 3 trouwens vrij ellendig. En helaas kon de vakjury Oostenrijk wat minder waarderen dan ikzelf.
En nu moeten we alweer na gaan denken over onze inzending voor volgend jaar. Hebben we in dit doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg-land toch nog artiesten (mits niet te oud en enigszins charismatisch) die lekker dramatisch kunnen gillen, vanuit het diepste van hun ziel? Bij zowel de nummer 1 als de nummer 2 heeft het gewerkt.
Ik vind die hele top 3 trouwens vrij ellendig. En helaas kon de vakjury Oostenrijk wat minder waarderen dan ikzelf.

En nu moeten we alweer na gaan denken over onze inzending voor volgend jaar. Hebben we in dit doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg-land toch nog artiesten (mits niet te oud en enigszins charismatisch) die lekker dramatisch kunnen gillen, vanuit het diepste van hun ziel? Bij zowel de nummer 1 als de nummer 2 heeft het gewerkt.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 08:56 uur
Jammer dat Slovenië niet gewonnen heeft, was mijn favoriete inzending dit jaar. Zelfs een finale was niet gegund. In de finale zelf vond ik Georgië het beste, echt een lekker nummer zeg! Maar dat ze niet zouden winnen stond natuurlijk al vast. Wel één keer 12 punten! Van Engeland, haha!!
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe manier van puntentelling echt top vind. Ik zat al helemaal met Australië in mijn hoofd als winnaar, zeker toen het ook nog zo lang duurde voordat zij de televoting punten kregen. Was echt spannend. Ik heb ook even geschreeuwd toen Australië het niet werd. Ik vond Australië vocaal by far het beste en ze hadden qua liedje gerust mogen winnen. Maar ik blijft het een aanfluiting vinden dat zij mee mogen doen aan een ESF. Dan nog liever een keertje Libanon.
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe manier van puntentelling echt top vind. Ik zat al helemaal met Australië in mijn hoofd als winnaar, zeker toen het ook nog zo lang duurde voordat zij de televoting punten kregen. Was echt spannend. Ik heb ook even geschreeuwd toen Australië het niet werd. Ik vond Australië vocaal by far het beste en ze hadden qua liedje gerust mogen winnen. Maar ik blijft het een aanfluiting vinden dat zij mee mogen doen aan een ESF. Dan nog liever een keertje Libanon.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 09:12 uur
Ik heb er een beetje de pest in dat Oekraine gewonnen heeft. Een overdreven nummer met een beroerde zangeres. Echt vreselijk stemgeluid. Die dame van Australië, hoewel niet mijn muziek, kon tenminste wel zingen.
Meeste sympathie heb ik voor België, Bulgarije, Malta, Frankrijk, Oostenrijk en Zweden. Het nummer van KroatIë vind ik ook leuk, maar in de finale liet ze het afweten.
Meeste sympathie heb ik voor België, Bulgarije, Malta, Frankrijk, Oostenrijk en Zweden. Het nummer van KroatIë vind ik ook leuk, maar in de finale liet ze het afweten.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:02 uur
Het blijft een grote nep show.
Justin Timberlake liet iedereen daar zien hoe je een goede performance neerzet zonder de hulp van overdreven uithalen, kleding of extra visuals. Iedere deelnemer leek een enorme amateur na dat optreden .
Elk jaar werp ik toch een blik, terwijl ik er echt geen bal aan vind. Qua nummers vond ik het niveau abonimabel slecht , geen een kon me bekoren. Het niveau wat ilse de lange daar bracht was uitzonderlijk en ze won niet eens. Het zegt veel.
Oekraïne herinner ik me alleen van de jurk. Het nummer kan ik niet terughalen
Heb m uitgezet na de laatste performance.
Wederom zonde van mijn tijd, maar dat doe ik zelf natuurlijk.
Justin Timberlake liet iedereen daar zien hoe je een goede performance neerzet zonder de hulp van overdreven uithalen, kleding of extra visuals. Iedere deelnemer leek een enorme amateur na dat optreden .
Elk jaar werp ik toch een blik, terwijl ik er echt geen bal aan vind. Qua nummers vond ik het niveau abonimabel slecht , geen een kon me bekoren. Het niveau wat ilse de lange daar bracht was uitzonderlijk en ze won niet eens. Het zegt veel.
Oekraïne herinner ik me alleen van de jurk. Het nummer kan ik niet terughalen
Heb m uitgezet na de laatste performance.
