MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Rust zacht Esma Redžepova. Ze vertegenwoordigde Macedonië in 2013 op het songfestival

Onweerwolf
Jeetje.

Brendan Murray gaat voor Ierland

Een ook Oostenrijk heeft gekozen: Nathan Trent. Aangezien het nummer nog niet bekend een van zijn vorige hits.

En we hebben ook de eerste inzending ondertussen. Albanië kiest voor Lindita Halimi.

Ik vind het een prima nummer.

Zojuist zat ik spontaan met Heroes van Mans Zelmerlow in mijn hoofd. Ik heb de live-uitvoering tijdens de finale weer eens teruggekeken en ik ben wéér onder de indruk van hoe goed deze act in elkaar zit. Een van de beste en misschien wel gewoon het allerbeste Songfestivalliedje van de laatste 10 jaar.

Ik kom al vroeg in Eurovisiestemming dit jaar.
Hopelijk wordt er dit jaar een nieuwe Eurovisieklassieker geboren.

Ook de inzending van Georgië is ondertussen bekend. Tako Gachechiladze met Keep The Faith.

Dan vind ik Albanië leuker.

Ook Wit-Rusland kiest vandaag het lied voor Kiev.

Inderdaad en ze kozen dit lied.

Tot nu toe het beste van de 3.

Ja, deze is de eerste van de drie die ik kan waarderen. Ik hoor een beetje Mumford and Sons.

De winnaar hebben we nog niet gehoord

Een winnaar heb ik ook nog niet gehoord tussen deze 3. In ieder geval een slechtere winnaar dan vorig jaar kan bijna niet.

Voor het Verenigd Koninkrijk gaat Lucie Jones met Never Give Up On You

Jammer dat het saaiste nummer won in het Verenigd Koninkrijk.

Emmelie de Forest heeft het geschreven, mooie instrumentatie, prima vocalen alleen er gebeurt zo weinig en het wekt daarom ook geen kippenvel op (wat best gekund had). Gemiste kans. Maar slecht vind ik het niet.

Gisteren de UK finale gezien, maar wat was dat weer armoe zeg. Gelukkig heeft wel de beste gewonnen. Het nummer vind ik op zich wel aardig, maar het kabbelt te veel voort en haar uithalen op het einde vind ik wat misplaatst klinken. Het zou al heel veel beter zijn als ze met de instrumentatie wat meer op gaan bouwen zodat het einde meer als een climax komt. Lucy is wel een prima zangeres en met haar werk in de musical zal ze technisch goed genoeg zijn om live niet ineens de mist in te gaan.
Ik las trouwens dat ze ooit aan de X-Factor UK heeft meegedaan en daar in een sing-off is geëlimineerd tegenover Jedward (die we nog kennen van de Ierse inzendingen uit 2011 en 2012).

Nu heb ik ook maar even alle andere liedjes geluisterd (ik had er nog geen gehoord) en daarvan is Wit-Rusland tot nu toe ook mijn favoriet. Lekker vrolijk folkliedje dat leuk authentiek, maar toch ook niet ouderwets overkomt. Albanië en Georgië lijken in dezelfde vijver te vissen met donkere en dramatische ballades. Ik vind Albanië dan iets beter, maar daarbij mag er wel wat meer structuur komen tussen de coupletten en de refreinen; zo op het eerste gehoor lijkt het allemaal 1 grote brij. De Georgische zangeres vind ik niet echt een prettig stemgeluid te hebben, maar het nummer is verder ook niet echt beroerd of zo.

aERodynamIC schreef:
Ik hoor een beetje Mumford and Sons.
'Een beetje'? Zelfs een dove hoort hier Mumford and Sons nog in.
Maakt niet uit hoor, het is een leuk liedje. Gaat succesvoller zijn dan Georgië en Albanië schat ik, hoewel ik die van Albanië zelf best goed vind.

Het VK stuurt eindelijk weer eens een eigentijds nummer! Geen oubollige ballad door een artiest uit vervlogen tijden, geen jaren '90-boybandliedje en godzijdank geen 'electro swing', maar gewoon een modern nummer. Ik vind het nog best mooi ook.

Vanavond komt Finland met de inzending voor dit jaar.

tnf
Ik heb vanmiddag de selectie van het liedje voor de UK bekeken.

Die jury, wat een treurnis. Alles was 'great!!!!', 'fantastic!!!!', etcetera. Met bijpassende overdreven mimiek erbij. Alsof ik naar een foute Amerikaanse show op 'E!' keek ipv naarcde BBC.

En er was naar mijn mening toch weinig great of fantastic aan wat er zoal gebracht werd. Mooie mensen met goede stemmen, dat wel, maar nogal vlakke en generieke liedjes die stuk voor stuk niet zouden zijn opgevallen binnen het internationale deelnemersveld. Ook de winnares niet.

Norma John met Blackbird voor Finland.

Mijn eerste top 5 (maar ik ben nog niet onder de indruk):

1. Finland
2. Wit-Rusland
3. Verenigd Koninkrijk
4. Albanië
5. Georgië

We hebben dezelfde top 5 op dit ogenblik

In mijn top 5 zou Finland onderaan staan. Dit soort gezapige liedjes verwacht ik hooguit van het Verenigd Koninkrijk.

Onweerwolf
Ik heb het liedje nog niet gehoord maar ik krijg hier nu al enorme Trijntje-gevoelens bij.

http://puu.sh/tFAK6/6079f3b12e.png

Het Finse nummer vind ik mooi en een combinatie van aan de ene kant apart en aan de andere kant ook weer traditioneel. Ik heb wel wat met dat donkere sfeertje.
Tot nu toe sluit ik me qua top 5 aan bij aERodynamIC en Cerclezot.

Onweerwolf schreef:
Ik heb het liedje nog niet gehoord maar ik krijg hier nu al enorme Trijntje-gevoelens bij.

(afbeelding)
Ik houd stille hoop dat ik in ieder geval één iemand bijval ga krijgen wat Finland betreft. Trijntje-gevoelens zie ik niet als iets positiefs.

stoepkrijt schreef:
Trijntje-gevoelens zie ik niet als iets positiefs.

Ze zal vast een ander jurkje aantrekken met iets andere accenten

Laten we het hopen! Deze outfit vind ik trouwens niet erg flatteus:
http://wiwibloggs.com/wp-content/uploads/2017/01/norma-john-finland-umk-2017.jpg

Onweerwolf
Damn!

Nou ja, ze draagt in elk geval nog geen indianentooi

En hiermee is het jaarlijks terugkerende Joan-bal tussen Onweerwolf en mij officieel geopend

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:31 uur

geplaatst: vandaag om 16:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.