MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(embed)

Geen fan van.
Dat was tien jaar geleden, dus wellicht niet helemaal representatief.

Als ze een goed nummer hebben, dan kunnen ze echt wel scoren! De harmonieën zijn echt geweldig! Echter ben ik niet zo kapot van hun eigen nummers, maar hopelijk gaan ze met een catchy nummer waarin de samenzang helemaal tentoongesteld wordt. Ik gun het ze!

Ik had eigenlijk al niet anders verwacht, aangezien er alleen over hen geruchten gingen. Zelf weten ze het overigens pas sinds dinsdag.

Ik ben absoluut geen fan van de meiden en ik vrees dus dat ik er een beetje bevooroordeeld in sta, maar ik krijg er Trijntje vibes bij. Ze zijn gekozen om de stem en niet om het nummer of het concept. Sterker nog; al die dingen zijn er nog helemaal niet. De meiden hebben werkelijk waar nog geen idee wat ze daar willen gaan neerzetten en daar krijg ik niet helemaal een gerust gevoel bij. Op zich is er natuurlijk genoeg tijd nog voor, maar ik vind het een beetje riskant om een artiest de job te geven zonder dat er muzikaal nog iets is gepresteerd en ze zelf ook nog niet eens een vaag concept hebben. Het is zo wel een heel gewaagde gok.

Anouk, TCL en Douwe Bob waren artiesten die je goed alle creatieve vrijheid kon geven omdat ze een eigen muzikale stijl hebben, een eigen visie over wat voor artiesten ze zijn en hun eigen team met wie ze samen kunnen werken tot een geheel dat bij hen aansluit. Of het nou je smaak is of niet; die wisten wat ze deden. De meiden van O'G3NE hebben nog helemaal geen muzikale identiteit, dus ik vind het nogal link om zo'n jong groepje dat muzikaal nog zoekende is alle regie te geven voor zo'n groot evenement.

Ook valt me tot nu toe hun houding nogal tegen. Ze roepen al sinds hun Voice auditie zo'n beetje overal dat ze zooooo graag naar het Songfestival willen. Ok prima, maar dan hebben ze onderhand toch wel nagedacht over wat ze daar willen gaan doen? Maar nee, er is nog helemaal niets. Ergens dit voorjaar toen het ook ter sprake kwam dat ze wilden gaan, zeiden ze nog 'Dat nummer komt sowieso wel goed, want pappa heeft onze "hit" Magic ook in 1 dag geschreven.' Misschien was het gewoon een ongelukkige uitspraak, maar het klinkt nogal naïef.

Om toch nog wat positiefs te zeggen: ze zingen prima (ook live) en ze kunnen zeker wel opvallen door die harmonieën en samenzang. Het is afwachten tot het nummer en als dat prima klinkt en ze ondertussen hard werken met Hans Pannekoek aan een goede bijpassende act dan zal ik proberen om niet meer te zeuren. Ik hoop voor nu in ieder geval dat ze hard aan het nummer gaan werken. Volgens mij hoorde ik dat ze meerdere liedjesschrijvers gaan benaderen voor nummers en dan zelf hun favoriet uitkiezen.

aERodynamIC schreef:
O’G3NE voor Nederland naar Kiev...

Wie? En hoe spreek je dat uit?

Het verbaast me dat je binnen Songfestival context nog nooit van ze gehoord hebt aERodynamIC; O'G3NE werd voor de vorige twee edities ook al veel genoemd als mogelijke kandidaat, mede doordat ze zelf erg graag willen en het er ook continu over hebben.

Op muzikaal gebied zijn ze alleen nog maar bekend van The Voice en De Beste Zangers Van Nederland. Hun eerste album is twee weken geleden pas uitgekomen. Als je eerder genoemde programma's niet kijkt is het dus niet gek dat je ze niet kent.