Wederom zonde van mijn tijd, maar dat doe ik zelf natuurlijk.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:04 uur
De zang van Oekraïne, daar had ik het in eerste instantie ook moeilijk mee maar het past perfect in dit nummer en uiteindelijk kan ik best mee leven dat dit nummer heeft gewonnen, het was tenslotte één van de betere inzendingen dit jaar. De jury en televoters hebben duidelijk gekozen voor een politiek geladen nummer en ik weet zeker dat de houding van Rusland (en Poetin) tov. Oekraïne de voorspelde zege heeft gekost en Oekraïne de overwinning. In een ander jaar zou Rusland wel hebben gewonnen, ik vond het beter dan het winnend nummer vorig jaar (Zweden) laat staan de Russische winnaar in 2008 (Bilan).
Met dit puntensysteem is de telling spannender geworden. Diaspora- en vriendenstemmen kun je niet uitsluiten maar het lijkt wat minder te zijn geworden. Bulgarije en Frankrijk zijn hoger geëindigd dan ik eerst had verwacht maar hun optreden was toch wel sterk. Vreemd dat de jury veel punten gaf aan Malta (kleurloos nummer) en zo weinig aan Polen (toch wel één van de betere).
Met dit puntensysteem is de telling spannender geworden. Diaspora- en vriendenstemmen kun je niet uitsluiten maar het lijkt wat minder te zijn geworden. Bulgarije en Frankrijk zijn hoger geëindigd dan ik eerst had verwacht maar hun optreden was toch wel sterk. Vreemd dat de jury veel punten gaf aan Malta (kleurloos nummer) en zo weinig aan Polen (toch wel één van de betere).
0
Martial
geplaatst: 15 mei 2016, 10:07 uur
Hier nog één, vond deze jaargang toch al niet zo geweldig voor Songfestivalbegrippen dan wel te verstaan en wat werd er slecht en vals gezongen door heel wat deelnemers gisteravond.
Double Date had niet misstaan in dit gezelschap

Georgie beviel me nog het meest, maar dat dit soort muziek ooit gaat winnen lijkt mij uitgesloten.
We kunnen ons weer bezig gaan houden met wie we volgend jaar gaan sturen?

Wel over de 4 miljoen kijkers gisteravond naar het ESF.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:14 uur
Nederland vond ik één van de betere inzendingen en Georgië ook. Maar ik wist dat Georgië niet hoog zou eindigen wegens te alternatief voor het ESF-publiek (is niet het StuBru-publiek of het MuMe-publiek).
Overigens vond ik het niveau nog meevallen, er werd minder vals gezongen en carnavalsacts of noninzendingen zijn gelukkig uit. Wat je de inzendingen wel kunt verwijten is dat ze te veilig zijn of teveel geënt op wat momenteel hip is of gebaseerd op vroegere songs of inzendingen. Dat is bij Oekraïne niet het geval.
Overigens vond ik het niveau nog meevallen, er werd minder vals gezongen en carnavalsacts of noninzendingen zijn gelukkig uit. Wat je de inzendingen wel kunt verwijten is dat ze te veilig zijn of teveel geënt op wat momenteel hip is of gebaseerd op vroegere songs of inzendingen. Dat is bij Oekraïne niet het geval.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:16 uur
Joy4ever schreef:
Jammer dat Slovenië niet gewonnen heeft, was mijn favoriete inzending dit jaar.
