MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
Kwijlballade. Wat is dit slecht zeg. Disney gaat tweetalig of zoiets en het geld was op voor een duet dus doet ie het zelf maar. En toch zou het me niet verbazen als ik dit heel stiekem straks leuk ga vinden (maar dat mag niemand dan weten). Horror is het natuurlijk wel
Slecht vind ik dit zeker niet. Een beetje klef en kitscherig, vooruit, maar ik vind het wel wat hebben.

Tijd voor tegengas!

De eerste indruk die ik krijg van Lights and Shadows is erg goed. De melodielijnen vind ik behoorlijk origineel en dat maakt dat dit liedje geen plat popdeuntje is zoals je ze al regelmatig hoort op het festival. De opbouw is goed, steeds wat bombastischer richting het einde én (heel slim) met een rustmomentje waarop de muziek stilvalt en er alleen percussie en handgeklap overblijft. Verder is de meerstemmige zang natuurlijk een geweldig wapen. Je komt het niet vaak tegen op het Songfestival en dit gaat live gegarandeerd kippenvel opleveren. Bij mij toch in ieder geval. Enige minpuntje dat ik vooralsnog kan bedenken is het eerste refrein dat er nog niet echt in knalt en moeilijk als refrein te herkennen is. De power in deze powerballad komt maar moeilijk op gang, laat ik het zo maar verwoorden.

De videoclip lijkt me iets wat op het podium goed na te bootsen is, dus daar kan ook best wat fraais van gemaakt worden.

Conclusie na drie keer luisteren binnen tien minuten: Erg goed liedje. De finale lijkt me een zekerheidje. Ik moet wel oppassen dat ik in mijn enthousiasme niets ga roepen over een top 10-notering.

Nou ja zeg, ik zit hier nu al bijna met kippenvel. Wat mankeer ik?

stoepkrijt schreef:
Nou ja zeg, ik zit hier nu al bijna met kippenvel. Wat mankeer ik?

Haha, weet je zeker dat dit niet komt omdat ze de lokale (West-Brabantse) trots zijn?

Ik zal Lights and Shadows nog een paar keer beluisteren, omdat de eerste indrukken niet altijd wat zeggen.

Gretz schreef:
(quote)

Haha, weet je zeker dat dit niet komt omdat de lokale (West-Brabantse) trots zijn?
Ja, dat weet ik zeker. Frans Bauer komt namelijk ook uit de Fendert en de lokale trots voor hem is ook ver te zoeken.

Na inmiddels het nummer nogmaals meerdere keren te hebben gehoord gaat het me al wat beter bevallen. Toch blijf ik erbij dat het zwak is, en dat heeft niets te maken met dat het mijn smaak niet zou zijn (ik hou normaal juist wel van meerstemmige ballads). Een nummer moet op het ESF meteen imponeren en dit is totaal niet catchy.
O'G3NE heeft wel echt geluk dat hun halve finale - tot nu toe - zo zwak is. De jury's zullen het veel punten geven en het publiek zal er ook voldoende punten voor over hebben om het tot de finale te brengen. In de finale zie ik het alleen echt niet hoger komen dan een 16e plek, of de act moet wel heeeeeel erg goed zijn.

stoepkrijt schreef:
De opbouw is goed, steeds wat bombastischer richting het einde én (heel slim) met een rustmomentje waarop de muziek stilvalt en er alleen percussie en handgeklap overblijft. Verder is de meerstemmige zang natuurlijk een geweldig wapen.

Als ze een perfecte staging hebben, goed in beeld en het verhaal achter het nummer goed benadrukken kan er zeker wat van gemaakt worden. Dat het mijn smaak niet is doet daar niks aan af. Ik ben niet negatief over finale kansen. Wel over winst, maar dat zegt na vorig jaar ook niet alles meer.
We kunnen pas na de halve finale zeggen wat de kansen echt zijn mochten ze doorgaan. Ik heb in elk geval geen slecht gevoel zoals bij Trijntje (die had met iets zoveel beters kunnen komen: beetje jazzy en dan gewoon een stijlvolle jurk of zo).