Het lijken me best sympathieke meiden die oprecht enthousiast zijn (volgens mij zijn ze ook echt fan van het Songfestival), maar vooralsnog niet een erg goede keuze voor zo'n groot evenement. Tenzij ze goed gecoacht gaan worden door iemand met een goede visie voor ogen, maar van de AVROTROS verwacht ik niet veel. Hopelijk bewijzen ze me straks ongelijk.

[quote]Aoibhin schreef:
Het verbaast me dat je binnen Songfestival context nog nooit van ze gehoord hebt aERodynamIC; O'G3NE werd voor de vorige twee edities ook al veel genoemd als mogelijke kandidaat, mede doordat ze zelf erg graag willen en het er ook continu over hebben.[/embed]
En dat is dan ook het enige waar ik ze van ken. Verder helemaal niks nee.

Volgens mij weer suffe hap b-artiesten gehalte. Jammer..... maar hopelijk zit ik er naast en pakken ze het goed aan en komen ze met een geweldig nummer.
Maar dan nog: ik heb nauwelijks iets met acts bestaande uit meerdere dames op het festival. Liever solo dan.

Edgar18 schreef:
Absoluut niet mijn kopje thee maar wel een slimme zet. Dit is een act die - mits goed gepresenteerd - hoge ogen kan gooien.

Dat lees ik dus vaker. Waarom dan? Ik zie en hoor het niet. Maar ik geef toe dat ik vandaag vluchtig wat dingen bekeken heb.

Ik krijg de kriebels van hun samenzang, echt waar.

buizen
Aoibhin schreef:
Ik had eigenlijk al niet anders verwacht, aangezien ..
Om toch nog wat positiefs te zeggen: ze zingen prima..
... dan zal ik proberen om niet meer te zeuren.
Ik hoop ..

Ademloos gelezen. Helemaal met je eens.
Time will tell.

Aoibhin schreef:
(quote)

Het verbaast me dat je binnen Songfestival context nog nooit van ze gehoord hebt aERodynamIC; O'G3NE werd voor de vorige twee edities ook al veel genoemd als mogelijke kandidaat, mede doordat ze zelf erg graag willen en het er ook continu over hebben.

Op muzikaal gebied zijn ze alleen nog maar bekend van The Voice en De Beste Zangers Van Nederland. Hun eerste album is twee weken geleden pas uitgekomen. Als je eerder genoemde programma's niet kijkt is het dus niet gek dat je ze niet kent.

Het lijken me best sympathieke meiden die oprecht enthousiast zijn (volgens mij zijn ze ook echt fan van het Songfestival), maar vooralsnog niet een erg goede keuze voor zo'n groot evenement. Tenzij ze goed gecoacht gaan worden door iemand met een goede visie voor ogen, maar van de AVROTROS verwacht ik niet veel. Hopelijk bewijzen ze me straks ongelijk.

Ze hebben ook al een eurovisiesongfestival achter de rug hoor.
Junior Eurovisiesongfestival 2007 - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Nederlandse meidengroepen (ook met zussen erin) hebben het in het verleden nooit goed gedaan. Niet dat dat nu ook wat zegt. Toch een leuk artikel.

Nederlandse meidengroepen op Songfestival: nog geen succes | NOS

Laten we hopen dat ze nu wel nadenken over een heel goed lied en dat het knalt op het podium. Maar ja, als we er geen geld aan willen besteden en roepen dat 'papa in 1 dag onze hit schreef' (welke hit?!), dan vrees ik het ergste.
Ik voel een Trijntje debacle part 2 aankomen. Iedereen riep dat Trijntje moest gaan 'want die kan zo goed zingen'. Dat hoor ik ook al een tijdje over deze dames. En dan vervolgens daar op vertrouwen. Dat is niet genoeg laat het verleden zien. Maar of ze daar bij de AvroTros van geleerd hebben???

Heel magisch, zegt me niks

Onweerwolf
Ik luister nu dat Magic nummer.. alsof je vastgebonden op de grond ligt terwijl iemand een Troskompas door je keel staat te duwen.

aERodynamIC schreef:
Dat lees ik dus vaker. Waarom dan? Ik zie en hoor het niet. Maar ik geef toe dat ik vandaag vluchtig wat dingen bekeken heb.

