MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:

Haha, super bedankt, ik zocht het blijkbaar te moeilijk, gewoon R.E.M. toch dus:)

Hoi laatst was ik in een cafeetje en hoorde ik op de achtergrond de meest bombastische (nieuwe) klassieke muziek die ik ooit gehoord heb.

Het klonk een beetje Danny Elfman-achtig en nogal duister.

Dies Irae van Verdi was er niets tegen, iemand een idee wat ik gehoord heb?

O fortuna van Carl Orff?

Ty maar neen, minder bekend en ook minder toegankelijk maar toch een klassieke orkestbezetting.

Gallow
Mm ben benieuwd Helaas geen duidelijke omschrijving, het is in ieder geval geen Wagner of Tchaikosvky?

Neen, het is geen klassieke componist, het is iets nieuwer.

Normaal wordt in de klassieke muziek ook gewerkt naar een hoogtepunt, maar deze muziek leek constant te pieken, opzwepende violen, dreigende koperblazers... geen zang en ook niet echt melodisch.

Neoclassical/bombastic orchestral/Dark Ambient

Wat ik zoek valt volgens mij een beetje onder dit genre maar dan met een hoog tempo en klassieke instrumenten... een soort van wervelend gotisch dus.

Hoi!

Ik zoek een hip-hop/rnb achtig nummer dat rond 2003 een vrij grote hit was. Het werd gezongen door een groepje met zowel vrouwen als mannen geloof ik. In de clip was een kermis te zien met een draaimolen/paardenmolen (of hoe heet zo'n ding). De band had toen nog enkele andere nummertjes, maar je (of ik iig) hoort er al jaren niets meer van...

Hopelijk kan iemand mij verder helpen

Ha, komt me bekend voor, maar dit is hem volgens mij niet...

Ik ben trouwens bijna zeker dat de clip op een kermis (incl. draaimolen) was

Ja, die draaimolen zag ik inderdaad niet, maarja, circus, kermis, lijkt op elkaar he

zSHARE - Fword Rap.mp3

Ik zoek hoe dit nummer eigenlijk heet.
Ik ken hem als Fword Rap, maar dat lijkt me een onwaarschijnlijke titel. Ik weet ook de artiest/album/jaar etc. niet.

Wie weet het?

RedLightCityBoy
net overleden schreef:
Ha, komt me bekend voor, maar dit is hem volgens mij niet...

Ik ben trouwens bijna zeker dat de clip op een kermis (incl. draaimolen) was

Ja Rule Ft. Ashanti met Mesmerize was rond 2003 een hit met een kermis..

Of komen deze gasten je bekend voor?

Ik hoop dat ik je heb geholpen!

Weet iemand welk nummer hier van Bibio in zit?

Gallow
Een youtube gebruiker op de pagina schijnt het te weten..

Nu zie ik het ja. Had er al uitgebreid gekeken, maar had het denk ik over het hoofd gezien. Het komt van een nooit uitgegeven EPtje. Haal hem nu binnen

chrismusic
Ik ben opzoek naar een nummer die bij de serie lost word afgespeeld. Het gaat om seizoen 2 aflevering 1 en 2. Op een LP word een nummer gedraaid van een vrouwelijke zangeres. Het klinkt jaren 60/70. Hoop dat iemand weet welk nummer ik bedoel.

Dat zou moeten zijn:

Mama Cass Elliot met 'Make Your Own Kind Of Music'

YouTube - Mama Cass Elliot - Make Your Own Kind Of Music

chrismusic
Sandokan-veld schreef:
Dat zou moeten zijn:

Mama Cass Elliot met 'Make Your Own Kind Of Music'

YouTube - Mama Cass Elliot - Make Your Own Kind Of Music

thx dat is hem

Ik zoek al een tijdje een nummer.
een pop/rock lied (er komt elektrische gitaar in voor geloof ik)
het is een vrij snel nummer, maar niet luid ofzo, best chill.
het wordt gezongen door een zangeres & er word ook gefloten door het lied (het gefluit heeft dezelfde melodie, als het reffrein)
na het reffrein komt altijd diezelfde tekst "he ho he ho..."

Young Folks - Peter, Bjorn and John?

Op dit moment is er een reclame op TV voor de nieuwe Ford Focus Limited. Te horen in de reclame is een klassiek stuk. Hoe heet dat stuk? Als iemand het weet zou dat leuk zijn.

RedLightCityBoy
Ga je dat dan sampelen?

Doet dat er wat toe?
Weet iemand het ?

JLjuju schreef:
Op dit moment is er een reclame op TV voor de nieuwe Ford Focus Limited. Te horen in de reclame is een klassiek stuk. Hoe heet dat stuk? Als iemand het weet zou dat leuk zijn.

Je bedoelt die reclame van Ford waarin een orkest op auto onderdelen speelt ?
Zo ja , dan is het stuk speciaal voor Ford geschreven door de filmcomponist: Craig Richey.

Nee nee dat is een andere. Die reclame die ik bedoel komt nu nog op TV. Het gaat over de Ford Focus Limited.

Sheplays
Ik ken die reclame niet maar bedoel je misschien
I Monster-Daydream in Blue, JLjuju?

Dit is overigens origineel "Daydream" van Wallace Collection, geen klassiek maar wel klassieke pop.

Nee dat is hem helaas ook niet. Het is geen nummer met drums of zang, gewoon violen en piano's.

Toch bedankt

Sheplays
Ik vond er nog een:
City of Glass

Gast
geplaatst: vandaag om 05:18 uur

geplaatst: vandaag om 05:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.