Ik vind dat ze deze hadden moeten insturen:

tnf
Dat songfestival-liedje had door kunnen gaan voor een afdankertje wat Wilson Philips ruim 25 jaar lang op de plank heeft laten liggen, wegens net niet pakkend genoeg. Waarna het op miraculeuze wijze in Og3ne's handen is gekomen.

Zingen kunnen ze heus wel, maar of dat genoeg is?

Qua kansen op het Songfestival hangt er nu een groot vraagteken boven m'n hoofd. Ik gokte vóórdat het nummer naar buiten kwam op net wel of net geen finale, nu heb ik geen idee meer. Het kan enorm floppen, het kan ook zomaar achtste worden. Want er is een markt voor dergelijke zoetigheid. Maar het is geen winnaar.

Loreen ligt er dus uit helaas. Ik vond dat een geweldig nummer (zou mijn nummer 1 zijn). Overigens vind ik Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia ook wel wat hebben.

Estland stuurt 2 oude bekenden:

Na weer een weekje Songfestival ook maar weer een nieuwe update:

1. Italië (denk toch wel een serieuze kanshebber voor de winst dit jaar)
2. Frankrijk
3. Finland
4. Hongarije
5. Wit-Rusland
6. Cyprus
7. Verenigd Koninkrijk
8. Albanië
9. Slovenië
10. Oostenrijk

11. Letland
12. Duitsland
13. Spanje
14. Nederland
15. Oekraïne
16. Kroatië (gaat een guilty pleasure worden vermoed ik, want het is me toch slecht, maar kan er ook om lachen)
17. Polen
18. Estland
19. Moldavië
20. Malta

21. Denemarken
22. Georgië
23. Zwitserland

Kramer schreef:
Ik vind dat ze deze hadden moeten insturen:

Ken het hele nummer niet, maar het zou wel opvallen dit jaar

Doet me denken aan Wir Geben 'ne Party van Mekado (1994). En die werden wel mooi derde

aERodynamIC schreef:
Loreen ligt er dus uit helaas. Ik vond dat een geweldig nummer (zou mijn nummer 1 zijn). Overigens vind ik Jon Henrik Fjällgren feat. Aninia ook wel wat hebben.

Ik ben eigenlijk wel blij dat Loreen eruit is. Dat verhoogt de kansen van Jon Henrik Fjällgren feat. Anina weer een beetje. Dat is namelijk mijn favoriet.

Ik begrijp echt niet waarom Loreen eruit is. Dat vond ik verreweg het beste nummer van Melodifestivalen dit jaar (wat ik verder maar behoorlijk matig vind).

Ik weet niet zo goed wat ik van Estland vind. Bepaalde stukken vind ik wel mooi, maar ik vind het niet al te bijzonder, wat gedateerd en ook niet altijd even zuiver gezongen.
Ik wacht nog even met het updaten van mijn top tot vanavond Portugal en Roemenië bekend zijn.

Aoibhin schreef:
Ik wacht nog even met het updaten van mijn top tot vanavond Portugal en Roemenië bekend zijn.

Dat is waar ook, dacht dat we voor dit weekend klaar waren.

Jodelen met Roemenië: de 12 punten van Oostenrijk komen er al aan. Breng nu die Edelweiss maar

Ken maar een paar liedjes van de deelnemers maar mijn punten gaan naar Loreen

Portugal:

Het zal niet ieders cup of tea zijn, maar ik vind dit echt mooi. Gedurfde keuze van Portugal.

E-Clect-Eddy schreef:
Ken maar een paar liedjes van de deelnemers maar punten gaan naar Loreen

(embed)

Helaas is Loreen door Zweden in de 2e kansronde naar huis gestemd. Ze staat dus niet in de finale van de Zweedse Melodifestivalen.

Ze had by far het sterkste nummer van de Melodifestivalen. Nu hopen dat Wiktoria wint...