Ik krijg de kriebels van hun samenzang, echt waar.
Laat ik beginnen met te melden dat ik ook geweldig de kriebels krijg van O'G3NE. Ik vind het echt helemaal niks! Close harmony zang, van die fragiele stemmetjes, niet mijn ding. En, ik denk ook niet het ding van de meeste bezoekers hier op de site, songfestival liefhebber of niet.

Maar, ons elitaire clubje hier is absoluut geen goede graadmeter voor het gevoel van 'de massa'. En, laat O'G3NE nou een product zijn dat het bij de massa uitstekend doet. Ze wonnen The Voice, ze zongen één of ander liedje in zo'n Jan Smit programma en de massa sloeg massaal aan het downloaden en ze wonnen reeds het Junior Songfestival. Wat je er ook van vindt, ze kunnen verdraaide goed en zuiver met z'n drietjes zingen, en dat is iets (mits ondersteund door een aardig nummer en fatsoenlijke aankleding) wat scoort. Nederland heeft een aantal acts die makkelijk aan (kunnen) slaan bij een groot publiek (Caro Emerald, Dotan) en dit is er daar één van. Ik verwacht dat Europa massaal kan vallen voor een engelachtig koortje / close harmony ding zoals deze meiden doen.

Het negativisme hier valt me overigens wel tegen. Wacht rustig het liedje af, wacht rustig de performance af en ga dan pas (eventueel) lopen zeuren.

O'G3NE heeft hits gescoord als Lisa, Amy en Shelley met de liedjes "Fout Ventje", "Boemerdeboem" en "Diep In de Nacht". (Wikipedia)

Hm, zo achter elkaar klinkt dat toch wel een beetje fout...

Ik vind het trouwens ook helemaal niks wat ze nu in het Engels doen. Maar durf ook eigenlijk niks meer te zeggen over het feit of ze wel of niet kansrijk zijn.

Edgar18 schreef:
Het negativisme hier valt me overigens wel tegen. Wacht rustig het liedje af, wacht rustig de performance af en ga dan pas (eventueel) lopen zeuren.

Allereerst dank voor je uitleg. Zit wat in.

En zeuren vooraf is a) Nederlands en b) onderdeel van de voorpret

Zo moeten we straks ook zeuren over de cameravoering, lachen om de jurken en roeptoeteren over de danspasjes. Toch?! Dat is het Songfestival. Anders is er geen moer meer aan.

Edgar18 schreef:
(quote)
Laat ik beginnen met te melden dat ik ook geweldig de kriebels krijg van O'G3NE. Ik vind het echt helemaal niks! Close harmony zang, van die fragiele stemmetjes, niet mijn ding. En, ik denk ook niet het ding van de meeste bezoekers hier op de site, songfestival liefhebber of niet.

Maar, ons elitaire clubje hier is absoluut geen goede graadmeter voor het gevoel van 'de massa'. En, laat O'G3NE nou een product zijn dat het bij de massa uitstekend doet. Ze wonnen The Voice, ze zongen één of ander liedje in zo'n Jan Smit programma en de massa sloeg massaal aan het downloaden en ze wonnen reeds het Junior Songfestival. Wat je er ook van vindt, ze kunnen verdraaide goed en zuiver met z'n drietjes zingen, en dat is iets (mits ondersteund door een aardig nummer en fatsoenlijke aankleding) wat scoort. Nederland heeft een aantal acts die makkelijk aan (kunnen) slaan bij een groot publiek (Caro Emerald, Dotan) en dit is er daar één van. Ik verwacht dat Europa massaal kan vallen voor een engelachtig koortje / close harmony ding zoals deze meiden doen.

Amen!!!!!!

Emile93 schreef:
Amen!!!!!!

Gaat het liedje over het geloof? hebben we toch al eens gehad?