Ja, dat is veruit het beste land dat de finale niet haalde. Goed nummer i.d.d.Jammer dat Slovenië niet gewonnen heeft, was mijn favoriete inzending dit jaar.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:27 uur
Los van hoe we de Poolse inzending beoordelen...hoe kan het zijn dat bijzonder grote verschil Tss vakjury en het volk, vak jury gaf maar 7 punten dus bungelde ergens onderaan,na de tel stemming een positie ergens bovenin....mijn logica zegt ,dit kan eigenlijk niet,of wat onze commentator zoiets al opmerkt veel Poolse gastarbeiders verdeeld over Europa die hun eigen land flink opvijzelen
Een oprechte eerlijke uitslag krijg je dus helaas nooit
Heb sinds jaren weer helemaal gekeken,en beoordeeld van te voren,ik kwam aardig uit alleen had ik minimaal 5 inzendingen die idd bovenin eindigden ,die voor het gevoel heel wat mooier overkwamen dan de uiteindelijke winnaar,geen hoogvlieger maar een politiek gedreven song wat veel punten oplevert
Dat is nu het Eurovision Songfestival ,voor mij een mooie opgespoten versierde taart ,maar de smaak valt bitter tegen....sorry
Een oprechte eerlijke uitslag krijg je dus helaas nooit
Heb sinds jaren weer helemaal gekeken,en beoordeeld van te voren,ik kwam aardig uit alleen had ik minimaal 5 inzendingen die idd bovenin eindigden ,die voor het gevoel heel wat mooier overkwamen dan de uiteindelijke winnaar,geen hoogvlieger maar een politiek gedreven song wat veel punten oplevert
Dat is nu het Eurovision Songfestival ,voor mij een mooie opgespoten versierde taart ,maar de smaak valt bitter tegen....sorry

0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:34 uur
Vorig jaar is Australië éénmalig uitgenodigd geweest, maar er is uiteindelijk toch een tweede deelname uit voortgevloeit. En van mij mag dat blijven zo lang ze kwaliteit aanhouden.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:38 uur
teus schreef:
De politieke boodschap zal wel meegespeeld hebben maar is nooit op zich doorslaggevend. Vorig jaar had Armenië ook een inzending over de Armeense genocide maar dat scoorde amper punten.
Gewoon een erg sterk nummer en zeker atypisch voor het ESC. Een moeilijker nummer dan het makkelijk in het gehoor liggende Australië en daardoor veel klagende mensen nu...
Blij dat zoiets ook eens kan winnen, iets wat Letland vorig jaar helaas niet lukte.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:44 uur
Maar de Oekraïense kwestie is nu actueel terwijl de Armeense genocide door zowat iedereen is vergeten.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:44 uur
Als de Polen zo masaal meedoen aan tele-voting, moet Nederland misschien maar een lokale Poolse stukadoor insturen de volgende keer. 

0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:46 uur
LucM schreef:
Maar de Oekraïense kwestie is nu actueel terwijl de Armeense genocide door zowat iedereen is vergeten.
Die komt rondom de herdenking in diverse TV uitzending voorbij met pro's en contra's hoor.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:47 uur
Rudi S schreef:
Als de Polen zo masaal meedoen aan tele-voting, moet Nederland misschien maar een lokale Poolse stukadoor insturen de volgende keer.
Mr. Polska
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:48 uur
LucM schreef:
Het lied van Oekraïne ging over gebeurtenissen in 1944...
Uiteraard een sneer naar Rusland. Net zo goed als het Armeense lied van vorig jaar een sneer naar Turkije was. Even actueel. Plus het ging om een herdenking. Niets vergeten dus...
0
geplaatst: 15 mei 2016, 10:56 uur
Ja, maar als we zo beginnen krijgen we volgend jaar een Songfestival waarin België en Frankrijk over de aanslagen door IS zingen, Nederland over de vlucht MH17, Israël over de holocaust, ... waar stopt het dan.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 11:03 uur
Deense bronnen melden overigens dat het 69-jarige jurylid Hilda Heick haar stembriefje verkeerd om heeft ingeleverd.
Hilda zette Australië en Nederland laatste en een-na-laatste, maar Oekraïne juist op de tweede plaats. Dit moest blijkbaar precies andersom.
De jury-scores van Denemarken waren nu als volgt:
Ukraine 12
Australia 10
Belgium 8
The Netherlands 7
Bulgaria 6
Lithuania 5
Sweden 4
United Kingdom 3
Israel 2
Spain 1
en met de grand final scoretabel valt uit te rekenen dat de juiste uitslag had MOETEN zijn...
Australia 12
The Netherlands 10
Belgium 8
Sweden 7
Spain 6
Bulgaria 5
Israel 4
Russia 3
France 2
Lithuania 1
Australië dus van 10 naar 12 punten en Oekraïne van 12 naar 0 punten. Bizar.
Hilda zette Australië en Nederland laatste en een-na-laatste, maar Oekraïne juist op de tweede plaats. Dit moest blijkbaar precies andersom.
De jury-scores van Denemarken waren nu als volgt:
Ukraine 12
Australia 10
Belgium 8
The Netherlands 7
Bulgaria 6
Lithuania 5
Sweden 4
United Kingdom 3
Israel 2
Spain 1
en met de grand final scoretabel valt uit te rekenen dat de juiste uitslag had MOETEN zijn...
