Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 31 januari 2017, 15:51 uur
En vandaag was dan de loting welke landen in de eerste en welke in de tweede halve finale zullen aantreden, en ook in welke helft. De big 5 landen en winnaar Oekraïne die al geplaatst zijn voor de finale hebben ook geloot in welke halve finale ze mee mogen stemmen.
Dit is het geworden:
Semi final 1:
Eerste helft: Albanië, Australië, Azerbeidzjan, België, Finland, Georgië, Montenegro, Portugal, Zweden.
Tweede helft: Armenië, Cyprus, Tsjechië, Griekenland, IJsland, Letland, Moldavië, Slovenië, Polen.
Italië, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk stemmen mee deze avond.
Semi final 2:
Eerste helft: Oostenrijk, Denemarken, Hongarije, Ierland, Macedonië, Malta, Nederland, Roemenië, Rusland, Servië.
Tweede helft: Wit-Rusland, Bulgarije, Kroatië, Estland, Israël, Litouwen, Noorwegen, San Marino, Zwitserland.
Frankrijk, Duitsland en Oekraïne stemmen mee deze avond.
Dit is het geworden:
Semi final 1:
Eerste helft: Albanië, Australië, Azerbeidzjan, België, Finland, Georgië, Montenegro, Portugal, Zweden.
Tweede helft: Armenië, Cyprus, Tsjechië, Griekenland, IJsland, Letland, Moldavië, Slovenië, Polen.
Italië, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk stemmen mee deze avond.
Semi final 2:
Eerste helft: Oostenrijk, Denemarken, Hongarije, Ierland, Macedonië, Malta, Nederland, Roemenië, Rusland, Servië.
Tweede helft: Wit-Rusland, Bulgarije, Kroatië, Estland, Israël, Litouwen, Noorwegen, San Marino, Zwitserland.
Frankrijk, Duitsland en Oekraïne stemmen mee deze avond.
0
geplaatst: 31 januari 2017, 16:02 uur
Aan de ene kant is het voor Nederland gunstig dat er in Semi 2 maar weinig landen zitten die sowieso vaak doorgaan. Eigenlijk alleen Rusland en Roemenië en in mindere mate Servië zijn gevaarlijk op dat gebied. Australië, Azerbeidzjan, Zweden, Armenië en Griekenland zitten allemaal in Semi 1. Ook valt het mee dat alle ballads tot nu toe (we weten al dat O'G3NE ook een ballad gaat sturen) in de eerste halve finale zitten: Albanië, Georgië en Finland. Er komen er vast nog wel meer bij, ook in de tweede halve finale, maar het is op dit moment toch een meevaller.
Iets minder is dat Semi 2 een land meer heeft dan Semi 1, waardoor het dus iets moeilijker zal zijn om te kwalificeren. Jammer ook dat Nederland en België niet samen zitten; dat zijn toch altijd wel wat gegarandeerde puntjes over en weer.
Iets minder is dat Semi 2 een land meer heeft dan Semi 1, waardoor het dus iets moeilijker zal zijn om te kwalificeren. Jammer ook dat Nederland en België niet samen zitten; dat zijn toch altijd wel wat gegarandeerde puntjes over en weer.
0
geplaatst: 2 februari 2017, 08:15 uur
Inmiddels ook bekend dat Og3ne gaat met een nummer geschreven door hun vader en Rory de Kievit, het vriendje van Shelley.
Dit was natuurlijk te voorspellen... Papa en schoonzoon hebben tot nu toe geen geweldige nummers afgeleverd, dus ik hou mijn hart vast.
Dit was natuurlijk te voorspellen... Papa en schoonzoon hebben tot nu toe geen geweldige nummers afgeleverd, dus ik hou mijn hart vast.
0
geplaatst: 6 februari 2017, 13:20 uur
Ik heb de hele tijd het gevoel naar de allereerste demo van een liedje met potentieel te luisteren, maar waar vervolgens niet meer wat mee gedaan is.
Op zich klinkt het zo slecht nog niet, maar het is gewoon wat vlak.