Ik heb mijn lijstje bijgewerkt:

1. Italië
2. Portugal
3. Frankrijk
4. Hongarije
5. Finland
6. Wit-Rusland
7. Verenigd Koninkrijk
8. Oostenrijk
9. Cyprus
10. Spanje

11. Kroatië
12. Moldavië
13. Slovenië
14. Albanië
15. Letland
16. Roemenië
17. Nederland
18. Duitsland
19. Estland
20. Polen

21. Zwitserland
22. Denemarken
23. Malta
24. Oekraïne
25. Georgië

Ik vind het Nederlandse nummer niks, maar nog altijd beter dan alles wat eronder staat. Portugal is een nieuw persoonlijk favorietje, maar helaas schat ik de kansen daarvoor niet heel hoog in; het is echt love it or hate it en hun inzendingen worden wel vaker ondergewaardeerd.

Het wordt weer eens tijd voor een update van mijn top.

01 Portugal *****
02 Cyprus ****
03 Frankrijk ****
04 Oostenrijk ****
05 Finland ****
06 Wit-Rusland ***
07 Spanje ***
08 Italië ***
09 Slovenië ***
10 Kroatië ***
11 Nederland ***
12 Estland **
13 Letland **
14 Moldavië **
15 Oekraïne **
16 Zwitserland **
17 Verenigd Koninkrijk **
18 Hongarije **
19 Malta *
20 Polen *
21 Albanië *
22 Denemarken *
23 Duitsland *
24 Georgië *
25 Roemenië *

Tot nu toe geen nummers die 1944 van de troon kunnen stoten als slechtste winnaar.

Leuk, nog een Portugal liefhebber! De kans zit erin dat hij bij mij op een gegeven moment ook naar 1 gaat, maar ben ook gek op het Italiaanse nummer. Sowieso zijn dat de enige twee nummers die ik vaak op repeat heb staan hier (Portugese nummer nu al de hele dag). Het nummer doet me echt denken aan van die oude filmmuziek. Ik vind het ook echt niet gedateerd, maar gewoon tijdloos.

Ja meestal vind ik die Portugese inzending 2 maal niks, maar deze keer staat hij hier op repeat.

Ik ben juist Portugal liefhebber en dat gaat dit jaar niet veranderen. Ik heb een nieuwe nummer 1 (alleen zijn presentatie mag nog wat verbeteren).

1. Portugal
2. Italië
3. Frankrijk
4. Finland
5. Hongarije
6. Wit-Rusland
7. Cyprus
8. Verenigd Koninkrijk
9. Albanië
10. Slovenië

11. Oostenrijk
12. Letland
13. Duitsland
14. Spanje
15. Nederland
16. Kroatië
17. Roemenië
18. Oekraïne
19. Polen
20. Estland

21. Moldavië
22. Malta
23. Denemarken
24. Georgië
25. Zwitserland

De definitieve versie voor Wit-Rusland:

Griekenland:

Australië:

Tsjechië:

En België komt hiermee. Goed gedaan buren Samen met Portugal favoriet bij mij. Dit is een fris nummer en valt enorm op tussen al die saaie Disney ballads van dit jaar. België gaat absoluut tot de kanshebbers horen. Let maar op!

Mijn nieuwe top 29:

01 Portugal *****
02 België *****
03 Cyprus ****
04 Frankrijk ****
05 Oostenrijk ****
06 Australië ****
07 Finland ****
08 Wit-Rusland ***
09 Spanje ***
10 Italië ***
11 Slovenië ***
12 Kroatië ***
13 Nederland ***
14 Estland **
15 Letland **
16 Moldavië **
17 Oekraïne **
18 Zwitserland **
19 Verenigd Koninkrijk **
20 Hongarije **
21 Malta *
22 Polen *
23 Albanië *
24 Denemarken *
25 Griekenland *
26 Duitsland *
27 Tsjechië *
28 Georgië *
29 Roemenië *

Al moet de Belgische inzending nog officieel bevestigd worden door de RTBF. Maar ik hoop dat dit het echt wordt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.