Australia 12
The Netherlands 10
Belgium 8
Sweden 7
Spain 6
Bulgaria 5
Israel 4
Russia 3
France 2
Lithuania 1
Australië dus van 10 naar 12 punten en Oekraïne van 12 naar 0 punten. Bizar.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 11:04 uur
Cerclezot schreef:
Ja, maar als we zo beginnen krijgen we volgend jaar een Songfestival waarin België en Frankrijk over de aanslagen door IS zingen, Nederland over de vlucht MH17, Israël over de holocaust, ... waar stopt het dan.
Wel, zoals eerder al aangegeven hoeft die politieke boodschap voor mij ook helemaal niet. Lyrics kunnen me sowieso gestolen worden in muziek.
Ik geef gewoon aan dat Oekraïne niet alleen maar wint door de boodschap, wat nu de teneur lijkt te zijn op diverse media. Met een snertlied hadden ze echt niet gewonnen, getuige de saaie klaagzang van Armenië vorig jaar. Daarenboven vond ik dit zelf absoluut een geweldige act.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 11:11 uur
Voor de liefhebbers van ESF-statistieken:
Eurovision 2016 results explained: Who voted for whom in the new system?
Eurovision 2016 results explained: Who voted for whom in the new system?
0
Elbsegler
geplaatst: 15 mei 2016, 11:33 uur
Schandalig dat Oekraïne wint. Het had met zo'n overduidelijk politiek beladen song niet eens mee mogen doen volgens de eigen regels van de organisatie. Maar dat dit festival helemaal niet om de beste act draait is al jaren/decennialang duidelijk. Ik snap werkelijk niet dat er door serieuze muziekliefhebbers nog zoveel aandacht aan dit nationalistische carnavalsgebeuren geschonken wordt. Gelukkig was Douwe Bob in het begin, een half uurtje kijken lukt me nog wel (alleen om mijn mening bevestigd te zien). Wat mij betreft verpestte Douwe Bob zijn 10 seconden stilte compleet door dat slijmerige "I love you". Gewoon kwallig om te zien, het mooie jongetje uit Amsterdam dat wel even alle harten zal veroveren.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 11:39 uur
Sinds jaren weer eens gekeken naar het songfestival en heel hard genoten. En het lijkt me duidelijk dat Oekraïne de enige terechte winnaar was. Stak met kop en schouders boven de andere nummers uit, die voor mij toch altijd één oor in, één oor uit zijn.
Dus ik ben het ook helemaal niet eens wat degene boven me zegt. Tuurlijk heeft de politieke lading meegeholpen, maar bovenal is het gewoon een sterk nummer met die prachtige Oriental invloeden!
Dus ik ben het ook helemaal niet eens wat degene boven me zegt. Tuurlijk heeft de politieke lading meegeholpen, maar bovenal is het gewoon een sterk nummer met die prachtige Oriental invloeden!
0
Elbsegler
geplaatst: 15 mei 2016, 11:45 uur
Snoeperd schreef:
. Tuurlijk heeft de politieke lading meegeholpen, maar bovenal is het gewoon een sterk nummer met die prachtige Oriental invloeden!
. Tuurlijk heeft de politieke lading meegeholpen, maar bovenal is het gewoon een sterk nummer met die prachtige Oriental invloeden!
tuurlijk moet men dan het volgende uit de "rules" verwijderen:
"The lyrics and/or performance of the songs shall not
bring the Shows, the ESC as such or the EBU into
disrepute. No lyrics, speeches, gestures of a political
or similar nature shall be permitted during the ESC."
0
geplaatst: 15 mei 2016, 11:49 uur
Het nummer zelf vertelt gewoon het verhaal van het meisje. Daar is niets politieks aan hoor. Het is enkel dat landen het interpreteren als een 'fuck off' naar Rusland toe. De songlyrics zelf niet
0
Elbsegler
geplaatst: 15 mei 2016, 11:52 uur
Snoeperd schreef:
Het nummer zelf vertelt gewoon het verhaal van het meisje. Daar is niets politieks aan hoor. Het is enkel dat landen het interpreteren als een 'fuck off' naar Rusland toe. De songlyrics zelf niet
Dat is gewoon je hoofd in het zand steken. De politieke lading was overduidelijk. Enkele jaren geleden werd het Georgië verboden een liedje te zingen met als titel iets als "We don't wanna put in.." Omdat dat op poetin zou wijzen. Dat hele songfestival is aan alle kanten corrupt, wie dat wil ontkennen mag dat van mij, maar om het beste liedje gaat het echt al heel lang niet meer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.