Op zich klinkt het zo slecht nog niet, maar het is gewoon wat vlak.
0
Telamon
geplaatst: 9 februari 2017, 20:35 uur
Hebben de liefhebbers al afgestemd op de ARD?
20:15
Eurovision Song Contest
TV-Tipp
Unser Song
20:15
Eurovision Song Contest
TV-Tipp
Unser Song
0
geplaatst: 9 februari 2017, 21:12 uur
Ik kijk momenteel inderdaad Unser Song. De opzet is een beetje vreemd, met nu eerst covers. Ik ben uiteraard vooral benieuwd hoe de singles zijn en wat ze daarvan gemaakt hebben.
0
geplaatst: 9 februari 2017, 21:46 uur
Grappig dat dit topic nu al weer tot leven is gekomen. Dat was voorheen wel anders hier 

0
geplaatst: 9 februari 2017, 23:44 uur
Duitsland:
Ze zijn blijkbaar gek op dit soort nummers de laatste jaren.
Ze zijn blijkbaar gek op dit soort nummers de laatste jaren.
0
geplaatst: 10 februari 2017, 07:11 uur
Dit zou wel weer eens de laatste plaats kunnen worden voor de Duitsers. Het is niet slecht, maar wel erg onopvallend.
Vandaag maar eens het Franse nummer horen, want dit heb ik nog niet gehoord gisteren.
Vandaag maar eens het Franse nummer horen, want dit heb ik nog niet gehoord gisteren.
0
geplaatst: 11 februari 2017, 14:27 uur
Duitsland is wel vrij kleurloos.
Vanavond de tweede voorronde van Melodifestivalen, finale in Italië en Spanje en halve finales in Estland, Hongarije en Oekraïne en 6e voorronde in Litouwen.
Ik ga in ieder geval kijken naar Melodifestivalen en dan misschien nog naar de finale in Spanje.
Frankrijk is voorlopig mijn favoriet.
Vanavond de tweede voorronde van Melodifestivalen, finale in Italië en Spanje en halve finales in Estland, Hongarije en Oekraïne en 6e voorronde in Litouwen.
Ik ga in ieder geval kijken naar Melodifestivalen en dan misschien nog naar de finale in Spanje.
Frankrijk is voorlopig mijn favoriet.
0
geplaatst: 12 februari 2017, 01:46 uur
En Franceso Gabbani wint San Remo dus de kans is groot dat hij voor Italië naar het Songfestival gaat.
Dat betekent dat ik er een top 10 van kan maken. Voorlopig ga ik even voor de ongecompliceerde vrolijkheid van Italië (mits dit nummer ook daadwerkelijk ingezonden gaat worden).
1. Italië
2. Frankrijk
3. Finland
4. Wit-Rusland
5. Duitsland
6. Verenigd Koninkrijk
7. Albanië
8. Spanje
9. Georgië
10. Zwitserland
Dat betekent dat ik er een top 10 van kan maken. Voorlopig ga ik even voor de ongecompliceerde vrolijkheid van Italië (mits dit nummer ook daadwerkelijk ingezonden gaat worden).
1. Italië
2. Frankrijk
3. Finland
4. Wit-Rusland
5. Duitsland
6. Verenigd Koninkrijk
7. Albanië
8. Spanje
9. Georgië
10. Zwitserland
0
geplaatst: 12 februari 2017, 07:17 uur
Er is een mirakel gebeurd voor het eerst sinds 2004 vind ik een Spaanse bijdrage nog eens leuk. Ook de Italiaanse bijdrage (als hij effectief gaat) valt in die categorie.
Gisteren ook genoten van Melodifestivalen.
Mijn top 10 op dit moment:
1 Frankrijk
2 Finland
3 Spanje
4 Wit-Rusland
5 Italië
6 Verenigd Koninkrijk
7 Albanië
8 Georgië
9 Duitsland
10 Zwitserland
Gisteren ook genoten van Melodifestivalen.