Laat ze maar samen werken met een Nederlandse dj, dan maken we misschien wel een kans.
A capella rustig beginnen, en vervolgens totaal onverwachts een vette beat, en naar iets up tempo.
Ik kan niet gelijk een voorbeeld noemen, nou ja, En Vogue met Hold On, maar dan in een hedendaags jasje.
Verder nooit een liefhebber van de 3 zusjes geweest, ze moeten zo nodig scoren, volgens mij stopt vaderlief er veel geld in, al klinken ze nu absoluut veel beter dan vroeger.

Blijkbaar hebben de dames het al eens geprobeerd met dit nummer in 2012 maar toen werden ze niet geselecteerd voor de Nationale finale.

tnf
Ja, gek hè.

Misschien was het nog door de keuring gekomen als het boven was komen drijven in de tijd dat Wilson Philips nog hits had. Maar dat was in 2012 al ruim twee decennia terug.

M'n tandglazuur kan dit nauwelijks aan.

Oh ja hun inzending van 2012 was ik alweer helemaal vergeten!

Maar het is sowieso niet dat O'G3NE ook maar enige kwaliteit heeft laten horen als het aankomt op eigen nummers. Nog een reden waarom ik niet begrijp dat de commissie niet als eis heeft gesteld dat ze eerst iets moesten laten horen of een plan van aanpak moesten presenteren. Al kunnen ze nog zo mooi coveren, ze zullen daar toch echt met een eigen lied moeten gaan staan.

Ik hoop op een nummer waar in ieder geval hun meerstemmige harmonieën goed in uitkomen. Of je er nou van houd of niet; dat kunnen ze wel. Ik denk dan aan of een ballad (wel een goede, niet zoiets als hierboven) of iets swingends, eventueel met a capella erin. Hopelijk houden ze ons de komende maanden ook een beetje op de hoogte van waar ze mee bezig zijn.

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
ze wonnen reeds het Junior Songfestival.

Echt niet.

Ze werden 11e van de 17 in 2007.

In 2007 won Wit-Rusland.

Stukken beter.

Onweerwolf schreef:
Echt niet.
Dan wonnen ze toch het nationale junior songfestival . Anders hadden ze niet eens mee mogen doen.

Ik ken ze wel, ik heb zelf jonge kinderen.
Hier dachten ze vroeger altijd dat ze de reserve K3 waren.
Trouwens K3 is ook ooit begonnen bij de voorrondes van het songfestival.

Ik heb hier nog niks gemeld, maar laat ik dan alvast een voorspelling doen: Als het nummer erg in de lijn van Magic ligt halen ze de finale niet. Dat is namelijk suffe doordeweekse geen-buil-aan-te-vallen doorsneepop. En dan kun je nog zulke technisch perfecte harmonieën zingen: Er zullen erg weinig mensen in Europa zijn die dat het tofste van de avond gaan vinden. Dan blijf je steken met wat punten van vakjury's voor het zuivere zingen, maar gaapt het publiek. En worden ze 14e in de halve finale.

Belgie gaat voor Ellie Delvaux of te wel Blanche een deelnemer van The Voice Belgique. In dit artikel van de RTBF ...

Ellie Delvaux heeft een interessante stem. Benieuwd wat jullie van de Belgische keuze vinden.

Aparte stem inderdaad, ook wel een stemgeluid dat ik prettig in het gehoor vind liggen (daar ben ik vaak erg gevoelig voor en kieskeurig in). Ik ben erg benieuwd naar het nummer. Sowieso vind ik de Walen vaak wel gedurfde nummers sturen die niet helemaal volgens het boekje gaan, dus hopelijk trekken ze die lijn door.

Bah, wat een onnatuurlijk en aanstellerig geluid. Schrijf een pompeuze ballad voor haar en het is net Adele. Nee, op het eerste gehoor ben ik bepaald geen fan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:06 uur

geplaatst: vandaag om 11:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.