Mijn top 10 op dit moment:
1 Frankrijk
2 Finland
3 Spanje
4 Wit-Rusland
5 Italië
6 Verenigd Koninkrijk
7 Albanië
8 Georgië
9 Duitsland
10 Zwitserland
0
geplaatst: 12 februari 2017, 10:19 uur
Ja, het schijnt dat het nummer van Italië daadwerkelijk gaat.
Die gorilla, ik kan m'n lachen niet inhouden als ik ernaar kijk.
Maar goed, liever dit dan de bloedeloze liedjes van Engeland en Duitsland (die laatsten hebben echt het verkeerde liedje gekozen, van de andere optie bleef er iig nog vaag wat hangen zodra het afgelopen was. Ja, ik heb die hele 'Under Song'-uitzending uitgezeten.).
Die gorilla, ik kan m'n lachen niet inhouden als ik ernaar kijk.

Maar goed, liever dit dan de bloedeloze liedjes van Engeland en Duitsland (die laatsten hebben echt het verkeerde liedje gekozen, van de andere optie bleef er iig nog vaag wat hangen zodra het afgelopen was. Ja, ik heb die hele 'Under Song'-uitzending uitgezeten.).
0
geplaatst: 13 februari 2017, 08:09 uur
Het nummer van Italië is inderdaad bevestigd.
Leuk lied, weer eens wat anders. Alleen ben ik bang dat de jury's dit teveel als een novelty act gaan zien.
Het Spaanse nummer vind ik ook wel leuk, maar het heeft wat meer pit nodig.
Mijn voorlopige top 10, maar over sommige posities twijfel ik nog een beetje:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Finland
4. Wit-Rusland
5. Spanje
6. Verenigd Koninkrijk
7. Duitsland
8. Albanië
9. Zwitserland
10. Georgië
Leuk lied, weer eens wat anders. Alleen ben ik bang dat de jury's dit teveel als een novelty act gaan zien.Het Spaanse nummer vind ik ook wel leuk, maar het heeft wat meer pit nodig.
Mijn voorlopige top 10, maar over sommige posities twijfel ik nog een beetje:
1. Italië
2. Frankrijk
3. Finland
4. Wit-Rusland
5. Spanje
6. Verenigd Koninkrijk
7. Duitsland
8. Albanië
9. Zwitserland
10. Georgië
0
geplaatst: 19 februari 2017, 15:24 uur
Even wat inzendingen terugluisteren:
- Zwitserland: Uiteraard stukken zwakker dan de inzending van vorig jaar (ik blijf een ontzettende zwak houden voor Rykka!), qua valse noten zie ik Timebelle wél aardig in de buurt komen. Liedje van niks overigens.
- Frankrijk: Och, wat een leuke meid! Goed liedje ook. Eigentijdse pop, net zoals vorig jaar.
- Duitsland: Sia is toch Australisch? Oh, wacht. Ik sluit me aan bij jullie reacties: Vergelijkbaar met vorig jaar, niet slecht, maar flets. De zang klinkt bovendien vrij beroerd.
- Spanje: Van dat zomerse sfeertje krijg ik jeuk, van het refrein krijg ik uitslag en van het hele liedje krijg ik de rillingen. Ze zouden Spanje voor straf drie jaar moeten schorsen.
- Italië: Niet bepaald wat je va Italië verwacht: Een luchtig, vrolijk liedje en geen serieuze (power)ballade o.i.d. Goed liedje bovendien, al is het wat oppervlakkiger dat de inzendingen van de laatste jaren.
- Zwitserland: Uiteraard stukken zwakker dan de inzending van vorig jaar (ik blijf een ontzettende zwak houden voor Rykka!), qua valse noten zie ik Timebelle wél aardig in de buurt komen. Liedje van niks overigens.
- Frankrijk: Och, wat een leuke meid! Goed liedje ook. Eigentijdse pop, net zoals vorig jaar.
- Duitsland: Sia is toch Australisch? Oh, wacht. Ik sluit me aan bij jullie reacties: Vergelijkbaar met vorig jaar, niet slecht, maar flets. De zang klinkt bovendien vrij beroerd.
- Spanje: Van dat zomerse sfeertje krijg ik jeuk, van het refrein krijg ik uitslag en van het hele liedje krijg ik de rillingen. Ze zouden Spanje voor straf drie jaar moeten schorsen.
- Italië: Niet bepaald wat je va Italië verwacht: Een luchtig, vrolijk liedje en geen serieuze (power)ballade o.i.d. Goed liedje bovendien, al is het wat oppervlakkiger dat de inzendingen van de laatste jaren.
0
geplaatst: 24 februari 2017, 22:44 uur
Slovenië: Omar Naber mag weer, zo jammer dat Stop het in 2005 niet zo goed deed; prachtnummer was dat. Deze is minder.
0
geplaatst: 25 februari 2017, 10:34 uur
Het gaat een druk weekend worden: vanavond worden de inzendingen van Denemarken, Oekraine en Moldavië bekend. Morgen voegt zich Letland zich daar aan toe.
Loreen keert vandaag terug voor Zweden in de laatste voorronde van Melodifestivalen
Loreen keert vandaag terug voor Zweden in de laatste voorronde van Melodifestivalen
0
geplaatst: 25 februari 2017, 21:34 uur
Moldavië stuurt SunStroke Project opnieuw naar het festival (eerder in 2010).
0
geplaatst: 25 februari 2017, 22:55 uur
Zou Oekraïne de stunt van vorig jaar herhalen met dit nummer? Wat mij betreft niet. Slecht rocknummer.
En Denemarken stuurt Anja: ze hopen het weer wat beter te gaan doen...... sturen ze dit zouteloze nummer.
En Denemarken stuurt Anja: ze hopen het weer wat beter te gaan doen...... sturen ze dit zouteloze nummer.
0
geplaatst: 26 februari 2017, 00:39 uur
Loreen naar de herkansing... ik vind het nummer wel wat hebben. Hopelijk gaat ze het toch wel redden uiteindelijk.
0
geplaatst: 26 februari 2017, 09:46 uur
aERodynamIC schreef:
Loreen naar de herkansing... ik vind het nummer wel wat hebben. Hopelijk gaat ze het toch wel redden uiteindelijk.
(embed)
(embed)
Ik sta helemaal versteld dat ze naar de herkansing moet. Wat een geweldig nummer is het!
0
geplaatst: 26 februari 2017, 13:20 uur
Nou zeg, Statements is erg goed ja!
Herkansingen? Hoe zit dat Melodifestivalen in elkaar dan? Is dat niet gewoon één show waar één winnaar uitkomt?
Herkansingen? Hoe zit dat Melodifestivalen in elkaar dan? Is dat niet gewoon één show waar één winnaar uitkomt?
0
geplaatst: 26 februari 2017, 13:27 uur
aERodynamIC schreef:
Zou Oekraïne de stunt van vorig jaar herhalen met dit nummer? Wat mij betreft niet. Slecht rocknummer.
Slecht vind ik het niet per se, maar het is wel een van de zwakste inzendingen van Oekraïne die ik me kan herinneren. Ze hadden de lat ook wel erg hoog liggen de laatste jaren.Zou Oekraïne de stunt van vorig jaar herhalen met dit nummer? Wat mij betreft niet. Slecht rocknummer.
Dat liedje van Denemarken is ook niet eens zo beroerd. Je bent streng, Eric!

0
geplaatst: 26 februari 2017, 14:01 uur
Na de eerste minuut van Moldavië dacht ik: Dit klinkt fout en goedkoop genoeg om laatste te kunnen worden. Maar na drie minuten denk ik: Dat saxofoontje is toch wel verdraaid lekker! Bonuspunten voor de lullige, maar grappige danspasjes.
Dat nummer van Hongarije vind ik erg goed! Jammer van dat stukje rap tussendoor, dat verkleint de kansen op een succesje aanzienlijk.
Dat nummer van Hongarije vind ik erg goed! Jammer van dat stukje rap tussendoor, dat verkleint de kansen op een succesje aanzienlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.